10 Ekim 2008 Cuma

TAVUKLU TÜRLÜ YEMEĞİ VE SEMİZOTU SALATASI

merhaba arkadaşlar.....

bugün çok mutluyum..annem geliyor.....daha tatilden ne kadar oldu ki geleli demeyin sakın....yıllar geçmiş gibi geliyor insana......inşallah akşama burada olurlar......

sizlere azcık bandırmadan bahsedeyim......
buraya taşınacağımı söylediğim zaman birçok arkadaş çok rüzgarlı ve gürültülü olacağını söylemişti......gerçektende çok rüzgarlı bir şehir.....şu an sizlere bu yazıyı yazarken dışardaki uğultuyu anlatamam.......

ve geçen uçak seslerinden de durulmuyor......yetmezmiş gibi karşımdaki demirci dükkanının cııızzzz,dızzzzz,jjiiiuuupppp....gibi sesleride cabası........ne tv seyrettiriyorlar insana ne telefonda konuşturuyorlar.......

neyseki beni sevindiren taraflarıda var....mesela her güne yayılmış mis gibi pazarları var....ve üç adet büyük ,büssürü küçük marketleri var.......mutfağımdan sabah güneşin doğuşunu seyredebiliyorum ve kızımın okula gidiş gelişlerini kontrol edebiliyorum......

işte böyle arkadaşlar.......iyi yönüyle ,kötü yönüyle 4-3 lük bir hayatın içinde pollyannacılık oynuyoruz......

artık tarifime geçeyim......küçüklüğümden beri türlü yemeğini çok sevmişimdir.....

TÜRLÜ YEMEĞİ
  • 2 adet patates
  • 2 adet patlıcan
  • 2 adet sivri biber
  • 3-4 adet domates
  • 5-6 adet tavuk kanadı
  • tuz,az karabiber,az pulbiber
YAPILIŞI
  1. sebzeler soyulur......doğranır...harmanlanır....
  2. tencerenin dibine tavuklar yerleştirilir.....
  3. üzerine biraz tuz gezdirilir.....
  4. tavuğun üzerine sebzeler eklenir......biraz tuz daha serpilir.....
  5. birazda sıvı yağ gezdirilerek bir çay bardağı kadar su ilave edilir....
  6. önce yüksek ateşte pişirilir...kaynayınca kısık ateşe alınır......
not....sıvı yağ eklemeyi unutmayın....bütün malzemeler üstten konulduğu zaman genellikle yağ unutulur..dikkat......

SEMİZOTU SALATASI


ilk defa denedim.....galiba birde yoğurtlusunu yemem lazım....ağzımda dolgun bi lezzet bıraktı....güzelmi değilmi anlamadım......denemelik çok az yaptım..

malzemeler......
  • istediğiniz kadar semizotu
  • salatalık
  • domates(minik domateslerden kullandım)
  • maydonoz
  • limon,zeytinyağı,tuz
yapılışı.....
  1. semizotu temizlenir,yıkanır...arzu edilen büyüklükte doğranır.....
  2. salatalık ve domateslerde iri olarak doğranır...
  3. maydonoz ince olarak eklenir.....
  4. limonu ve yağı eklenir.....
  5. arzuya göre pul biber serpilir......

67 yorum:

nur_aleyna dedi ki...

Ellerine sağlık.. Ben de tavuğun beyaz etini buzluktan çıkarmış ne yapsam diye düşünüyodum, iyiki blogunu tam zamanında ziyaret ettim :)

semizotunu yoğurtlu mutlaka dene, ben öyle daha çok seviyorum.sarmısağını pulbiberini de unutma tabi ;)

öptüm canım.

yemekyemek.azeriblog.com

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Kulakları tıka ve rüzgarı duymazdan gel:)

Türlü de salata da enfes görünüyor canım,ellerine sağlık..

Gözün aydın bu arada:)

hayırlı cumalar...

yesildomates dedi ki...

canım kardeşm inan çok merak ediyoum oraları..geleceğim günü dört gözle bekliyorum...helede pazarlarını..
seninle gezmek ne kadarda hoş olur:))
kankim yine nefis şeyler yapmışsın..
ellerine kollarına sağlık..
bu arda annenlerede çok sevndim..
ama malesef görememem beni üzüyo..
benim için kocaman öpersin..
görüşürüz...

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Canım çok şeker anlatmışsın,sanırım artılar eksiler orantılı gidiyor:-))) yemek şahane olmuş,hiç böyle denememiştim türlüyü,enfes görünüyor.ellerine sağlık canım.sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Çok güzel anlatmışsın oraları. Yemekler harika görünüyor. Ben tavuğa bayılan biri olarak çok canım çekti. Şahane bir lezzet. Sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

selam arkadaşım.türlüde salatada nefis görünüyor.ben semizotunu yogurtlu severim:))denemeni tavsiye ederim..eline saglık.sevgiler.
http://hunerlieller.net

sevgi dedi ki...

Ne kadar hızlısın Disal .Ben buralara uğramayalı sen yine taşınmış ve yerleşmişsinn.Harikasınnnn.
Tavukta harika görünüyor ellerine sağlık canım.Çubuk krakeride en yakın zamanda deneyeceğim.
Kendine ii bak.
sevgilerle

Adsız dedi ki...

gözün aydın olsun şimdiden disalim
şimdi ne rüzgar kalır ne ses mutluluk olur bütün heryer

sevgilerrr

şengül dedi ki...

canım Bandırmadaki evin hayırlı olsun canım insan oğlu neye alışmıyoprki orayada alışırsın canım yemek ve salata çok güzel olmuş ellerine sağlık

anene gelmiş olmalı gözün aydın canım teyzecim sizde hoş gediniz.

Adsız dedi ki...

Hmmmmmm tavuklu turlu cok guzel gorunuyor insanin uzanip yiyesi geliyor.
Ayrica semizotuna bayilirim.Hep zeytin yagli olarak yedim cig hic tuketmedim en kisa zaman da deneyecegim salatayi.
Kolay gelsin,SEVGILER..

Lezzet Gemisi dedi ki...

SANIRIM GÖZÜN AYDIN DİYEBİLİRİM. ANNENLER ÇOKTAN GELMİŞTİR. YEMEK DE, SALATA DA ŞAHANE OLMUŞ. SALATANIN YOĞURTLUSUNU TAVSİYE EDERİM. MAYHOŞLUĞU DAHA AZ HİSSEDİLİYOR. ELLERİNE SAĞLIK CANIM. İYİ AKŞAMLAR VE KEYİFLİ BİR HAFTA SONU DİLİYORUM. SEVGİLER...

ceyt dedi ki...

disalim,öncelikle gözün aydın canım.
türlüde pek nefis görünüyor ellerine sağlık.semizotunu da yoğurtlusunu tavsiye ederim.birde zeytinyağlı soğan ve bulgurlu sarımsaklı biraz da acılı yemeğini çok yaparım.o da çok lezzetli oluyor.öpüyorum canım sevgiler...

muko dedi ki...

Bandırma'da akrabalarımız var,bir kaç kez gitmiştim bende oraları görme şansına sahip oldum..

tavuklu türlü harika görünüyor eline sağlık...
semiz otu salatsı ise çok güzel görünüyor yoğurtlusunu yemiştim bend etadı çok güzeldi..

sevgilerimle...

peynir hösmelimi dedi ki...

Merhaba Disalcim.
Bakiyorumda bayagi yerlesmissin sen Bandirmaya.
Sakin bana cok sesli bu ev degipte ev ariyoruz deme:))
Bu kacinci kizim.
Ama bak iyi yanlarinida görebildigine göre,sevdin sen burayi:))hi?
Canim türlüye bende bayilirim.Ellerine saglik.
Ayrica seni sobeledim haberin olsun.En kisa zamanda bekliyorum.
Sevgiler.

Ayse Pamuk dedi ki...

Gürültüden şikayetçi olanlardan biride benim.Allah gönlümüze göre veriri insallah.Ben semiz otu salatasını kucaklayıp çook uzaklara kaçtım bile:))

Leyla Poyraz dedi ki...

Canımyaaaa gözün aydın anacın geliyor..
nişallah benimkide 2 hafta sonra gelecek..
tariflerin her ikisinede bayıldım ellerine sağlık..
kendine iyi bak hem seni hemde kızını kocaman öpüyorum...

belgin kıral dedi ki...

Canım nefis bir sağlıklı yemek menüsü hazırlamışsın ellerine sağlık sevgilerimle:))

egeli dedi ki...

DİSALCIM,ELLERİNE SAĞLIK CANIM ,İKİSİNİDE SEVEREK YERİM DOĞRUSU....SEVGİLER

Baharcicegi dedi ki...

Gözün aydin canim annecigine kavusmussundur simdi hasret giderirsin bol bol
Türlüde salatada nefis olmus eline saglik canisi

Adsız dedi ki...

4-3 lük bir hayatın içinde pollyannacılık oynuyoruz......

Ne kadar doğru bir söz..
Ömrümüz oynamakla geçiyor dimi.
Rabbim sevdiklerini aynından ayırmasın .
Türlüye bayılırım.Semiz otunu yoğurtludan ziyade böyle daha çok seviyorum harika olmuşlar ellerine sağlık.
lezzetavcisi

ebrulitatlar dedi ki...

Türlü ve salatan nefis görünüyor Disal'cim. Ellerine sağlık. Yeni yerinizdede iyi günlerde, güle güle otur canım. Anneciğin içinde gözün aydın. Sevgiler, iyi haftasonları..

hdidem95 dedi ki...

bende bayılrım türlüye nefis görünüyor ellerine sağlık canım sevgiler

Adsız dedi ki...

canım benım gozun aydın..

nefıs gorunuyor ellerıne saglık canım sevgıler..

LeYYa dedi ki...

gözün aydın disal.annen çoktan gelmiştir tabii)ahh ahh gurbetlik zordur bilirim.sen giderek bize yaklaşıyorsun son bi gayret at kendini istanbula)selametle kal güzelim

Adsız dedi ki...

canım benim ellerine sağlık aynı yemeği dün yaptım tavuğun göğüs etiyle harika bir yemek oldu.Görüntü süper zaten yapmayanlara tavsiyem kesinlikle deneyin......



lezzetmutfağı....

pastacı cafe dedi ki...

semizotu salatısı yazısını okuyunca gözlerim faltaşı gibi açıldı:)bayılırım ben hele bide yoğurtlusuna:)ellerine sağlık disalimm

Adsız dedi ki...

Slm ziyaretin ve tanziyelerin için çok tskr ediyorum.Mutfağınla tanışmama vesile oldu tekrar tekrar tskr ederim.Bundan sonra sık sık karışılaşmak umudu ile...

pasta caddesi dedi ki...

valla ikisi de çok güzel görünüyor canım, ellerine sağlık...

sevgiler,

tolunay

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

salişim gözün aydın olsun ..pek sevindim annenlerin gelmesine..havalara uçmuşsundur..gürültü felan duymamışsndır sen şimdi:))bol bol selam söle bizden ..

canım türlüde semizde güzel olmuş ellerine sağlık..ben yoğurtlu daha çok seviyorum ama;)

öpüyorum seni byy..

Adsız dedi ki...

iyi aksamlar uzun bir ara sonra tekrar blog ailememe geri geldim beraberimde yenilikler getirdim güzel bir pazar günü gecirme ümidiyle Dilek
www.diki35.blogcu.com

saniyesultan dedi ki...

gözün aydın olsun canım.anne gibisi varmı.semizotu salatalık sarımsaklı yoğurtla süper oluyorbirde öyle dene. herşey gönlünce olsun.

yildiz dedi ki...

Eeee benim gibi annesini birkac yilda bir görenler ne olacak?Simdi diyeceksin ki o kadar uzaklara niye gittin,KADER iste,bazi seyler kendi secimimiz olmuyor.Annecigine
hürmetler.
Semiz otu da buralarda yok,tabagi alsam....Ayip olmaz herhalde.
Yani Disal kalbimi iki kez kirdin.

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

gözün aydın canım annen gelmiştir sanırım:) türlü ve salatan muhteşem olmuş ellerine sağlık..öpüyorum sevgiler..

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Disal'cigim ellerine saglik canim..tavuk zaten muhtesem hiç hayir diyemem salata da harika olmus...hos bir menü...
Annenle insallah güzel vakit geçirmisindir...bambaska oluyor çünkü...öptüm senii...

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
gözün aydın annenlerin geleceğine senin adına çok sevindim.Mutlu güzel günler . Polyanacılık yapıyorum demişsin,ne güzel mutsuzluk oyunu oynayacağına mutluluk oynamak daha güzel değil mi? Sen mutlu olursan evdekileri de mutlu edersin. Herkes bunu başaramıyor.
Sevgiyle kal.

Feyza Fidan dedi ki...

Disalim hem türlüne hem salatana bayıldım..Semizotu salatasını dediğin gibi yoğurtla yaparsan daha çok seveceksin eminim güzel bacım..Anacığının ellerinden öpüyorum..Seni ve kuzunuda öpüyorum tabii..

aslı varmış, aslı yokmuş dedi ki...

Ellerine sağlık cnm.Çok güzel olmuş yemeğin.Gözün aydın annene kavuşuyorsun uzaklardayken eve gelecek olan kim olursa olsun başka bir duygu kaplıyor insanı..Demirci için sana bir tüyo veriyim cnm Bandırma'da sanayii ye ait bir alan vardır umarım:))

Adsız dedi ki...

Ailenizle beraber mutlu bir hafta geçirmeniz dileğiyle..

Adsız dedi ki...

Her ikisi de cok nefis görünüyor, ellerine saglik canim.

Adsız dedi ki...

ellerine saglık hayatım yutkundum valla..
bayılırım tavuklu yemege.. yanında da semızotu salatasına kım hayır der..
afıyet olsun sıze..
opuyorum:)

Aysultan... dedi ki...

Ellerine sağlık ikiside süper olmuş...

Gönül dedi ki...

hayatım öncelikle güzel yorumun için teşekkürler evet sizlerden ayrılmayı düşünmek bile benu çok üzdü.....sonra dayanamadım yine geri döndüm çok kısa bi aracıktan sonra....ellerine sağlık yine harika yapmışsın...sevgilerimle öpüyorum yeavrımmmmm...haa salatanda mükemmellll olmuş onu öğle yemeğim için alıyorum kaçıyorum:)))

Betül İnce dedi ki...

Bu semizotu cebe doldurulup yenebilse di mi, bayılırım ben de. Ellerine sağlık Disal'ciğim.

Sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

Gözünüz aydın annenize kavuşuyormuşsunuz yemeğiniz harika olmuş ellerinize sağlık ben de yeniyim aranız da beklerim

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerine sağlık Disalciğim,iki tarifte harika görünüyor...



sevgiler...

elif dedi ki...

hoşgeldin canım.. özlettin kendini..
tarifler harika.. ellerine sağlık.

Melek* dedi ki...

ikisinide çok severim yemek olarak ellerine sağlık canım hayırlı geceler

Adsız dedi ki...

selam
canım anneciğin gelmiş gözün aydın
türlüde salada harika olmuş ellerine sağlık semiz otunun yoğurtlusunuda dene nefis oluyor

sofrakeyfi.blogcu.com

LeYYa dedi ki...

tabii!anne geldi bilog filan hakgetire))bizden de selam söyle anneciğine disal.kimbilir neler pişirmiştir sana ))bekleriz biz de napalım.selametle kal.

anemonun mutfagi dedi ki...

merhaba canım gözün aydın herhalde şimdiye özlem gidermişsinidr..:))) bu arada ellerine sğlıkk..

Unknown dedi ki...

sen hemen bu yemeelrı salatayı bana yolla valla suan cok acım hepsını yerım ellerıne saglık canım öpüldün...

fatosun mutfagından... dedi ki...

canım ellerine sağlık...semizotunun yoğurtlusunu mutlaka dene pişman olmazsın:)))sevgiler

SOFRAM dedi ki...

Canım gözünaydın anneciğin gelmiş,canım uzakta olunca özlem hiç bitmez ki...
Güzelim türlün çok güzel, çok ta sağlıklı bir yemek olmuş, ben de böyle çiğden yapıyorum çoğu yemekleri kavurmadan, çok daha lezzetli oluyor aslında.
Salatan da nefis, ben çok severim semizotu salatasını, çoğunlukla yoğurtlusunu yaparım ama içine salatalık ve domates de eklerim domatesin suyu ayrı bir lezzet veriyor yoğurtluya,ellerine sağlık canım, afiyetler olsun, öptüm sevgilerle...

rümeysaninrüyasi dedi ki...

ellerine sağlık canısı

fatosun mutfagından... dedi ki...

HAYIRLI ve BEREKETLİ CUMA'LAR

Adsız dedi ki...

SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
http://porselendemlik.com
http://birdemliksohbet.blogspot.com
http://selmahlc.blogcu.com tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için
20.10.2008 -02,11,2008 TARİHLERİ ARASINDA PORSELENDEMLİK ÇAY SAATİ ‘NİN 28 EV SAHİBESİ OLARAK www.tatlikurabiyem.blogspot.com/ GÖREV YAPACAĞIM
YANİ BEN YAPACAĞIM…
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ. TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE
"PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ "
BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM ..
C BOXA BIRAKILAN NOTLAR GÖZDEN KAÇABİLİR LÜTFEN YORUM YAZIN.

SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM

ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİM
BU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE
TARİFLER PAZARTESİNDEN İTİBAREN YAYINLANACAKTIR...
*****************
Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
Hanımlarla yapılan günlere,
Beş çayına gelen misafirlere,
Her biri birbirinden lezzetli tarifler...

made in funda dedi ki...

canım ben geç kalmışım canım kusura bakma.belki de çoktan gittiler.yemeğin enfes.ellerine sağlık.mmmm misssss.

capankizimutfakta dedi ki...

nede guzel anlatmissin bandirmayi kiz, guzel yere benziyor haa! ses gurulti heryerde var canim napacaksin sen biliyormusun, su sarkiyi dinle devamli.... balikesir bandirmaaaa bosver gulum aldirmaaaaaaa... gerisini bilmiyorum karistirmaaaa :)))

NİLÜFER dedi ki...

Gözün aydın canım insan 1 hafta önce de görse özlüyor annesini gezersiniz artık anne kız pazarda benim için de gezin
Yemek ve salata nefis olmuş eline sağlık

karakazan dedi ki...

Disalcigim,tavuguda cok severim ama benim favorim salatadan yana.Ben en son semizotunu 2005te yemistim,o kadar özledim ki anlatamam:(
Neyse canim eline saglik diyorum ikiside ´nefis görünüyor.

SELAMLARIML,SERAP...

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım Disalim,
Tavuklu türlü yemeğin nefis görünüyor,ellerine sağlık.
Sonunda bir not varya "yağ eklemeyi unutmayın,malzemeler üstten konduğunda yağ unutulur" diye.
Geçen hafta benim başıma geldi, haşlama et yaptım ama yağsız etten, yağını sonra eklerim derken yağı unutmuşum :)
Semizotu salatası yaz aylarında benim vazgeçemediğim bir lezzet ama ben hep yoğurtlusunu yaparım.
Bulunduğun yerin çok rüzgarlı olduğundan bahsetmişsin aman dışarı çıkarken ellerine ve yüzüne krem sürmeyi ihmal etme, rüzgar cildini kurutup,çatlatabilir.

Pastanı Seç dedi ki...

ellerine sağlık canım ben bolca yaparım bu yemekleri ailece sebze canavarlarıyız

sevgiler

PAPATYA PRENSES dedi ki...

komşu komşu huuuuuuuuu nerdesinnnnnn

ebruakin dedi ki...

Canım bloğumda bir ödül seni bekliyor. :)
Öptüm kocaman.
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

bunları hepsi harika lezzetler canım.en çokta fotoğraflar ilgimi çekiyor.sormamda sakınca yoksa f.makinanın markasını öğrenebilirmiyim?

Unknown dedi ki...

canım hayırlı günler öpüldün...

Unknown dedi ki...

yemek programından teklif gelmediyse onlar kaybederler...Ben yemek sitelerinden en çok sizi şanslı görüyorum...Yazılarınızda güzel ve anlaşılır bende ordaki tarifle yemek yapmayı düşünüyorum bugün anneme süpriz...eklediğin için teşekkürler

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak