19 Ekim 2011 Çarşamba

AĞLAYAN PASTA

ağlayan pasta

hayırlı sabahlar...benim için ve çoğu kişi için öğlen oldu aslında ama öğleye kadar sabah sayılır herhalde:)

aaa gazel geldi.....az önce beşiğine yatırmamış mıydım ben bu çocuğu yaaa.....numara mı yaptı yani bana...uyuyordu hemde baya dalgın uyuyordu...tamda rahat bir yazı yazma planları kurarken.......alın işte hopladı çıktı kucağıma oturdu...şimdi parmaklar klavyeye basmaya başlar.....ya taslak olarak kaydedip sonra devam edeceğim ya da dayanabildiğim yere kadar dayanacağım..şu an nasıl yazdığımı görmeniz gerekir.....:DD

tarifi yazdığım kağıdı avucunun içinde top yaptı....aşağı yolladım oyuncaklarla oyna dedim ne kadar dayanır bilmiyorum...yine başıma bitmeden tarife geçeyim......belki bugün birilerinin misafiri gelir de hemen şu tarifi yapayım der:))))

aslında yine yine söylüyorum çoğu kişinin yaptığı klasik basit ama çok lezzetli bir kurtarıcı......hem kek malzemesine göre çok da çıkıyor.kalabalık misafirlere bire bir......ama ben bunu bi arkadaşımda sadece kekini yemiştim....ve çok beğenmiştim......yumuşacık harika bir keki vardı....ağlayan pasta keki dediğinde hemen denemek istedim....

bu kekin çok çıkmadığını söylemek isterim.....normalde bu pasta pişirdiğiniz herhangi bir keklede yapılabilir her halukarda nefis oluyor...

ben kalıbımın iç ölçülerini sizin için ölçtüm 22*33 çıktı......içinden ölçtüm direk.........bu kalıpla pişince kek kalınlığı fotoğraftaki gibiydi.......bu kekten yaparsanız ya daha küçük yada aynı büyüklükte kalıp kullanın..daha büyüğü daha ince olur çünkü...

malzemeler.......
  • 4 adet yumurta
  • 3 kahve fincanı şeker(türk kahvesi fincanı)
  • 3 kahve fincanı un "
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • yarım limon
  • 1 yemek kaşığı kakao

  • 1 bardak soğuk süt(piştikten sonra üzerine dökmek için)
üzeri için.......
  • 1 poşet krem şanti
  • 1 poşet çikolata sosu
  • tariflerine göre süt
yapılışı.....
  1. kek için yumurta ve şeker ,şeker eriyinceye kadar iyice çırpılır...
  2. sıvı yağ,kakao ve yarım limonun kabuğunun rendesi eklenir ve limondan az sıkılır.....
  3. un,kabartma tocu vanilyada eklenerek çırpılır.....
  4. 22*33 ebatlarında ya da daha küçük bir borcamda 170 derece önceden ısıtılmış fırında 30 dk.kadar pişirilir.....
  5. kek piştikten sonra iki dakika kadar ilk sıcaklığı gidince soğuk süt kekin heryerine gezdirilir.....
  6. kek soğuduktan sonra çırpılan krem şanti üzerine yayılır..en son çikolata sosuda pişirilip soğutulup en üste dökülür......
not.....
  1. benim fotoğrafımda krem şanti çok kalın görünüyor çünkü sütüm çok soğuk olmadığı için krem şantimi sertleştiremedim..o yüzden ikinci paketide eklemek zorunda kaldım.normalde bir poşet yetecektir..hem çok kremalı güzelde olmaz....
  2. önce çikolata sounu pişirirseniz soğuması için beklemezsiniz.......
  3. kekin şekeri,krem şantinin ve sosun şekerleri fazla gelebilir..onun için kek şekerini bir fincan azaltabilirsiniz......

11 yorum:

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

küçüğümüz işini biliyor...tatlı tatlı kandırıyor sizi demekki...ağlayan pastada cidden kurtarıcı ve leziz..üstündeki limon kabugu dilimine bayıldım...ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık görüntü muhteşem olmuş, Bende çok severek yapıyorum bu pastayı :)

Ilker Erdem dedi ki...

cok nefis gorunuyor. bende cok severek yapiyorum.

bırtutamkekik dedi ki...

canımm benimm:)pastan öylesine güzel övgüleri hak ediyor ki aslında,ama bir taşş oturmuşş göğsüme bu sabahtan beri...
hiç bir şeyin tadı yok...
şuu anda gazel bebeğin yerinde olmak isterdim:)
hiç bir şeyden habersiz,tertemiz,ve umarsız..
ellerine sağlık canısı...
huzurun ve güzelliklerin içinde boğulacağımız nice güzel günlere...

:)bu gülümsemeler çok zoraki bugün....

Hansa dedi ki...

ben bi ara çok sık yapardım bunu unutmuşum bak yapıyım hemen...krem şantiye çiko sosu soğutup dökmüşsün sen ...sıcak dökünce bulut bulut oluyo çocuklar çok seviyo öylede yapıyorum ama resim için bu daha şık tabii :))
kısaca eline sağlık..:)

birincisin dedi ki...

arkadaşlarımın sayfalarında gördüğüm yorumlarınızdan sayfanıza ulaştım:)pastanız güzel,benimde yaptığım bir pasta ama limonla süslemek harika bir fikir,bundan böyle mutlaka süslemesinde limon kullanıcam.sevgiler...
bende beklerim:)

Cocukla Cocuk dedi ki...

eline sağlık cok güzel gorunuyor üzeri çilek soslu olanını yemiştim keki gerçekten güzel, bu kez de bunu deniycem

cincinsfikirli dedi ki...

AH ÇOCUKLU herşey ne zorlaşır biliyorum:))) yarım saatlik iş 2 saatte bitmez. ama bak programlı çalışkan kadınlar neler yapabiliyor, döktürmüssün gene.ellerine sağlık tavuğa da bayıldım ama bu tarifi hemen denemek istiyorum, sevgiler..

Özgür Tatlar dedi ki...

Disalcigim borcamin altina yagli kagit serdin mi acaba?servis yapmasi zor oluyormu ?tarifini not aldim deneyecegim.sevgiler.

Disalce dedi ki...

sevgili özgür tatlar bu ve buna bezer kekli tariflerde pek yağlı kağıt kullanmıyorum.....zaten kek kalıpta dinlendiği zaman spatulayla kolayca tepsiden ayrılıyor...:)) inşallah beğenirsin..:)

Disalce dedi ki...

ayrıca servisi gayet kolay...kolay gelsin:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak