4 Mayıs 2012 Cuma

YOĞURTLU HAVUÇ SALATASI

yoğurtlu havuç salatası

sofranın en bahtsız tarifi bu salatamız oldu.......diğerleriyle öyle haşır neşir olunca bunun tadına bile bakılmadı........sıra gelmedi desem daha doğru olacak...

aslında böyle günlerde çok çeşit yapılıyor...ve göz doyduğu için yemeye sıra gelmiyor.......o yüzden belkide çok israf oluyor......

zaten bu salatayı çok az yapmıştım..sofranın yourtlu salata görevini üstlenmişti.....yinede sunum olarak sofrayı süslediği için kendisine teşekkür ediyoruz:))))

bugünlerde her bişeyi salatalık dilimi üzerinde dener oldum.......daha önce rus salatasını koymuştum..hoşuma gidince havuç salatasınıda koymak istedim....

dilimleri alırken biraz zorlanabilirsiniz...ama görsel olarak hoş oluyor........önce portakal dilimine yerleştircektim kii çok büyük olacaklarını düşündüm.salatalık dilimleri daha küçük ,yenmesi kolay oldu.......
rus salatasını biliyorsunuz....havuç salatasınıda biliyorsunuzdur ama yinede ben yazayım.....


malzemeler.....
  • 4 adet havuç
  • yarım çay bardağı zeytinyağı
  • az tuz
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 yemek kaşığı mayonez
 yapılışı.....
  1. havuçlar soyulur,rendelenir...
  2. zeytinyağında sotelenir...
  3. soğuyunca, karıştırılmış yoğurt ve mayoneze karıştırılır..
  4. salatalık dilimleri üzerinde servis edebilirsiniz.......
  5. dereotu ile süsleyebilirsiniz....
not....
  1. salataya sarımsak ekleyebilirsiniz...
  2. süzme yoğurt ile daha güzel olur......
  3. ben havuçları koyduğum salatalıkları soymuşum..soymassanız daha yeşil ve hoş görünür...
  4. yoğurdun ve mayonezin eriyik bir görüntü yapmaması için iyie soğumasını bekleyin..ben beklememişim anlaşılan:)

1 yorum:

zeymurancafe dedi ki...

ellerıne sağlık canım cok severım nefıs gorunuyor

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak