20 Mart 2011 Pazar

KIYMALI İSKENDER KEBAP

merhaba arkadaşlar...

bloglar kapandığından beri bizde bi uyuşukluk hasıl oldu......benim bloğumun kapanmamasına rağmen canım tatil yapmak istedi...:)))bu durumdan faydalandım galiba......

zaten bugünlerde çoğu blogda bu yazıyı görürsünüz....."bahar havası yüzünden galiba canım hiçbişey yapmak istemiyor".......evet bendede bi halsizlik bi yorgunluk var....bunuda bahar havasına yüklüyoruz mecburen:)))))tabiki bizim gibi taze anneler bebek peşinde koşmaktan yorulma ve dinlenme gibi lüksleri yaşayamıyorlar......hasta olmakda yasak.....olursunuz ama hastalıktan faydalanıp yatmak dinlenmek diye bişey söz konusu olmuyor:))

bence yoruluyorsanız ve oturarak dinlenebiliyorsanız şanslısınız......

şimdi tarifle ilgili yorumlarıma geçmek istiyorum......

bu tarifi kimden gördüğümü hatırlamıyorum...3-4 yıl oldu çünkü hangi blogdu bilemiycem.....öncelikle kötü fotoğraf için kusura bakmayın......hem akşam çekimi hem aciliyet çekimi:)yemek için sabırsızlanan ev ahalisini bekletemedim.....birde çook önceden yapıp çekmiştim...en kısa zamanda tazesini yapıp yeni bir fotoğraf çekerim inşallah.....

bu tarif gerçekten çok güzel oluyor.....etle yapılandan daha yumuşak oluyor.....biraz kıyma düşmanı gibi görünsede çekirdek aileler için güzel bir tarif.......hemen tarifi yazayım ve köşeme tekrar çekileyim ben:))))))

malzemeler.....
  • az yağlı kıyma(istediğiniz kadar...)
  • pul biber,karabiber,kimyon
  • maydonoz,az ekmek içi,tuz
  • 1 yumurta
  • az biber salçası veya domates salçası
  • bayat ekmek(küp küp doğrancak)
sos malzemeleri......
  • yeşil biber
  • ekmekleri ıslamak için bir domates ve az salça
  • zeytinyağı
  • isteğe göre yoğurt
yapılışı.......
  1. köfte malzemeleri karıştırılarak harç hazırlanır.......
  2. fırın tepsisinin içine elle bastırılarak ince bir şekilde yayılır....heryerinin aynı kalınlıkta olmasına dikkat edilir........
  3. ve 200 derceli fırına sürülür....pişip kızarınca çıkarılır....uzun şeritler kesilir.....döner boyutlarındada kesilebilir...
  4. sos için bir domates rendelenir......tereyağında kavrulur az salça ilavesi ile kavurmaya devam edilir..üzerine biraz su koyarak kaynatılır sıvı bir sos hazırlanır.....
  5. küp küp doğranmış ekmekler zeytinyağı ile harmanlanır....fırın tepsisine yayılır ve fırında ızgara bölümünde kızartılır.....kontrol edin hemen kızarıp yanabilir.......ekmeğin yanında biberlerde közlenir...
  6. servis tabağına kızarmış ekmekler konulur..
  7. üzerine sos gezdirilir....
  8. onun üstüne kesilmiş köfteler dizilir......
  9. en üste isteğe göre yoğurt dökülür .....
not...........
  1. yoğurt sosunu arzuya göre ekmekle köfte arasına dökülebilir......

12 yorum:

yemekbiraşk dedi ki...

bence her haliyle nefis gözüküyor:)
elinize sağlık sevgilerimle..

zeymurancafe dedi ki...

canım anladıgım kadarıyla senınde mınık bir bebegın var Allah bağışlasın dıyorum benım ufaklık bugun 3 aylık oldu bu zamana kadar çok zorluk yaşadım ama çok şükür düzelıyor artık,şimdi bize gülücükler atıyor,bahara gelınce o yorgunluk nedense bu yıl bana ugramadı ama hastalık ugradı bir turlu grıbı atlatamıyorum yemege gelınce evde ıskender denemedım hiç ama denemeyı ısterım senın tarıfınde guzel gorunuyor ellerıne sağlık canım.sevgiler...

Unknown dedi ki...

nefis ellerinize sağlık olsada yesek...

Serap Uzun--karakazandan dedi ki...

Ben bahar depresyonuna coktan girdim galiba Disalim :)
Iskender nefis görünüyor yaa,ben hemen denemek istiyorum ilk firsatta ins.Ellerine saglik maharetli arkadasim :)

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Nasıl da güzel görünüyor, ellerine sağlık canım... Ahhh bu bahar havaları demeden de geçemeyceğim :))

Gönülünce dedi ki...

Ben malesef bloglara çok zor girebiliyorum özledim tüm arkadaşlarımı:((...İskenderin nefiss olmuş bence ben bayıldım...Ellerine sağlık arkadaşım...

Sevgiler...

Baharcicegi dedi ki...

Benim anlmadigim kimi blog aciliyor kimi blog acilmiyor yasagin kalkmasina ragmen cok sessizlesti blog alemi sanki bos bir caddede yürüyorum kimseciler yok gibi
öglen vakti gelmisim blog evine acimisim bu iskenderi yemeden göndermiyeceksin dimi canim yanina bol köpüklü ayranla
önce yiyeyim sonra söylerim nefis olmus eline saglik canim diye

hayat dedi ki...

Disalciğim, iskender çok nefis görünüyor.Eline sağlık.
Sevgiyle kal...

sarımutfak-hande dedi ki...

nefis görünüyor bence ,ellerine sağlık canım

Unknown dedi ki...

selam Disalciğim
kebap nefis ellerine sağlık bende bazen yaparım ama genelde ince doğranmış biftekle yaparım buda güzel olmuş afiyet olsun canım
Baharın yorgun halleri sanırım herkein üzerinde var tabiki bizde de neyse yakında buda geçer Rabbim sağlık versin cümlemize
sevgiler

Adsız dedi ki...

Sayın disal hanım efendi Ben bir bay olarak biraz zorunluluktan ama daha çok sevdiğimden yemek yapıyorum ve sizin tarifleriniz enfes oluyor elinize emeğinize sağlık ancak nacizane önerim hanım efendi pişirme sürelerinide yazarsanız benim ve pekçok acemi arkadaş için daha aydınlatıcı olacak diye düşünüyorum Saygılarımla
Fatih

Disalce dedi ki...

fatih bey öncelikle güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim.....

inşallah bundan sonra yemeğin süresinide yazmaya çalışırım...faydalı oluyorsak ne mutlu bize.....:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak