12 Ekim 2010 Salı

GÜVEÇTE MANTARLI TAVUK SOTE

sağım solum önüm arkam heryerim gazel oldu.....ben bu yazıyı yazarken bile yürüteçin içinden elini zorla uzatıp eteğimin kurdelasını çekiştiriyor..:)

yazılarımı genelde o uyuyunca yazmaya çalışıyorum ama yarısında uyanıyor işte...bu çocukların tek amacı sanki annelere işlerini yarım yamalak yaptırmak....neden ben otururken oda huzurlu bir şekilde uyur yada oturur da,işim varken dibimde biter anlamıyorum....:)

havalar buz kestiğinden beri kaloriferlerin yanmasını bekliyorduk....nihayet en sonunda dün yakmaya başladılar....evde küçük bir bebek olunca soğuk iki katmış gibi geliyor...


tarife bakıyorumda yine patates kullanmışım.....az önce yazımı yarı başlı bırakıp eski tariflerime baktım.....her yemeğimde neredeyse mutlaka patates var....evet çok seviyorum ama abartmışmıyım neyim......

bizim eve öyle her sebze elini kolunu sallaya sallaya giremez tabii.....pırasayı ben yemem,kabağı kızım......ıspanak temizlemesi işkence zaten....kaldık mı patatese:)))

neyse Allah bereket versin......mantarıda eşim sevmez ya neyse arada kaynatmışım.....şimdi tarife geçelim bakalım....



malzemeler.....
  • iki parça tavuk göğsü
  • 200 gr.mantar
  • 3 adet orta boy patates
  • iki domates
  • yarım yemek kaşığı salça
  • tuz,kırmızı pul biber,karabiber
  • maydonoz



yapılışı....
  1. bütün malzemeler kuşbaşı doğranır....
  2. patatesler bol yağda kızartılıp güveçlere paylaştırılır...
  3. ayrı kapta mantar sotelenir,pişmeye yakın tavuklarda eklenir...
  4. biraz kavrulunca doğranmış domates ve salça ilave edilir.....az kavurup baharatlar ve bir su bardağı kadar su konulur.....
  5. kaynayan tavuklu iç patateslerin üzerine paylaştırılır.....
  6. güveçlerin ağzı folyo ile kapatılarak 200 dereceli fırında yarım saat kadar pişirilir...
  7. arzuya göre folyo çıkarılarak üzerlerinin kızarması sağlanır....
not....
  • isteğe göre yeşil biber eklenebilir.....
  • yada bütün malzeme çiğ olarak güveçlere konup ,yine ağzı folyo ile kapatılarak bir saat kadar pişmesi sağlanabilir....
  • değişik baharat kullanmak damak tadınıza kalmış...

20 yorum:

zerrin-misss dedi ki...

aaa disalim ilginç maydanoz var ayol :))) bu yemeğe sarımsak nasıl güzel olur biliyomusun. off offf :)

bence veletlerin kurulu bir saati var hımm annem işmi yapıyor dur bela olayım..

ben şöyle bir yanılsamaya giriyorum hep ada uyuduğunda uyduruyorum bulaşık makinasını boşaltıyorum, bu arada diyorumki o bittikten sonra şunuda yapayım sonra şunu yapayım bir arada hayal ederken işleri sıralarken pıt bulaşık makinasını boşaltamadan uyanıyor :)

öpüyorum yanaklarından.
disalim.

ab-ı hayat dedi ki...

Son bir kaç aydır ben de aynı durumdayım,hiçbir şey yapmama müsade etmiyor Verda Su.Şu an olduğu gibi,sürekli etrafımda geziyor::))))Rabbim bütün annelerin yardımcısı olsun...

Mantar ve tavuk ikilisi bizim evde en sevilen lezzetler arasında,ellerine sağlık canım...


sevgiler...

Dilekhaniminmutfagi dedi ki...

afiyet şeker olsun disalcim küçük bebeğinle harika yemekler çıkardığın için Allah nazarlardan saklasın selamlar canım

kalpkurabiye dedi ki...

kaloriferler yanıyorsa artık bir nebze rahatlamışsınızdır:))
çocuk küçük olunca aldığın nefes bile yük gelir sana hep o hep o der annem ben daha tatmadım bilemiyorum anneliğin inceliğini..
allah nasip eder umarım..
ve patates aşkı:)) abartmadınız bence herşeye yakışıyor mübarek işte:)) olmadan olmuyor:)
güvece de çok yakışmış..
ellerinize sağlık..

Baharcicegi dedi ki...

Sende benim gibi patates sevenlerdenmissin,bizim eve sebze girerde cogunu yine ben yerim benim oglus hic sevmez sezbeli yemekleri
Güvecin icin bir parcacik ekmek aldim suyuna bandira bandira yemek ne keyifli olurdu simdi o güzelim güvec kokusuyla

SERAP UZUN--KARAKAZANDAN dedi ki...

Disalcigim Allah yardimcin olsun Gazele de saglik versin de varsin yaramaz olsun.Ona simdi ne kadar ilginc gelir heryere uzanir o kücücük el :)
Hic abartma yok cnm patatesi bende cok kullanirim baslibasina büyük bir nimet.Ellerine saglik.

Selamlarimla,Serap.

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

ONLAR ANNELERİNİN SABRINI ÖLÇÜYORLAR:))
GÜVEÇ NEFİS GÖRÜNÜYOR .ELLERİNE SAĞLIK.
BENDE PATATESİ ÇOK SEVERİM YİYE YİYE PATATES GİBİ OLDUM:))
SEVGİLER

Unknown dedi ki...

çocukların geneli böyle sanırım:)
ben imink güveçlere payediyorum tek kişik yani ellerine sağlık bizimkiler çok severler

modafobik dedi ki...

Ellerine sağlık vala resmi görünce bir oyyy çektim! :)

fatosun mutfagından... dedi ki...

bir patates aşığı olarak sana sonuna kadar hak veriyorum arkadaşım:))güveç şahane ellerine sağlık..minik gazel i de öpüyorumm..

Sevil Şahin dedi ki...

blogumda bir etkinlik var katılmak isterseniz beklerim
sevgiler

Cafe Pepela dedi ki...

Es-Selam gülüm.Gazel kızın olmalı,Alah bağışlasın,ne tatlıdır şimdi:) Güveç enfes görünüyor,ben de adeta patates müptelasıyım.Ellerine,gönlüne sağlık..
Sevgi ve selamlarımla

made in funda dedi ki...

bebekler herşeyde öncelik isterler işte böyle.eline sağlık disalciğim.harika yemeklere devam..sevgiler...

Saliha dedi ki...

eheheh katılıyorum cocuk konusunda,işim yokta oturuyorsam uyur yemege işe kalktıgımda uyanırlar:) 2 ay sonra yandım 2'ye katlancaklar,tırsıyorum valla adaş:))
ben bu ev ahalıne tavugu sevdıremedım gitti bide böylemı denesemki:(
ellerine saglık gazelide mıncırıyorum :D

nesrin dedi ki...

Canim, tertemiz mis gibi yemek olmus. Ispanagi ben de ugrasaip temizleyemedigimden buzluktan satin almayi tercih ediyorum. Sevgiler...

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Disal'cigim,
Harika gorunuyor, enfes.

sevgiler...

Aysultan... dedi ki...

pırasada yerim kabakda,mantarada bayılırım:))
ellerine sağlık canım,küçük hanımları yerime öpüver :)))

neseersoy dedi ki...

Ellerine sağlık , bu akşam tavuğu böylemi yapsam acaba :-)
Sevgilerimle.

hunerlieller dedi ki...

nefis bir güvec yemegi olmuş.guvec ve tavuga mutlaka patates yakışır:)ama maydanoz ilginç...ellerine emegine saglık canım..

Disalce dedi ki...

maydonoz patates yemeklerine çok yakışıyor..ben genellikle kullanıyorum.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak