21 Şubat 2008 Perşembe

MERCİMEK KÖFTESİ


merhaba arkadaşlar......

geçen senelerde blogum yokkenler blog blog gezip yapacak tarifler arardım........tatlı tuzlu ve salatadan oluşan üçlülere bakardım..........

hiçbirşey bilmediğime o zamanlar karar vermiştim......herkes biliyor bir ben bilmiyordum......

o günlerime ait deneyipte en beğendiğim sık sık yaptığım yüzümü hiç kara çıkarmayan bu tarifi bulmuştum........kimden almıştım ne zaman almıştım bilmiyorum..........

tarif sahibine çok teşekkür ediyorum........şimdi link vermemiş diye bana kızmasın .........

malzemeler......
  • 2 su bardağı ince bulgur
  • 1 su bardağı yeşil mercimek
  • 5 su bardağı su
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 3 yemek kaşığı salça
  • yarım demet maydonoz
  • pul biber,kara biber,tuz
  • bir limonun suyu
yapılışı.......
  1. mercimek su ile beraber kaynamaya bırakılır......haşlanınca altı kapatılır.....
  2. içine ince bulgur ekenir..karıştırılır ve tuzuda eklenerek buharında şişmesi için ağzı kapatılır.....
  3. sıvı yağda salça kavrulur..baharatlar eklenir.......
  4. ılınmış olan mercimekli bulgurun içine salça karıştırılır........
  5. bir limonun suyu sıkılır.....
  6. ince ince kıyılmış maydonozda konularak ister sıkma ister kaselerde servis edilir....

61 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Ben şöyle bi 4-5 tane mercimek köftesi alıp kaçsam ayıp olur mu:)
Ellerine sağlık canım. Foto da gayet iyi merak etme ;)

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

aaa ben hep kırmızı mercimekle yapardım.seninki yeşil mercimekle...
ilginç..ve çok nefis duruyor canım..bende çok severim mercimek köftesini çeşit çeşit salatalar olsada yanında ben yine bunu tercih ederim..ellerine sağlık canımcım..fotoda çok kötü değil .bence gaayet iyi.
ben çoştum disalim..hadi sende coş;)))
öptüm sevgiler.

DÜDÜKLÜ TENCERE dedi ki...

Disal merhaba,
Çok güzel bir tarif verdiniz. Sabah sabah,inan canım çekti.
Yeşil mercimek kullanılarak yapılan köfteyi ilk olarak görüyorum, merak ettim.Elinize sağlık, tarifinizden yararlanırım. Hoşça kalınız.

sarımutfak-hande dedi ki...

bayılırım buna ellerine sağlık cnm.nicedir yapmadım bu aralar patatesli çiğ köfteye taktım oda çok güzel oluyor.sitemede koymuştum.tavsiye ederim onuda.
sevgilerimle cnm

Leziz Sofralar dedi ki...

oy oy oy...
bu nefis görüntüye kim dayansin:(
ellerine saglik canim harika olmus ayrica resiminde hakkini vermelisin gayet güzel...

akasyakokusu dedi ki...

canımsın yaa..fotoya değil tadına bakıyoruz biz..şapır şupur baaakk ben limonunu bol sıktım yedim bile..ellerine sağlıkk...

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Disal'cığım ellerine sağlık .İlkyapmalarım da mercımek koftesını pek becerememiştim sonradan basardım.oğlum coksevdıği için şart olmuştu.Sevgiler..

elifin tarifleri dedi ki...

Mercimek köftesini çok severim ama daha önce hiç yeşil mercimekle yapılanını yememiştim.Eminim tadı da görüntüsü kadar güzeldir (sen her ne kadar fotografı beğenmemiş olsan da).
Ellerine sağlık....

DENİZSEFASI dedi ki...

merhaba
mercimekli köfteyi çok severim ama yeşil mercimekle yapılanı hiç yemedim
ellerine sağlık
böreğe de çare var, sac da tava da yapılan börekler var :)))

Adsız dedi ki...

şekerim aynı kırmızı mercimekli gibi gözükmekte.. nefis olmuş.

hemde çok besleyici ellerine sağlık disalim...

Fotoğrafta gayet şık. kendine haksızlık etme cicim.

öpüyom yanaklarından.
sevgiler

www.misssgibi.com

Nilgün dedi ki...

Bende okumasam kirmizi Mercimek kullandigini düsünürdüm kesinlikle.
Eline saglik Canim cok lezziz görüntü..



SEVGILER

Tuğba dedi ki...

Disalcim,
ne zamandır yapayım istiyorum mercimek köftesini..
ilk geçen sene yapmıştım ama tarif yok elimde.
tarifine güvendiğine göre denemek lazım:)
sevgiler..

Adsız dedi ki...

Mmmm... Enfes görünüyor köfteler. Ellerine sağlık.

pelince dedi ki...

Bende çok seviyorum bende......Hımmmmmmm ellerine sağlık

SOFRAM dedi ki...

Canım ellerine sağlık, çok severim mercimek köftesini, resim de gayet güzel canım.Ama sen yeşil mercimekli yapmışsın, ben kırmızıdan yaparım.Afiyet şeker olsun canım, sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

disalim canım benim, yeşil mercimekle yapılanını tuncelili bir arkadaşta yemiştim yıllar önce.çok güzeldi.ama o salça koymamıştı.ilk köfte yapışımda böyle yapacağım bende.hep kırmızıyla yapıyoruz.ellerine sağlık canım.
asotu.blogcu.com

. dedi ki...

Selam canim,cok güzel olmus görüntü süper mercimek köftesinde.yorumun icin cok tesekkür ederim.

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

canım disalimmmmm önce şöyle kocaman bir öpeyim seni şap diye:)))
sonunda taşındık ve döndüm aranıza:)
nefissss olmuş bu köfteler,
yeşil mercimeklisini hiç yemedim...
ellerine sağlık,nefis görünüyor ayrıca resim hiçte kötü değil:)
öpüyorum canım

Adsız dedi ki...

Disalcım harika olmuş bayılırım mercimek köftesine, yanında bol yeşilik ve limon...hııımmmmm...
Ellerinize sağlık...

Adsız dedi ki...

Çok nefis göünüyor ellerinize sağlık...:))
Bizim mutfagın popüler yemekleri arasında...:))
Bence fotografta harika..
Tekrar ellerinize sağlık...

Feyza Fidan dedi ki...

Disalcim bayılırım mercimek köftesineeee..Koca bir tencere yaparım (senin ölçülerinin 2 katı kadar :))) ondan sonra onları ertesi güne bi denecik bırakmadan yerim ( yok kıss aile üyelerinede veririm merak etme, ama çoğu benim mideme gider..)
Okuduğum kadarıyla tarif aşağı yukarı aynı, ama ben bol kimyonda koyuyorum, enfes bir tat katıyor küüfteye :)))
Ellerine sağlık canım Disalimmm,
Öpüyorum seni..

çınarkurabiye dedi ki...

disalcim canım bende çok severim mercimekli köfteyi.özellikle bol limonlu yemeyi..ellerine sağlık..
canıım sobelendiiiiiin :)))
umarım kabul edersin..öpüldün

sevgiler
gözde

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Canım arkadaşım resimde mercimek köfteleride gayet güzel duruyor.Ellerine kollarına sağlık canım ben bayıldımmm...

Adsız dedi ki...

selamlar disalcim,

nasilsin canim? insaALLAH iyisindir, inanirmisin ben mercimek köftesini cok severim, blogum olduktan sonra daha yapmadim henüz, ama önceden hep yapardim... zaten kendime dedim misafir yine gelirse mercimek köftesi yaparim diye...

sen bu tarife güvendikten sonra bizde güveniriz cnaim :))

ellerine saglik,

hoscakal, aysel

Adsız dedi ki...

canım benim sen daha ne öğrencen herşeyin harika
ellerine sağlık
sevgiler

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar disalcigim, ellerine saglik, en cok sevdigim mercimekli köfteyi yapmissin, harika, sevgiler...

LeYYa dedi ki...

mmmm,disal bitiyorum senin tariflere valla.damak tadımız çok yakın seninle.harika bişeye benziyo bu.yarın misafirim var aslında denesemmi diye düşünüyorum.du şu malzeme listesine bi taa bakim ben))

LeYYa dedi ki...

disaaal bunda soğan yokmu acep?yoksa da ben katsam nasıl olur aceep??)

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

yeşil mercimeğin çok yakıştığına eminim,bunu deneyeceğim ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

canımmmmm döndüm...ceeeee demeye geldim....


leziz

yesildomates dedi ki...

canım kankim bu ne güzellik böyle....tablo gibi resim olmuş...sen bu oayı biirmişsin..:)))

canım bu aralar pek görüşemiyoruz..şu köftende yapta bizde yiyelim..ellerine sağlık....en kısa zamanda ..untma....:)))

meleginmarifetleri dedi ki...

Disalcim ellerine sağlık canım en çok sevilen salata türü bence kimse hayır demez ve yer sevgiler öptüm bay

Adsız dedi ki...

Bayılırım hemde nefes almadan limonu sıka sıka yerimmm.Şöyle 4-5 tane alayım ama .Ellerine sağlık

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Disal'im,
yettim geldim bu mis gibi köftelerden daha kaldi mi? Gerci ben hic yesil mercimeklisini denemedim ama eminim bunlar da cok güzel oluyorlardi, senin de ellerine saglik canimcim.

Sana hayirli Cumalar diliyorum ve öpüyorum..

nurla dedi ki...

Her yeni gün, biraz sevgi, biraz mutluluk, biraz umuttur. Umutlarınızın hiç tükenmemesi dileğiyle, Sevgiler...
www.blogcu.com/nurlayemek

Adsız dedi ki...

Sevgili Disal mercimek köftesinin tarifi çok değişik geldi, yapılacaklar listesine yazıyorum, Muhammed Emir 5 yaşındaki oğlum çok seviyor onun için yapacağım.
Paylaştığın için teşekürler, ellerine sağlık.

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Disalim,canım,
Mercimek köftesi başlığını görünce,kırmızı mercimek köftesi sanmıştım.
Yeşil mercimekle yapıldığını bilmiyordum.
Çok lezzetli göründüğünü belirtmem lazım,üstelik limon dilimleri ile birlikte harika bir resim ortaya çıkarmışsın,ellerine sağlık.

Okullar tatil olunca kızımdan bilgisayar bana kalmıyor,hafta sonu tatili,derken hafta başında da 2 gün kar tatili 4 gün bilgisayar Hilal'e hizmet etti.
Okula gider gitmez yazılarımı yazıp,hazırladım,arkadaşları dolaşmaya çıktım.
Senin bir önce ki yazını kaçırmışım,İnebolu'da ki kardan bahsetmişsin,hâlâ kar var mı? ne güzeldir şimdi,tepelerde ki ağaçların görüntüsü.
Çocukları hasta etmeyelim diye ne güzel kısıtlıyoruz dimi? Oysa senin dediğin gibi bizler çocukken doya doya oynamış ve hiç hasta olmamıştık.

Adsız dedi ki...

Mercimek köftesini yeşil mercimekle hiç denemedim ama sunum öylesine güzel görünüyor ki, tadını da övüyorsun denemeye değer kılıyor bunlar da tabii. Ellerine sağlık, afiyet olsun Disalcim...

Dilek Mutfakta dedi ki...

disal eline sağlık tarifi nerden almış olursan ol iyiki almışsın çok güzel olmuşa benziyor hele yeşil mercimek fikri ilginç.denemek lazım..

GANNE dedi ki...

Sevgili Disal, ziyaretin ve güzel yorumun için çok teşekkür ederim. :) Senin blogunda sıcacıkmış. Bundan sonra gelirim hep. Mercimek köftesi de nefis görünüyor. Ellerine sağlık. Sevgiler...

zehra dedi ki...

YA�ASINNNNNNNNNNNNNN
bu g�n cumaaaa haftanin beklenen g�n����
mutlu sagl�kl� huzurlu a�k ve sevgi dolu g�zel bir hafta sonu diliyorummmmm

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Canım ellerine sağlık mercimek köften harika görünüyor.
Ben bekarken çook sık yapardım ama evlendim evleneli hiç yapmadım

yaklaşık 8 ay ooo baya olmuş
aklıma getirdiğin için çoook teşekkür ederim:)
hayırlı cumlara sevgiyle kal

LeYYa dedi ki...

disalim sağolasın güzelim.bende ona bakmaya geldiydim.hızır gibisin maşllh))ben unutmuşum senin soğan yemediğini yaww.seni ilk tanıdıgım yazında yazmıştın onu ))selametle. hayırlı cumalar olsun

sibellebutikpasta dedi ki...

ooof off mercimek köftesi, en sevdiğim şey... eline sğlık canım...Salihacım yakında blogcu sayfamı tamamen blogspota taşıyıp kullanmamayı düşünüyorum, listendeki adresimi blogspot olarak değiştirirsen iyi olur canım...
sevgiler...

Gönül dedi ki...

canım benimmmmmmmmmmm dün burda bi sürü köfgte vardıııı aaa bugün bi baktım bi tane kalmış oldumu şimdi kim yedi bakım bunnarıııı kaçmaz gözümden valla...ellerine sağlıkkk şu kalanıda ben alayım bari...kocaman öpüyorum sevgilerimle

MUTFAKTA HOŞ SEDA dedi ki...

Canım ellerine sağlık nefis görünüyor bende çok severim mercimekli köfteyi ama yeşil mercimekle hiç denemedim denemek lazım
Sevgiler

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlıkk enfes görünüyorr eminim tadıda mükemmeldir emeğinize sağlık hayırlı cumlar güzel günler

Adsız dedi ki...

Canim müthis görünüyor,yesil mercimekli olmasi da degisik bir fikir.Süper olmus valla,ellerine saglik tatlim.Öptüm.

yildiz dedi ki...

Disalcigim,bu tarifi benden almissin ve de bana link vermemissin..Askolsun sana....

Saka yapiyorum,yesil mercimekli köfteyi ilk kez gördüm.Senin ve diger arkadasin ellerine saglik.
Güzel bir haftasonu gecirmen dilegiyle,sevgiler...

Mutfaknotlari dedi ki...

eline sağlık disalcim
linklerime ekledim sevgilerimle

Adsız dedi ki...

ayy canımmm çok güzel görünüyor..eminim dadıda güzeldir...tabağı aldımm haberin ola:))ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

Ben de kisir turu salatalari cok severim buda cok lezzetli gozukuyor ellerine saglik.

anneminkizıyim dedi ki...

Aaaa resim degismis, hos yazmistin eski resim diye, ama bu cok güzel ve mogerin görünümlü olmus, ellerine saglik canim. Seni Diyet etkinligimize bekliyoruz, sevgiler...

Unknown dedi ki...

eline sağlık bacııım banada değişik geldi mutlaka deneyeceğim katılımını esirgemezsin umarım davetlisin bekliyoruuuuuum
PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 16 http://nasibim.blogcu.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/ tarafından hazırlanmıştır.Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,Hanımlarla yapılan günlere,Beş çayına gelen misafirlere,Her biri birbirinden lezzetli tarifler.........

--------------------------------------------------------------------------------------------------

SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;25.02.2008--02.03.2008 Tarihleri arasında PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE EV SAHİBELİĞİNİ http://papatya68.blogcu.com/ BEN YAPACAĞIM SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLER KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ ETKİNLİĞİMİZE İNŞAALLAH.TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ "16" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI.TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI. GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR.BEN SİZE GERİ DÖNÜP.TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE......

AYNUR

Yaren dedi ki...

Disalcim ne güzel görünüyor,ben buna benzer cocukken yemistim.Hatirladigim kadar malatya yöresine ayitmis o lezzet.Ama cok lezzetliydi.Belkide ayni tariftir.Sunumunda degisik olmus,köfte icin.Ellerine saglik canim.Afiyetler olsun.Ayirca biz ayse abla,dilek,aynur ve ben etkinlik düzenledik senide davet ediyoruz,katilirsan seviniriz.Iyi hafta sonlari,öptüüm.

TATLI DİYAR dedi ki...

disal'cim
bu nasıl güzel mercimek köftesi görüntüsüdür
valla muhteşem canım ellerine sağlık
ekmek makinası almayı düşünüyorum demişsin
aslında çok tavsiye ederim
ama tabii çok yenio:)))
bende bir beyaz ekmek severim
ama bu makinalarda kepek bile muhteşem oluyo
sevgiler canım

Adsız dedi ki...

merhaba canım
Mercimek köftesi çok güzel görünüyor tadınında farklı ve güzel olduğuna eminim ellerine sağlık
tunacetin

Unknown dedi ki...

merhabalar arkadaşım köften çok şahane görünüyor zaten açım ellerine sağlık. bende beklerim.

fatosun mutfagından... dedi ki...

canım merhaba...yeni adresime bekliyorm..sevgiler..

Adsız dedi ki...

selamlar disalcim,

mercimek köftesinin resmini degistirmissin :))

ikiside güzeldi bence :))

tekrardan ellerine saglik

Özlem Avcı-mutfaktayimm dedi ki...

oooyyy oyyy oyyyy hamile hamile yapılırmı bu bana disalcim. Ekrana yapıştım görünce vallahi ellerine sağlık nefissssssssss

muckksss

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak