24 Mayıs 2012 Perşembe

EFELİKLİ,YEŞİL MERCİMEKLİ HAMUR ÇORBASI

efelikli yeşil mercimekli hamur çorbası

öncelikle hayırlı kandiller diyerek yazıma başlamak istiyorum.bugün regaip kandili Rabbim bu günü en güzel şekilde geçirmeyi nasip etsin hepimize....amiin...

artık aynı çorbaları yapıp ,içmekten sıkılmaya başladım.....kırmızı mercimekti, yoğurt çorbasıydı,şehriye çorbasıydı derken gına geldi bana...ve tabii evdekilere....:) hoş çocuklar hangi çorbayı iştahla yiyor ki:)

şu an dolapta da yoğurt çorbam var yanii....ne bereketlidir oo.....az yapayım dersin bir tencere olur...ocak başında karıştırmaktanda artık için ezilir.....kaynamak bilmez..neyse bugün konumuz o değil yani.....ama dolapta en uzun bekleyen çorbada yoğurt çorbasıdır yani..durdukça güzelleşir hakkını yemeyelim...:)

annemden ara sıra duyardım bu çorbayı ama kendiside çok sık yapmadığından alışık olmadığım bir çorbaydı.......elime bir tutam efelik geçince hemen annemden tarifi istedim...bana gözünün kararınca bir tarif verdi..

ben sizler için biraz ölçülendirmeye çalıştım......tabii dikkat etmek lazım bir kazan çorbanız oluyor..siz benim yaptığımın yarısını yapabilirsiniz..benim 2 lt. bir kazan çorbam oldu......

tadı harikaydı....efeliklerim çok ekşi olmadığından onun ekşi tadından yararlanamadım..ama siz ekşi bulursanız çok harika bir lezzet verdiğini görürsünüz.......

su bardağı ölçüsü verdim.......küçük su bardaklarıyla yapın....150 ml . olabilir.........


malzemeler.....

  • 1 adet kalçalı but
  • 1 lt. su + yarım lt kaynamış su
  • 1 su bardağı(150 ml) yeşil mercimek
  • 1 su bardağı (150.ml) kare erişte
  • 1 tutam efelik (8-9 yaprak)
  • tuz
  • 1 yemek kaşığı salça

yapılışı......

  1. bir lt. su ile kalçalı but ve mercimek aynı anda haşlanmaya bırakılır....
  2. mercimekler haşlanıp dağılmadan önce kare erişte eklenir...yarım lt. olan kaynamış suda ilave edilir......onunda pişmesi beklenir..
  3. hamurda piştikten sonra ince ve ufak doğranmış efelikler ilave edilir......
  4. küçük bir tavada az zeytinyağında salça kavrulur ve kaynayan çorbaya ilave edilir....
  5. salçasıyla beraberde bir kaç taşım kaynatılır......
  6. arzuya göre içindeki but çıkarılıp siftelenerek tekrar katılır..

not.....

  1. bu tarz hamurlu çorbaları her zaman sofra kurulmaya yakın pişirin...hamurlar şişer,çorbanın suyunu çeker...sizd su eklemek zorunda kalırsnız ki çorbanın tadı kaçar......
  2. arzuya göre içindeki butu sifteleyip çorbaya katın..isterseniz tavuğu tamamen çıkarın hiç katmayın.....
  3. göğüs eti ilede olabilir ama yağsız olacağından tam tadını vermez.....
  4. efelikler ekşi olursa daha lezzetli olur......

5 yorum:

bırtutamkekik dedi ki...

kandilin mübarek olsun salihacım..
dularda buluşabilmek umudu ile..
sarıldım sana..
muhabbetle...

ilhan dedi ki...

Çorba deyince akan sular duruyor. En sıcak yaz günlerinde bile olmazsa olmazım. Çok güzel anlatmışsınız, elinize sağlık.

zeymurancafe dedi ki...

ellerıne sağlık canım hayırlı kandıller dılıyorum oncelıkle bu çorbayı sık yaparım ama efelıklı hıc yapmadım dogrusu efelık otunu da hiç gormedım emınım nefıstır tadı degısık tatlara bayılırım

Melike - Habibe dedi ki...

kandilin mübarek olsun salihacım bende kocaman öptüm seni ve kızları yemeğin yada çorbanda nefisss ellerine sağlık :)

BAL ANNE dedi ki...

benimde corba tarifleri konusunda sıkıntım vardır
ellerine saglık nefıs gozukuyor
hayırlı kandıller........

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak