13 Ocak 2008 Pazar

KURUTULMUŞ FASULYE KAVURMASI




merhaba arkadaşlar.....

oldum olası kış hazırlıklarını çok sevmişimdir....ama itiraf etmeliyimki çok sevmeme rağman şimdiye kadar hiç kışa hazırlanmadım.....ne patlıcan kuruttum ne ne dondurucuya domates attım.......

genellikle bu işleri hep annem yaptı......benim için ........

bende hazırca gittim annemden alıp alıp geldim......zaten yakın bir zamanda annemden tırtıkladığım yiyecklerden bahsetmiştim.......işte fasulyede heybemden çıkanlar....

daha öncedende kurutulmuş bir çok şey getirdim..ama karadenizin nemli havasına yenik düşen kurularım iki hafta sonunda büssürü arkadaşla poşete doldular...anlayacağınız hepsi kurtlandılar......

akıllandımya artık getrdiğim kuruları hemen buzdolabının alt bölmesine koyuyorum....ilk defa pişirdiğim bu yemeği çok beğendik.....çok güzel olmuştu......ellerime sağlık......

YAPILIŞI...
  • arzu edilen miktarda fasulye haşlanır.....(isteğe göre kurutulmuş domates ve biberle birlikte..ben koydum)
  • ayrı bir tavada tereyağ salça ile birlikte kavrulur...içine haşlanmış fasulye,domates ve biber eklenir....
  • az su eklenerek bi müddet kısık ateşte ara sıra karıştırılarak pişirilir....
  • üzerine yoğurt ile birlikte servis yapılır.....

52 yorum:

Adsız dedi ki...

Kurutulmus Fasulye Kavurman icin

Ellerine Saglik,

size afiyet olsun,

sicak ve nefis görünüyor :))

Selamlar Aysel

SOFRAM dedi ki...

Canım ellerine sağlık, kurutulmuş fasulye kavurman çok güzel görünüyor, ben hiç yapmadım ama bir arkadaşta yemiştim, güzel değişik bir yemek. Ben daha çok kıymalı yemeğini yapıyorum, kurutulmuş sebzelerin lezzeti de bir başka oluyor. Karadenizde sebze kurutmak da zor, korumakta ,dediğin buzdolabında saklamazsan emeğe de yazık oluyor...Canım güzel bir pazar diliyorum...

Adsız dedi ki...

Çılgın Disalim, tır olmak isterdin demek :))))

Ne güzel, ne özel cevaplar bunlar hayatım... Yağmur hikayesinide pek sevdim :)

Kurutulmuş fasülye hiç yemediğim halde canım çekti böyle bişi var mı?? :))

Öpüyorum şekerim..

www.misssgibi.com

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Disalim,
Ümran senin günün blogu ilan etmis, tebrikler hayatim.

Logoya tikladim ve sen karsima cikinca cok sevindim ve bir tebrik edeyim dedim su kizi.

Fasulye kavurma da nefis olmus, bizim oralarda da yapilir, ellerine saglik.

Sana güzel bir pazar tatili diliyorum canim.

Selamlar ve öpüyorum..

Adsız dedi ki...

Disal ablacım, hiç kurutulmuş fasulye yemedim desem inanırmısın, ama çok merak ettim tadını çünkü nefis görünüyor, buharıda daha üstünde tütüyor....:)))
Ellerinize sağlık olsun...

Sobe cevaplarınızı ilgiyle okuduk...

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık. fasulyenizden çıkan duman bile fotoğrafa eklenmiş. ne güzel olmuş. ne olmak istersiniz bölümüneki pembe ayakkabıyada bayıldım.. ne güzel anlatmışsınız.

sevimin sayfasi dedi ki...

fazülye kavurmasi bizim oralarda cok yapilir ve bende bayiliyorum bu yemege
ellerine saglik

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Bide fasulye turşusu kavurması yapar karadenizliler:)
Ellerine sağlık dumanı üstünde tütüyo:)
Sobe cevaplarında çok güzeldi özellikle ayakkabı...

capankizimutfakta dedi ki...

SELAM, YAZDIGINIZ HIKAYEDEN COK ETKILENDIM. O KADAR ANLAMLI KI TUGLERIM TIKEN TIKEN OLDU GERCEKTEN. YUCE RABBIMIN BIZLERIN GOZUNU DOYURSUN NE DIYIM. OYLE INSANLAR VARKI BAYRAMDA DAHI AYAKKABI ALAMAZLAR AMA BIZIM GIBI INSANLARDA VAR, MODASI GECTI DIYEREK ATTIGIMIZ SAYISIZ AYYAKABILARI OLAN...

Feyza Fidan dedi ki...

Anaaaa kıs Disalll bende sonbahar olmak istediydim hemide aynı sonbaarın aynı yaprakları kihkihkhihiiiii... Pişti olmuşuk bacım hehehheheheh...
Fasülyen çokk nefasetlüüü...Ellerin dert görmesin..
Öpüyorum...

Adsız dedi ki...

Selam disal cim,
ellerine saglik Fasulye süper görünüyor ama hic fasulyenin kurutulmus görmedim ve bilmiyordum sagol bunu senin sayende ögrendim.
Sobeni büyük bir zevkle okudum cok güzel ve hos anlatmisin kendini yine kücük hikayenide cok begendim emegine saglik canim.
sevgilerle Dilek
www.diki35.blogcu.com

Adsız dedi ki...

canim kurutulmus fasulye harika olmus, bol yogurtla ne guzelde gorunuyor, sobenin cevaplarida arika, samimi ve içten optum seker

Adsız dedi ki...

Selam..beni yorumlarınızla yalnız bırakmıyorsunuz..Teşekkür ederim..Sobeyi çok güzel yanıtlamışsınız..Tariflerde süper elinize sağlık..Sevgiler...

EZGi :)) dedi ki...

fasülye çok lezzetli görünüyor.ellerine saglık canım
sevgiler

Adsız dedi ki...

mmmm çok severim fasulye kavurmasını kışın vazgeçilmezlerindendir değilmi canım ellerine sağlık
sobeuye verdiğin cevaplarıda büyük bir zevkle okudum yüreğine sağlık öpüyorum canım sevgiler
www.elifmutfakta.blogspot.com

Adsız dedi ki...

selam canım.. ooff dumanı üstünde daha mis gibi ellerine sağlık..

ab-ı hayat dedi ki...

Bayılıyorum kurutulmuş fasulye kavurmasına,kışın sık yaptığım lezzetlerden.


Kahvaltı tabağı pek lezzetli:)))


sevgiler...

Melek* dedi ki...

CANIM SE,OBENİ OKUDUM KISSA GERÇEKTEN ÇOK GÜZELDİ KURUTULMUŞ FASULYEYİ KAYINVALİDEMDEN ÖĞRENDİM SAĞ OLSUN GETİRİ YEDİRİR ELLERİNE SAĞLIK KİM ANNESİNDEN BİRŞEYLER TIRTIKLAMIYORKİ DAHA BU GÜN KAHVALTIYA GİTTİK GELİRKEN BİR SUCUK ALDIM ANNEMDEN ÇALDIM:)HİHİ

busem dedi ki...

Ben de karadenizli olduğumdan bilirim bu lezzeti. Ellerine sağlık. Görüşmek üzere.Hoşçakal.

Unknown dedi ki...

ne guzel cevaplar vemissin canim gulumseyerek okudum.
kucuklugumu hatirlattin
annem yapardi inan damagimda kalmis tadi.ellerine saglik canim benim.
sevgilerimi biraktim.

Baharcicegi dedi ki...

Cevaplar tam disalce dogal icten ve siradisi olmus.
Benimde annem hazirlar verirdi kisliklari artik hasta eskisi gibi yapamiyor.
bende ilk defa bu sene gittigimde pazara gittim aldim patlicanlari kuruttum,simdide afiyetle yiyoruz.
Burda kisin patlicanlar oldugu gibi suya cikiyor fasulyelerinde hic tadi yok,.
Yogurtla nasil lezzetli olmustur cok severim eline saglik canisi

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

kurutulmuş fasülye duydum ama hiç yemedim..taze fasülyeyi çok sevdiğime göre bunuda severim kesin:)ellerine sağlık bacım..
tır olmak istediğinede bayağı bi şaşırdım:))
demek yüreğin o kadar büyükki, herkese yer var.. bence o yüzden tır olmak istedin sen ben anladım:)
canım benim..
öptüm seni sevgiler gönderdim sımsıcak..........

Adsız dedi ki...

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 10
http://nasibim.blogcu.com tarafından hazırlanmıştır.
Akşamüstü sohbetine gelen dostlara,
Hanımlarla yapılan günlere,
Beş çayına gelen misafirlere,
Her biri birbirinden lezzetli tarifler...
___________________________________________________
SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
14.01.2008 - 20.01.2008 Tarihleri arasında
PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE EV SAHİBELİĞİNİ
http://womentuana.blogcu.com/ BEN YAPACAĞIM.
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI, KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!! HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLER KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ ETKİNLİĞİMİZE İNŞALLAH. TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK, VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 10" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI, TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM. CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI, GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR. BEN SİZE GERİ DÖNÜP, TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.

ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM. DESTEKLERİNİZİ BEKLİYORUM!!!
SELAM VE SEVGİLER...

Betül İnce dedi ki...

Ne güzel görünüyor öyle üzerinde yoğurtla, çok can çektirici. Ellerine sağlık.

Sevgilerimle.

Aynur dedi ki...

sistt alooo yok öle tembellik :) gel benim blogumdan al ye hemide gecenin bi vakti ayol resmen hirkiz bunlar gece blog yemeklerini caliyolar yetisinnn :)) bende senin fasulyeni alirim bak ::)) eline saglik sekerim.

www.aynurdantarifler.blogspot.com

saniyesultan dedi ki...

günaydın arkadaşım. Sobeni ne güzel resimlerle süslemişsin.Ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

sobeyi cok guzel sunmussun ve cok guzel anlatmıssın canım:)
seni daha yakından tanıdık..
annelerin de hakkı odenmez.. kızları ogulları ıcın hayatlarının sonuna kadar calısırlar.. Allah razı olsun onlardan.. Allah basımızdan eksık etmesın buyuklerımızı..
opuyorum canım.. iyi haftalar diliyorum:)

Adsız dedi ki...

merhaba canim bizim oralada kisin sikca yapilan bir yemek eline saglik seninkide cok nefis olmus,hosca kal

Adsız dedi ki...

Huhu Disal,

nasilsin? :))

bak inan aklima sen ve diger bir arkadas geldi, seni sobeledim... fark ettimki az evel önce sobelenmissin, ama bu degisik bir soru ikinci sobe yani :))

insaALLAH kabul edersin, bi sayfama bak istersen...

cevabini bekliyorum :))

Hayirli Günler.

Ayselce ;)

Yaren dedi ki...

Disalcim canim ne güzel cevaplamisin,en güzelde ayakabi cevabi,bence cok özel bir cevap olmus.Fsulyede kahvalti tepsiside güzel görünüyor,ellerine saglik canim benim.

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Canım cevaplarına bayıldım cevapların çogu bana yakın geldi.Fasülyede nefis olmuş ellerine sağlık canım...

Betül dedi ki...

disalcim
o ne biçim kahvaltı tabağı öyle,allah allah insan onu 3 öğün yer ayol :)
cnm demek tır olmak istiyorsun cnm, çılgınım benim.:)
fasulye kavurması kurutulmuş hem de, hiç yemedim
ellerine sağlık cnm.....

Adsız dedi ki...

Fasulye kavurmanda cevaplarında çok güzel.Ellerine ve yüreğine sağlık.

Adsız dedi ki...

kabul ettin jippiiieeee cok sevindim,

inan hemencik aklima geldin :))

senin sobe sorusuna lan cevaplarinida merakla bekliyorum :))

görüsmek dilegiyle Aysel ;)

akasyakokusu dedi ki...

canım be ya:) özledim dedim napar arkadaşım..çarıklı fasulyeye bayıldım..bende kuruttum burda ama gölgede.güneşte sarı kurur..boluda çok nemliydi kuru bişey yiyemedim kaç sene..babam erzurumlu benim evlenmeden akrabalar ordan getirirdi ayy rahmetlim annecim pişirirdi bir kokardı misler gibi...ister sade isterde az yoğurt dökecen üstüne...gidim ben ya dayanamıycam baksana buharı bile tütüyo:)))

Adsız dedi ki...

Değişik bir tarif olmuş canım anneciğin hazırlasın kuruları sen hazıra kon ohh ne güzel insanın annesi gibi yok doğrusu...
sobenin konusuda bir hayli ilginç geldi bana bakalım daha ne sobeler çıkacak?
Sevgi ve mutlulukla...

Adsız dedi ki...

fasulye kavurman harika görünüyorr ellerine sağlıkkk misss gibi kokusu taa buralara geldi :))

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

disal'cim farklı bir tat fasulye kurusu.sanırım ben bunu ilk kez görüyorum:(ellerine sağlık cnm.

yildiz dedi ki...

Anneciginin ellerine saglik,onun hazirladiklarini önümüze koyup da iyi dilekler bekleme lütfen.Bu kadar maharetli bir anneden senin gibi bir evlat...Kadincagaz herseyi hazirlasi, ooohh Disal´cigim TIR misali (Tir olmani anliyorum artik)doldursun getirsin.
Tabii kis hazirliklarini seversin,ne zorluklarla yapildigini bilsen sevmezsin ya...
Laf aramizda ben de annemin hazirladiklarini getiriyorum..Ama burda günes yok ki bir sebze kurutalim.Bu yüzden canim annecigim benim icin yapiyor,Analarimizin ellerine saglik.Onlar olmazsa bizler ne yapariz....Canim kendine iyi bak,sevgiyle ve dostca kal..

LeYYa dedi ki...

varya hırkaya bayıldım 1..
2.cisi tır haa))hihoha))
3 tabii ki yağmur kıssası.
bütün cevapların çok özel.ne güzell.
fasulye kavurmasını bilirim memlekette yemiştim buralarda hiç rastlamadım.eline sağlık

keskinli dedi ki...

canimcim
annecinin ellerine saglik zaten bu anneler olmasa biz ne yapariz benimkide getirdi bir kamyon kuru diri hemen ziyaretciler ugramasin diye buzluga attim bizde cok yapariz fasulye kavurmasini hele üstüne birde sarimsakli yogurt enfes

sobeye verdigin cevaplarada bayildim en cok su fakir kiza beni cok duygulandirdi sevgiler canim görüsürüz

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Disal'ciğim,

Fasulye kavurmasını bir arkadaşta yemiştim ama itiraf edeyim böyle şık bir sunumla karşılaşmamıştım:)
Ellerine sağlık canım,
Sevgiler......

Gönül dedi ki...

canım benim fasulyeyi benim annemde kurutur sonra kızlarına dağıtır eheheheh....ayakkabıya gelince eskiden nasıl güzeldi bayramlarda alyınan kırmızı papuçlarımız herkesin bir kırmızı papuç hikayesi vardır kanımca:))başucuma koyar gece uyandıkça elimi atar severdim ayakkabılarımı ahh ahhhhhh bugün hep eskilere gittim:))))

Adsız dedi ki...

Disalciğim merhaba;
kendini ne kadar da güzel öykü tadında anlatmışsın, harika bir yazı olmuş..
hiç yemediğim bir fasulye yemeği bu.Görüntü harika ,dumanı üstünde:)))ellerine sağlık.
Not: blogdan ayrılınca burada beni arkadaş listenden silmişsin:(((
asotu.blogcu.com

Adsız dedi ki...

Hııımmmmm, fasulye kavurması nefis görünüyor...fotodaki sunum şeklinizden de belli ne kadar harika oldugu, ellerinize sağlık...

Ben bu sobe oyunlarını seviyorum,blog arkadaşlarımızı daha yakından tanımış oluyoruz...

Sevgilerimizi gönderiyoruz....

Adsız dedi ki...

ay bende bayilirim valla kurutulmus fasulyeye bize bunu adina firin fasulyesi denir cok lezzeti oluyor gercekten ellerine saglik canim biraz kasikladim haberin olsun:)))))banada beklerim insallah

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
Verdiğin cevaplara bayıldım,hele tır cevabın müthiş.
Herhalde hiç kimse tırı seçmemiştir.
Senin tırda tır hani,en afillisi,en cillobu,yollarda ben burdayım diyecek cinsten.
Kurutulmuş fasulyen nefis görünüyor,ellerine sağlık.
Kurutulmuş fasulyeyi çok severim.Çocukluğumda rahmetli ananem gönderirdi,bu yıl halam göndermiş,o kokuyu ve tadı alır almaz çocukluğuma döndüm.

SeyyAh dedi ki...

Demek TIR... :-)
Neyse ben işinize karışmayayım, kahvaltı tabağınıza talibim...
Ben faulye kavurmalarına alışamadım ama kurutulmuş sebze yemeklerinin büyük kısmını severek yerim...
Arzularınız gönlünüzce olsun...

nagehan dedi ki...

selam canım,
ya ben şu kurutulmuş fasulyenin pişerken yaydığı kokudan nefret ediyorum ama senin yemek harika görünüyor, ellerine sağlık.
sevgiler
Nagehan

Adsız dedi ki...

Canım disal, fasulyenin her türlüsünü severim. Kurutulmuşu bilmiyorum. ama sen yaptığına göre nefistir.Annenin ve senin Ellerinize sağlık.
guldenelkan.blogcu.com

ozlemhan dedi ki...

Merhaba canım ben fasülyenin turşu kavurmasını çok severim birde tazeyken kavurmayı çok severim kurutulmuş hiç denemdim. eminim güzeldir ellerine sağlık canım

kolaytarifler dedi ki...

slm canım günaydınnnn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak