16 Aralık 2007 Pazar

KIYMALI PİDE



ben bişeye taktımı takarım.....beğendiğim bişey olursa cırkı çıkana kadar yaparım onu....
bi ara parfe zamanımdı....bi ara hamburger pizzası......şimdide pide....

aslında özel olarak yapmıyorum....bir leğen hamur yoğuruyorum....(mayalı)aklıma düşen herşeyi deniyorum....bunlarda onlardan biri.....

dün pc başına bir türlü oturamamıştım....kandil tebriklerimi geç yapmak zorunda kaldım....bakalım bu gün neler olacak....canım pikniğe gitmek istiyor....şöyle ekmek arası sucuk veyada köfte......

ayaküstü yiycez....koşcaz.....en iyisi gidiyim...(bir aksilik çıkmazsa tabi)
buyrun pideye.....
yapılışı
  • un,su tuz,mayadan hamur yoğrulur...mayalanmaya bırakılır....
  • yeşil biber,domates,maydonoz küçük küçük doğranır...
  • kıymanın içine eklenir.birz salça,tuz ve baharat eklenerek biraz karıştırılır....
  • küçük küçük bezeler alınır....oklava ile açılır....içine kıymalı harç konur ,yayılır...
  • kenarlardan içe doğru biraz kıvrılır....iki uçtan tutarak havada esnetilir ve yağlanmış tepsiye dizilir...
  • yumurta sarısı sürülerek önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirilir....
NOT=eğer yumşak olmasını istiyorsanız fırında çok kızarmasını beklemeyin...ve çıkarır çıkarmaz bir beze sararak poşete koyabilirsiniz....limonla birlikte süper oluyor....

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak