15 Şubat 2014 Cumartesi

KARAMELLİ İNCİRLİ PASTA

karamelli kekli muhallebili pasta
karamelli incirli pasta


çocukken sade kekleri sevmezdim.....bizim evde çeşit çeşit kekler pastalar pişmezdi...

annemin su böreği vardı..sarması ve baklavası......hala en popüler üçlümüzdür kendisi.....o yüzden zor yapılan tariflere alışık olunca pastaya karşı bir özlemim oldu diyebilirim..

hal böyle olunca baklavayı süper yapan ama kekten anlamayan bir ailem oldu...arkadaşlarımda yediklerim ise ya yoğurt koktu yada hamur olmuş bir kalıp gibiydi....

benim kekimin üzerinde kreması olmalıydı...keki kötü olsa bile üzerindeki krema yedirmeliydi..

kakaolu olmalıydı ayrıca....yani mutlaka bir özelliği olmalıydı..şekerli ekmek gibi olmamalıydı..

ilk kek denememi hatırlamıyorum ...genelde bisküvi tatlısı mutfağımın yıldızı olduğu için ilk keki ne zaman yaptım hiç bilmem...

çocukken nasıl düşünüyorsam hala keki boş boş tüketemem...kremalı yaparım..içine binbir çeşit bişeyler eklerim....süslerimde püslerim..

sevgili Cahide sultanımda görünce ,üzerine canım dostum yeşildomatesim defalarca yaptığını söyleyince bende denemeye karar verdim...ve iyiki denemişim...görselliği çok şık, tadıda nefis bir pasta oldu...kek krema ve meyve üçlüsünü sevenler için ve hatta karamel tadınıda ben gibi sevenler için güzel bir pasta....tarif için teşekkür ediyorum ...




nefis pasta karamel ve muhallebili
karamelli incirli pasta

pastayı aynen yaptım çok az yerde değişiklik yaptım ...siz tarifi aynen uygulayın ,benim değiştirdiklerimi yanına yazacağım......

malzemeler...

  • 2 adet yumurta
  • 1 çay bardağı şeker (orta boy)
  • 1 çay bardağı süt
  • 1/3 çay bardağı zeytinyağ ( yarım çay bardağı kullandım)
  • 1 su bardağı un
  • 1 buçuk çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı portakal kabuğu rendesi

muhallebisi için.....

  • 4 su bardağı süt 
  • 2  yemek kaşığı nişasta
  • 2  yemek kaşığı un 
  • 4 yemek kaşığı şeker
  • 1 yemek kaşığı tereyağ

karamelli şerbeti  için....

  • 1 buçuk çay bardağı şeker
  • 1 buçuk çay bardağı su
  • çeyrek limonun suyu

tabanı için.....

  • 400 gr. incir  (ben 300 gr incir ve kayısı kurusu kullandım)
  • 1 çay bardağı ceviz  ( antep fıstığı kullandım )
  •  üzerini süslemek için hazır karamel sos 

yapılışı.......

  1.  kek için yumurta ve şeker iyice çırpılır....diğer malzemelerde eklenerek karıştırılır...yağlanmış tepsiye dökülür...önceden ısıtılmış 180  dereceli fırında üzeri pembeleşene kadar pişirilir..
  2. ceviz kırılır...incirler küçük küçük doğranır.....
  3. şerbet için öncelikle şeker bir tavada karıştırarak eritilir..ve çok yakmadan eridikten  sonra üzerine yavaşça  soğuk su ilave edilir....şeker önce sertleşecek merak etmeyin tekrar eriyor...
  4. bir iki dakika kaynadıktan sonra altı kapatılır...içine doğranmış incirler atılır..bir kaç saniye şerbetin içinde çevrilir ..
  5. keki pişirdiğimiz kalıptan kek çıkarılır ,kalıp yıkanır kurulanır..ve azıcık yağlanır...
  6. incirler ve cevizler heryerine eşit olacak şekilde kalıba yayılır....
  7. muhallebi malzemeleri tereyağ hariç  karıştırılarak , kaynayana kadar pişirilir....
  8. son olarak yağ eklenir ve blendırla beş dakika kadar çırpılır....
  9. bekletmeden incirlerin üzerine dökülür.....
  10. kekde muhallebinin üzerine yerleştirilir ve hafifçe bastırılır.....
  11. şerbet son olarak kekin her tarafına dökülür...keki bir kürdanla heryerinden delebilirsiniz şerbeti daha iyi alacaktır....
  12. kekimiz bir kaç saat dolapta dinlendirilir ve servis tabağına ters çevirilerek servis edilir....
  13. hazır karamel ile süsleyebilirsiniz....
  14. afiyet olsun....

4 yorum:

nursevincelezzetler dedi ki...

Çok güzel bir tarifi send eçok güzel yapmışsın. Ellerine sağlık..

Unknown dedi ki...

Merhaba,
Imm saat 23:57 olmasaydı ben mutfakta bu pastayı yapmış afiyetle yiyor olurdum kesinlikle. Müthiş duruyor.Şuan iştah durumum tavan yapmış durumda.Ellerinize sağlık..

Hande dedi ki...

Hayırlı ramazanlar...ellerinize sağlık çok güzel görünüyor acaba tepsinin ölçüsünü alabilirmiyim şimdiden teşekkürler....

Disalce dedi ki...

sevgili hande

kalıbım en büyük boy kelepçeli kalıp gibi..30 cm oluyor galiba..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak