16 Ocak 2008 Çarşamba

SİLOR VE P.D.Ç.S.ETKİNLİĞİ.10........


sevgili arkadaşım womentuana porselen demliğin 10. etkinliğini yapıyor...kolay gelsin canım....

silor yaptık.....nerdenmi aldım.....tabiki yesildomates benim için taa trabzonlardan getirmiş...
yoksa ben nerden bileyim.....

artık silorun ana malzemesi olan yufkayı tam olarak nasıl yapıyorlar bilemiyorum ama kısaca anlatmaya çalışacağım.....

silor yapımı.....
un ,su ,tuz ile hamur yapılır....bezeler alınır....biraz dinlendirilir....ince bir şekilde açılır.....rulo yapılır....biraz enli kesilir.....tepsiye dizilip fırında kızartılır......(erişte yapılan hamurdan yapılıyormuş)

disal usulü bir anlatımla......
  • arzu ettiğiniz kadar silor süzgeç içine alınır......
  • bir kap üzerine oturtulur......
  • üzerinden kaynar su gezdirilir.....süzgeç yardımı ile su aşağı akıtılır.....
  • silorlar buhar sayesinde yumuşatılır....
  • bir kaba alınarak üzerine sarmısaklı(bana sarmısaksız)yoğurt dökülür....
  • ayrı bir kapta tereyağında salçalı sos hazırlanır......
  • üzerine gezdirilir......
::::::::::::::SOBE::::::::::::::::

sevgili arkadaşım ayselcim beni sobelemiş.....teşekkürler arkadaşım.......

sobe sorumuz ise......"HAYATIN SİZE ÖĞRETTİĞİ EN ÖNEMLİ 3 ŞEY NEDİR"......
AMA BEN BU SORUYU "HAYATTAN ÖĞRENMEM GEREKEN ÜÇ ŞEY"olarak değiştirsem nasıl olur.......olur dimi....

şimdi bende merak ettim....acaba benim hayattan öğrenmem gereken en önemli üç şey ne....hiç düşünmedim.....aslında şimdiye kadar bu bana ders oldu dediğim oldu ama hangisi benim için daha önemli bende sizinle beraber öğreneceğim.....
  1. aslında ilk yazacağım şeyi hayat bana öğretmeye çalışıyor ama ben öğrenmemek için direniyorum resmen......yaa disal nolur.......sevmediğin bi iş olunca hemen tepki gösterme...bi bekle bakalım gerçekten o iş öylemiymiş......ne sabırsızsın....bak sonra senin düşündüğün gibi olmuyor...parladığın kafayı yediğinde yanına kalıyor...nolur yapma şunu....kaç defa başına geldi......öf yaaa......
  2. haa birde kararlı ol biraz.....bir çorap almak için bile bu kadar düşünmez insan canım....ne alacağını bilmiyorsan alışverişe gitme.....yeşili sevdiysen yeşili al gitsin......niye illa kırmızısı dahamı güzelki....aslında sarıda fena değil.....ayy karar veremiycem ve ben bu çorabı hiiç almıycam......deyip gidiyosun......bak etrafındakiler sinir oluyor haberin olsun....
  3. son olarak herşeye çok kafayı takıyosun......kendini bu kadar yıpratma istersen...sen çıldırsanda kafanı duvarlara vursanda karşındaki bazı insanlar senin düşündüğün gibi düşünmüyor.....herkesi düşünüp duruyosun ama bence o kadar üstüne düşme hiçbir şeyin.....bazı olaylara gül geç..........benide çıldırtma....biliyorsun ben senin bilinç altınım....ve sen beni çok yoruyosun.......ööfff...çok sıkıcı bir insansıın..........
ben yine kimseyi sobelemiyorum.........teşekkürler.......beni ve bilinçaltımı dinlediğiniz için....ne geveze dimi......

45 yorum:

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Disal'im,
valla bravo, bizim olalardan harika bir lezzet hazirlamissin, ellerine saglik canimcim, yani bu kadar iyi olur, baska ne diyim ben sana!

Biz Gümsühaneliler "Siron" diyoruz bu yemege, demek ki Trabzonlular da "Silor" diyorlarmis, yani neyse ne lezzet ayni nasil olsa.

Selamlar canim ve öpüyorum..

Betül İnce dedi ki...

Disal'ciğim,

Ellerine sağlık, değişik gerçekten. Ağız sulandırıcı ve ye beni diyor.

Sevgilerimle.

saniyesultan dedi ki...

disalcim bunun adı siron dur. hamurunun yapımıda benim sitemde miktarlı olarak var. Çok severek yediğim bir lezzettir. Senin ellerine sağlık.

SOFRAM dedi ki...

Canım günaydın, silorlar çok güzel görünüyorlar,hazır yufkadan pratik olarak yapımını da tv de izlemiştim, hiç yemedim ama güzel bir lezzet olduğu belli, ellerine sağlık canım...
Canım kendine haksızlık etme , ona geveze değil, tatlı dillilik denir...
Sevgilerimle...

EZGi :)) dedi ki...

disalcim harika olmuş bu yaaaa.ellerine saglık canım
sevgiler

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

Canım silorun yada sironun çok güzel olmuş..aynı horon gibi oldu buda yaf:))
ellerine sağlık..oldum olası yoğurt soslu herşey hoşuma gidip beyenimi kazanmıştır..
ellerine sağlık hem yeşil domatesin hemde senin..
bu arada iç sesine bayıldım .
o iç sese söle çok bilmesin, biz disalden hiç bıkmadık bıkmayacağız..kimse sıkılmıyor ondan bi kerem.)))
öptüm cnm sevgiler..

NiNo dedi ki...

ellerine saglik canim pek guzel olmus

İlker Ergin dedi ki...

ilk defa duyuyorum ama çok güzel olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

Adsız dedi ki...

ellerine saglık canım cok guzel gozukuyor.. afiyetle:)
sobene de ıcten cevap vermıssın yuregıne saglık:)
gorusuruz...

ab-ı hayat dedi ki...

Merhaba,


Ellerine sağlık,nefis görünüyor üzerindeki salça sosu ile iştah kabartıyor...

Yeşil domatese de teşekkürler...


Canım sobemi çok güzel tahlil etmişsin,bunlara çabuk sinirlenme ve herşeyi kafama takma huyumu da ekleyebiliriz.Gerçi sağolsun kızımın doğumu ile sinirlerim alınmış gibi oldum:)) sinirlenmemeyi öğrenmeye başladım....


sevgiler...

Gönül dedi ki...

yeavrımmm geldümde kafamı salon kapısı yerine eheheh yastığa vursam salon kapusuna omuz atsam olurmu aheheheahheahehe annadun sen onu...şimdi millet dicek ne dio yine bu gönül:))) neyse ben bu silordan yapmak istesem yeşil domutasimi beklemem lazım yoksa hazır yufkayla olmamı ne dersin yeavrım....hade bakalım cüvap ver bana ...sevgilerimle öpüyorum senüüü

Adsız dedi ki...

selam canım.eline saglık çook güzel olmuş...bizde bunu siron diye biliyoruz ve yaparız...çook güzel oluyor...size afiyet olsun..sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Hehehe harikasin,

sobe cevabin hos... güldürdün beni :)))

bu arada sen bana sayfamda haber vermeseydin bile, ben sürekli sayfana giriyorum artik, görürdüm elbet :))

Sirol ilk defa duyuyorum, bizim orda siron var... sanki aynisiymis gibi...

Ellerine Saglik... Sizlere Afiyet Olsun.

Yine görüsmek dilegiyle...

Selamlar Aysel

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

İlk kez duyduğum bir lezzet ama harika anlatmış ve yapmışsın canım ellerine sağlık.Ama sana sarımsaksız olsun da bana bol sarımsaklı olsun.Arkadaşım düşünüyorum böyle güzel lezzetli şeyler nasıl sevilmez diye.Ama sevmeyince olmuyor demekki saygı duyuyorum.Söz ben sana özel yaparım.Sobeyide çok içten yenıtlamışsın gönlüne sağlık.Yine çok konuştum öpt byy...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Canım ben bunu adını Ziron biliyordum ama ilginç:) belkide her yörede ismi başkadır:))
Ellerine sağlık canım..

Adsız dedi ki...

selam canım ellerine sağlık çok lezetli görünüyor...

Adsız dedi ki...

disal'cigim ellerine saglik, degisik bir lezzet olmus, ben hiç o ismi yani "silor'u" bile hiç duymamistim sayende ogrenmis oldum, çok guzel oldugu kesin, bayildim, sobeni de çok guzel cevaplamisin, samimi ve içten, bende bazen ay su mu daha iyi bunu mu alsam acaba çok yapiyorum ama yanimdakiler sinir kupu oluyor tabii, oda ayri mesele, guzel gunun geçsin optum seker

ebruakin dedi ki...

Selam canım,
Ben de Trabzonluyum ama, siloru hiç duymamıştım.
Ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor.
Öpüyorum.
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım. Çok hoş ve değişik bir tarif. Bu tarifi etkinliğimize kazandırdığın için teşekkür ederim. Tarifin sayfamda yayınlandı. sevgiler...

Baharcicegi dedi ki...

Ilk defa duydugum bir yemek,tarabzonlu arkadaslarim var mam onlarda hic görmemistim hemen sorayin bakayim datayli olarak onlara.nefis olmus,eline saglik canim.
Disalcim herseyi kafana takarsin üzülürsün yanina kalir karsindakinin umrunda bile olmaz,onun icin kendini hic bir sey icin üzme
sevgiler

anneminkizıyim dedi ki...

Canim ellerine saglik, silor hic bilmedigim bir lezzet,harika görünüyor. Sobben de cok tatli ve güzel ifadelerle kendini öyle güzel ve akici anlatmissinki, okumamak mümkün degildi, ellerine saglik, gevezelik degil, akici ve hos yazmissin, sevgiler....

Özlem Avcı-mutfaktayimm dedi ki...

Harika görünüyor ellerine sağlık Disal'cim

http://mutfaktayimm.blogspot.com

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

canım,cancağızım,
ellerine sağlık, hiç duymamıştım ama görüntü harika.
Sevgiler.....

Adsız dedi ki...

Bu lezzeti mutlaka deneyeceğim. Ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

Silor hiç duymadım hiç tadmadım desem inanırmısınız, çok değişik bir tarif, mutlaka deneyeceğim..:))
sizin sayfanıza ne zaman gelsem mutlaka değişik bir tatla karşılaşıyorum....
İlginç bir konuda, annemin internet, bilgisayar gibi konularla yakından uzaktan ilgisi yoktur, ama bugün ne dedi biliyormusunuz,Disal Hanımın sayfasını açında bir bakayım neler yapmış...
yani o kadar çok ilgimizi çekiyor...

Ellerinize sağlık....

Melek* dedi ki...

canım siloru bizde biliriz ama biz sinor deriz aynı şeye:))ellrinize sağlık aslında yeşildomatesin annesinin ellerine sağlık:)sobendekilerle aynı ginbiyiz

Adsız dedi ki...

Canim benim ne kadar güzel bir görüntü bu böyleeee,ellerine saglik.Öpüyoruuum.

Adsız dedi ki...

Disalcim, ellerine sağlık tam benim oğlana göre bir tarif bu, yapmayı becerebilirsem bayılacağına eminim, bu arada söylemeden duramayacağım sayfa tasarımına da bayıldım, ben de böyle aydınlık bir sayfa istiyom yaaa. İç sesin benimkiyle iyi arkadaş olur, aynı dili konuşuyorlar valla. Çok uzattım di mii, neyse görüşmek üzereee

Adsız dedi ki...

silor hiç duymadım ilk defa duyuyorum ama lezzetli bişeye benziyor ellerine sağlık canım sevgiler öptüm
www.elifmutfakta.blogspot.com

capankizimutfakta dedi ki...

SELAM, BU SILOR BENIM GECENLERDE YAPTIGIM YALANCI MANTIYA BENZIYOR, BU SADELISI GIBI OLMUS VE BUNUN YAPIMI COK DAHA FARKLI. ETIKETE SALATALAR YAZMISIN, O NIYETE MI YENIYOR MERAK ETTIM. ELLERINE SAGLIK CANIM

Adsız dedi ki...

Günaydin :))

yoksa tünaydinmi :))

ben yeni kalktim yani GÜNAYDIN hihi :))

ya Sisal sen niye sarimsak ve sogan yiyemiyorsun,

tansyon problemimi var?

bu aralar cok sarimsakli yemekler yapiyom, sen öyle yazinca sorcaktim, unuttum...

zamani simdi iymis sormak...

sana güzel ve huzurlu ve sakin bir hafta sonu dilerim...

iyi bak kendine...

selamlar aysel

Adsız dedi ki...

canim bu cok güzel görünüyor hic denemedim ama dadi galiba mantiya benziyor demi eline saglik,sevgiler

Adsız dedi ki...

selam arkadaşım hayırelı cumalar

yemek dedi ki...

Selam canım, silor çok hoş görünüyor. Bir kaç sene önce ben de denemiştim. Siron da deniliyor sanırım.
Cevaplarına bakılırsa yanlız değilsin o sıkıntılarda.:))

Yaren dedi ki...

Disalcim yemek cok lezzetli görünüyor,seninde dileginde ellerine saglik,oda sag olsun elleri ile dasimis nede olsa.Cevaplarin pek hos,en son cevabinda kendimden bir seyler buldum:)Ayrica sen niye kimeleri sobelemiyorsun bacim,vallahi merak ettim,ay simdi cat diye catlicam ayoll:)))Cuman mübarek olsuuun,görüsürüz bebek.

Kitchen Sweet Kitchen dedi ki...

Siloru bir kez tatmıştım.Kayınvalidemin Gürcü komşusu ikram etmişti.Çok lezzetliydi.Tutkunu olan insanlara hak veriyorum o yüzden.
Sobeye verdiğin cevaplar,ilki hariç beni anlatıyor sanki:)
Güzel yorumun için teşekkür ederim ayrıca.
Görüşmek üzere.

made in funda dedi ki...

merhabalar.siloru hiç yemedim ama duymuştum.çok lezzetli görünüyor maşallah.sayafan da pek çok güzellik var.yemekler harika.bana da daha sık beklerim..

HULYA dedi ki...

Disal'ciğim,
Bak seni burada da buldum :-)))Sarımsaklı yoğurtlu bütün tarifleri çok severim çünkü mantıyı anımsatır bana bu da çok nefis görünüyor.ellerine sağlık.İyi bir hafta sonu diliyorum.Sevgiler

(MUTFAKTA BIRI MI VAR??? )

Adsız dedi ki...

ben ilk giresunda yemiştim. yorum bekleyenlere mantını kıymasızı demiştim gülmüşlerdi. ve buralardaki adıyla "siron" biraz yapılışı farklı sizinkiyle. ama tad olarak aynıdır. ellerinize sağlık. çok güzel bir sunum olmuş. şimdi bir tabak alıp yemek vardı:)

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Disal,
Ya bunun yufkaları aynı bizim tirite benziyor,hazırlanışı ve sunuşu farklı yoksa yufkalar aynı.
Üzerinde ki yoğurt ve sosla ne yenir ama bu yemek değil mi?
Dilek'in ve senin ellerinize sağlık.

Adsız dedi ki...

Canimmm günaydin!!!!
Özledim bir gidip bakayim sevgili disalcigimi diye geldim,harika bir tarif kazandirdin tarif dagarcigima aldim dönüyorum.
Görüntü süper,güzel biir lezzete benziyor.
Ellerine saglik,kocaman öpüyorum
SEVGILER CANIMCIM.

banu kırmızıgül dedi ki...

canım nefıs gorunuyor . ellerıne saglık mutlaka denıyecefım. sevıler..

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık canımm ayyy ben bayılırımm silora hiçç nasıl yapıldığını falan hiç bilmiyordumm taksimde bir yerde yemiştim hep saol canım ya nasıl yapıldığınıda öğrendim sayende üzücü olan tarafıysa ben asla yapamam :) sobede yazdıklarında aynen ben aynı beni anlatmışsın sanki valla
kararsızlık herşeyi dünya meselesi yapıp kafaya takmam falann ne güzeel sobeler sayesinde herkesi tanıyorum yavaş yavaş :)

aNNePeRi dedi ki...

biz siron derizzzzzzzzz çökelikle yaparız ayyy nefis bayılırım ben bu yemeğee :(( ellerine sağlık sevgiler :)

Adsız dedi ki...

Benim Disalim..
Nasılsın?Değişik değişik şeyler gördüm burda..Hint mutfağı falan..Ya bu arada ben bu silouruda ilk kez duydum ve gördümdesem..Satılıyo mu?marketlerde falan..Ya da kendin mi yaptın..Yoksa çok saf mı?görünüyorum ordan:))
Geç geldik bulaşık faslım bile 1 de bitti garip bi düzenimiz var işte bizimde..Oğluşum da bu düzende büyüyüp gidiyor ama,ALLAHA ÇOK ŞÜKÜR..Bu düzenden mutluyuz yinede.Sizler nasılsınız?dostum ya..Asya nasıl?Okula alıştımı?Ya ben yarım günde olsa sosyalleşmesi için kreşe göndermek istiyorumoğluşumu ama,bin kere düşünüyorum..Nasıl pinpirikliyim bilsen..Bu huyu şiddetle atmak istiyorum üstümden..Kendime çok kızıyorum..Annemi bile bıktırdım..Akşama kadar arıyorum..Neyse seneye kadar ben düşünmeye devam edeyim..Allahta şu kamera sistemleri varmış ya artık kreşlerde oturur işmiş dinlemem seyreder durum ben oğlumu..Sen ne dersin?Saliha..Şu an 2,5 3 ay geçti..3 olacak işte..Göndermelimiyim sence..Sen Asyayo gönderdin mi?Senin tecrüben faydalanayım..Bana baksana mektup yazıyorum sanki dimi?Sana yazmaya başladım mı böyle oluyorum ben..
Gideyim artık,yine gelirim....Öpüyorum seni:)) canım..Sevgiler..Gene

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak