26 Nisan 2012 Perşembe

ŞEKER HAMURLU BARBİLİ DOĞUM GÜNÜ PASTASI


barbili pasta...


bu pastayı arkadaşların sayfalarında görüyordum...güzeldide ama çok görmek bazen insana "bende yaptım" hissini veriyor..sanki daha önce çok kez yaptım bu pastadan gibi hissediyordum....

eğer sizde benim gibi gözünüzde bu pastayı basitleştirdiyseniz,ama yapmadıysanız mutlaka yapın.....ne kadar şahane bi duygu olduğunu anlarsınız.....:)

barbili pasta

barbi hanımın fotoğrafını çekmek için evin gezmediğim bölümü kalmadı.......renginden dolayımı bilmem ne ışıkta iyi poz verdi ne de ışıksız yerde.......beyaz eteğin büyük etkisi var galiba......en iyilerini eklemeye çalıştım işte.....

barbili pasta..
hey gidiii..bizim zamanımızda böyle pastalar nerdeee.......olsada yiyemezdik herhalde.alır oynardım ben:))))) şimdiki çocuklar çok şanslı gerçekten.........

barbili pasta dilim içi

bu pastayı orataya getirdiğimde misafirlerimin çok beğenmesi ve gerçekten kesecekmiyiz..kıyacakmıyız cümleleri beni çok mutlu etti.......kıyılmayacak kadar güzel duruyordu sofrada........
hatta ortaya getirirken eline yapıştırdığım maytap ta sanki sihirli değnek edasındaydı......elinin biri havada değneğini ışıltılar çıkararak bir sihir yapacak gibi görüntüsü çocuklar tarafından çok bayılındı:)))

barbili pasta bebeğin streçlenmesi
bebeğimiz pastaya girmeden önce elbisesi çıkarılıp,yıkanıp streçlendi..böylece pastaya steril şekilde koyabildik.........saçlar yukarı toplanıp topuz oldu.........saçına kıyafetine uygun tüllerden taç yapıldı....barbi hanım bu görüntüsüyle bizden taam 8 puan almaya hak kazandı:))))))))

pasta dışı ilede içi ilede çok beğenildi.......sizde istediğiniz şekilde pastanızı yapabilirsiniz....bebeği içine benim gibi bacaklı değilde,bacaklarını çıkararak koyabilirsiniz.benim pastam neredeyse 15-20 kişilik olmuştu.çok yüksekti....bizim kızın bacakları biraz uzundu.. o yüzden belediye izinsiz kaçak kat çıkmak zorunda kaldım.....:))))

işte bebişin malzemeleri.........
  • 2 adet kakaolu pastaban
  • 1 buçuk paket sıvı krema(150 ml)
  • 200 gr bitter çikolata
  • 2 poşet krem şanti-1 buçuk su bardağı süt
  • içine doğramak için beyaz çikolata parçaları
  • içini ıslatmak için 1 su bardağı reçelli su
  • dışını kaplamak için beyaz şeker hamuru
  • barbi bebek-sarmak için streç film
  • üzerini süslemek için minik çiçek şekerler veya şeker hamurundan yapılmış çiçekler
yapılışı.....
  1. öncelikle krema kaynama noktasına gelinceye kadar ısıtır.içine bitterler atılır ve karıştırarak eritilir......soğuyup katılaşması için dolaba kaldırılır...
  2. krem şanti soğuk sütle çırpılır ve o da dolaba kaldırılır....

barbili pasta yapılışı
  1. bu arada pastabanın her katı (4 kat)  birbirinden birer cm küçük tabaklar sayesinde kesilir...
  2. en alta konulan pastaban kesilmez.....üst üste konulduğunda etek şekli bu şekilde verilir.....
  3. yine küçük bir çay bardağı ile bu katların tam ortalarından bebeğin gireceği kadar yuvarlaklar çıkarılır.......bir simit şeklini alır pastabanlar.....

barbili pasta yapılışı.

  1. kesilmeyen pastaban en alta konulur......reçelli su ile ıslatılır....
  2. üzerine krem şanti sürülür...
  3. onun üzerine ganaj sürülür.......çikolata parçaları serpilir.......
  4. diğer daha küçük kat üzerine konur...bu şekilde şanti,ganaj sürmeleri her katta devam eder...
  5. bütün katlar bittiğinde bebek ortaya konarak hala kat çıkılıp çıkılmadığına bakılır....ona göre artan keklerden kat çıkmaya devam edilir.....
  6. yada bebeğin bacaklarını çıkararak istediğiniz katta bırakabilirsiniz..böyle yaparsanız bütün katların ortasından yuvarlak kesmek zorunda kalmazsınız.sadece en üstteki pastanın ortasını kesmeniz yeterli...
  7. yeterli yüksekliğe gelen pastanın dışı krem şanti ile ince bir tabaka halinde sürülür ve dinlenmesi için dolapta bir iki saat bekletilir....
  8. daha sonra şeker hamuru yuvarlak şekilde açılır......
  9. dinlenmiş pastanın üzerine serilir.....
  10. bebeği sokacağımız yere bıçakla bir artı işareti yapılır.....
  11. bebek oraya konmadan üzerine streç sarılır ve şeker hamuru ile üst kısmı giydirilir.....
  12. daha sonra tam ortaya konulur ve bebeğin eteğinin son düzeltmeleri yapılır...
  13. istenen şekilde süslenir....
ŞEKER HAMURU TARİFİ İÇİN TIKLAYINIZ........

NOT.....
  1. fotoğraflarda belli oluyorsa eğer benim ganajım çok donmadan yaptım aralardan aktı biraz..ganajın katılaşmasını beklerseniz daha iyi olur...yada kendi tarifinle bir krema yapın..burda önemli olan pastanın dış görüntüsünü sizinle paylaşmaktı......
  2. pastayı bir gün önceden yaptım......üzerine poşet falan geçirmeden dolaba koydum..sabah kadar dışı sertleşmiş gibiydi ama keserken sıkıntı olmadı ve bozulmadı..hatta yerkende sert değildi...sadece biraz kabuklaşmış gibiydi.....
  3. ben pastabanın bütün katlarını aynı çay bardağıyla ortalarından yuvarlak kestim..ve dilim halinde görüldüğü gibi bacak kısımları daha boş kalmış..siz en alt tabanları daha küçük bir yuvarlakla kesebilirsiniz......

15 yorum:

Sheydosh dedi ki...

Mu-az-zam!

Ve yapımı hayal ettiğimden daha kolay. Hemen kaydettim bunu, saklayacağım. Elbet benim de -günün birinde bi' kızım olursa eğer- kızımı sevindirmek isteyeceğim anlar olacaktır. :) Yahut bu pastaya yakışır başka bir özel günüm olur kim bilir.

Müthişsiniz. Işığı falan da dert etmeyin, şahane görünüyor.

Ellerinize sağlık.

bırtutamkekik dedi ki...

ba-yıl-dımmmm....
salihacımm resmenn bir şaherser olmuş buu:)
alımlı ve lezzettli...
:))
ellerin dert görmesin be gülüümmm...
kuzucuğuna da nice sağlıklı ve güzel yaşlar dilerim.
sevdiceklerinin hep yanı başında olduğu..
öpüyorum hünerli anneyi ve şanslı kuzucuğu:)
muhabbetle..

Özgür Tatlar dedi ki...

disalcigim,super olmus.not aldim.cesaret edebilirsem deneyecegim.seker hamurunu hic bilmiyorum.ama kizim pastana bayildi..

birincisin dedi ki...

Kızının yeni yaşı hayırlı olsun,Allah uzun ömürler versin..Pasta harika olmuş,ellerine sağlık:)sevgiler:)

Nesrin dedi ki...

Ne kadar güzel anlatmışsınız, hemen yapasım geldi:)

Adsız dedi ki...

Ben de sizin pratik tarifinizle kızıma çok hoş bir barbie pasta yaptım.Herkes hayran kaldı.Kızım çok mutlu oldu.Paylaşımınız için çok çok teşekkür ederim:)
Eda

Disalce dedi ki...

merhaba edacım...

beğenilmesine çok sevindim...seninde ellerine sağlık...yorumun için teşekkür ederim....:)

Unknown dedi ki...

Merhabalar,
Blogunuza,tariflerinize,detaylı anlatımınıza,özellikle de bu pastaya tek kelime ile bayıldım :)
Bugün benim şanslı günüm sizinle tanıştım:)
Bıcırığın yeni yaşı kutlu ve çok mutlu olsun,sevgilerimle :)

Unknown dedi ki...

Çok şirin ve pratik bir pasta olmuş..
Minik bir kızım var ve 5 ay sonra doğum günü var aklımın bir tarafına kayıt ettim bile..
Sizin kızınızın da doğum günü kutlu olsun Rabbim hayırlı ömür versin inşallah..
Sevgilerimle..

birdunyafikir dedi ki...

Bu işlerle uzaktan yakından ilgisi olmayan bir bünye olarak şunu diyebiliyorum sadece: İnsanoğlu düşününce neler yapıyor?
:))

Unknown dedi ki...

Es selamü aleyküm.
Bayildim cok Zarif bir Pasta olmus.Harika görünüyor ellerinize saglik.
Banada beklerim ziyaretleriniz beni mutlu edecektir.Buyrun
www.cayysekeri.blogspot.de

gülseren dedi ki...

merhaba pastaniza tek kelimeyle bayildim.bende kac gündür pasta tariflerine bakiyorum haftaya kizimin dogum günü var ona böyle bi pasta yapsam eminimki bayilir ama acaba yapabilirmiyim sizinki gibi sahaser bisey cikarmi ortaya bilmiyorum ama denemedende hic bi zaman bilemiyecegim bu tarifi kesinlikle deniyecegim aklimiza takilan bisey olursa size burdan sorabilirmiyim yada nasil ulasabilirim size simdiden tesekkürler kizinizinda gecmis dogum gününü kutlarim daha nice saglikli mutlu dogum günlerin olsun insallah

TATESAL dedi ki...

Tek kelime ile muhteşem,ellerine sağlık canım...

Adsız dedi ki...

merhaba bende kızıma doğum gününde barbili pasta yapıcam fakat kakaolu deil meyveli pasta yapmak istiyorum .
içine koyduğunuz krema bitter çikolata harcını beyaz çikolatayla yapılabilirmi acaba?

Disalce dedi ki...

merhaba..yorumumu çok geç yazdığım için kusura bakmayın...sınavlarım vardı ve bloğumu açmaya zamanım olmadı....

beyaz çikolata ilede yapabilirsiniz...çok güzel olur..ama meyveler bir gün durunca asitlenmeye başlayacağı için aynı gün yapıp akşamına tüketmenizi öneririm ..
sevgi ve dua ile...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak