13 Şubat 2014 Perşembe

PEYNİRLİ ÇİÇEK POĞAÇA

farklı poğaça tarifleri
çiçek poğaça


bir poğaça hamuru yoğurmuşsam kesinlikle tek çeşit yapmam..en azından bir kaç tane farklı poğaça denerim...

yine bir poğaça hamuru yoğurduğum gün bir kaç tanede bu güzelliklerden yaptım..

gerçekten çok şık görünen bir poğaça...hemde çok basit bir yapımı var...

en sevdiğim tarifler malzemesi ve yapımı kolay olan vede lezzeti güzel olan tariflerdir..

çok basit bir tarife öyle bir şekil veriyorsunuz ki o tarif çook özel bir hale geliyor....

balık burcu olmamdan galiba ki yaptığım şeylere sanatsal bir dokunuş yapmadan rahat edemiyorum :)





poğaça çeşiti
peynirli çiçek poğaça

tadını tahmin edersiniz.....peynirli bir poğaça.....mayalı olan poğaçar zaten güzel oluyor genelde...

birde şekli varsaaa harika görünüyor...

poğaça hamuru yoğururken ennnn dikkat etmeniz gereken husus malzemelerin kesinlikle oda sıcaklığında olmasıdır.....!

nefis poğaça değişik poğaça
peynirli çiçek poğaça

malzemeler.....


  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 su bardağı ılık su
  • 2 yumurta (birinin sarısı üzerine)
  • 1 su bardağından bir parmak eksik zeytinyağ
  • 1 buçuk  yemek kaşığı kuru maya(veya bir paket )
  • 3 yemek kaşığı şeker
  • 2 tatlı kaşığı tuz
  • aldığı kadar un
içi için......
  • 1 küçük kalıp beyaz peynir

 yapılışı.....


  1.  hamur için süt şeker maya derin bir kapta karıştırılır..biraz mayanın kabarması beklenir..
  2. diğer malzemlerde eklenerek kulak memesi yumuşaklığında hamur yapılır...mayalanmaya bırakılır...
  3. mayalanan hamurdan bezeler alınır..biraz açılarak bezelerin içine peynir konulur....
  4. üzerine bastırılarak beze hafif büyütülür..peynirin her tarafa eşit dağıtılmasına dikkat edilir..
  5. orta kısmı koparmadan bıçakla yedi veya sekiz üçgen parçaya bölünür..
  6. her üçgen parça aynı yöne çevrilerek peynirli kısım görünecek şekilde çevirilir..
  7. kesme işlemini unlamış tezgahta yapıp, çevirme işini tepside yaparsanız daha kolay olacaktır...
  8. üzerlerine yumurta sarısı sürülerek 200 dereceli önceden ısıtılmış fırında pişirilir...

23 yorum:

Özgen dedi ki...

Harikaymış ve çok kolay gerçekten ellerine sağlık sevgiler...

sevtap dedi ki...

Çok ciciiiii,ellerine sağlık,bende denemek istiyorum.

nursevincelezzetler dedi ki...

ellerinize sağlık canım.. Milföyle sosisli yapılışını görmüştüm. Fakat böyle çok güzel olmuş. Hep kaçardım. Ben bu poğaçayı mutlaka denerim.Aynıhamurdan kesinlikle farklı denemeler yapmalıyız . Nefis tariifn için teşekkürler.

nurselinatolyesi dedi ki...

Ne kadar hoş bir poğaça bu.Yakında kızımın doğum günü var bunlardan yapabilirim.Ellerinize sağlık,bloğunuza bayıldım.

HADİYE dedi ki...

Merhaba,

Görüntü harika. Ellerinize sağlık.

Sevgiler*

Adsız dedi ki...

Merhaba görüntü muhteşem bayıldım ben bu pocalara ama yapılışıni anlamadım yardımcı olursanız çok sevinirim ellerinize sağlık

Disalce dedi ki...

merhaba adsız arkadaşım.

hamurdan mandalina kadar beze alıyoruz içine peynir koyup tekrar yuvarlıyoruz...ve elimizle biraz bastırıp yayvanlaştırıyoruz....bıçakla kesikler atıyoruz ama ortas kopmayacak şekilde...

ben yedi eşit parçaya kestim galiba...her üçgen dilimi peynir gözükecek şekilde çeviriyoruz..tepsiye diziyoruz..:)

tam olarak anlamadığın yeri söylersen anlatırım..:) teşekkürler beğenmene sevindim :)

Adsız dedi ki...

Hııh şimdi anladim çok teşekkür ederim açıklamaniz için :)) bu arada ismim ferihan

Disalce dedi ki...

ferihancım cok memnun oldum ismin çok güzelmiş :))

Adsız dedi ki...

Benden memnun oldum tesekkur ederim:)))

Nurşen Aksoy dedi ki...

Çok şık olmuşlar,ellerinize sağlık..

Adsız dedi ki...

Merhabalar ben bunu denedim fakat siziki kadar guzel sekil olmadi.kabarinca cirkin olduu..:(

Disalce dedi ki...

merhabaa isimsiz arkadşım...

bende ilk defa yaptım...yani bir iki defa daha yapsam size net bir cevap yazabilirdim...

benimki gördüğünüz gibi oldu...kabardılar ama formları bozulmadı....sizin hamur daha güzel oldu demekki ki çok kabardılar.bide bu açıdan bakmak lazım:)))

kendi güvendiğiniz bir poğaça hamuru ilede deneyebilirsiniz..

iyi günler..deneyimlerinizi paylaştığınız için teşekkürler..

Aynur Hanımın Dünyası dedi ki...

Ellerinize sağlık, poğaçalar nefis görünüyor. Tarifinizi bende kesinlikle deneyeceğim!

Bende yeni yeni blogmu düzenliyorum sizi de beklerim.

lezzetlivekeyifli.blogspot.com.tr/

nikiad.blogspot.gr dedi ki...

What a lovely recipe !!!!!!
Thank you !!!!!!!

Adsız dedi ki...

SESİZ TAKİPÇİ

OLDUKÇA UZUN ZAMAN OLDU ....ÖZLETTİNİZ.UMARIM HAYATINIZDA HERŞEY YOLUNDADIR SİZİN TARİFİNİZİ ADIYLA (ÇİÇEK OLARAK)SİZE SUNUYOR EN YAKIN TARİHE BULUŞABİLMEYİ DİLİYORUM SEVGİLERİMLE.....

Adsız dedi ki...

SESİZ TAKİPÇİ

OLDUKÇA UZUN ZAMAN OLDU ....ÖZLETTİNİZ.UMARIM HAYATINIZDA HERŞEY YOLUNDADIR SİZİN TARİFİNİZİ ADIYLA (ÇİÇEK OLARAK)SİZE SUNUYOR EN YAKIN TARİHE BULUŞABİLMEYİ DİLİYORUM SEVGİLERİMLE.....

ARGELIA PEREZ RUIZ dedi ki...

Merhaba, ben senin sayfa seviyorum. Ben bu tarifleri birçok yapmak istiyorum, ama un miktarını bulabilirsiniz. Ben google çevirmen ile tercüme, Türkçe bilmeyen. Ben tarifi bilmek istiyorum:

PEYNİRLİ ÇİÇEK POĞAÇA

Çok teşekkür ederim.

Disalce dedi ki...

merhaba argelia
yorumun için çok teşekkür ederim :)

biz genelde unu göz kararı ekleriz ..çünkü yumurtanın büyük veya küçük olması hamurun kıvamını değiştirebiliyor...fakat sizin için eklemeye çalışacağım...
iyi günler dilerim

mahmu dedi ki...

ÇİÇEK POĞOÇAYI DENEDİM.HARİKA OLDULAR....TEŞEKKÜRLER.YARINDA HİNDİSTANCEVİZİ DOLGULU ISLAK KURABİYEYİ DENEYECEĞİM.

Disalce dedi ki...

sevgili mahmu,
deneyip beğenmene çok sevindim....
sevgiler:)

mahmu dedi ki...

Hindistancevizi dolgulu ıslak kurabiyeyi de yaptım harika oldular.Tavsiyeniz üzerine pudra şekeri kullandım.Arkadaşlarımda çok beğendi.Çok teşekkürler...
























Disalce dedi ki...

sevgili mahmu

çok teşekkür ederim deneyimlerini yazdığın için..beğenmenizede çok sevindim..arkadaşlarına selamlar :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak