9 Aralık 2009 Çarşamba

ÇİKOLATALI PORTAKAL ŞEKERLEMESİ




merhaba arkadaşlar.....

ben bu yazıyı yazarken ,dışarda harika bir yağmur yağıyor......sesini rahatlıkla duyabiliyorum....buda bana huzur veriyor.....

küçükken yağmur yağmasını sevmezdim...heryer çamur olurdu.....okula giderken ayakkabım kirlenmesin diye poşet geçirirdim ayakkabıma....onlarla yürümekte o kadar zor olurdu ki ,kayardım,çamur bir batman olurdu resmen.....

ilk asfalt atıldığında yollarımıza ne kadar sevinmiştim.....simsiyah uzun tertemiz yollar....artık kışın yağan karda ayaklarımız çamur olmayacaktı,elimizde poşetlerle kayabilecektik ne güzel...

şimdi o yollarda kalmadı.....bi yandan yıkılıyor bi yandan yenisi inşaa ediliyor......

artık seviyorum yağmuru.....ıslanınca annem kızmıyor...ayaklarım çamur olmuyor.....dünyanın bu suya ihtiyacı var biliyorum.....onun için yağsın istiyorum.....berekettir diyorum......zaten pencere arkasından seyrediyorum artık....ıslanamıyorum....

bir kıssa vardır bilir misiniz?

bir zamanlar bir köyde uzun yıllar yağmur yağmamış.....heryer gitgide kuraklaşmaya başlamış...köylü su bulamaz hale gelmiş.....ne kadar yağmur duasına falan çıktılarsada yok...olmamış......en sonunda bir alime gitmişler.....
köye yağmur yağmadığını söylemişler....ne yapalım ,nasıl yalvaralım.....
alim onlara şunu söylemiş....(alimlerin kalp gözü açıktır..Allah onlara isteği şeyleri gösterir,bildirir)
-falanca köyde bir küçük kız çocuğu var.....babası ona yeni bir ayakkabı almış....küçük kızda Allaha dua etmişki,
-Allahım nolur yağmur yağmasın ....yeni ayakkabılarım ıslanmasın eskimesin...diye......gidin çocuğa söyleyin..yoksa onun bu içten duası üzerine bi daha yağmur yağmayacak...

işte böyle arkadaşlar..kıssanın sonunu yazmama gerek yok sanırım....yağmurla alakalı diye yazdım.....ilk duyduğumda çok etkilenmiştim......haa bu arada evet yağmur yağarken yapılan dualarda kabul olur....tabiki hayırlı dualar:)

şimdi gelelim tarifin inceliklerine.....

sevgili arkadaşım mutfaktayım özlem güzel bir etkinlik düzenlemiş.....ismide ilk aşk çikolatayla başlar diye.....bende küçükken çikolataya aşıktım halada aşıkım.....

.....hiç unutmam bakkallarda salam,sucuk,peynir gibi malzemelerin konulduğu bir dolap vardı.......üst raftada hep üç beş tane üç beş tane ülkerin güzel çikolatalarından koyarlardı...hazine gibi.....sanki kuyumcunun altını gibi..camın arkasında:)onların çoook pahalı olduğunu sanardımda yıllarca arkasından bakmıştım....çünkü bizim alabileceğimiz çikolatalar bakkal amcanın önündeki tezgahta olurdu...

o ülkerinkiler farklıydı....onları kim alırdı hala düşünüyorum.....çok özeldi onlar çook.....

birde bu tarifi sevgili arkadaşım mutfaktasanatın etkinliğine gönderiyorum..p.d.ç.s.e.49 u yapıyor kendisi..kolaylıklar diliyorum....

etkinlikleri seviyorum çünkü görmediğim blogları görüyorum ve beni görmeyenlere bloğumu tanıtmış oluyorum...etkinliklre katılın diyorum.....

işte nefis tarife geldim sonunda.......




Malzemeler
  1. 4 portakal
  2. 3 su bardağı tozşeker
  3. 1 çay kaşığı kaşığı tuz
  4. 2 litre su
süslemek için...
  • bitter çikolata(200 gr)
yapılışı......
  • Portakalları yıkayıp kabuklarını dilimleyin...tencereye alıp üzerine tuz ekleyin.....Kapağını kapatın ve 24 saat bekletin...
  • Tuzda beklettiğiniz portakal kabuklarını bol suyla yıkayıp süzün. ...Tencereye alıp üzerine soğuk su ilave edin..... acılığını gidermek için biraz kaynatın ve suyunu süzün. ...Kaynatma işlemini 3 defa tekrarlayın.
  • sonra portakal kabuklarını birer santim eninde şeritler halinde doğrayın.
  • Portakal kabuklarını bir tencereye alın. Üzerine 2 su bardağı kadar şeker ilave edin. Tahta bir kaşıkla hafifçe karıştırarak kabukları şeffaflaşıncaya kadar pişirin ve şerbetini süzün
  • Süzdüğünüz portakal kabuklarını fırın ızgara telinin üzerine aralıklı olarak dizin. Kalan şekeri üzerlerine serpiştirin. 3-4 gün oda sıcaklığında bekletip kurutun.
  • son olarak erilitmiş çikolataya batırarak servis yapın yani yiyin:)



38 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım portakal ve çikolata eşsiz bir
lezzet ellerine sağlık öpüyorum...

saniyesultan dedi ki...

AĞZINDAN BAL DAMLIYOR YİNE ....PORTAKALLI ÇİKOLATADA NEFİS.ELLERİNE SAĞLIK..

Unknown dedi ki...

ayyy ne kadarda güzel anlatmışsınız hazır portakal mevsimindeyken bu şekerlemelerden bol bol yapmak lazım çikolatalıda tadı başka olmuştur eminimki
yağmuru bende severim
bizim evin aşağısındada olurdu çamurlar ayakkabılarım çamurlanmasın diye ne çok uğraşırdım nerelere götürdün beni eskileri hatırladım şimdi

Serap dedi ki...

Görüntü gerçekten çok güzel... Ben de yakın zamanda bir yerlerde portakal kabuğunun içindeki beyaz kısmın da kaşıkla iyice temizlenmesi gerektiğini okudum. Acılık olmasın diye... Ellerinize sağlık.

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Yazdıklarını okumaktan inan büyük zevk alıyorum harikasın...Portakalılı çıtırıklarda nefisss görünüyor ellerine sağlık canım...
Her şey gönlünce olsun...

Alime dedi ki...

Katılım için teşekkürler tarifinizi aldım..

Adsız dedi ki...

Disal, tariflerin kadar yazilarini da zevkle okuyorum, ellerine saglik.

Portakal kabugunun recelini denemistim ama cikolatali cok ilginc!

Yagmurda yürümek istiyorum uzun uzun, yürümek ve islanmak. Ama ev de beni bekleyenleri, zamani, mekani, sorumluluklarimi düsünmeden. Sadece yürümek...

Sevgiler...

tugbatugba dedi ki...

nefis gözüküyor
ayrıca aşağıdaki sosislerede bayıldım buzlukta sosislerim var pek sosis kullanmıyorum ama kesinlikle deneyeceğim

Baharcicegi dedi ki...

yagmur burdada iki gündür araliksiz yagiyor,bende her yagmur yagisinda Allahim Türkiyemizede yagdir oralarda burasi gibi yemyesil olsun diye dua ederim
portakalin nefis aromasi cikilotayla birlesince harika bir lezzet olmustur ellerine saglik canim
cok öpüyorum

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

canım çikolatayı kim sevmez
yalnız hikaye çok etkileyici.benim meleklerimede hep söylüyorum sizler meleksini Allah'a dua edin sizin dualarınız kabul olur diye.
uyanığın birinin cevabı öğretmenim Allah' a dua ettim yazılıdan 100 alayım diye.:)

Adsız dedi ki...

Yagmuru bende seviyorum ama evde camdan bakmak daha bir güzel oluyor,yeterki beni islatmasin.Tamda yagmurlar basladi su günlerde bende okula kizlari almaya giderim ve yagmura yaklanarim eve girdigimde yagmur dinmis olur:( Buna ne denenir bilemiyorum ama ben islanmis olurum:) Portakalin bu halini deneyip hem icini yiyip hemde kabuklarini degerlendirmis oluruz iyi fikir aslinda:) Ellerine saglik cnm.

Selamlarimla,Serap.

sarımutfak-hande dedi ki...

harikalar
ellerine sağlık

leyya dedi ki...

aynen valla hatta artık yağsın diye gözünün içine bakıyoruz değil mi:))
hmmmm neffis şeyler bunlar eline sağlık canımın içi.
aslına bakarsan üstüste sipariş olunca sıkılıyorum:))))ben kendi istediklerimi dikmek istiyorum:))bebek ne vakit gelecek ayy unuttum ben :))

CAHİDE dedi ki...

Hayırlı cumalar dilerim Disal'cim.şekerlemeler çok şeker görünüyor:)) Ellerin dert görmesin canım....

Pembe Tatlar dedi ki...

canım yazını okurken uzaklara gittim geldim:)
Asfalt yapılınca sevinmen ama artık heryer yıkılıp yeniden yaplıyor ne kaldıki çocukluğumuzdan:((

Ellerine sağlık şekerlemelerin harika..

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık,görüntü harika...yağmurda öyleydi ama o gün beni fena ıslattı:))aynı havayı soluyoruz ama :(( inşallah en kısada sürede görüşürüz.fırsatın olursa uğrarsan sevinirim.
hamiyet

Lezzet Gemisi dedi ki...

portakal ve çikolata... birbirine son derece yakışan süper bir ikili... ellerine sağlık canım. sevgiler...

Disalce dedi ki...

hamiyetcim çok teşekkür ederim...inşallah bi fırsat olur..keşke sen bana gelebilsen..derslerinin hafiflediği bi anda beklerim:)

kalpkurabiye dedi ki...

duygusal bir şarkı eşliğinde gözlerimden yaşlar süzülerek okudum yazınızı gerçekten çok doğru çamur olmayalım diye yaptıklarımız.. sokağa çıkamıyoruz diye ağlamalarımız bakkaldaki o çikolatalar hepsi doğru hepsi bir bir yaşanmış.. çok duygulandım ben tahmin edemezsiniz klavyeme akan gözyaşlarım eşliğinde yazımı bitiriyorum.. bana gebzenin o asfaltsız, okulum ile evimiz arasındaki salaş sokakları, eve geldiğğimde annemin sıcacık kucaklayışını mis kokulu yemeklerini hatirlatığınız için.. sevgiler...

Disalce dedi ki...

sevgili kalpkurabiye...bu güzel duygusal yorumun için teşekkür ederim..benimle aynı şeyleri yaşamış insanları duymakta aynı şekilde beni duygulandırıyor...bu günleri güzel anmakta ne kadar zevkli bir çocukluk yaşadığımızı gösteriyor galiba...şimdiki çocuklar gibi ne istesek olmuyordu ve sahip olduklarımız bizlere yetiyordu galiba.....

kalpkurabiye dedi ki...

evet zaten şimdiki çocuklar kadar çok şey istemezdikte annem daha 22 yaşındasın çocuk sayılırsın dese de ben büyüdüğümü hissediyorum en azından o zamanlar çok çok uzaklarda..

akasyakokusu dedi ki...

hEM PORTAKAL,HEM ŞEKERLEME,HEMDE ÇİKOLATA..
ÜÇÜ BİR ARADALI OLMUŞ CANIM..
ELİNE SAĞLIK..

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
Ellerine ve emeğine sağlık, nefis görünüyorlar.
Yapılışı bana çok zahmetli geldi, belkide bekleme süresi yüzünden bana öyle gelmiştir.
Ama portakalın rendesine bile bayılan bendeniz, bunu yer, yutarım : )
Bende yapılan dualarda söylenen sözlerin çok dikkatli seçilmesine inanırım.
Adamın birisi çok ağır hastaymış, bir türlü iyileşemiyormuş.
Peygamber Efendimize (s.a.v) haber vermişler.
Hastayı ziyarete gelmiş "sen nasıl dua edersin" diye hastaya sormuş.
Hasta adam "Allah'ım öbür dünyada çekeceğim sıkıntıyıda bu dünyada gösterde orada rahat edeyim, diye dua ederim" demiş.
Peygamberimiz, biraz sitemle " keşke iki cihan saadeti isteseydin, hem bu dünyanı, hem öbür dünyanı kurtarabilirdin" demiş.
Yine çok uzattım, mutlu bir hafta sonu geçirmeni diliyorum : )

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim, ellerine saglik portakalli sekerlemen cikolata tadiyla nefis olmustur.
Cikolata ve yagmurla ilgili anilarinda cok güzel, kisa hikayede cok duygulu, Paylasimlarin icin cok tesekkürler, sevgiler....

Unknown dedi ki...

ÇİKOLATA HERŞEYE ÇOK YAKIŞIYOR... ELLERİNE SAĞLIK CANIM...
YAĞMURU BENDE ÇOK SEVERİM. AMA O GÜN UZAK YOLDAN GELENİM OLDUĞU İÇİN DURMASINI BEKLEDİM DÖRT GÖZLE NE KADAR SEVSEMDE BAZEN BENİ KORKUTUYOR...

sevimlimutfak dedi ki...

Muhteşem iki tat birleşince böyle bir güzellik meydana çıkar. Ellerine sağlık. Sevgiler...

Hansa dedi ki...

ıslanmamak için poşet iyiymiş.
Bizde lisede buz tutan yokuşu tırmanmak zorunda olduğumuz için çizmeler kaymasın diye üzerine çorap giyerdik valla çivi olurdu ayaklarımız o zaman bi çıkardıkki at gibi koşa koşa.
bi kere çoraplarımı evde unutmuştum ödünç alacak kimse yoktu.düşmüştüm kafam kanlar içinde kalmıştı.
niye birinden istemediysem vardır bi sebebide ben hatırlayamadım şimdi :)

keskinli dedi ki...

canim cok degisik ve hos olmus
cikolatali her sey benimde favorimdir ellerine saglik
su kücük kizin hikaysinide ilk defa okudum cok duygulandim yer gök dua üstüne tabiki rabbim dualarimizi kabul eylesin insallah
sevgiler topragam hayirli haftalar

TAZE NANE dedi ki...

Ben bunları hemen bitiririm.
Nasıl güzel görünüyorlar böyle.

hdidem95 dedi ki...

yağmuru bende severim özelliklede yağmur sesinde uyumayı:))) şekerleme nefis görünüyor ellerine sağlık canım sevgiler

made in funda dedi ki...

mmm nefis bir tarif olmuş bu canım..elerine sağlık.

pelince dedi ki...

Yaşanmışlıklar neler neler öğretiyor insana....
şekerlemeler nefis olmuş,ellerine sağlık..
Sevgiler yolluyorum..

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

mmmm bayılırım şahane olmuş ellerine sağlık canım..sevgiler

Tuğba dedi ki...

Merhaba Disalcim,
Görmeyeli neler yapmışsın neler.Ellerine sağlık.
Ben 8 ay aradan sonra siteme ve aranıza döndüm:)
görüşmek dileğiyle,sevgiler..

Begüm dedi ki...

Denemek isterim. görüntü süper. ellerine saglik disalcim.

élif(keyf-i mutfak) dedi ki...

disalcim hicri yılbaşın kutlu olsun..portakalrı masum hallerinden çekmiş almışsın..herşey çikolata aşkına:)çok değişik olmuş gerçekten..orjinal..ellerine sağlık canım..

iremlemekanlar dedi ki...

Disal hanım inanın yine süper bir şekerleme paylaşmışınız bizlere... Portakal sezonunda iyi bir fikir ellerinize sağlık diyorum.... Yeni yıl yaklaşıyor yeni yılınızı şimdiden kutluyorum 2010 size mutluluk ,sağlık getirsin birde bol güzel tarifler ...:) sevgilerimle Ankaradan ....

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

enfesss görünüyorlar...ellerinize sağlık...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak