18 Ocak 2008 Cuma

LASSİ (PORTAKALLI AYRAN)HİNT MUTFAGINDAN

merhaba arkadaşlar.....

bu bloğu açtığımdan beri içecek koymak hiç aklıma gelmemişti......aklıma gelmeyen başıma geldi ve bugün sevgili tuğbanın yaptığı dünya mutfakları etkinliğinin katılımının son günü........çok kolay gelsin diyorum arkadaşıma.....

ben nerden bileyim dünya mutfaklarını.......gittim.....bunu bilse bilse google bilir dedim....
google cım dedim..bana şöyle çabuk yapılacak bana eziyet etmeyecek bir dünya mutfağı verirmisin ........ama öyle makarna falan istemem diyince beni hint mutfağına yönlendirdi....
ve bu ismi garip olan içeceği gördüm.........tadını sorarsanız garip bi tadı oldu...bir daha yapmam herhalde.....

şekerli yoğurt desem o değil......çocukların yediği meyveli yoğurdu sulandırmışlar desem o değil...isterseniz deneyin...zaten gideri çokda değil......

şimdi size olayı şöyle anlatsam daha mı iyi olurdu......"hep yaptığım bir içecek.....ailecek çok seviyoruz.....özellikle kızım çok seviyor......."

olmaz dimi....doğruları yazmak lazım..ki deneyenler olursa rezil olmayalım......
şunuda belirteyim.....herkesin damak tadı farklıdır......ben sevmedim diye sizde sevmeyeceksiniz diye bişey yok.......

tarifide şöyle....

Yoğurt, tozşeker, meyve konsantresi ve buz parçaları blenderden geçirilir. Soğuk olarak servis yapılır.

yapanlara afiyet olsun........

42 yorum:

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

eeeee şekerim hani tarif.)ben belkim yapacam:D çok zor:S..
ama sen yinede bi tarifi ver hele..
canım senin ve gogıl amcamızın acaba teyzemiki kıs?:))
ellerine emeklerine sağlık..çok bi havalı resim olmuş..
öpüldün..sevgiler.

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Disal,
Sen bir alemsin,ben google sormayı akıl edemedim.
Evde yığınla dergi ve yemek kitabı var ama vakit yok diye araştırmadım.İsminde Arnavut kelimesi geçtiği için "Arnavut ciğeri" hazırladım,bol soğanlı,sen seversin : )
Neyse sadede geleyim,ben vakit kalmadı diye tarifi yayınladım ama normalde 15'i son gün olurken bu etkinliğin vakti 18'ine kadarmış.
Bende bir etkinliği böyle geçirmiş oldum.
Tadını bilemem ama görüntü süper olmuş,ellerine sağlık.

Melek* dedi ki...

heheh ben bunu oğluma yapıp içiriyorum yoğurt yesin diye bunun adı bumuymuş heheh birde çet sayfam açık okuyorumda kızları ayartma kzım umre diye:)heheh önce bana dua et ben gidem:) canım şaka bir yana sen yat ayaklarını uzat misafirlei yolcu etmişin. bende 2 gündür hem misafir hem koşturmam dolayısıyla çok yoğundum çok yoruldum...neyse canım sonra görüşürüz Allah a emanet ol..

made in funda dedi ki...

merhaba canım.değişik bir içecek gerçekten.eline sağlık.

Feyza Fidan dedi ki...

Ay Disal Allah iyiliğini versin, demek bişeye benzetemedin tadını :))))))))
Gideride fazla değilmiş madem :)))))))Çok güldüm ayoll..
Ama yinedede bardakta güzel durmuş vallahi..Ellerine sağlık canımcım..

Adsız dedi ki...

selam.görüntü güzel tadını bilemem:))degişik...iyi hafta sonları dilerim...

saniyesultan dedi ki...

disalcım etkinlik için tarif hazırladım fakat womwntuananın sitesine giriş yapamıyorum.Sana zahmat haber verirmisin tarifi alsın. Çok teşekkürler sana zahmat vereceğim.

EZGi :)) dedi ki...

disalcim tadı pek hoş olmasada sunu çok hoş lmuş canım.ellerine saglık sevgiler

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Başlığı görünce dedim ki bizim Disal şaşırmış olmalı:)
Nitekim de yanılmadım bu ilginç tadı sevmemişsin:))
Ama resim çok güzel olmuş,yinede ellerine sağlık:)

Adsız dedi ki...

merhaba canım
Tatlı ayran gibi birşey olmuş ama ben yoğurdu tuzlu severim yani ayranı tercih ederim ama bunun da seveni vardır herhalde. Ellerine sağlık değişik bir içecek olmuş

Adsız dedi ki...

prtatik ve akilli arkadasim benim
bak ne guzel akil edipte googel komsumuza basvurmusun
ki harika bir lezzet ortaya coktigi kesin
ellerine emegine saglik

mutlu bir hafta sonu dilerim canim
sevgilermle

www.yenitadlar.blogcu.com

NiNo dedi ki...

muhtesem bisi buuuuuuuuuuuu

Adsız dedi ki...

Portakalli Ayran,

okunusu hos, tadida öyledir :))

Ellerine Saglik,

Afiyet Olsun sizlere.

Selamlar Aysel

Adsız dedi ki...

Sag ol Canim,

seninde asure günün mübarek olsun...

Buyur gel, birlikte yiyelim :))

Hayirli günler.

Baharcicegi dedi ki...

Görüntüsü yaz aylari icin serinletici bir icecek olmus,tadi önemli degil biz görüntüye yorum yazdigimiz icin cok güzel olmus.
canim asure günün evine bereket getirsin,bende asure yaptim ama niyetli oldugum icin tadina bakamadim daha.

saniyesultan dedi ki...

teşekkürler seni yordum .çok sağol.

Adsız dedi ki...

Canim bu icecegin görüntüsü cok hos olmus ama.Belki baska bir meyva ile mesela cilek veya ahududu ile denenirse sanirim daha güzel olur,ne dersin?Ellerine saglik tatlim.

MUTFAKISTAN dedi ki...

eline saglik emek verip hazirlamissin afiyet olsun canim sevgilerr

Adsız dedi ki...

Selam..İçecek harika:))Eline sağlık..Beni yorumlarınla yanlız bırakmadığın için teşekkür ederim..iyi hafta sonları..SEvgiler

Leziz Sofralar dedi ki...

Canim ellerine saglik görüntüsü ve sunumu cok hos ve bu kadar acik sözlü oldugun icinde kutluyorum seni en azindan bu tarifi denemek isteyenler neyle karsilasacaklarini bilirler,

Güzel bir hafta sonu gecirmen dilegiyle canim kucak dolusu sevgiler...

inci dedi ki...

canım denemekte fayda var....bak bize fikir vermiş oldun:)sana sevgilerimi yolluyorum....

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Ellerine sağlık canım farklı bir tarif

Adsız dedi ki...

Portakallı ayranı hiç,duymadım ama.. çok harika görünüyor,deneyip tadına bakacağım...:))

Bu arada soğanve sarmısağı nekadar çok sevdiğinizide öğrendim...:)))

Sevgiler....

LeYYa dedi ki...

inanamıyoruuuuuum.bende şimdi senin sayfandaydım)hem yorum yazmak hemde ulaşım kolaylaşsın için arkadaş listeme dahil etmeye gelmiştim))tevafukun bu kadarı çok hoşuma gitti.yürekler bir olsun))
hıı içeceğin içinde şunu dicektim.ayy nasıl sevmezsiiiiiiin.biz ailecek yapar yapar içerizz.hele çocuklar bayılırrr))))deeeeermişim))

Adsız dedi ki...

evet canım muzları çok olduğu için nasıl yiyeceklerini bilememişler.....

senin portakallı ayran nefis görünüyor ama uyarılar için sağol canım.....

Adsız dedi ki...

Ne demiş gençlerimiz Allah bilir google bulur yok yok yani
neyse işin komiği bi tarafa sen beğenmedin madem biz hiç bulaşmayalım elin hintlilerine sonra inek kestiniz falan die bizi ısırverirler
eline sağlık bacummm görüntü süper tadı boşver
sevgilerr

Adsız dedi ki...

selam canim
varmi bizim türk mutfagi gibi lezzetlisi git sen hintlinin yogurdunu yap. ;)
ama yinede emegine saglik canim
acikca bir de ben begenmedim yazmisin vallah bravo cok hosuma giti hahahay
sevgilerle dilek
www.diki35.blogcu.com

meleginmarifetleri dedi ki...

disalcım pek o kadar kötü bitede benzemiyor ama belki senin damak tadına uymamıştır ben severim öyle karışık tatlı ekşi tarları denemek lazım sevgiler canım öptüm bay

Unknown dedi ki...

canim ellerine saglik goruntu ve sunum cok hos olmus bence tadida guzeldir denemeye deger.
sevgilerimi biraktim.

nurla dedi ki...

Canım aklımdaydın fakat biraz sorunlarım vardı ugrayamadım..lütfen kusura bakma ve beni hiç yalnız bırakmadıgın içinde allah razı olsun allahta seni hiç yalnız bırakmasın..canımın içi mutlu ve huzurlu bir hafta sonu diliyorum selametle kalın
www.blogcu.com/nurlayemek

İlker Ergin dedi ki...

merhaba,değişik bir tada benziyor.lezzetleri birbirinden çok farklı.ellerine sağlık.sevgiler.

Ilker Erdem dedi ki...

Merhaba canim cok ilginc birsey olmus. ellerine saglik. sevgiler

capankizimutfakta dedi ki...

SELAM ARKADASIM, FOTOGRAF'TA HARIKA GOZUKUYOR, GUZEL BIR SUNUM GERCEKLESTIRMISIN. DENESEMMI ACEBA??? ANLATTIKLARINDAN SONRA AZICIK KORKTUM :)))
ELLERINE SAGLIK.

yaban mersini dedi ki...

slm..dürüstlüğüne teşekkürler..ben de denemem herhalde.ayranı ayran gibi severim.ellerine sağlık yine de.slmlar.

Betül İnce dedi ki...

Disal'ciğim,

Değişik bir içecek olmuş gerçekten, ellerine sağlık. Haklısın, tadı için denemek lazım, ama hoş gibi geldi.

Sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

canim benim merhaba
çok degisik bir tarif gerçekten
tadini merak ettim
çok hos olmus severim boyle degisik tarifleri, optum

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

disalim görüntü çok güzel ama tadını merak etmedim hiç:)))))))
ellerine sağlık...sütle denemek lazım bunu,daha iyi olabilir belki:)
öptüm canım

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Disal'cim,
Görüntü 10 puan, ama dediğin gibi tadı pek yüksek not alamasa gerek:)
Ellerine sağlık,
Sevgiler....

Adsız dedi ki...

ne kadar ilginc bir icecek meyveli yogurt gibi düsünce ama bu daha bi güzel ellerine saglik canim

dogada.blogspot.ru dedi ki...

sevgili disal geçmiş olsun dileklerin için çok teşekkürler canım
bizim türk mutfağımız bize yeter
biz alışık değiliz o tuhaf yiyeceklere yabancılar bizim mutfağımıza bayılıyor sen beğenmediysen bizde beğenmeyiz demektir sevgilerimle canım

La Madame Chapeau dedi ki...

Lassi genellikle bol baharatlı Hint yemeklerinin ardından içilen bir içecektir. Ferahlatma amaçlı :) Belki bir de öyle denemek gerek; daha cazip gelebilir o zaman bu içecek :) Eline sağlık...

cincinsfikirli dedi ki...

aaaa..ben severim böyle egzantrik tatları,ufkumu genişlettin şekerim, üzme sen tatlı canını....öptüm..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak