9 Nisan 2012 Pazartesi

KIYMALI KARNIBAHAR YEMEĞİ

kıymalı karnabahar yemeği.

evet ... çayın yanına konabilecek tarifleri eklemeyi daha çok seviyorum........o tarz tarifleri takip etmeyide.....

çoğunuzda onu seviyorsunuz biliyorum.....

çünkü yemek nasıl olsa aile fertlerine göre ayarlanan bişey..ve genelde kime ne yemek yapacağınızı aşağı yukarı bilirsiniz....

ama çay öylemi ....sürekli basit , gösterişli ve lezzetli tarifleri arar dururuz.........ben sizler için araştırmalarıma hızlı bir şekilde devam ediyorum beni izleyin yeter:)))))) çünkü bende öyle tarifleri bulup denemeyi çok seviyorum...

konumuz çay değil tabiki .....arşivi dengede tutmak için yemek eklemeyi bir borç bilirim arkadaşım....:) hani bazen blogları gezerken yemek kategorisinin ne kadar zengin olduğunu görünce kıskanıyorum..ben neden eklemiyorum diyorum......

aşamalı çektiğim fotoğraflarıda eklemek istiyorum.....

eğer karnıbahar sevmiyorsanız çok az dayanın çünkü arkadan harika basiiiit kolaaay ama lezzetlii minii bir tatlı tarifi gelecek:))))))

bizim evde karnıbahar çok sevilmez....en yenen halide budur işte.kıymalı olan yemeği...diğer hallerinide denediysemde aşırı bir muhabbet kuramadık kendisiyle.....bi şekilde yiyoruz işte....çocuklara karşı güçlü görünmeye çalışıp niye yemiyosun ne kadar güzel falan diyorum:)))

ama bu yemeği en sevdiğim hali işte...sizlerde yapıyorsunuz zaten..maksat muhabbet ........


malzemeler....
  • 1 küçük karnıbahar
  • 100 gr kıyma
  • 1 adet sivri biber
  • 1 adet domates
  • 1 adet küçük havuç
  • 1 yemek kaşığı salça
  • tuz,zeytinyağı
 yapılışı.....
  1. karnıbahar yıkanır,çiçeklerine ayrılır...
  2. tencereye yağ konur..yuvarlak doğranmış havuç ve biber kızartılır..
  3.  kıyma eklenir.....az daha kavrulur......
  4. karnıbaharlar ilave edilir ve üzerine domates doğranır......
  5. salça ve tuz ilave edilerek biraz çevrilir.......
  6. salça ile beraber kavrulan yemeğe üzerini az geçecek kadar kaynamış su ilave edilir..
  7.  karnıbahar ve havuçlar yumuşayıp suyu özleşene kadar orta veya kısık ateşte pişirilir....

4 yorum:

anne eli gibi dedi ki...

karnabaharın her halini çok severim,ellerine sağlık canım..

u.aydin dedi ki...

cok da guzel basaka soze ne gerek,ellerine saglik,sevgiler.

Nesrin dedi ki...

En sevdiğim yemeklerden biri, ellerinize sağlık :)

Bir de sütlü çorbasısını da sevdim ben, o da denenebilir:)

gülçin dedi ki...

Binlerce kez yaptım karnabahar yemeği ama tarifinize bire bir uyarak yaptim ilk kez bu kadar lezzetli bir karnabahar yemeği oldu teşekkürler

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak