18 Mayıs 2011 Çarşamba

UĞUR BÖCEKLİ VE KELEBEK MUFFİN

uğurböcekli muffin


merhaba arkadaşlar....

şimdiki çocuklar ne kadar şanslı......

pastanın böreğin ,tatlının tuzlunun her çeşitini yiyebiliyorlar......benim zamanımda ise düz tepsi keki vardı.......kalıp kekleride vardı ama bizim evde yoktu.....kekler kabarmışsa tebrik alırdı......kabarmamış kekler yoğurt kokardı..ev yoğurdu birazda ekşiyse vay haline:)))))

şimdi ise neler neler var...değişik değişik kalıpların hızına yetişemiyorum....evde yer kalmadı......çekmeceler pasta aksesuarlarıyla doldu..halada eksiklerim o kadar çok ki.............

eh bu kadar malzeme olunca çocuklarada keyfini sürmek kalıyor tabiki......bizde çocukluğumuzda göremediğimiz güzelliklerin tadına varıyoruz.......

bu güzel tarifi kızımın okulunda düzenlenen kermes için yaptım.....çocuklar görünce bayıldılar....5-10 dakikada hepsi satıldı.........tavsiye ediyorum...özel günlerde harika bir tatlı......

kolay gibi görünen ama baya uğraştıran bu nefiss ,çekici tarifi sevgili arkadaşım annekızmutfaktayız dan aldım.....çok beğendim tarif için çok teşekkür ediyorum........

bende arkadaşım gibi bir hamurdan hem uğur böceği hemde kelebek yaptım......tarifi aynen uyguladım ama fazla yapmak istediğim için malzemeleri artırdım.......hemen tarife geçeyim daha fazla sizleri bekletmeyeyim..:)))







malzemeler.....

  1. 2 yumurta
  2. 2 çay bardağı şeker
  3. 2 çay bardağı süt
  4. 1 çay bardağı sıvı yağ
  5. 2,5 yemek kaşığı kakao
  6. 1 paket kabartma tozu
  7. 1 paket vanilya
  8. 8 yemek kaşığı un
Süsleme için :
  1. 1 poşet kremşanti
  2. 1 su bardağı soğuk süt
  3. 1 paket Dr. oetker tart jöle
  4. 2,5 çay bardağı vişne suyu
  5. 2 yemek kaşığı toz şeker
  6. yumuşak, renkli şeker (jelibon)
  7. damla çikolata
  8. tel şehriye

Yapılışı ....
  • Yumurta ve toz şeker çırpılır.
  • Üzerine süt ve sıvı yağ ilave edilir.
  • Un, vanilya, kabartma tozu ve kakao sıvı malzemelerin üzerine elenir.
  • Mikserin düşük devrinde malzemeler iyice karışıncaya kadar çırpmaya devam edilir. Muffin kalıplarına cupcake kağıtları yerleştirilir.
  • Hazırlanan hamur kağıtların yarısını geçecek şekilde kalıplara paylaştırılır. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişirilir.
  • Kemşanti 1 bardak süt ile çırpılır, buzdolabında bekletilir.
  • Bir tencerede 1 poşet tart jöle ile 2 yemek kaşığı toz şeker karıştırılır.
  • 2,5 çay bardağı vişne suyu eklenerek ocağa alınır.
  • Kaynayıncaya kadar sürekli karıştırılır.
  • Kaynamaya başladıktan sonra 1 dakika daha pişirilip, ocak kapatılır ve soğumaya bırakılır.

  • Kekler soğuyunca kalıplardan çıkarılır ve keklerin kabaran bölümü bir bıçakla kesilir. Kesilen kapakların üzerine soğuyan jöle sürülüp, ortadan ikiye bölünerek kanatlar oluşturulur.
  • Kekin kağıtta kalan kısmına kremşanti sürülüp, kanatlar üzerine yerleştirilir.

  • Tel şehriyeler yağsız teflon tavada kavrulur. Yumuşak şekerlere (jelibon)bir kürdan batırılır. Kavrulan şehriyelerle antenler oluşturulur.

  • Kürdan, keke batırılarak uğurböceklerinin baş kısmı oluşturulur. Damla çikolata ile gövde kısmı süslenir.
kelebek içinse yine kekten kapak kesilir.....kapak ikiye bölünür......kağıtta kalan keke kremşanti sürülür........kapaklar ortaya doğru bastırılarak kelebeğin kanatları yapılır.....isteğe göre kanatlar krem şanti ile kaplanıp üzerleri glazür ile benekler yapılabilir....ben bütün enerjimi uğur böceklerine harcayınca kelebeklere fazla özenemedim..üzerlerinede pudra şekeri serptim......




not....
  • vişneli jöleniz eğer donmaya başlarsa ocakta tekrar ısıtın hemen yumuşayacaktır...
  • jöleyi uğur böceklerine sürerken kapağı elime aldım..kaşıkla jöleyi kapağın ortasına dökerek heryerine yayılmasını sağladım.....
  • jelibonlara takılan kürdanları ikiye kırarak kullandım......
  • muffinleri pişirdiğim yağlı kağıtlardan ayırdıktan sonra şekillendirdim ve tekrar yeni kağıtlara koydum....


22 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım çok şıklar ellerine sağlık öpüyorum.

Halenze dedi ki...

devrem süpersin nasıl bi sanattır bu böyle. bebekle nasıl vakit buldunda yaptın bunu. tebrik ediyorum gerçekten nefislerr..

kalpkurabiye dedi ki...

çok cicilerrrr:))
ellerine sağlık tatlımm:))
afiyet bal olsunn:)

CANBOGAZDAN dedi ki...

ay cok seker bunlar, insan yemeye kiyamiyacak :) ellerinize emeginize saglik, sevgiler...

sofraozlemi dedi ki...

salişim valla harikalar ellerine emeklerine sağlık.bu tür şeyler çok vakit alır ,bebeyle bunuda başardığın için tebrik koyuyorum sana:)

Saliha dedi ki...

adaşım ellerine saglık çok şirin olmuşlar :):)
senın verdiğin tarifle bonıbonlu kurabıyelerımı yaptım nerdeyse hergun anneler tarıf ıstıyor benden:):) okul pikniğimiz için aklımda baska bişi vardı ama bunu denıcem galıba :):) tekrar ellerıne saglık arkadasm sevgılerımle..

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Salihacım,Görüntüsü bile yetiyor çok hoş çoook..Epey de el oyalayıcı
Ellerine sağlık..

sevgiler

TuruncuTatlar dedi ki...

eline sağlık disacım inan çok beğendim ilk fırsatte deneyeceğim sevgiler..

EBRU- BESTE TADINDA... dedi ki...

salihamm,süper süper.bayıldım,ellerine sağlık tatlım...

Fatma dedi ki...

Cok güzel olmuslar keske daha önce görmüs olsaydim.Oglumun gecen ay ki dogum gününe burdaki http://www.kindergeburtstagskuchen.net/igel-backen.html muffinleri yapmistim.Ama eminim bunlari hazirlamak daha zevkli olurdu.Fatma

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

inanın süper kelimesi az kalır yanınızda ellerinize sağlık evet haklısınız şimdi malzeme çok ama herkes böyle maharetli değil vede uğraşmıyor harikasın canım
sevgiler

Serap Uzun karakazan dedi ki...

Gercekten cocuklar şanslı böyle marifetli anneleri de var.
Ellerine saglık Saliham,bir daha ki topkekler kelebekli olacak insAllah. :-))

zeymurancafe dedi ki...

canım ne güzel,bunu kızımın diş buğdayında yapabılırım(tabı önce diş çıkarmamız lazım)yakınmış doktorumuz öyle söyledi, ellerıne sağlık

Birsel ve İrem dedi ki...

Harika görünüyor, emeğinize sağlık. Ben de başka bir arkadaşımın tarifinden yararlanarak yapmıştım, paylaşımın güzelliği de burada. Herkes kendinden de bir şeyler katarak tarifleri daha güzel hale getiriyor.
Kızımın da kermesi vardı, benim niye aklıma gelmedi, bu muffinler:)) Sanırım bir sonraki kermeste ne yapacağımı sayenizde ben de buldum:)) Tekrar ellerinize sağlık, tadına bakan miniklere afiyetler olsun.
Sevgilerimle...

Disalce dedi ki...

fatmacım teşekkür ederim güzel sözlerin için..verdiğin bağlantıya baktım onlarda çok güzellermiş.....insan uğraşıp karşılığında böyle güzel iltifatlar alınca iyiki yapmışım diyor:)

melike dedi ki...

salişciğimm becerkli arkadaşımm çok güzelller ellerine sağlıkk genişşş bir zamanda vbende deneyeceğim bu tarifi öpüyrumm seni :))

tugbatugba dedi ki...

ay süper olmuşş mutlaka deneyeceğim harun emirle bu kadar süsleyemem ama ennn pratiğinden halledeceğim.... ellerine sağlık...

Hansa dedi ki...

Canım benim, Disalim,uğur böcülerine ben hayran hayran bakarken Esma önümüzdeki cumartesi için çoktaaannn sipariş verdi bile arkamdan :)
Eline sağlık emeğine sağlık süpersin....

zerrin-misss dedi ki...

Valla tebrik ederim disalim, Ada bacağıma yaapışık şekilde bu keklerden yaptığımı düşündüm de bir an :)))) senin kuzucuk sana fırsat tanıyor demek ki. Eferim ona :))

uğur böceklerine bayıldım.. Ellerine sağlık.

sıcacık sevgilerimle..

Hansa dedi ki...

Saliha'm şimdi tekrar okudum ezberledim hatmettim kalkıp yapacağım...yumuşak şekerlerin dünden beri nerde satılıyo olabileceğini düşündüm de jelibon olabileceği aklıma hiç gelmemişti ne kafa bende kide :)) çok sevindim cilibom ( jelibon) oluşuna....

neslihan dedi ki...

merhabalar çok güzel olmuşlar hemen deneyeceğim sevgiyle

seker-tadinda.blogspot.com dedi ki...

harika gözüküyorlar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak