29 Ağustos 2014 Cuma

AKŞAM ÇAY MENÜSÜ (MİSAFİR MENÜSÜ)

çay daveti
çay menüsü


genelde sorunumuz neyin yanına ne yapsaktır....

pastayı buluruz,börek aklımıza gelmez..börek gelse salata sorun olur.....hep eksik bişey vardır...

bende fikir olsun diye eklemek istedim....bu menüyü misafirlerim çok beğendi....

tarifler blogda mevcut..ama pastanın kremasında  bazı değişiklikler yaptım bu sefer.....

desenli rulo pasta
desenli rulo pasta

daha önce pastamı yarı ölçü yapmıştım..hemde iki defa..ama bu sefer tam ölçü yaptım...

tarifimiz şu şekilde...yapılış aşaması için eski tarife tıklayın....

malzemeler...kek için

  • 4 adet iri yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı un 
  • 1 paket kabartma tozu
  • 80 gr bitter

  • 2 yemek kaşığı kakao
  •  1 yemek kaşığı un

kreması için....

 içine sürmek için...

  • sulandırılmış ahu dudu reçeli (arzuya göre süt veya kahve ilede ıslatabilirsiniz)

 yapılışı.....

  1. öncelikle pastacı kreması yapılır ve soğutulur.(bu tarifte kremanın yarısını kullandım)....krem şanti tarifine göre çırpılır soğumuş pastacı kreması(nın yarısı) ile karıştırılır....
  2. kek için yumurta ve şeker iyice çırpılır....un ve kabartma tozu eklenir.... çırpmaya devam edilir..
  3. sade olan kek hamurundan 2 yemek kaşığı hamur alınır....
  4. bu ayrılan kek hamuruna 1 yemek kaşığı un eklenerek çatalla çırpılır ( biraz koyu olacak şekilde gerekirse az daha un ilave edilebilir)
  5. bu koyu kıvamlı kek hamuru ucu ince bir sıkma torbasına veya buzdolabı poşetine doldurularak ucu makasla ince şekilde kesilir....
  6. yağlı kağıt serili fırın tepsisine istediğiniz şekil çizilir...önceden ısıtılmış fırında yarım dakika kadar tutulur...(yanmasın azıcık pişsin yeter)
  7. çırpma kabındaki kek hamuruna kakao ve eritilmiş bitter ilave edilir..tekrar çırpılır...
  8. fırından çıkan şekillerin üzerine kakaolu harç gezdirilir...spatula ile ince bir şekilde hamur şekillerin her yanına kaplanır...
  9. tekrar fırına verilir....en fazla on dakika pişirilir
  10. fırından çıkarılır...ilk kaynarı çıkınca kağıdıyla beraber rulo şeklinde sarılır...biraz böyle tutulur ve rulo açılır ( ruloyu çok bekletmeyin açarken kırılır)
  11. rulo açıldıktan sonra sulandırılmış reçel gezdilir..biraz ılınması beklenir ve krema sürülür..
  12. tekrar rulo yapılır.....yağlı kağıda sarılır dolapta dinlendirlir...
  13. afiyet olsun..
.............................................

etli sarma
etli dolma

 öncelikle bu doğal tencere fotosu için özür..:) bunları tabağa dizecek zamanım olmadı....belki sizde ben gibi tencereden tırtıklamayı sevenlerdensinizdir...:) kim bilir...gel git aşır..nefiss....

sarma ve dolmalara kesinlikle küçük doğranmış et tavsiye ediyorum...birde boooolll taze yeşillik...naneee dereotuu ,maydanoz,reyhaan....harika oluyor...

bu dediklerimi uygulmak için klasik sarma tarifimize bunları uygulamanız yeterli...mesela tık tık...

ve ben biber dolmasını salçalı su ve tane sumak ile tatlandırarak pişiriyorum...harikaa.....

..............................................
cocos kurabiye
cocos kurabiye


çok sevilen kurabiyemiz....daha önce muzlusunu yapmıştım..bu sefer sade yaptım..eski tarif için tıklayın...

malzemeler....

  • 100 gr hindistan cevizi
  • 2 yumurta beyazı
  • 1 çay bardağı şeker
  • 1 paket vanilya

 yapılışı.....

  1. bir kabın içine hindistan cevizi konulur..üzerine yumurta beyazı ,vanilya ve şeker ilave edilerek kaşıkla karıştırılır....
  2. iki tatlı kaşığı yardımı ile yağlı kağıt serili fırın tepsisine kaşıktan kaşığa sıyırarak ceviz kadar toplar konulur...
  3. 180-200 dereceli önceden ısıtılmış fırında üzeri pembeleşene kadar  pişirilir...

not...

  1. cıvık bir hamur olursa içine hindistan cevizi ilave edin....
  2. şekeri damak tadınıza göre ayarlayın...
  3. üzerine çikolata sosu yapabilirsiniz...
  4. yumurtanız büyükse , daha fazla hindistan cevizi isteyecektir....o yüzden yanınızda 150 gr h.cevizi bulundurun....
 .......................................

buzluk böreği
buzluk böreği
tarifimiz ve ayrıntılı yapım aşaması için tıklayın
bu tarifimizde sofrada çok beğenilenler arasında....

patatesli buzluk böreği

malzemeler...

  • 3 adet yufka
  • 5-6 adet patates
  • 1 kase rendelenmiş kaşar peyniri( beyaz peynir ile karışık)
  • 2 adet yumurta
  • 100 gr eritilmiş tereyağ
  • 1 su bardağı süt
  • 1 tatlı kaşığı pul biber
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • tuz
  • üzerine serpmek için tatlı toz biber

yapılışı.....


  1. patates haşlanır...ezilir...büyükçe bir kaba alınır..
  2. üzerine rende kaşar (birazda beyaz peynir) , tuz ,baharatlar,iki yumurta, eritilmiş tereyağ ve süt katılarak hepsi karıştırılır..
  3. tezgaha birinci yufka serilir...üzerine patatesli karışım heryerine sürülür..
  4. ikinci yufkada birinci üzerine serilir..yine harçlanır....
  5. son yufkada serilir ve yine harç sürülür...
  6. karşılıklı iki yandan azıcık içeri doğru katlanır... katlanmayan kısımdan başlanarak rulo şeklinde sarılır..
  7. bıçakla ortadan keserek bir tepsiye yerleştirilir...buzluğa konulur...donduktan sonra (veya servis edeceğiniz zaman) çıkarılır dilim dilim kesilerek yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizilir..
  8. üzerine toz biber serpip önceden ısıtılmış 200 dereceli fırında kızarana dek pişirilir....

not.....

  1. harç yumuşak bulamaç gibi oluyor ....merak etmeyin öyle olması normal ....
  2. ben harcı gözümle üçe böldüm ve her kata bu şekilde sürdüm...bir kata az bir kata çok gitmedi anlayacağınız..
  3. normalde rulo bir gece dondurucuda bekletiliyor ama bana bir kaç saat yetti..donunca aldım dilimledim ...
  4. üzerine bişey sürülmüyor ama bende yumurta sarısı fazladan vardı ve kenarlara denk gelecek diye sürdüm...şart falan değil sürmeniz..
  5. üzerine isteğe göre susam çörek otuda olur...her kata farklı sebze koyarsak üç renkli börekte olur ;) 
  6. deneyenlere afiyet olsun....nefis bir börek.....benim yaklaşık 25 dilim böreğim oldu....yufkanızın büyük veya küçük oluşuna göre bu sayı değişebilir.
..

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak