30 Nisan 2012 Pazartesi

KIYMALI PİDE

kıymalı poğaça pide

ve sıradaki tarifimiz günün yıldızı kıymalı pideler.....

her ne kadar sofra pasta tatlı da dolu olsa karın doyurmak için ilk olarak hamur işinden başlanıyor.....

karnımızı bunlarla doyurunca diğerlerini yemeye midemizde yer bile kalmamıştı....

uzunca zamandır yapmıyordum.eskiden sık sık yapardım..ama normal ekmek hamurundan(un su tuz maya) .......şimdi poğaça hamurundan yaptım.....
kıymalı pide1

üzerine limon sıkarak ve bol pul biber serperek afiyetle yiyebilirsiniz.......incecik doğranmış soğan ekleyebilirsiniz..........artık iç harcı birazda sizlere kalmış.........

kıymalı pide

malzemeler.....
hamur için....
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 su bardağı ılık su
  • 1 su bardağından iki parmak eksik sıvı yağ
  • 1 adet yumurta 
  • 1 paket dk.oetker kuru maya
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
  • 2 tatlı kaşığı tuz
  • aldığı kadar un
iç malzemesi için.....
  • 300 gr kıyma
  • 2 adet yeşil biber
  • 2 adet domates
  • bir tutam maydonoz
  • 1 yemek kaşığı salça(biber salçası daha güzel olur)
  • zeytinyağı,tuz,pul biber,kimyon
  • üzerine sürmek için yumurta sarısı ve içine koymak için tereyağ
yapılışı......
  1. hamur için önce su,süt,yumurta,sıvı yağ karıştırılır....
  2. şeker,tuz mayada eklenip yine karıştırılır......
  3.  yavaş yavaş un eklenerek yumuşak ama ele yapışmayan bir hamur elde edilir...
  4. iç malzemesi için biber,domates ve maydanoz küçük küçük doğranır...
  5. salça ,tuz zeytinyağı ve kıyma ile beraber doğranan harçlar elle yoğrulur..birbirine karışması sağlanır......
  6. baharatlarda eklenerek iç hazırlanmış olur...
  7. hamurdan cevizden büyük parçalar koparılıp bezeler yapılır...
  8. bu bezeler merdane ile uzunlamasına açılır.
  9. içine iç malzemesi uzununa konularak hamur kenarlardan orataya doğru katlanır.
  10. pide iki sivri uçtan tutularak şöyyle bir sallanır ki uzasın.......
  11. yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir.üzerlerine birer parça tereyağ konur.....
  12. kenarlara yumurta sarısı sürülerek 200 dereceli önceden ısıtılmış fırında kenarları kızarana kadar pişirilir.....
not.....
  1. hamuru katlama kısmında güzelce birbirine tutturun...yoksa pişerken açılma yapabilir....
  2. hamuru güzel tutturmak içinde dikkat edeceğiniz kısım iç malzemesinin,katlayacağınız yeri ıslatmamasıdır...ıslanırsa tutmaz,tutsa bile açılma yapar.....
  3. soğan eklemeyi unutmayın...ben yemediğim için katmıyorum......

5 yorum:

bırtutamkekik dedi ki...

hiçç tanımadığınn,yüzünü hiçç görmediğin,sadece gönülden kardeşin olarak gördüğün birini,rüyanda gördün mü sen hiçç salihamm...????
bennn gördümm..
gazel kuzunun facedeki mor lila kıyafetli resimlerine nasıl içten baktımsa artık,gördümm iştee elinden tuttuğun kuzun ile hayalimdeki sen,i...:)
eşimle bile tanıştırdımm inanırmısınn:))
bana fırın modeli bile önerdinn canısıı:))
o derece muhabbet bile ettikk rüyalar aleminde:)

oğluşum görmesin bu pideleri:)))
gece gece tutturur pide diye..
:)aşırı pidesewer kendisi:)
emeğine sağlıkk canım kardeşim.
çok öpyorum,
baki muhabbetlerimle..
:)

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
Pideler nefis görünüyor, ellerine sağlık.
Bu pideleri çok seviyorum ama ağızları açılacak diye misafirlere yapamıyorum.
Bir daha ki sefere senin verdiğin öneri ile yapacağım.

zeymurancafe dedi ki...

ellerıne sağlık canım nefıs olmus

irecep dedi ki...

fikrim yok

Unknown dedi ki...

çok güzel olmuş bir kez denemiştim, bir daha yapmadım, şimdi de diyetteyim, ama bir gün mutlaka denicem, ellerinize sağlık :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak