20 Nisan 2009 Pazartesi

SEBZELİ BÖREK TARİFİ

merhaba arkadaşlar......

bizim oralarda çok konuşupta ne dediği anlaşılmayan küçük bebeklere "ağzı lafınan dolu..bide ne konuştuğu anlaşılsa" denir.......

benimde onun gibi aslında ağzım lafla dolu ama yanlış bir cümle kurmamak için yazmıycam....konu blog ödüllerinde dönen bazı olaylar......sizinde gördükleriniz işte......neyse sonuçlansın konuşuruz.......

şu güzel bahar ayında moralimizi düzelten olaylarda var tabiii....evimizin arkasında ki arazi kar yağmış gibi.....papatyalarla süslenmiş.....öyle güzel görünüyorki gidip toplamak istiyorum ama dalından koparmak istemiyorum.....

birde evin önündeki badem ağacı var ki şu sıralar bademler kocaman olmuş....dalından yemek hiç bu kadar keyif vermemişti.......

ve geçtiğimiz hafta içinde kızımın sınıf gecesi vardı..oraya gittik....çok eğlenceli geçti....şiirini unutup arkasını seyirciye dönüp ,rolu bitene kadar önünü dönmeyen ,üzülüp ağlayan çocuklarmı ararsın......Fatih Sultan Mehmet'i canlandıran çocuğun sünnet kıyafetini savura savura yürüyüşünü mü ararsın......zenci kılığındaki çocukların zenci olabilmek için siyah badi ve siyah tayt giyerek yüzleri bembeyaz şekilde afrika dansı yapmalarınımı ararsın....çok güldük...

artık böreğimize geçebilirim.....

kabağın pek bi yemeğini yapıp yemem.....ama dolmasını eşim çok sever....kabağın dolmasını yapınca artan içi ne yapsam diye düşündüm......mücveride sevmiyoruz......önce aklıma sevgili fundanın kabak yemeği geldi.......ama daha sonra evde kalan kullanılması gereken yufkalarım vardı.......sebzeli börekte kullanmaya karar verdim......çokda güzel oldu......


fırından çıkar çıkmaz yemeyin.....üzerine bir bez örterek en az yarım saat içini çekmesini bekleyin....

işte malzemeler.....sıvı harç için....
  • 2 adet iri yumurta
  • 1 su bardağı yoğurt(çok katı olmasın..biraz sulu olsun)
  • 1 su bardağından iki parmak az sıvı yağ
  • yarım paket kabartmatozu
yapılışı....
  • bütün malzemeler çırpılır......


diğer iç harç için......
  • 5-6 kabak içi
  • 1 adet patates
  • 2 adet havuç
  • az maydonoz
  • küçük bir kalıp beyaz peynir(ben koyun peyniri kullanıyorum)
  • tuz

  • ve 6 adet yufka
  • üzeri için 1 yumurta
  • susam
yapılışı.....
  1. havuç,patates rendelenir......peynir içine uafalanır....maydonoz doğranır....kabak içi iri haldelerse küçük küçük doğranır.....
  2. bütün malzeme karıştırılır.....
  3. tepsiye bir yufka serilir.....sıvı karışımdan gezdirilir......
  4. ikinci yufka büzdürülerek birincinin üzerine serilir.....yine sıvı karışım gezdirilir....
  5. kabaklı harcın yarısı serilir....
  6. üçüncü yufkada büzdürülerek harcın üzerine serilir......sıvı karışımla ıslatılır...
  7. aynen dördüncüde büzük bi şekilde üçüncünün üzerine.....sıvı karışım.....
  8. yine harcın diğer yarısı eklenir.....
  9. kalan iki yufkada aynı şekilde büzdürülüp serilir...
  10. en üste bir yumurta kırılır..heryerine sürülür...
  11. susam serpilir....
  12. 200 dereceli önceden az ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirilir......

55 yorum:

nil-nennenmutfakta dedi ki...

nefis bir börek olmuş canım.ellerine sağlık...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Bizim memlekette birşey de hakcasına olsun dişimi kırcam:) Öyle komik oluyorlar ki üstelik.. Neyse..


Mücver sevilmez mi yahu,sen yap ben yerim disalim:)

Börek de enfes görünüyor,ellerine sağlık..

Adsız dedi ki...

canım merhabalar
ellerine sağlık börek nefis olmuş ama desenki ot kavurmasımı börekmi tercihim ot kavurması olur çok severim,bende şimdi sarmaşık kavurması yayınladım
canım iyi haftalar diliyorum sevgiler
sofrakeyfi.blogcu.com

Adsız dedi ki...

Börek cok lezzetli görünüyor, icindeki malzemelerle de saglikli olmus, ellerine saglik canim. Iyi haftalar diliyorum.

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Böreğin harika görünüyor canım...Ben kabağın her türünü severim böreğide dahil...Ellerine emeklerine sağlık...
Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Canımmm ellerine sağlık börek harika olmuş mutlu haftalar sevgiler...

Canan dedi ki...

Disal Abla'cım ellerine sağlık. Böreğin müthiş cazibeli olmuş. Vallahi tahrik oluyorum. Acaba akşama ben de bir tepsi börek mi yapsam?

Koskocacamaaaaaaan öptüm
Canan

Tijen dedi ki...

Ay ne olmuş yarışmada çok merak ettim hatuncuğum. Amaan boşver, aslında bu yarışmaları çok da ciddiye almamak gerekiyor. Ben hala neden katıldım sanki şart mıydı diyorum.

pembetatlar.blogspot.com dedi ki...

Merhabalar sitemi ziyaret edip yorum bıraktığınız için çok tşkr ediyorum...
Sizenize girip yaptıklarınızı inceledim ve en önemliside sebzeli böreği çok beğendim Ellerinize sağlık çok iştah açıcı gözüküyor...
Sürekli görüşmek dileğiyle sevgiyle kalın...:))

serpil dedi ki...

merhaba canım, güzel yorumun için çok teşekkürler, sizin börekte cok nefis görünüyor, ellerinize sağlık, güzel bir akşam ve güzel bir yeni hafta dilerim, sevgiler.

PINAR dedi ki...

süper olmuş,özellikle çocuklar için çok besleyici bir tarif,ellerine sağlık :)

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

nefis gorunuyor valla, ellerine saglik.

yildiz dedi ki...

Ayol sekerim,bu tam anlamiyla
Cin Böregi olmus,yokusam sen de mi
uzakdogu mutfagina merak sardin???
Pek bir saglikli gözüküyor,yiyenlere afiyetler olsun.

Adsız dedi ki...

bizim memlekette de soyle derler

;;yalnislara ve haksizliklara yer yok bu dunyada;; derler...anladin sen onu:))

canim borek super gorunuyor
ellerin dert gormesin arkadasim...
keyifli bir hafta dilerim...

www.yenitadlar.blogcu.com

Esra'nın Mutfağı dedi ki...

çok güzel olmuş, içeriği sebzesi de çok güzel. şu alttaki yumurtayı ben aldım haberin olsun:)

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Disal'cigim, cok guzel gorunuyor.

Sevgiler ve guzel bir hafta dilegimle...

simayhobievi dedi ki...

eline sağlık canım lezzetli vitamini bol bir börek olmuş sevgiler

fatosun mutfagından... dedi ki...

canımm nefis görünüyor ellerine sağlık...mutlu haftalar..sevgiler:=))

mujdenin denemeleri dedi ki...

Disalciğim börek nefis görünüyor.Ellerine sağlık.Denemek üzere not aldım.Sevgiler...

hanife dedi ki...

papatya prensese yürekten katılıyorum ,börek süper görünüyor eline sağlık

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

ellerinize sağlık. Çok leziz görünüyor

hanimeli21 dedi ki...

Hic unutmuyorum kardesim Murat Kekilli olmustu, basina siyah iplerden olusan peruga benzemeyen ama geri kalanina benzeyen bir sey takmislardi o kadar agir gelmis ki cocugun kafasina , basini sadece bir kez kaldirabildi ve geri kalanini yere bakarak soylemisti.Hala gulmekten kopuyorum.
Kendi maceralarimi anlatmayayim, daha komikler.Beskasina gulmek daha guzel oluyor.

Bizim buralardaki yufkalar plastik gibi, Turkiye' ye gidince ilk yiyecegim seylerin arasinda borek var zaten,Safak iki ay.

Onceden Turkiye'de ne yiyeceklerimizi dusunurken "kebap " gelirdi hep aklimiza, ama buralarda o kadar kebapci cogaldi ki ,artik Turkiye'den buraya gelinmesi gerekecek yakinda.

LaMa dedi ki...

saglikli ve benzerleri icin fikir vericii tarifiniz icin tesekkur ederek baska bir konuya parmak basmak istiyorum:0
Kurabiye etkinliginde hatirlarsan yarisma gibi birsye olmustu ve oradaki bazi durumlari ben ortaya cikarmistim, Hatta ortaligi karistrdigim icin adimi "mikser" takmistik :P
bu etkinlikte de karistirmalar olacaktir mutlaka:)

SOFRAM dedi ki...

Disalciğim börek harika görünüyor. Hem de sebzeli nefistir,çok ta sağlıklı, ellerine sağlık canım.
Canım açıklamalarını merakla bekliyoruz.
Sevgilerimle...

ASLI dedi ki...

Duyan gelmiş böreğin içine vitamin deposunu oluşturmuşlar. Tadı da görünüşü gibi güzeldir eminim. Ellerinize sağlık.

saniyesultan dedi ki...

Canım araziye gideçeğim fakat sana yorumla ilgili bilgi vereyim dedim. Yorumları yönetde yorumu açtığına üstte kayıt adı yazıyor ona tıklarsan hangi tarife geldiğini anlıyorsun.Öğrenince sana bilgi vereyim dedim...börekde nefis kabağı çok severim,ellerine sağlık.

yesildomates dedi ki...

canım benim sanki böreğin canlı gibi duruyo..
elimi uzatsam alacak gibiyim..
ellerine sağlık canım benim..okadar mükemmel görünüyo...

öpüyorum kocamaaaaaaaannnnn...

Sevde dedi ki...

Canım böreğin o kadar güzel ve sağlıklı görünüyorki anlatamam...
Ahhh birde biricik eşim kabağı sevebilsede ben kabaklı taifler yapsam...
Olmadı haftaya misafilrelerime yaparım...
Seni çok öpüyorum...
Sevgiler

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

ne olmuş çook merak ettim disalim:)

börek nefis görünüyor,bende sık sık yapıyorum buna benzer börekler,hakikaten nefis oluyor:)
ellerine kollarına sağlık
çook öptüm canım

zehra dedi ki...

ellerıne saglık super olmus kesınlıkle
bu arada su cocukların gosterısını bende ızlemek ısterdım

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Salişim ben mail bile attım komiteye bu konuda. Garip bir cevap aldım, sanki burnunuzu sokmayın gibilerinden birşeyler yazıldı. Boşver canım. Tariflerine 3-5 yorumdan fazlasını almayanlar bizi kaça katladı. Boşver, bizi bilen biliyor.
Öptüm

peynir hösmelimi dedi ki...

Canim ellerine saglik.
Cokta güzel düsünmüssün.ziyan olmamis icler.
Sevgilerle.

hilal dedi ki...

disalcim ellerine sağlık, eminim harika olmuştur zira kabaklı böreklere bayılırım..sevgiler

berrin dedi ki...

gece gece canım börek istedi
ellerine sağlık
hiç baharat koymadınmı?

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

bir kabak içinden nerelere gelmişsiniz valla tebrikler böyle üretken kadınlara hastayım ellerine sağlık
sevgiler

Disalce dedi ki...

berrincim hiç baharat koymadım..aklımada gelmedi aslında...

teşekkür ederim yorumun için...

Limonlu Kek dedi ki...

Disalcim ben de gördüm blog ödüllerinde rezillik diz boyu. İnsan yaptığı yemeğe özen gösterir, çekilişle hediye vaad edilmez ki, şaşırdım kaldım vallahi. Börek de güzel ama, ne yalan söyleyeyim aşağıdaki tilkişende gözüm kaldı, tadını çok merak ettim, özellikle de yumurtalısını. Bu arada peynir sunumun da çok hoşuma gitti, birgün benim kahvaltı masamda görürsen sakın şaşırma. Sevgiler, öpüyorum canım...

Rakunt ideas dedi ki...

Oy oy bu nasıl güzel bir börek olmuş ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

elinize sağlık ta, patates ve havuç çiğ olarakmı konuyor böreğe?

Disalce dedi ki...

merhaba...patates ve havuç daha doğrusu bütün malzeme çiğ olarak konuluyor....pişmeyecek gibi bir endişeniz olmasın...pişiyor....

teşekkür ederim yorumun için..her zaman beklerim...

ipek dedi ki...

Şahane görünüyor börek. Kabaklı börek yoğurtla çok güzel oluyor, tavsiye ederim.

capankizimutfakta dedi ki...

NELI OLURSA OLSUN BOREGIN HER TURLUSUNU SEVERIM, ELLERINE SAGLIK DISALIM. OPTUMM

TATESAL dedi ki...

Çok beğendim,böylesini hiç denememiştim ,ellerine sağlık.Yarın misafirlerim için yapayım bari....

Gülfem dedi ki...

Ah ah, bu da tam bana göre birşey.
Misafirim gelse de yapsam hepsini teker teker:) Kenidimize yapınca hepsini oturup kendim yiyorum sonra:)

anneminkizıyim dedi ki...

Harika olmus canim ellerine saglik, benim yegende bir benzerini yapmis, buyur bendekininde tadina bak, sevgiler.....
Bademlerden bir iki benim icinde ye sifa olsun...::))

leyya dedi ki...

hah))bütün o yaptıklarım yetmiyor bi de gidip alemin herifleriyle kavga ediyorum disalim)))))hiperaktifim mazeretim var))börek harika tilkişeni merak ettim bak acep bildigim bişey mii bizim burlarda da yetişir mi?gidim gogıl emmiye bi danışiim bakalım)öpüyorum güzelim.

Adsız dedi ki...

Ellerine saglik canim, denemedim ama sen güzel diyorsan...
Coklugun oldugu yer de sorun hep yasanir. Bu sebepten cok dikkatli ve planlanmasi gerek bu tür organizasyonlar. Yoksa hileye hurdaya acik olur. ben bu konuda hiic birsey bilmiyorum, bir zamanlar kurbiye etkinliginde bir kazanan secilecekti ve ortalik toz duman olmustu, onu hatirladim.
Muhabbetle...

Yaren dedi ki...

Disalcim canim blog ödülleri sayfasina girdim, sana ve bir kac arkadasa oy vermek icin ama bir türlü giris yapamadim:( Sana bol sans diliyorum canim. Börekte cok istah acucu görünüyor ellerine saglik.sevgiyle kal:)

Yeliz dedi ki...

harika görünüyor eline sağlık.

made in funda dedi ki...

CANIM BEN DE KABAĞI PEK SEVMEM AMA BÖREKTE NEFİS OLMUŞTUR KESİN.ELLERİNE SAĞLIK..BENİM TARİFİ DE BİR DAHAKİNE DENERSİN.PİŞMAN OLAMAYACAĞIN GARANTİ..
BLOG ÖDÜLLERİN DE DE ÇOK ŞEYLER DÖNÜYOR.SANA KATILIYORUM CANIM..SIKMA CANINI..SEVGİLER..

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Ellerine sağlık Disal'cim, nefis görünüyor.. Ben papatyaların fotoğrafını bekliyorum senden :)

NiNo dedi ki...

yafrim dokturmusun gene :D

ÖZGÜLÜNTARİFLERİ dedi ki...

Disalcigim borek muthis gorunuyor canim ellerine saglik

SEVGİLER.

Baharcicegi dedi ki...

Sebzeli olmasi kurtariyor kilo bakimindan hafifde olmus ellerine saglik canim
yarismalarda bu tür olayla nedense hep olur takma kafani sen bzim gözümüzde birincisin zaten tatlim

gülüş dedi ki...

canım yine döktürmüşsün ellerine saglık görüşemiyoruz artık

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak