19 Ekim 2010 Salı

HURMALI KURABİYE



yine oldu yaa inanamıyorum......yine hamsimden parazitler çıktı.....daha önce olduğu gibi...tek değişik yanı ilk parazitlerim beyaz ve uzundu,yeni gördüklerim ise kısa ve kırmızı..aynen bir kılcal damar gibi....(sürekli görmekten nasılda sahiplenmişim "parazitlerim" dedikçe bende)..

bilen gören varsa söylesin arkadaşlar..bu canlılar sizede görünüyor mu?...yoksa sadece bana mı görünüyorlar...bununla ilgili o kadar az yazı gördüm ki..oda forum sayfasında....yoksa kimse dikkat mi etmiyor.....sağlık açısından zararı yokmuş ama hareket ettiklerini görünce daha balık malık yiyesiniz gelmiyor ...

hamsiyide öyle severim ki...şimdi yine uzunca bi ara veririm yiyemem bi zaman:(

işte dün yine böyle bir gün geçirdim....kıvırcıktan çıkan tırtılda cabası....:(....:)olsun bunları gören gözleri veren Allah'a şükürler olsun:))))

şimdi güzel tarifimizden bahsedelim....

sıradan bir kek olsun,kurabiye olsun nedense sade yemeyi sevmem.....illa içinde iç,dışında krema,meyve ,kahve,fındık,fıstık bişey olmalı benim için....

ne zamandır aklımda olan hurmalı kurabiyeleri denemek istedim.....umreye gittiğimizde orada yemiştik...nefis bir lezzetti...aynısı olmazdı belki ama denemeyi hep hayal ettim....en sonunda sevgili arkadaşım serinmaviciğimde görüp kolları sıvadım......tadı çok güzel kurabiyelerim oldu...tarif için teşekkür ediyorum arkadaşıma.....zorluk yaşadığım bazı şeyler oldu..onuda tarifin en altına "not"bölümüne yazacağım........


malzemeler.....
  • 1 paket oda sıcaklığında margarin
  • yarım su bardağı nişasta(buğday olabilir)
  • 3 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • aldığı kadar un
  • içi için..:ezilmiş hurma(bir su bardağı kadar)
yapılışı....
  • hamur malzemesi aldığı kadar un ile ele yapışmayacak kadar yoğrulur...
  • hurma yumuşaksa ezilir..sertse bir gün suda bekletilerek yumuşadıktan sonra ezilir...
  • hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alınarak içine ezilmiş hurmalardan konur ve kapatılır...biraz yassıltarak yağlanmış tepsiye veya kağıt serilmiş tepsiye dizilir...
  • önceden ısıtılmış 200 dereceli fırında pişirilir....
  • üzerini eritilmiş çikolata ile süsleyebilirsiniz.....(ben acilen fotoğraflamak için sofra çikolatası ile süsledim)
NOT....
  • hamuru yuvarlarken biraz sıkıntı yaşadım....biraz dağılıyordu....
  • piştikten sonrada ağızda dağılan bir kurabiye oldu...bu güzeldi fakat yerkende ısırınca elimde parçalanıyordu......
  • bir gün bekledikten sonra dağılması biraz azaldı.....
  • nişastadan olabilir....

22 yorum:

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

hamsiye daha dikkatli bakma kararı aldım, hatta bugüne kadar yediklerimi düşündüm bir an... Kurabiye çok güzel duruyor, süslemesi acil de olsa hoş durmuş:)

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

Hamside parazit hiç görmedim aslında çokda dikkatliyimdir.Ama balık olayını geneld eşim yapar.Bir daha ki sefere iyi bir inceleyeyimm..Aklıma iş düşürdün sevgili disal:)
Hurmalı kurabiye güzel görünüyor..Ellerine sağlık
NOt kısmında bahsettiğin dağılma olayı nişattadan kaynaklanıyorçNişatta ile yapılan kurabiyelerde hep aynı olay var ..

Kocamannn sevgiler

se

Cocukla Cocuk dedi ki...

geçen gun ilk defa kayınvalidemden duydum: bu mevsim bol bol hamsi yiyin kurtlanmadan" dedi, hamsi kurtlanır mı ki anne dedim şaşkınlıkla, ondan sonra da bu ikinci oldu senden duyduğum, bundan sonra ben de ameliyat edercesine incelerim artık hamsileri tek tek!

Unknown dedi ki...

Kurbişler harika canım ellerine sağ
lık öpüyorum.

sarımutfak-hande dedi ki...

harika olmuş kurabişer ellerine sağlık canımcım

mutfagabuyrun dedi ki...

çok güzel görünüyor kurabiyeler.ben hurmalı kurabiye hiç denemedim ama insallah bır gun deneyecemm.ellerinize sağlık.

Baharcicegi dedi ki...

Okukern bile midem öööö oldu,cünki cok severim, hamisiyi cokda yerim simdiye kadar benmi görmedim yoksa benim hamsilerde paratzimi yoktu bilemiyorum yani...

Hurmali kurbisler bu tarafa dogru geliyorlar haberin olsun birisi cayimin yanini süsledi bile

SERAP UZUN--KARAKAZANDAN dedi ki...

Bugün pisirdim daha önce okusaydim bakardim ama gecti artik :) Bir dahaki sefere bakarim araycama derken hamsileri bir günde ayiklarim artik :)
Kurabiyeler nefiss.Eline saglik cnm.

Selamlarimla.

Gönülünce dedi ki...

Hamsiden ben bile tiskindim şimdi daha bir dikkatli bakacağım alırken...

Kurabiyelerin nefis görünüyor çok şık olmuşlar...Ellerine sağlık arkadaşım...


Sevgiler...

Mutfaknotlari dedi ki...

canım kurabiyelerin nefisler ellerine sağlık
hamsileri ilk senden duydum oyyy iyice içim gıcıklandı
ben zaten normalde beslenmede gıcık biriyim
dikkat ederim görmedim ama canım bu kez daha fazla dikkat edeceğim kesin
başka balıkta olduğunu duymuştum

Unknown dedi ki...

hamside parazit hiç duymadım,daha dikkatli bakıcam.kurabiyelerin nefis olmuş ellerine sağlık.yorumun için teşekkür ederim,yine beklerim.sevgilerimle

Aysultan... dedi ki...

Ah yazık hamsisi parazitli,kıvırcığı tırtıllı hayvanlar alemi konmuş sofranıza bacım:) ama kurabiyeler nefis ağız dağılan kurabiyeyi çok severim:)
ellerine sağlık...

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

hayvanciklar cok sevmisler seni :)ay saka, benimde midem ööö oldu :( canim tiksintin Insallah kiza zamanda gecerde yine baligin müthis lezzetini tadabilirsin... ay bu arada aklima geldi de, annem seneeeeler önce sahanda yumurta yapmak icin yumurtayi tavaya kirinca civciv cikmis :)))

kurabiylerin müthis görünyüyor, lezzetinide cok merak ettim..ellerine saglik canim ... kocaman sevgilerimle..

Elifin Terazisi dedi ki...

Kurabiyeler müthiş elinize sağlık. Hamside parazit ben de görmüştüm. Sonra bir Karadenizli' den bilgi öğrendim ne kadar doğru bilemiyorum ama denize kar yağmadan hamsi yemeyin demişti.Hava ayazlamadan hamsi yiyemiyeceğiz yani, bir de ocak ayından sonrakiler kurtlu oluyor. Çok konuştum kafanı şişirmeden kaçıyım:))

www.sendepisir.com dedi ki...

Hazır olanını yedim, evde yapılan mutlaka daha güzel olur.Ellerinize sağlık..
sendepişir/Nilgün

Hansa dedi ki...

ya hamsi bulsam çiğ bile olsa yiyecek haldeyim inan... o kadar severim ve özledim...ama tabi parazit olayı düşündürcü...

Adsız dedi ki...

of disal..hamsi sezonunu başlamadan kapattım evde:)) şimdiye kadar yediğim tüm hamsiler de şiddetle boğazımma baskı yapıyormuş gibi dizildi..ya hiç duymamış ve görmemiştim şimdiye kadar.acaba diye 1 kısım kurt düştü içime iyi mi?yedim mi yo ksa ben bilmeden onları diye.
yarın akşama hamsili tarifler yapıcaktım arkadaşlarıma bu iş yatar.artık hamsi görünce bile uzaktan şööleinceler de incelerim balıkçı da beni kovar çtlakmıdır nedir diye:))
kurabiyeler harika olmuş.ellerine sağlık..

Adsız dedi ki...

ya disal ALLAH aşkına lütfen bir daha yazma şu parazit konuusnda.yazını okuyunca hamsi adını bile duyunca bi tuhaf oluyorum.yemekte pırasa yerken bile lokmalar ağzımda büyüdü:(

Mutfak Havlusu dedi ki...

Benimde geçen seneden beri bekleyen bir hurmalı kurabiyem var yapıp yayınlamam lazım:)
seninkisi de çok hoş çikolata ile hurmanın uyumu çok güzle oluyor.
denenmeli,ellerine sağlık

EMİNE ÖZTÜRK dedi ki...

çok güzel görünüyor. elelrine sağlık..

Adsız dedi ki...

bende bgn mezgit aldım hevesle temizlerken üzerlerinde bişilerin oynadığını farkettim ki ilk kez görüyorum böle bişeyi.kılcal damar gibi uzun beyaz kıvrılmış.midem kalktı ellerimi nasıl yıkayıp arındırıcamı şaşırdım valla.içim ürperdi.hoop çöpe gitti.bidaha asla balık yiyemem.parama yazık

Disalce dedi ki...

sevgili adsız arkadaşım...valla bende balık alamaz oldum....bakıyorum inceliyorum ... hava ısınınca o parazitler kesin oluyoda soğuk havalarda olmuyo galiba.daha doğrusu deniz suyu ısınınca oluyormuş...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak