29 Ağustos 2014 Cuma

PATATESLİ BUZLUK BÖREĞİ

pratik buzluk böreği
patatesli buzluk böreği

hayırlı cumalar arkadaşlar....

son zamanlarda yediğim en güzel ve pratik börek tarifini yazmaya geldim ..yoksaaa zamanım yok valla :) ..
misafirler...dersler..işler vede güçler.....bitmiyorlar ..beni seviyorlar galiba :))))

neyse işleyen demir pas tutmaz diyelim ve tarife tekrar zıplayalım..

böreğimiz patatesli..yani en sevdiğim....yemekten bıkmadığım.....
zaten börek dedin mi patatesli olmalı benim için....çok yakıştırıyorum....

birde önceden yapıp bekletme seçeneği çok cazip geliyor insana....istediğiniz kadarını pişirebilirsiniz..


benim gibi işi gücü , gün geçtikçe çoğalan ve tarif yapmaya zaman bulamayanlar için,yap dolaba at bir tarif....deneyin bunu..kaşarlar pişerken eriyorya azıcık ;) işte o nefis oluyor...

tavsiyem servisten önce pişirin..sıcakken ve çıtırken yeyin..soğursa eğer mikrodalgada değiiil tavada ısıtın..eski çıtırlığına tekrar dönecek ....

ve yapım aşamalarıyla böreğimiz....yaklaşık 25 dilim.....



aşamalı patatesli buzluk böreği
patatesli buzluk böreği

patatesli buzluk böreği

malzemeler...

  • 3 adet yufka
  • 5-6 adet patates
  • 1 kase rendelenmiş kaşar peyniri( beyaz peynir ile karışık)
  • 2 adet yumurta
  • 100 gr eritilmiş tereyağ
  • 1 su bardağı süt
  • 1 tatlı kaşığı pul biber
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • tuz
  • üzerine serpmek için tatlı toz biber

yapılışı.....


  1. patates haşlanır...ezilir...büyükçe bir kaba alınır..
  2. üzerine rende kaşar (birazda beyaz peynir) , tuz ,baharatlar,iki yumurta, eritilmiş tereyağ ve süt katılarak hepsi karıştırılır..
  3. tezgaha birinci yufka serilir...üzerine patatesli karışım heryerine sürülür..
  4. ikinci yufkada birinci üzerine serilir..yine harçlanır....
  5. son yufkada serilir ve yine harç sürülür...
  6. karşılıklı iki yandan azıcık içeri doğru katlanır... katlanmayan kısımdan başlanarak rulo şeklinde sarılır..
  7. bıçakla ortadan keserek bir tepsiye yerleştirilir...buzluğa konulur...donduktan sonra (veya servis edeceğiniz zaman) çıkarılır dilim dilim kesilerek yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizilir..
  8. üzerine toz biber serpip önceden ısıtılmış 200 dereceli fırında kızarana dek pişirilir....

not.....

  1. harç yumuşak bulamaç gibi oluyor ....merak etmeyin öyle olması normal ....
  2. ben harcı gözümle üçe böldüm ve her kata bu şekilde sürdüm...bir kata az bir kata çok gitmedi anlayacağınız..
  3. normalde rulo bir gece dondurucuda bekletiliyor ama bana bir kaç saat yetti..donunca aldım dilimledim ...
  4. üzerine bişey sürülmüyor ama bende yumurta sarısı fazladan vardı ve kenarlara denk gelecek diye sürdüm...şart falan değil sürmeniz..
  5. üzerine isteğe göre susam çörek otuda olur...her kata farklı sebze koyarsak üç renkli börekte olur ;) 
  6. deneyenlere afiyet olsun....nefis bir börek.....benim yaklaşık 25 dilim böreğim oldu....yufkanızın büyük veya küçük oluşuna göre bu sayı değişebilir...

3 yorum:

Cocukla Cocuk dedi ki...

Ben çok sevdim bu tarifi, çalışanlar için muhteşem . Ellerinize sağlık, Not ettim ilk fırsatta yapacağım

Güler dedi ki...

attım buzluğa 3 gün sonra kullanacağım, çok sert olursa nasıl keseceğim acaba?

Disalce dedi ki...

güler hanım,
dilimlemeden önce biraz bekletebilirsiniz....ya da dondurucuya ilk attığınızda üç-beş saat sonra çıkarıp dilimleyip tekrar dondurucuya atabilirsiniz....

yoksa gerçekten çok sert oluyor :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak