23 Mayıs 2012 Çarşamba

KIYMALI YAPRAK SARMASI VE DONDURUCUYA YAPRAK KOYMAK

yaprak sarma

bu sarmayı yiyeli bi kaç hafta oluyor ama şu an nasıl canım istedi anlatamam......bu yazıyı ekler eklemez kalkıp sarma saracağım.....:)))) inş...

disalin sarması soğansız olur ...mecburen....:) onun için sarmayı genelde hem zeytinyağlı hemde kıymalı yaparım......taze yaprağı kıymasızda yapabilirsiniz harika oluyor ama ben soğan kullanmayınca mecburen ekliyorum daha lezzetli olsun diye...

bol fotoğraflı bir tarife hazırmıyız......işte yaprakların geçirdiği evrim......


aynı tencerede efelik ve yaprak sarma pişirmek

anneciğim bana geçen hafta hem katmer hemde efelik göndermiş..otun bol olduğu yerde yaşayan ben,ama burda efelikler çok lezzetli olmadığından annemin gönderdiği efelikten de sarma yaptım....harikaydı gerçekten.......

aynı harçtan sardım....hatta aynı tencerede pişirmeyi denedim.....evet efelikler daha çabuk pişti....onları üstten alırım diye düşünmüştüm ama gerek kalmadı...asma yapraklarımda onlardan kısa süre sonra pişmişlerdi...taze yaprak ne de olsa.....

yalnız efelikler çok hızlı piştiğinden aynı tencerede pişse bile iç harcın önceden biraz kavrulması iyi olur.ben çiğden yaptım çünkü......için pişmesini beklerken çok pişti efelikler....bazı yörelerde efeliğe labada otuda deniyormuş bilginize......hafif ekşimsi nefis bir tadı var....tavsiye ederim....

bu tariften sonrada efelikli bir çorba tarifi vereceğim harika.......


yaprak sarma.

ben sarmalar dibine tutmasın ,tutarsada sardıklarım zarar görmesin diye bi sıra yaprak seriyorum....
bazen de yapraklardan kopardığımız ufak dallarını seriyorum....dibine tutsada sarmalarım sağlam kalıyor...

dondurucuya asma yaprağı koymak

  1. taze yaprakları dondurucuya atacaksanız yaprakları birbirinin üstüne gelecek şekilde tersine dizin.....grup grup yapın.......
  2. ocakta kaynayan normal tuz atılmış suya koyun rengi koyu yeşilden açık yeşile dönünce delikli bir spatula ile tersine çevirin..oranında rengi dönünce kevgir ile alın süzgece koyun....
  3. suyu iyice süzülüp soğuyunca poşetlere koyup dondurucuya atın......

dondurucuya yaprak koymak..
  1. poşetlere koyarkende elinizle yaprakları biraz sıkın ki suyu gitsin....çok sorun olmaz ama çok sulu koymamaya çalışın...
  2. kullanacağınız zaman dondurucudan çıkarıp açılmasını bekleyip,sarmalarınızı sarabilirsiniz.....
  3. bende püf müf noktası yok.hepsi bu kadar.çok haşlamayın yeter..zaten dondurucuda inceliyor yapraklar..yırtılmasın sonra....suya batırıp alacaksanız ,rengi hemen dönüyor zaten..
şimdide bu nefis taze yapraklardan sarma yapalım..........

yaprak sarması

malzemeler......
  • yarım kg. kadar asma yaprağı
  • yarım kg. kadar pirinç
  • 100 gr. kıyma
  • yarımşar demet maydonoz,dereotu,nane
  • pul biber,kara biber,reyhan,tuz
  • 2 yemek kaşığı salça
  • 1 çay bardağı kadar zeytinyağı
  • 1 domates (küçük küçük doğranmış)
yapılışı.....
  1. yaprak taze ise tuzlu suda haşlanır,salamura ise en az yarım gün suda bekletilmiş olmalıdır....
  2. pirinç iyice yıkanır....
  3. kıyma,küçük doğranmış domates ve yeşilliklerle karıştırılır...
  4. salçası ve baharatları ilave edilir.....karıştırılır....
  5. yağı tuzu eklenir.......
  6. yapraktan bir tane serilir.....geniş kısma uzunlamasına iç konur....
  7. yaprak köşelerden için üzerini kapatacak şekilde katlanır ve ileriye doğru sıkıca sarılır..
  8. tencerenin dibine bir sıra yaprak serilir....
  9. sarılan sarmalar sıkı olmayacak şekilde tencereye konur.....
  10. sarma işlemi bitince en üste sarma taşı veya bir porselen tabak konur..ağırlık yapması için..
  11. üzerine yine zeytinyağı gezdirilir.....
  12. sarmaların arasından görünene kadar kaynamış su eklenir...
  13. kısık ateşte kontrol ederek yarım saat ,bir saat pişirilir.......

10 yorum:

Melike - Habibe dedi ki...

ellerine sağlık disalimmm biz çok severiz yaprak sarma hele oğlum bayılırr bayılırrr :)

sibelyalcincom dedi ki...

ellerinize sağlık dolmayı kim sevmez:) sevgiler

ilhan dedi ki...

Çok güzel anlatmışsınız. Elinize sağlık. Ben hiç haşlamadan koyuyorum derin dondurucuya.

Adsız dedi ki...

Nisbet yapar gibi bide ayrıltılı

görtermişsin =) Alacağın olsun..


Dolma kalem gibi :D olmuşlar
maşallah ellerine sağlık..

anne eli gibi dedi ki...

ellerine sağlık bayılırımmm:)

zeymurancafe dedi ki...

bende yaprak sarmasını bu şekılde fotografladım ama henuz paylaşmadım paylaşabılır mıyım onu da bılmıyorum bol fotograflı olması ıyı bılmeyenler ıcın cok faydalı oluyr ben senın aksıne bol sogan koyuyorum dolma ve sarmaya en lezzetlı kılan da bence sogan tabı kıymalı da nefıs oluyor dondurucuya koyamıyorum keske koyabılsem ama cocukla ancak yıyebılecegım kadarını sarabılıyorum ellerıne sağlık canım nefıs gorunuyor

hunerlieller dedi ki...

PEK GÜZEL SARILMIŞ DOLMALAR..ELLERİNE SAGLIK.KIŞLIKLARDA HAZIRLANMAYA BAŞLAMIŞ:)MARİFETLİ ARKADAŞIM..SEVGİLER.

Nesrin dedi ki...

Ne kadar güzel incecik sarmışsınız, ellerinize sağlık. Bu aralar misafirim bol ben de durmadan yaprak haşlayıp sarma sarıyorum :)

Bir de hiç haşlamadan buzluğa koyanlar oluyormuş, o zaman yaprak darmadağın oluyor diye biliyorum.
Yaprakları buzlukta saklamak dışında, anneannem dalından koparıldığında hiç yıkamadan tuzlamadan şişelere dolduruyor, hava almadığı için uzun süre saklanabiliyor. Kullanacağımız zaman açıp haşlıyoruz yaprakları. Böyle değişik bir yöntem de var, bilginiz olsun :)

sevilay yılmaz dedi ki...

Ellerinize sağlık yeni sezon yapraklar çıkmaya başladı.Annesi göndermeyenler için www.tazeyaprak.com adresinden Tokat Yaprağı satın alabilirsiniz.:)

Adsız dedi ki...

ellerine saglık sarmalar nefis görünüyor

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak