1 Mayıs 2012 Salı

ELMALI KURABİYE

elmalı kurabiye.

doğum günü tariflerine devamm....

aslında sofrada pasta ve pideden bunlara zaman kalmasada ertesi güne afiyetle yenen bir tarif oldu....

gül ablada görür görmez işte bu dedim....şekliyle beni baştan çıkardı......ama ben her zaman ki gibi tarife son bir bakış atmayınca eksik yapmışım.....yok canıım tarifte değil...kesme işleminde bi tık eksik kesmişim.......daha hoş görünür yapabilirdim ama sonradan farkettim..neyse arkadaşın bloğuna bakarsanız eksiğimi görebilirsiniz....

ben bu kurabiyeyi zaten severim..eşim falan daha çok severler.....bir sonraki gün yemeyi tercih ederim..hafif yumuşar,bayatlamaya yüz tutarya işte o zaman çok severim.....

tarif hepinizin yaptığı gibi zaten..sadece şekil olarak değişik ve hoş...tavsiye ediyorum....

elmalı kurabiye
malzemeler....
  • 125 gr.margarin
  • yarım çay bardağı sıvı yağ
  • yarım çay bardağı yoğurt
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2,5 su bardağı un
içi için....
  • 3 adet elma
  • 1 çay bardağı şeker
  • 1 çay bardağı ceviz
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  •  üzeri için pudra şekeri
yapılışı....
  1. elmalar rendelenir.....suyunu çekene kadar şekerle  pişirilir...ceviz ve tarçın ilave edilip altı kapatılır...
  2. hamur malzemeleri yoğrulur....
  3. bir beze alınır..yuvarlakça açılır.........bir kapak yardımı ile yuvarlak kesilir..
  4. kesilen yuvarlak dörde bölünür..
  5. her parça kendi içine "V" şeklinde sivri uçtan geniş kısma doğru aralarında birer parmak boşluk olacak şekilde fotoğraftaki gibi kesilir....
  6. bu şekilde üç kesi atılır...
  7. ortalarına elmalı harç konur ve hamurun geniş kısımları birbiri üzerine gelecek şekilde ,bir çocuğu kundaklar gibi elmalı harcın üzeri kapatılır...
  8. yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizilir...
  9. 180 -200 dereceli fırında üzeri kızarana kadar pişirilir.....

5 yorum:

Melike - Habibe dedi ki...

evet çok beğendim seninkide güzel olmuş gül ablanında hemen denenmeli hemennn :) şekil şemal süper salişş :)

anne eli gibi dedi ki...

eline sağlık canım eksikte olsa harika görünüyor...

Baharcicegi dedi ki...

Kurabiyeyi kesme sekli sanki bir sanat eseri gibi,mutfakta ne sanat eserleri yapiliyor ama cogumuz buna o gözle bakmadigimiz icin gözden kaciyor
cok severim elmali kurabiyeyi degisik görüntüsyle nefis omus

zeymurancafe dedi ki...

canım bu şekıl cok hosuma gitti en kısa zamanda bu şeklı bende denemek ıstıyorum ellerıne sağlık sevgiler..

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık kurabiyeler harika. Ayrıca blogumda sizin için bir ödül var. Gelip alır mısınız acaba? :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak