1 Haziran 2007 Cuma

ASYA'NIN DOĞUM GÜNÜ VE ÇİLEKLİ ŞAPKA PASTA

1 haziran kızımın doğum günü benim ise anneler günüm…bana emanet olmasının beşinci senesini doldurduk….




O benim kıymetli hazinem….bana ait…benim için ,bana özel gönderilmiş bir mücevher….

Düşünebiliyormusunuz…..başka eşi yok…başkasında aynısı yok…dünyada tek…kalbimde tek…..



Seni çok seviyoruz kızım…siyah incim…..asyam……

Allahım onu bana verdiğin için,büyüttüğün için ve beni anne yaptığın için sana sonsuz şükürler olsun ……



Kafamda tasarladığım gibi bir pasta yapamadım…hep aceleye geldi…koşuşturma içinde olduğum için pek resim çekmeye vaktim olmadı….

Menüde neler vardı?

ÇİLEKLİ YAŞ PASTA

Kek için

  • 5 adet yumurta
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 1.5 su bardağı un
  • 4 yemek kaşığı kakao
  • 3 yemek kaşığı tereyağ
  • 1 paket kab.tozu

Kreması

  • 2 poşet sade krem şanti
  • 1 poşet çilekli kremşanti
  • 1 paket çilekli krem ole
  • Ölçülerine göre süt
  • Süslemek için şekerleme
  • Islatmak için 1 su bardağı cappuccinolu süt

Yapılışı

Kek….

  • Yumurta ve şeker iyice çırpılır
  • Un kakao ve kab.tozu eklenir..
  • Tereyağ eritilir…malzemeye eklenerek çırpılır…
  • Yağlanmış bir büyük kalıba ve birde küçük kalıba dökülür…
  • Önceden ısıtılmış 200 dereceli fırında pişirilir..
  • Soğumaya bırakılır

Krema

  • Krem şantiler ve kremole tariflerine göre hazırlanır…
  • Kekler ortalarından ikiye bölünür…
  • Soğuyan kek cappuccino ile ıslatılır…
  • Büyük kekin ortasına kremole sürülür…arzuya göre meyve dizilir…diğer parça ile kapatılır….
  • Çilekli krem şanti ile kaplanır…
  • Üzerine küçük kek konulur…oda ıslatılır…kremole sürülür..diğer parça konulur…beyaz şanti ile kaplanır…şekerleme ile süslenir…
  • AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak