21 Aralık 2007 Cuma

SU BÖREĞİ

su böreği

hep zor olduğunu zannederdim....
insan bir işe başlamayınca hakkında yorum yapmamalı bence....

belkide yaptığımız bir çok pastadan daha basittir....genellikle anne yemeği olarak bilindiği için hiç girişimde bulunmamıştım....

artık yapabildiğime karar verdim...artık kızıma "annemin su böreği"kelimesini söyletebileceğim.....benimde kızım büyüdüğü zaman benim annemin su böreği diyebilecek....


su böreğii

tadı çok güzel oldu...helede kendin yapınca bir lezzet daha katıyor sanki....
ama şuda bir gerçek ki annelerin ellerinin tadı apayrı...canım annem....


 su böreği yapılışı1




su böreği yapılışı2


malzemeler
  • 6 adet yumurta(biri üzerine sürülecek)
  • 3 yemek kaşığı yoğurt
  • bolca tuz(haşlanırken gidiyor)
  • haşlamak için bol kaynamış su
  • aynı miktarda soğuk su
  • bir kase sıvı yağ
  • bir kalıp beyaz peynir(ben birazda kaşar rendeledim)
  • yarım demet maydonoz

yapılışı
  1. beş yumurta,yoğurt ve tuz karıştırılır...
  2. aldığı kadar un eklenir....çok sert olmayacak.....
  3. hamurdan yumurta kadar bezeler alınır.....
  4. ince bir şekilde açılır.....açılan yufkalar örtü veyada gazete üzerine serilir...
  5. hepsi bitince yufkayı ya bütün olarak veyada benim gibi ikiye bölerek kaynayan suya yavaşça konulur...
  6. orada biraz haşlanınca soğuk suyun içine atılır....
  7. fazla bekletmeden süzgeç üzerine alınarak suyu süzdürülür...
  8. yağlanmış tepsiye serilir....her kata fırça yardımı ile sıvı yağ sürülür...
  9. beze sayısına göre ortaya gelindiğinde peynirli maydonozlu içten konulur.....
  10. ve tekrar kalan yufkalar aynı şekilde tepsiye eklenir....
  11. en üste bir yumurta kırılır her tarafına sürülür.....
  12. önceden ısıtılmış 180 dereceli fırında üzeri kızarana kadar pişirilir....
not=hamura normal tuz atıp suyunada tuz atabilirsiniz(ama bol tuz hamurun dağılmamasını sağlıyor)
-yufkaların arasına sıvı yağ yerine margarin sürebilirsiniz....
-ben bezeleri çok küçük aldığım için size bir sayı veremedim....çok yufkam oldu...ama bu tarif bir tepsilik oldu....
-yumurta ne kadar eklerseniz beze sayınızda iki katı olabilir....mesela 6 yumurta,oniki beze......

AFİYET OLSUN....

1 yorum:

capankizimutfakta dedi ki...

OF CANIM YA BU YENMEZDE NE YENIR ALLAH ASKINA? ELINE EMEGINE SAGLIK. KOKUSU BURAYA KADAR GELDI...
IYI HAFTASONU DILEKLERIMLE

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak