27 Ekim 2010 Çarşamba

MEYVE SOSLU MUHALLEBİ VEYA SÜPER PASTA:)




Süper Selma'yı bilir misiniz?susam sokağındaki canım..:)))

hani kavun karpuz,portakal elma....işte karşınızda süper selmaaaa.....piyano çalan kızın ,kopuk telini tutardıda kızın müzik kariyerini kurtarırdı:)))) disal sizler için buldu videoyu:)



şimdi eğriye eğri doğruya doğru.....süperdi işte kabul edelim.....

süper selma deyince hemen o zamanlara ışınlanıyor insan.....o günlere gidersem dönemem zaten...richie rich ve onun gıcık köpeği dolar:)))sinir şey herşeye burnunu sokardı:)),beverly hılls(hollywood yaramazları)hele onların arabalarının arkasındaki havuza biterdim..balo elbiseleri ve özgür gençlik ....neyse dedimya içine girersem çıkamam...:))daha çocukluğumu süsleyen neler neler....

ama şunu söyliim o zamanlar sabah okula gitmeden önce bunlardan biri başlardı ve en güzel yerinde gitmek zorunda kalırdım....keşke derdim,bir cep tv si olsada okulda ders sırasında izlesem ,kaçırmasam devamını...:)))şimdi cep tv si var ama biz büyüdük ...(ve kirlendi dünya:))

işte benim bu yayınladığım tarifte aynen süper selma gibi...(süper)...özlenen bir çizgi film gibi...çocukluk mutluluğu gibi(abartırmışım iyice).....keşfedilmemiş bir maden....sıkılmamış bir portakal....yüzülmemiş kurban gibi......bitmeyen şarkı...sonu görülen güzel bir rüya.....sırtınızın kaşınan yerini bir kaşıyışta geçiren iyi bir insan gibi:))

abarttım belki:)))

ama gerçekten yedikten sonra çok beğendiğim bir tarif oldu...aslında buna güzel bir isim düşünmekteyim.....böyle harika bir tatlıya muhallebi deyip geçmek istemiyorum....

tam olarak aynısı olmasada benzer pastalar gördüm ...kimi kedi dili ile yapılmış..kimi etimek tatlısı şeklinde....ama ben bu halini çok daha seviyorum.....

bana bu nefis tarifi tavsiye eden canımın içi yeşildomatesim e pek çok teşekkür gönderiyorum buradan....oda kendi dostlarından almış..tam bir ismi yok aslında...neclanın tatlısı,mervenin pastası şeklinde bana kadar geldi...ne diyim bende googlda böyle aranır diye bu ismi layık gördüm:))
buyrun tarife....


malzemeler......
en alt taban için ......
  1. 1 paketin yarısı kadar kakaolu petibör bisküvi
muhallebi için...
  1. 4 su bardağı süt
  2. 1 su bardağı un
  3. 1 su bardağı şeker
  4. 25 gr margarin
  5. vanilya
ara kat için...
  1. 2-3 tane muz(yuvarlak dilimlenecek)
  2. 1 poşet krem şanti ve çırpmak için 1 su bardağı süt
  3. 1 paket meyveli sos(kenton frenk üzümlü çilekli sosu kullandım)
yapılışı...
  • kare bir borcama bisküviler tek kat dizilir...
  • muhallebi malzemeleri karıştırılarak pişirilir....kaynadıktan sonra margarini ilave edilir..
  • ve muhallebi bisküvilerin üzerine dikkatlice dökülür.....soğumaya bırakılır...
  • soğuyunca üzerine dilimlenmiş muzlar tek kat dizilir....
  • üzerine çırpılmış krem şanti dökülür.....
  • en üst kata pişirilip soğutulmuş meyveli sos gezdirilir....
NOT.....
  1. yapacağınız tepsi veya borcamın büyüklüğüne göre krem şanti miktarını artırın...
  2. meyveli sosu çok sıcakken dökmeyin.....krem şantiyi eritiyor(ılık olabilir)
  3. çok aşamalı veya çok malzemeli gibi göründüğüne bakmayın..gayet rahat yapılan bir pasta...
  4. bir gün önceden muhallebili katı yaparsanız ertesi güne üst katları çıkıp(ev gibi oldu):)çok kısa zamanda pastanız hazır olacaktır..önemli olan muhallebinin soğuyup sertleşmesi...
  5. çok kremalı vıcık vıcık diye düşünmeyin...gayet ara muhallebi sert olduğu için keki aratmayacak kadar nefis oluyor....
  6. meyveli sosu kendinizde yapabilirsiniz....ben çikolatalı sosla denemiştim..meyveli sos kadar güzel olmadı haberiniz olsun:)))

34 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık harika bir pasta olmuş gerçketen öpüyorum.

tugbatugba dedi ki...

canım ellerine saglık süpper gözüküyor bu hafta sonu misafirim olabilir onun üzerinde denem yapmayı planlıyorum. ben bu tarifi kremşantisiz ve sossuz yapuyorum ama böylede süper olacagını tahmın ediyorum meyveli meyveli azıcık mayhoş...

ab-ı hayat dedi ki...

Alemsin Disalim:::))))her yazında gülme krizine giriyorum haberin olsun,sonra Verda su tuhaf tuhaf bakıyor anneme neler oluyor diye:::))))

Bu kadar övgüden sonra mutlaka denemeli o zaman,ellerine sağlık canım...


sevgiler...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

hepsini hatırladım ama süper selmayı hatırlayamadım neden ki acaba:( gogıl amcada bi arama turuna çıkayım bari:))

ben bunu birde tabanına kakaolu ikram büskivi döşeyerek yapıyorum çok süper oluyor. muhallebi pastası derim ben buna:) çok da bereketli olur hani. kısa zamanda yapmak lazım mımmmmmm:)

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Böyle pastaları ben de pek severim, hem hafif, hem pratik... Ellerine sağlık canım, sıcacık sevgiler...

Yeşim dedi ki...

gerçekten süper bir pasta ellerine sağlık canım,sevgiler...

hanimeli21 dedi ki...

Ben Super Selma ya yetisemeyenlerdenim,ama richie rich i cok severek seyrederdim kardeslerimle de kavga ederek simdi bazen kendimi richie rich in hizmetcisi irona (boylemi yaziliyor bilmiyorum )gibi hissettigim oluyor.Kendin dalmissin inan bende hala daldigim yerlerden kopup gelemedim.
Bence de bazi lezzetler olup adinin ona az geldigi oluyor bazen.
Hurma kurabiyen de cok guzel olmus.
Cocuklarini da cok cok kokladim opmedim hasta olmasinlar diye.

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
Süper Selma'yı çok iyi bilirim : )
Sesinin tonu ve tekerlemesi kulaklarımda, cılız görüntüsü gözümün önünde : )
Maşallah sende sözlerini iyi hatırlamışsın.
Keşke şimdiki çocuklarda şiddet içeren programlar yerine yine susam sokağı ile büyüseler.
Tatlın nefis görünüyor, ellerine sağlık.
Bisküvili ve muhallebili tatlılara bayılırım.

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

GERÇEKTEN SÜPER GÖRÜNÜYOR..
AH NEYDİ O SUSAM SOKAĞI ZAMANLARI BAYILIRDIM BEN. HELE KURABİYE CANAVARI VARDI SİNİR OLURDUM ONA:))
SEVGİLER

ss dedi ki...

ELLERİNİZE SAĞLIK.

fatosun mutfagından... dedi ki...

gece gece yutkundurdun beni:))süper olmuş..susam soksğını hatırlıyorum..minik kuşu severdim ben:))iyi geceler canımm gazel uyudu mu:)))

SERAP UZUN--KARAKAZANDAN dedi ki...

ayni süper Selma gibi pastanda süper cnm,ellerine saglik.Hafif birseyler animsadim ama bir arastirma da ben yapayim bari :)

Selamlar...

yesildomates dedi ki...

canım yine çoook güldürdün beni:))...bence pastanın ismide süper selma olmalıydı..yakışırdı:))

ellerine sağlık arkadaşım..gerçekten harika bir lezzet...sende çok güzel yapmışsın..
isminide tuttum.
artık pastamızında bir ismi var oleyyyy:))
öptüm kankim...

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Disal'cigim, nefis olmustur eminim, sizlere afiyet olsun.

Sevgilerimi gonderiyorum...

kalpkurabiye dedi ki...

yine kesintisiz zevkle okusum yazınızı... beni de çocukluğuma 12-13 yıl öncesine götürdünüz sahiden. richie rich, şirinler, scooby doo:)) ve tabiiki bana okula başlamadan okumayı öğreten ve okulda bir dahi çocuk sanılmamı sağlayan susam sokağı:)) süper selmayı hatırlayamadım bir türlü baya bir düşündüm ama:)) beni bu kadar derinlere götüren bu kadar övgü dolu ve benim gözümden adı "disalin tatlısı" olan bu tatlıyı yapacağımm.. içine çocukluğumu da katarak..

Disalce dedi ki...

denizcim güzel sözlerin beni çok mutlu etti canım..teşekkür ederim :))

élif(keyf-i mutfak) dedi ki...

o kadar övmüşsünki canımı çektirdin ya:))yarına deneyecğim sanırım bu hevesle...
ellerine sağlık canım..

Egeden Tarifler dedi ki...

Ne kadar hoş bir blog, geç olsa da keşfettiğime sevindim :)

Hansa dedi ki...

Ya varya bu kadar yazı tarif susam musam ben neye takıldım biliyomusun şimdi...?
sırtımın kaşınan yerini hemen bulan bir kaşıyışta geçiren insan o insan kim nerede allah aşkına gelsin sırtımı lifleyip kaşısın berire den sonra çok lazım geliyor :) anladın ssen onu....

Baharcicegi dedi ki...

süper selmayi bende hatirlayamadim
unutkanlik cok bende dünki yedigim yemegi unuttum derlerya ben okadar degilim emme
tatlinin ismi DISAL tatlisi olsun bence,pratik hafif tam benlik olmus eline saglik canim

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Çocukluk anıları ne güzel oluyor, ben de hep hatırlarım böyle ufak ayrıntıları:).
Pasta cidden süper gözüküyor, ellerine sağlık Disalcim..
Sevgilerimle:).
aslı

Cocukla Cocuk dedi ki...

yazını okurken hatırladım ben de o cizgi filmleri...richie rich in evinde mc donalds vardı bir cocuk için muhteşem bir olay:))pastan harika gorunuyor..bu tarz lezzetlere bayılıyorum eminim bizim ufaklıklar da sevecekelr...eline sağlık

Adsız dedi ki...

susam sokağı?alıp götürdü beni..zaten ne zaman dönebildik ki:)taş devri favorimdi hala izlerim şimdiki çocuklar dönüp bakmıorlar bile ..beğenmiyorlarmış..
süper pasta olsun adı..deneyeceğim not alıyorum..

made in funda dedi ki...

ÇOK ŞIK GERÇEKTEN.ELLERİNE SAĞLIK DİSALCİĞİM...

keskinli dedi ki...

süper selma unutulurmu hic ya sabah sabah is öncesi bayagi güldürdün beni disalim :))
pastada enfes ve hafif yani ellerine saglik sevgiler hayirli cumalar ....

Saliha dedi ki...

:))))))) adaş sen çok yaşa emi:))) yazıların bana acaip keyif veriyor....ellerıne saglık bence gayet kolay ve lezetlı bır tatlı..not aldım adaş...

Mutfak Havlusu dedi ki...

İsmi istediğinden olabilir ben her halükarda alabilirim:)
ellerine sağlık.

Safiye dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel görünüyor. :)

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

pratik ve lezzetli.. daha ne olsun :) ellerine sağlık canım

EMİNE ÖZTÜRK dedi ki...

izlemek istedim ama başaramadım...

Disalce dedi ki...

merhaba emineciğim...bende izleme butonunu yeni ekledim..tam olarak bilemiyorum....ziyaretin için teşekkürler..

ab-ı hayat dedi ki...

Tarifi aldıktan sonra ilk misafirlerim için denedim ve çok beğedildi.özelliklede çocuklar (abartmıyorum) 3'er dilim istediler:::)))

Teşekkürler....

minikpatik dedi ki...

merhabalar... tariflerinizin hepsini cok begendim tebrik ederim sizi... haftasonu bikaçını denicem inş...:)

Disalce dedi ki...

sevgili minik patik teşekkür ediyorum güzel yorumun için..inş denediğin tarifleri beğenirsin:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak