19 Ekim 2009 Pazartesi

UNLU BÖREK




merhaba arkadaşlar....

öncelikle uzun zamandır katılamadığım etkinliğe tarifimi göndermek istiyorum...p.d.ç.s.e...46..yı nurmutfakta arkadaşımız yapıyor..kolaylıklar diliyorum kendisine....

evimizde tencere kaynamıyordu ne zamandır...hele pasta börek asla pişmiyordu...bu bulantılar beni herşeyden soğuttu.......arşivimde eklenecek tarif kalmayınca böyle arayı uzattım kusura bakmayın.....


akşam olunca bizimkiler gözümün içine bakar oldular....acaba çay yaparmı?yanına bişeyler getirir mi?....sonra bakıyorlar ki bende o ışık yok...çaresiz susup oturuyorlar.....:)su içmeye mutfağa gidecek gibi olsam hemen soruyorlar..nereye ,ne yapacaksın bişeymi getireceksin:)diye ...gülüyorum getire getire meyve getiriyorum....daha iyi bence....pasta pasta nereye kadar:)

ilk üç ayım geçmeye başlayınca bulantılarımda bir hafifleme oldu...artık pişirdiğimi yiyebiliyorum,çok zevk alamasamda........

geçtiğimiz günlerde kızımın öğretmeni Esra hanım ailesiyle birlikte bize misafirliğie geldiler....kendisi çok tatlı ve hoşsohbet bir bayan......hem çocuklardan konuştuk hemde ilk defa denediğim bu börekten tattık....börek hakkındaki yorumlarımızı aşağıda belirteceğim....

menümüzde daha neler vardı...(tarifleri tek tek ekleyeceğim)
  • unlu börek
  • fındık güzeli(papatya prensesden menü kopyaları:)
  • rus salatası
  • pratik minik pastalar(tek lokmalık)
iki güzel tarif denedim papatyamdan....biri unlu börek biri fındık güzeli.....her iki tarifte çok güzeldi.....benim yaptığım bir iki yanlış dışında tabiki....

eşimin yağlı takıntısından dolayı börekteki yağ miktarı çok fazlama gelmişti....kendimce yağı daha az sürmeye çalıştım....unuda eklenince böreğim biraz kuru oldu....siz yağ miktarıyla oynamayın.......

üzerinede ben dayanamayıp yumurta sürdüm...yine siz asıl tarifteki gibi yağ sürün.....bunların haricinde böreğimiz güzeldi...bi dahakine bu ayrıntılarla yapacağım....

çok pratik ,kolay ve az malzeme ile çok börek elde ediyorsunuz.....tarif için arkadaşıma teşekkür ediyorum......

malzemeler...
  • 3 adet yufka
  • 3 tane haşlanmış patates
  • 1 büyük kase kaşar ve lor karışımı
  • 100 gr. eritilmiş margarin
  • 2 çay bardağı sıvı yağ
  • un
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1,5 çay kaşığı tuz
yapılışı.....
  • patatesler haşlanır..ılınınca peynir ilave edilir.....tuz ve karabiber eklenir....
  • margarin eritilip sıvı yağ ile karıştırılır....
  • tezgahın üzerine bir yufka serilir.....her tarafı yağlanır....un elenir.....ikiye katlanır...
  • yine yağlanır ve un serpilir......düz tarafına bolca iç konulur....
  • kenarlardan az içe katlanarak rulo yapılır.....
  • dilimlenir ve yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir....
  • artan yağın üzerine biraz su eklenir ve böreklerin üzerine sürülür...
  • kızarana kadar pişirilir.....

47 yorum:

sarımutfak-hande dedi ki...

değişikmiş
ellerine sağlık cnm harika görünüyor
mutlu haftalar

nurmutfakta dedi ki...

bu güzel tarfi bizm için paylaştığınız için teşekkür ederim tekrar katılımınızı beklerim

Hansa dedi ki...

Ya benim şu akşamları beklenti içine giren aile profili çok hoşuma gitti...Ne güzel tasvir etmişsin.
Bulantılarının geçmesine çok sevindim.En rahat dönemdesin yani...ikinci üç ay...
allah hayırla kavuştursun bebeğine.
börekte enfes eline sağlık.
sevgiler.

Adsız dedi ki...

Yufkalara un elenmesi cok ilginc.
Acaba nisasta elesek veya karistirsak nasil olur? Ben illaki birseyler cikarip eklerim ya huy bu cikmaz.:))
Bulantilarinin hafiflemesi coook güzel. Ben sirf o bulantilar yüzünden cocuk istemiyorum mesela ki, ben de cok agir gecer.:(
Kolayliklar canim...

sibellebutikpasta dedi ki...

CANIM ÖNCELİKLE TEBRİK EDERİM, NE GÜZEL BİR HEYECAN YENİ BİR BEBEK:-))
BÖREK DE GERÇEKTEN PRATİKMİŞ DENEMEK İSTERİM,
ÖPÜYORUM

Disalce dedi ki...

lavantincim valla bende severim değişik bişeylerle denemeyi...

sen dene güzel olursa banada haber ver bende yapayım:)

neden olmasın dimi..öpüyorum seni canım...çocuk işine bende zor karar verdim zaten...ama bu eninde sonunda başa geliyor napalım:)

birsence dedi ki...

bu böreğin methini çok duyuyorum son zamanlarda...sanırım denemek farz oldu..eller5ine sağlık disalciğim...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK DİSALCİĞİM..
PEK RASTLAR OLDUK BU GÜZELE BLOGLARDA.
BİRGÜN DENİYECĞİM UMARIM :))
İYİ HAFTALAR AFİYETLE CANIM.

meleginmarifetleri dedi ki...

Hadi bakalım canım sen ikinciyi göze almısın allah sağ salim sonunu getirsin. Ben o cesareti gösteremedim:)
Börekler nefis olmuş gibi görünüyor ellerine sağlık.
Sevgiler

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Canim Disalcim yorumunu görünce çok sevindim arkadasim,bir de ne göreyim bebecik bekliyormusun hadi hayirlisi çok sevindim senin adina kendine çok iyi bak...böregini pek begendim not ettim zaten ellerine saglik sekercim kocaman öpüyorum seni Disalcim.

www.hayriye73.blogcu.com dedi ki...

canım çok değişik bir börek olmuş ellerine sağlık, bulantılarında artık kalmaz, rahatlıkla yersin inşallah, mutlu günler olsun...sevgilerimi bıraktım...

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım tbrk ediyorum..
Maşallah hangi bloga baksam herkes hamile:))
Ellerine sağlık canım bizim evin favori böreği oldu:))

sevimlimutfak dedi ki...

Bu böreği çok sık görür oldum bloglarda artık benimde yapmamın zamanı geldi sanıyorum. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

İNCİ dedi ki...

Çok farklı bir tarif çok güzel olmuştur eminim elinize sağlık.
Sanırım yolda bebiş var ayrıca tebrik ederim:)

Adsız dedi ki...

canım nefis görünüyorr

ellerine sağlık
sevgiler

gülay mutfakta dedi ki...

canım ellerine sağlık.. ben nişastalısını yapıyorum çok güzel oluyor. yapım aşamaları biraz farklı, arşivimde var en kısa zamanda yayınlayacağım...

sevgiler...

Baharcicegi dedi ki...

canim cok gec kaldim börek kaldimi?
Dün dügün bugün misafirlerim vardi iki gün hic acmadim blogumu yeni girdim cayida demledim geldim ama börek bitmis galiba.
Bugün benimde aklimdaydi bu böregi yapmak,tarif tam olarak kafamda olmadigi icin nete girmeyede zaman olmayinca ispanakli börek yaptim.
Bulantilarin azalimis artik kendiyi daha iyi hissedersin canim.

Esradan dedi ki...

merhabalar ,ellerinize sağlık,size afiyet olsun.sevgiler

Unknown dedi ki...

canım kendini daha iyi hissetmeye başlmana çok sevindm yavaş yavaş herşey düzene girecektir inş
börek çok güzel görünüyor ama denesem kesin bi tane yerim sonrada gerisi gelir:)))
şu diyet bitecek gibide değil yaa

tugbatugba dedi ki...

canım biraz daha iyi olmana çok sevin..
ehh insanlar alısınca gözünün içine bakar tabee ben bilem bakarım :P...
iyi bak kendineeeee

Doyumluk.... dedi ki...

Çok güzel görünüyorlar.eline sağlık

mutfaktakizaman dedi ki...

canim azda olsa kendine gelmene sevindim...Bizim evdekilerinde sizinkilerden farki yoktu alistilar tabi pasta, borek olmayinca oyle kuzu kuzu baka kalirlar dimi;))
bende Allah'a sukurler olsun daha iyiyim..


ellerine saglik canim hmm cayimin yanina aldim bir dilimcik..fazlasi zarar;))

yesildomates dedi ki...

canım son günlerde bende çok sık yapar oldum bu böreği..
ama senin gibi güzel resimleyemediğim için ekleyemedim..
harika görünyor..
sen bu işte usta oldun arkadaşım....

ellerine sağlık.
öpüyorum kankim..

GIA dedi ki...

Ben bu böreği Sahrap Soysal'dan dinlemiştim televizyonda. Nasil övdü, nasıl övdü. Milföy gibi oluyor dedi. Annemle yaptık. Ama annem beğenmedi. Çünkü un ağzımıza geliyordu. Bir ihtimal biz fazla un eledik. Ama yine de oldukça kuru kuru oldu. Belki ben tam ölçüleri unutup, hatırladığım kadarıyla yaparken, ölçüleri tutturamadığım için.
Bende de tüm fotoları duruyor, ama koymadım nedense siteme.

SOFRAM dedi ki...

Canım ellerine sağlık pek güzel görünüyor böreğin, afiyet şeker olsun.
Bu arada bulantılarının hafiflemesine sevindim canım, bundan sonra daha rahat olursun inşallah, kendine dikkat et canım, sevgiler...

TAZE NANE dedi ki...

Görünüşü varya inanılmaz güzel...

leyya dedi ki...

hasetimden bana bi hal olacak herkes pişirdi yedi ben hala nal topluyorum:))elbet bize de gün doğar bi gün)):bebecik nasıl disal aplasını da öpüyorum annesini de.

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

canım disalimmm,
bulantılar bende de çok olmuştu...biliirm nasıl bir duygu olduğunu:)hazırlanırdım işe gitmek için kapıyı kilitlerdim,yetişemezdim apartmanı bir güzel hallederdim çoğu zaman hihihi...canım bunun için bir ilaç var,doktor vermişti bana %50 fayda görmüştüm...inşallah düzelirsin biran önce.
börek nefis görünüyor ellerine sağlık canım.öpüyorum sizi en temiz teyze iç güdüleriyle:)))

hunerlieller dedi ki...

bu tarifi denemeyi bende düşünüyordum.senin deneyip püf noktalarını yazman iyi olmuş:)hazıra konayım bari:)ellerine saglık arkadaşım börek nefis görünüyor.ilk üç ayı atlattıysan gerisi kolay geçer inş.allah sana kolaylıklar versin canım.kendine iyi bak.sevgilermle.

Adsız dedi ki...

Harika görünüyor börekler ellerine saglik cnm,bulantilarin konusunda Rabbim sana kolayliklar versin.

Sevgilerimle,Serap.

Aysultan... dedi ki...

Disalim hiç durma güncelle tariflerini yazık ya güzelim tariflere:)
ev ahalisi beklentilerde demek sabredicekler biraz napalım:)
o talı on numara bir tatlı,lezzeti ve hafifiliyle aylardır mutfağımda:)
Böreğe gelince böreğinin içinde un tadını çok aldın mı bence kuru kalınca un tadı fena halde baskın oluyor canım:)yağlı oluncaysa un tamamen elde açılmış börek hissi veriyor yerken ne dersen haklımıyım:)
ellerine sağlık,öpüyorum...

hayat dedi ki...

disalciğim, ilk üç ayı atlatmışsın artık bundan sonrası biraz daha iyi olur inşallah.

Börekde çok nefis görünüyor.Ellerine sağlık.
Sevgiyle kal canım...

MUTFAKISTAN dedi ki...

CANIM BEBEK BEKLIYORMUSSUN COK GUZELL ALLAH HAYIRLI EVLAT NASIP ETSIN HERSEY GONLUNCE OLSUN
YINEDE COK GUZEL BIR BOREK HAZIRLAMISSIN ELLERINE SAGLIK
UMARIM CABUK GECER BULANTILARIN
SEVGILER

Canan dedi ki...

Oy oy oy oy benim sultanım bebiş mi bekliyomuş:) Disal'cim Allah yardımcın olsun güzelim. Bu zibidiler bizim anamızı ağlatıyoşar. Ama olsun dimi onların gül yüzlerini bir kerecik görmek dünyalara bedel...

Unlu böreğin bence tam benlik. Hem hamur işi hem de içinde patato var. Ya-şa-sınnn!

Şekercim kendine çok ama çok dikkat et.
Seni de bebişide kocamaaan öptüm

Adsız dedi ki...

Disal'cim bebek beklediğini duyunca koşup geldim.Allah kolaylıklar versin.Zorluklar olmasaydı,sanırım annelik bu büyük mertebeyi haketmezdi.İşimiz sabır ve fedakarlık.Ama herşeye rağmen anneliğe bayılıyorum.böreklerinde nefis olmuş.fakat elde açma böreklerin yağı zor ayarlanıyor gerçekten.ellerine sağlık canım...

hdidem95 dedi ki...

canım allah hayırlısıyla kucağına almayı nasip etsin bebeğini bu böreği bende yapmıştım çok nefis bir tarif çok güzel yapmışsın ellerine sağlık sevgiler

Unknown dedi ki...

Bu siteye her girişimde tabiri caiz se aptallaşıyorum.Müthiş bir site.Tarifleriniz harika...

Disalce dedi ki...

sevgili bilgicelli arkadaşım...estağfirullah ...bloğumu beğenmeniz beni çok mutlu ediyor...teşekkür ederim yorumunuzdan dolayı...

Dilekhaniminmutfagi dedi ki...

DİSAL HANIM EVVELA BEBEĞİN HAYIRLI OLSUN ALLAH BİR AVAZDA KURTARSIN BLOGLARI GEZERKEN TAKILDIM ELLERİNE SAĞLIK
BEN BİLRİM BULANTILARIN NE DEMEK OLDUĞUNU SABIR SABIR BAŞKA BİR ŞEY DENMEZ

Baharcicegi dedi ki...

Annecik nasil gidiyor .yegenimiz yoruyormu seni

PAPATYA PRENSES dedi ki...

hehehe nişasta eleyin de daha beter olsun dermişim:P

çıkarırsan yağı işte öle olur :D hihhi. kötü müyüm neyim:)))

ellerine sağlık Disalim. Daha da iyi olursun inşallah:)

TAZE NANE dedi ki...

HER ARKADAŞLIĞIN GÖKYÜZÜNDE BİR MELEĞİ VARMIŞ.
SEVGİLER...

zerrin-misss dedi ki...

Disalim, yazdığın günden beri aklımdasın.. Msn de görürüm ümidi taşıyorum onda da göremiyorum.

İyice felaket bir tembellik oldu bende. Hiç bir blog dostumu ziyaret edemez oldum. hafıza desen hepten sapıttı :)

O yüzden affet olurmu. Şimdi gelelim şu minicik olan ama dünyanın en kocaman haberine.

Çoook sevindim hem de çook. Tebrik ederim. eşini de seni de.. Sağlıklı, sorunsuz hamilelik geçirirsin umarrım. Yavru kuşta mutlulukla gelir hayatı boyunca da mutlu olur.

Senin yanaklarından öperim, börek, kek istemem meyve bana da yeter :)

sıcacık sevgiler.

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canikom,
böreklerin böylesini hic görmedin, en bastaki resim zaten insani bastan cikarmaya yetiyor ve artiyor bile, hele ic malzemeside tam benlik, ellerine saglik diyorum arkadasim.

Kendine ve kalbinin altinda büyüttügün kücük meleginede cok iyi bak canim, Allah'a emanet olun!

Selamlar ve kocaman öptüm

Narince dedi ki...

Bebeğinize sağlıkla kavuşun dilerim.
Benim gibi 9 ay yemeden içmeden kesilen, hep kusan, ilk dört ay yalnızca serumla beslenebilen biri sizi çok iyi anlayacaktır tabii.

Börek çok güzel görünüyor. Aradaki unlar bir kıyır kıyır olma hali katıyor sanırım böreğe. Tam benim sevdiğim gibi. Ellerinize sağlık.

Adsız dedi ki...

canım merhabalar
bulantılarının geçmesine çok sevindim ,ikinizde iyisinizdir inşallah
değişik bir börek hoşuma gitti
denerim bir ara,ellerine sağlık
öpüyorum seni,hoşçakal

sofrakeyfi.blogcu.com

YASAMİNKİYİSİNDAN dedi ki...

CANIM ELİNE SAĞLIK BÖREK NEFİS GÖRÜNÜYOR.ŞİMDİ İYİ OLMANADA SEVİNDİM.SEVGİYLE KAL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak