2 Ocak 2008 Çarşamba

MANDALİNA TATLISI...


merhaba arkadaşlar....

işlerimin hepsi bitti çok şükür.....ama bu hafta çok yoruldum.....gece geç yattım sabah erken kalktım..zaten üst üste gelir işlerin hepsi......ama bitti......

çocuk kısmı biraz seçici oluyor..bu tatlıları kızımın anasınıfı için yaptım....herhafta pazartesi günleri veli günü...bu hafta sıra bendeydi......bende meyve götüreceğime tatlısını yapayım çocuklar sevinsin dedim ama maalesef şeklini beğendiler ama tadını sevmediler.....

nedense alışkın olmadıkları değişik yiyecekleri pek istemiyorlar...Allahtan bazıları yedide bende rahatladım.....(kızım bile yemedi..ben daha diğerlerine ne diyeyim....)

mandalinayı çok severim....küçükken okulda mandalina ilk çıktığı günlerde bir kişi mandalina getirse bütün okulu sarardı kokusu......mis gibiydi....tabi birde salatalık öyle kokardı.....nasıl canım çekerdi..şimdi her mevsim bulmak kolay...ama çocukluğumdaki kokuda yok tatta.....

eğer denerseniz bu tarifi size tadından bahsedeyim.....sonra çocuklar gibi yüzünü buruşturmayın.....sıradan bir mandalina peltesi......size lezzetli gelen kısmı kendi kasesinden yemek......artanı başka tabağa koysanız o kadar leziz gelmeyebilir....haberiniz olsun.....
daha öncede eklemiştim bu tarifi ama şimdiki ölçülerim biraz daha net.....

gelelim tarifimize......
malzemeler.....
  • 14 adet mandalina
  • 7 tatlı kaşığı nişasta
  • 4 yemek kaşığı şeker
yapılışı.........
  1. mandalinalar yıkanır.....
  2. üzerlerinden kapak kesilir.....
  3. içleri küçük kaşık ile dikkatlice çıkarılır.....
  4. çıkan mandalinaları elle sıkarak suyunun çıkması sağlanır....(benimki bir litre kadar çıktı)
  5. süzgeçle süzülür....
  6. içine nişasta ve şeker eklenerek pişirilir.....kaynayınca hafif ılınması beklenir...
  7. sonrada kendi kaselerine doldurulur......
not.....(daha önceki tarifimdede yazmıştım...mandalinanın boyutu,tatlı veya ekşi oluşu malzeme miktarını değiştirebilir)

afiyetler olsun..........

53 yorum:

Unknown dedi ki...

selamlar
okuldaki mandalina kokusuna aynen katılıyorum...
mandalina peltesine gelince benimde var böyle bir maceram paylaşmak istedim bir an..
tam 14-15 yaşlarındaydım misafir gelecek haber aldık annem düşünüyo ne yapayım diye dedimki anne ben limonlu pelte yapacam yok falan dedi önce sonra hevesimi kırmak istemedi izin verdi. ben pelteyi yaptım.tadı ekşimi ekşi oldu sözde bisküvili limonlu tatlı bişey olacaktı daha çok ekşi oldu.kimse yemedi kardeşimden başka misafirler ekşi dedi. annem başladı artık bana gülmeye, yok keşke limon yerine sumak koysaydık falan daha iyi ekşirdi falan demişti. halen aklımıza gelince bunu anlatır güleriz.olsun sıkma canını orjinal tatlardan uzak bizim millet...

Betül İnce dedi ki...

Disal'ciğim,

Ben de nerelerde bu kadın diyordum, kolay gelsin.
Haklısın çocuklar bazen daha önce severek yedikleri şeyi bile reddedebiliyorlar.
Amaaa ben çok beğendim, süper bir fikir. Ellerine sağlık.
Sevgilerimle.

Leziz Sofralar dedi ki...

Canim mandalina kokusu dedinde yerli mali oldugu gün ne güzel kokardi tüm okul meyveler pasta börekler:))galiba okulun en cok bekledigim günü bu gün olurdu:))

pelten nefis görünüyor canim deneyecegim mutlaka,kucak dolusu sevgiler...

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

CANIM BENİM YA:)AZ UĞRAŞMAMIŞSIN NE GÜZELDE OLMUŞ..AMA ÇOCUKLAR İŞTE NE DİYEBİLİRİZKİ:)
BENDE GEÇEN SENE O KDAR ÖZENEREK OKULA RENKLİ KURABİYELER YAPMIŞTIM, HEPSİ HEVESLENEREK BİR KERE ISIRDILAR FARKLI BİŞİ OLMADIKLARINI GÖRÜNCE ÇOĞU YEMEDİ BIRAKTI. AYNI ŞEY BENNİMDE BAŞIMA GELMİŞTİ YANİ..ÜZÜCÜ ASLINDA AMA ŞİMDİKİ ÇOCUKLARIN ELİNİN ALTINDA HER İSTEDİĞİ OLUYOR BENCE ONDAN KAYNAKLANIYOR...NEYSE CNM EMEĞİNE SAĞLIK ELLERİNE SAĞLIK.. SEN BANA GETİR BAK NASIL GÖTÜRÜYORUM TATLILARI:)
ÖPTÜM CNM SEVGİLER..Yoğunluğunun geçnmesinede sevindim:)
sevgilerimle...

SOFRAM dedi ki...

Canım nihayet yorgunluklar bitmiş, artık biraz dinlenirsin bu hafta. Çocuklar maalesef yemek konusunda seçici olabiliyorlar, ama biz pelteleri severiz,aslında çocuklar büyüdükçe ağız tadları değişip küçükken yemedikleri şeyleri yiyebiliyorlar. Çok ta emek vermişsin mandalina tatlılarına, sen üzülme, bak biz yeriz, misss gibi ne güzeldir şimdi o..:))Ellerine sağlık canım, sevgilerimle öpüyorum...

Gönül dedi ki...

canım benim aynen katılıyorum sana.....mandalinalar şimdi kokmuyor..salatalıklarda kazık gibi tiplere sahip oldu..allah günah yazmasın ama öyle valla....canım çocuklar malesef öyle değişik tatlara hemen tepki veriyorlar benim yiğenlerimde öyle..ellerine sağlık ben yerim onlar yemesin gülüm ya şifa niyetine eheheheh...sevgilerimle

Adsız dedi ki...

merhabalar;
eski mandalina kokusunu bulmak mümkün değil şimdilerde maalesef:((
çok değişik bir tatlı olmuş.bunu eşimin çok seveceğinden eminim.deneyeceğim.
asotu.blogcu.com

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Ahhh eski meyveler sebzeler nerdeee...Keşke her şey mevsiminde olsada tadı olsa bizlerde özlemle beklesek ve doya doya yesek...Arkadaşım çok emek vermişsin neyseki bazı çocuklar beğenerek yemiş...Ellerin kolların dert görmesin ben bayıldımm harika olmuş...

akasyakokusu dedi ki...

Mutluluk bankasının sevgi şubesinde, 2008 no'lu hesabınıza, 365 gün daha yatırılmıştır. Mutlu bir şekilde harcamanız dileğiyle.. MUTLU YILLAR
canım tarif çok hoş görünüyor ellerine sağlık...

Dilek Mutfakta dedi ki...

elinize sağlık nekadar hoş olmuşlar,çocuklar işte ne zaman neyi sevecekleri belli olmuyor,

Adsız dedi ki...

ewet...ne de güzel kokar mandalinalar...ama nerde şimdi ki mandalinalarda o keskin koku..dediğin gibi çocuklar alışkın olmadıkları lezzetleri benimsemiyor..ama çok şık görünüyorlar...ellerine sağlık canım sevgiler

DENİZSEFASI dedi ki...

dial elerine sağlık ben de mandalinalı, portakallı tatları çok severim. çocukların geneli sevmiyor galiba, ekşimsi olduğu içindir belki de. benim oğlumda yemez de malesef.

bu resim yükleme sorunu ben de mi var sadece. mesaj yazarken üstteki kısayolların hiçbiri yok umarım geçici bir problemdir.

görüşmek üzere

Adsız dedi ki...

Çok harika görünüyor..Ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

ahanda tam bana göre ben mandalina ve portakal yeme özürlüyüm hiçç yemem annem küçükken kilolarca alır suyunu sıkardı be kız bi yudum iç yokk
hayatta sürmedim hala sürmüyom
ama bu halini denemliyim
ellerine sağlık disalımm

Adsız dedi ki...

selam çok şirin olmuş elinize saglık..sevgiler...

saniyesultan dedi ki...

blogspotlu olunca beni unuttun. Artık hiç uğramıyorsun. www.saniyesultan.blogcu.com

Melek* dedi ki...

nerelerdesin yaa Allah kolaylık versin umarım yorgunluğu atmışındır ellerine sağlık
sevgiler

inci dedi ki...

canım arkadaşım yeni yılını kutlarım...sağlık ve mutluluk dolu nice yıllar dilerim.) yaramazlar sevmemiş ama bence çok şık b,r tatlı yapmışsın canım....ellerine sağlık arkadaşım.)

Yaren dedi ki...

Yeni yilin kutlu olsun tüm dileklerin gerceklesin ve saglikli huzurlu bir sene diliyorum.Mandalina tarifinde cok enteresan.Ellerine saglik canim.Öptüm.

Adsız dedi ki...

Şahsi fikrimi söyleyebilirmiyim....

Bence çok çok harika olmuş,sanki mandalina kokusu hissettim gibi oldu....:))

bunu mutlaka deneyeceğim....))))

Ellerinize sağlık....

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

disalim ne kadar güzel olmuş bunlar:))))çok şık bir görüntü olmuş...ellerine kollarına sağlık canım...
öpüyorum

LeYYa dedi ki...

nolcek işte ahir zaman veletleri))biz mandalinanın kokusuna tav olurken onlar işlemden geçmişini bile burunlarına tutmuyorlar.Allah sonumuzu hayretsin diyorum.

MUTFAKTA HOŞ SEDA dedi ki...

Canım sunum çok şık olmuş ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

:)))))))) Nasıl güldüm. benim kızda yemedi demişsin ya :)

Canım Disalim o şımarmış yememiş ayol bunlar yenmezmi.. :) Çocukluklarına ver sen. Bak sen getir bizim eve ben nasıl indiriyorum hepsini tek başıma :)))

Efet yaa okul çantamın içine mutlaka bir meyve koyardım çocukken. Başka biri mandalina getirmişse ve bende o gün elma varsa eve gidene kadar çatlardım. ya da çocukla elmayı değiştirmeye çalışırdım.. :))

Ellerine sağlık hayatım. Çocuklar farklı şeyleri yemeyi pek sevmiyorlar... Büyüyünce görücem ben onalrı.

öpüyorum
www.misssgibi.com

Betül dedi ki...

disalcim
canım nasıl beğenmez çocuklar yaaaa süper bişey buuuu jöle işte hemde mandalinalı, üstelik ne şık görünüyor ilginç yani ellerine sağlık cnm öptüm senii

ab-ı hayat dedi ki...

Çok şık ve nefis görünüyor.Bana ikram etseydin bir kaç tane yerdim:))

Ellerine sağlık Disalciğim.


sevgiler...

busem dedi ki...

Çok şık bir görüntü. Harika olmuş. Benim çocuklar o kadar çok mandalina yerler ki bu yüzden alerji olurlar. Bu pelteyi senin gibi mandalina kasesinde yaparsam bayılırlar. Ellerine sağlık. Hoşçakal.

Adsız dedi ki...

çocuklar işte bende öle herşeyi ayırteden bi çocuktum...allerine sağlık ..
cnm eklersin beni gallerya. blogcuyu sil onun yerine http://menumutfakta.blogspot.com
beklerim banada hoşçakal..

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
Ellerine sağlık,mandalina tatlısı çok güzel görünüyor.
Mandalinalar küçük güveç tencerelerine benzemişler.
Bence de çocuklar ağızlarının tadını bilmiyorlar.

Çocukluğumuzun sebze meyve kokuları konusunda haklısın,şimdi nerde o mis gibi kokular.
Bazen ben salatalık yiyorken kabak yemişim gibi bir tat hissediyorum,iyice birbirine girdi tatları.

Artık bloguma resim yükleyebiliyorum,sorun blogspot'ta değil,benim İnternet explorer'daymış.
Mozilla firefox yükledik,şimdi sorunsuz resim yükleyebiliyorum.

Adsız dedi ki...

enfes enfes valla.
sunum harika tadı da emınım harıkadır.. bende portakal peltesı yaparım.. bı de bunu deneyım..
ellerine saglık canım..
paylasımın ıcın tesekkurler..
yorumun için de tesekkurler.. yesıldomates'le sızı takıp edıyorum. Dostluk kadar guzel bısey var mı..:)
gorusmek uzere canım:)

Adsız dedi ki...

Çok güzel olmuşlar ellerine sağlık benim yakışıklı oğlum mandalina canavarı eminim bunuda sever hemen deneyeceğim., paylaştığın için teşekkürler..

banu kırmızıgül dedi ki...

ellerine sağlık nefis bir tarif göruntu super. sevgiler..

Adsız dedi ki...

harika bir fikir çok güzel görünüyor ellerine sağlık çoçuklar çok seciciler her konuda zaten faydalı vitaminli şeyleri yemezler daha çok abur cuburu daha çok severler. bence süper olmuş emeğine sağlık zyrıca ziyaretin ve msj içinde çokkkk teşekkür ederim arkadaşım

Adsız dedi ki...

Harika ve ilginç bir tatlı olmuş, ben ilk defa duydum desem yeridir...:))Sunum şekliniz çok canlı ve güzel...:))

Ellerinize sağlık....

NiNo dedi ki...

canim ellerine saglik nefisssssss

Adsız dedi ki...

canim merhaba, ne kadar harika ve hos bir tarif inan bayildim, goruntu zaten yetiyor, valla denicem, harika, boyle guzel ve ilginç tarifi paylastigin için tesekkur ederim, optum seni.

nagehan dedi ki...

canım
çocuklar yememiş ama ahrika olmuş tatlın,ellerine sağlık.En kısa zamanda deneyeceğim
sevgiler
Nagehan

nurla dedi ki...

Zaman gelir yollarına kar yağar, etrafını hüzün bulutları sararsa, ne zaman bir dosta ihtiyaç duyarsan dost olabildiğim kadar burdayım...
www.blogcu.com/nurlayemek

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Disal'cim, bunlar nasil bir güzellik böyle, ben valla cok begendim, ellerine saglik diyorum.

Görüsemiyoruz coktan beri, buraya gecisini ama ben kutlamistim galiba.

Sende arayi uzatmadan misafir ol gel bana, börekler acarim sana!!!

Hayirli cumalar canim benim, selamlar ve öptüm..

TatliHayat dedi ki...

Disalcigim,ellerine saglik,sizleri ozlemisim,ulasabilmek icin,blogspotdan uyelik aldim.Tekrar gorusmek dilegiyle.
tatlihayat

Unknown dedi ki...

canım disalim üzülme bebeler yemedi diye ben zaten şimdiye kadar değişik olan bir tadı deneyen yada beğenerek yiyen bir bebeye rastlamadım benimkide dahil. alıştığım içinde hiiiç kızmıyorum :-) sunumun çok güzel olmuş ama ellerine sağlık, sevgiler...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Çocuklaaarrr...Ne diyim Allah hepsini hayırlı evlat etsin diycem o kadar:))

Ne mandalinanın,ne domatesin,ne de kestanin kokusu eskisi gibi değil artık :( Herşeyimiz hormonol oldu..

Bu sunum gerçekten çok hoş olmuş canım ellerine sağlık.
Ama içine biraz da bisküvi ufalarsan o zaman çocuklar yen emin olabilirsin;)

Hayırlı cumalar canım..

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Disal'im bana yazdığın yorumda sanki beni anlatmışsın.
Ben pırtıcılara "karıştırmacı" diyorum çünkü aradığını karıştıra karıştıra buluyorsun.Öyle bir yer bulduğumda "aaa karıştırmacı"deyip,tezgahın başına geçerim.
Bende koluma yığar,sonra teker teker elerim.
Bu karıştırmacıların bol olduğu Merter'e yakın oturuyorum da sık sık tezgah karıştırabiliyorum : )
Hayırlı Cumalar.

meleginmarifetleri dedi ki...

Çok güzel olmuş beğenmedilermi demek ben beğendim canım sen yap bana getir ellerine sağlık öptüm baay

Adsız dedi ki...

canim ya biraz zahmetli olmus ama sanirim deger buna cokta sik olmus eline saglik ,iyi hafta sonlari

Adsız dedi ki...

www.guldencehobi.blogcu.com/
Canimmmmm:)))
Süper bir tatli olmus.ben sana yorum birakmistim bu tarife yorum birakmistim saniyorum ben ama göremedim yorumumu.
Ben böyle bir tarifin altinda yorumumla olmak isterim cünkü:)))
Cok süper bir tarif olmus.
Benimde blogcudaki sayfamda portakal cantasi adi altinda var böyle benzer bir tarifim.
Canimcim süper bulus bence:)))

Feyza Fidan dedi ki...

Disal'cım
Bilirim bu çocuk kaprislerini :)) Yenecek şeyi yemezler, tenmeyecek şeyi tuttururlar... Sağolsun benim kızımda bu modellerden :))
Aman sağlıklı sıhatli olsunlarda :))
Sevgiler..

İzninle linklerime ekledim seni...

Adsız dedi ki...

Canım olsa misss gibi nede iyi giderdi Pide süper görünüyor mandalina tatlısını da senden öğrendim değişik bir tarif.Ben olsaydım seni kırmaz onuda yerdim çünki sonuçta tatlı banada yasakya eminim yerdim.Sevgiyle...

LaMa dedi ki...

ne kadar degisik, hoc bir tarif boyle :)

Adsız dedi ki...

Selam canim,
Ziyaretin ve guzel görüsün icin tesekkür ederim.
Mandalina tatlin cok degisik ve ilginc geldi bana, cokta hos görüntüsü var, eminim yemeside cok zevkli olacaktir, paylasimin icin tsklr, ellerine saglik.

Adsız dedi ki...

http://neseersoy.blogcu.com/
merhaba ,
harika olmuş , ne kadar değişik bir sunuş , bunu en kısa zamanda denemeliyim.
sağlıcakla kal;
Neşe

mandalincikmazi dedi ki...

Teşekkürler canım
güzel bir tarif
aldım kaçtım :))
yakında yayınlarım...

http://belguzaranne.blogspot.com dedi ki...

selam canım elıne sağlık sersız olursa bıraz seker atılır pışerkensevgıler

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak