9 Kasım 2009 Pazartesi

RUS SALATASI TARİFİ






merhaba arkadaşlar......güneşli ama hafif soğuk ve de çoğu kişinin sevmediği haftanın ilk günü olan pazartesiden herkese merhabaa.......

nasıl kalkılır sabah...helede tatilden sonra ki bu ilk gün.....:(pazartesi günleri alıştırma babında işler güçler,okullar sabah 10:00 da açılsaya.......:)

sizde benim gibi bir o yana bir bu yana dönerek bir dakika uyumayı bile kar sayanlardan mısınız?.....bakın o zaman.....

şimdi size yıllardır kullandığım bir teknikten bahsedeceğim.....bu uygulama eziyet mi? yoksa işime yarar bir şey mi? anlamadım.....

saatimi her zaman uyanmam gereken saatten bir saat önceye ayarlıyorum.....alarm çalmaya başladığı anda (uykumda hafiftir yani) erteleye basıyorum.....her beş dakikada bir ertele yapıyorum.....bir saat boyunca hem çok uyuduğumu düşünüyorum hemde uyanmam gereken saate kadar uykum hafiflemiş oluyor......yinede sağa sola mızırdanarak kalkıyorum ama olsun....bu olay bi kaç dakikamı alıyor...

sizce bu bir eziyet mi?......:))))

tarif eklemede hep geç kalıyorum.....nedense başına oturup bi kaç cümle yazmak zor geliyor...bu tip kelimelerle sayfa doldurmak hoşuma gitmiyor ama ne yaparsın..insan halinden haber vermek istiyor.....

bu arada geçen doktor kontrolüm vardı....dört ayımız bitti şükürler olsun......sağlığından sonra en çok merak ettiğimiz konuya gelmişti sıra.....doktorumuz göstermiyor,durun azcık görünüyor derken %70 lik bir oranla kız belirtileri gördüğünü söyledi......hala mavilere veya pembelere saldıramıyorum anlayacağınız......artık önümüzdeki ay kesin bilgiler olursa bende ufak tefek bişeyler almaya başlayacağım.....

şimdi tarife geçelim.....yine göz kararı ile yapılan ve sizlere şimdi yaklaşık miktarlar vermeye çalışarak kendimi zorlayacağım tarife geldi......

hepinizin bir rus salatası vardır......benimkide kendime göre uyarladığım bir tarif......içine neler konuluyor neler......işte buyrun tarif....




malzemeler......bu miktarlar yaklaşık oranlardır...hangisini seviyorsanız onu artrabilirsiniz...
  • 3 adet iri patates
  • 2 adet havuç
  • 1 su bardağı haşlanmış bezelye
  • 6-7 kornişon salatalık turşusu
  • kalın bir dilim salam(küçük küpler halinde doğranmış)
  • kaşar peyniri aynen salam gibi küçük küpler halinde doğranmış
  • 1 su bardağı kadar haşlanmış mısır
  • 1 çay bardağı yoğurt(ben katıyorum,gerçek rus salatasında kullanılmıyor galiba)
  • 6-7 kaşık mayonez
  • tuz
yapılışı.....
  1. patatesler ve havuçlar soyulup yıkanır..küçük küpler halinde doğranır.....ve tuzda eklenerek haşlamaya bırakılır.....sürekli kontrol edilir....(çok çabuk haşlanıyor.....)
  2. salatalıklar küçük küpler halinde doğranır...diğer bütün malzemeler karıştırılır.....
  3. mayonez yoğurt ile birlikte çırpılır.....doğranmış malzemelerle harmanlanır....tuzuda eklenerek yenmeye hazır hale gelir......
not.....
  1. 1..patates ve havucu minik küpler halinde doğrayıp haşlarsanız daha çabuk haşlanıyor ve görüntüleri daha güzel oluyor..dağılmıyor..yalnız sürekli kontrol edin haşlanırken.....
  2. 2..haşlanmış yumurta sarısı konuluyormuş..ben hiç denemedim....siz ekleyebilirsiniz..kıvamını daha koyu daha güzel yapıyormuş....
  3. 3..birde yalnızca mayonez ekleyerek yapıyorlar..ben sırf mayonez tadını ağır bulduğum için yoğurt mutlaka kullanıyorum......daha hafif oluyor....
  4. 4..son olarak salam,kaşar çok yakışıyor...özellikle bu malzemeleri katmaya çalışıyorum.....

40 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Sen de sarı al o zaman:)) Kız dediyse kesin kızdır heheh:)

Hayırlı ve sağlıklı olsun da..

Bayılırım Rus salatasına, ellerine sağlık canım..

Ilker Erdem dedi ki...

Canim hayirli olsun, kiz da guzel erkek cocuguda. yeterki saglikli olsun bu herseyden onemli. Bende her ikiside var Allaha sukur. Bir kiz bir erkek ikizlerim var.
Rus salatan cok degisik olmus. Ayrica salam, misir ve yogurt eklemissin. Ben bu malzemeleri kullanmam Rus salatasina. Goruntusude cok sade ve guzel gorunuyor. Ellerine saglik. Gorusmek uzere. Sevgiler

SOFRAM dedi ki...

Disal'ciğim merhabalar,pek iştah açıcı görünüyor salatan, çok ta severim, ellerine sağlık güzelim.

Canım allah hayırlısını versin, ama tabii bence cinsiyeti aynı olunca çok daha iyi oluyor, bizim de iki kızımız var biliyorsun.Yeterki sağlıkla dünyaya gelsin canım, neyse zor ayları atlattın sayılır, kendine iyi bak güzelim, sevgilerimle öpüyorum:))

mutfaktakizaman dedi ki...

canim eli ayagi duzgun hayirli bir cocuk olsun insallah...bende sabirsizlikla bekliyoum ama daha doktorumun soyleyecegini umut etmiyorum daha 4 aylik...


canim ayni taktigi kullaniyoruz fakat ben 20 dakika onceye ayarliyorum done done uyaniyorum kendi istedigim saatte kalkmis oluyorum en azindan;))hihi



ellerine saglik canim esimin en cok sevdigi salatadir bende zirf mayonezli kaldiramiyorum cok agir oluyor yogurtla bence tadi daha nefis,daha hafif oluyor...

cokmu konustum ne;))ugramiyorsun biliyorum....

birsence dedi ki...

bence bu bir ziyettir disalciğim bende her sabah yapıyorum aynı eziyeti kendime kocama yan,alt ve üst komşuma:)))) bence yapmamak lazım ama alışkanlık yaptıkm bir kere...senin şu 10 da açılma fikrimne bayıldım kesinlikle meclise öneri verelim bununla ilgili:)))
bebişine gelince inşallah sağlıklı bir yavrun olur cinsiyeti ise kalbinden ne geçiyorsa o olsun inşallah....
salatnda müthiş ben bayılıyorum...evet salatanın aslında yoğurt yok biz hafifletmesi açısından koyuyoruz hepsini mayonez koymuyorum..ellerie sağlık bir tanem...

İNCİ dedi ki...

Gönlünüzden ne geçiyorsa o olsun dilerim bebeğin cinsiyeti.Sağlığı yerinde olsunda en başta.Tatlı heyecanlar bunlar.Özellikle alışveriş kısmını çok seviyorum ben.Bebek eşyaları almak gerçekten çok çok keyifli.Salata çok hoş olmuş.Elinize sağlık:)

Unknown dedi ki...

Canım sağlıkla kucağına al inşallah
Salatan süper ellerine sağlık öpüyorum...

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
Rus salatası nefis görünüyor, ellerine sağlık.
Resimlerinde ki o ferahlığa bayılıyorum.
Yapay ışık-flaş yerine doğal güneş ışığı kullanman tariflerini dergilerden fırlamış gibi gösteriyor.
Uyanma taktiğin bence eziyet.
Yatakta şekerleme yapmaya bayılırım ama ya uyur kalırsam diye huzursuzluktan uyuyamam : )
Günümüzde manyetik dalgaların yoğunluğu altında yaşıyorken bebeğinin sağlıklı olması bence her şeyden daha mühim.
Rabbim sağlıkla tamamına erdirsin.

Pembe Tatlar dedi ki...

Ayy canım bende senin gibi uyanıyorum eşim ne anlıyorsun 5dk daha uyumaktan diye söylenir hep:))
Yalnız değilmişim heheh:))

Bebişible sağlığınzıın iyi olması çok güzeş hayırlııs olsun inşlh canım salatanda çok lezziiz gözüküyor ellerine sağlık...

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Salatan nefis olmuş arkadaşım ellerine sağlık...
Güzel bir hafta geçirmeni dilerim...

Saliha dedi ki...

mmm cok severım evet sırf mayonezlı olur ama oda cok agır oluyor:)
ınanmıyorum adaş bende aynı uygulamayı yapıyorum ama esım pek memnun degıl ona ezıyet gıbı gelıyor:Dhem uykum hafıf hem uykuya duskunum:D:D
sevgılerımle....

sibellebutikpasta dedi ki...

Salihacım Allah tamamına erdirsin canım, kız erkek farkeder mi, sağlıklı olsun yeter ki:-))Bence kendine eziyet etmeyi bırak saati hiç değilse yarım saat önceye kur:-))

ceyt dedi ki...

canım hayırlısı olsun.Allah sağlıkla kucağınıza almanızı nasip etsin.
salatan da nefis olmuş.ellerine sağlık.
öpüyorum kocaman sevgiler...

iremlemekanlar dedi ki...

Selam disal hanım ben çok güzel bir bölüm okudum :)) Hamile olduğununuzu duyunca çok sevindim.Sağlıklı bir çocuk olur inşallah Kız olmasına ben çok sevindim doğrusu kız çocuklarını seven biri olarak;Amerikan salatasını bende yapacağım tarifiniz inanılmaz güzel ve hafif geldi tadını merak ettim şimdiden :) sevgilerlee...

hilalinmutfagi dedi ki...

Ellerine saglik canim rus salatasi nefis gorunuyor,ayrica findik guzeline bayildim o tabagi ben alabilirmiyim..sevgiler..

orece dedi ki...

ellerinize sağlık blogunuzda gerçekten süper eklemek istiyorum ama ekleyemedim bende sık kullanılanlara ekledim. sevgiyle kalın

ozlemhan dedi ki...

Ay canım ya çok tatlı bir heyacan benim kızımda 14 aylık nasıl geçti hiç anlamadım. sağlıklı mutlu bir bebek olur inşallah. Rus salatasınada bayılırım ellerine sağlık

gülay dedi ki...

canım bende her sabah aynı şekilde uyanıyorum:)
rus salata nefis fotoğraf şahane..
bebeğinin cinsiyeti gönlünden ne geçiyorsa onu versin, sağlıkla...

sevgiler...

Tijen dedi ki...

Çocukken ne severdik. Yemeyeli yıllar olmuştur. Özlemedim de iyi mi Disal? Nasıl bizim oralar? İyi bakın yaza kadar.

Canan dedi ki...

Disal'cim ellerine sağlık canım. Salatan pek bir nefis görünüyor.

Sabahları senin bulduğun formülü ben asla uygulayamam. Çünkü beni kaldıran saat sesinden nefret ediyorum:( O nesnenin sesini bir daha duymamak için de hemen kapıyorum.

Bebişin cinsiyeti için hayırlısı olsun diyelim. Allah gönlünüze göre versin. Sağlıklı sıhhatli olsun inşallah.

Öptüm canım,
Canan

Baharcicegi dedi ki...

esim ve kizimda senin gibi bir saat öncesine ayarliyorlar ,bir kizimin alarmi bir esimin alarmi saat alarmindan uyutmyorlar ,ben kalkacagim saate ayarlar tik ayaktayim
yegenimiz saglikli olsun ister kiz ister erkek olsun herseyin hayirlisi saglik
rus salatan yemek dergilerindeki gibi net cikms harika cekmissin
kocaman öpüyorum bacim

cahide dedi ki...

Benimde arşivde duran farklı bir rus salatası tarifim var.İçindekini söylemiyeyim sürpriz olsun.Ama salam ve kaşar peyniride ilginç olmuş doğrusu ellerine sağlık canım...
http://cahideninelleri.wordpress.com

saniyesultan dedi ki...

ÇOK SEVERİM,BÖREĞİN VE ÇAYIN YANINDA GÜZEL OLUR...

angel dedi ki...

selam arkadasim hayirli olsun bebisin saglikli olsun kiz erkek farktmeiyor evlat hasreti ceken anneleri gordukce.allah aratmasin diyorum.
rus salatasi herzman favorimdir ama kasar ve salamli denememistim.cok merak ettim boyle tadini ilk firsatta denicem.sevgilerle

yesildomates dedi ki...

canım kankim en sevdiğim salata off bayılırım..
ellerine sağlık..
aaa yüzde otuzluk ihtimalle ayıpsız kusursuz olsun bebeğimiz ama erkek olsada fena olmaz:)nasılda kızdırıyorum seni..
canım seni kocaman, en kocamanda kızlarımı öpüyorum..:))
canım arkadaşım...

Dilekhaniminmutfagi dedi ki...

disal arkadaş salatan çok güzel görünüyor.bebekse rabbim hayırlısını verir inşaallah selametle

keskinli dedi ki...

canim bende sen gibi bir saat önceye ayarlarim hep saati eziyet degil iyi fikir :))
bebek konusundada rabbim hayirlisini versin Insallah
salatanda enfes ellerine saglik
topragam öptümmmmmmmm...............

MUTFAKCİNİ dedi ki...

Bebek mi bekliyosunn,ay çok sevindim :)Hayırlı olsunn.salatan nefis görünüyor,çoks everim zaten kendisini :) sevgilerrr.

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Disalcim allah hayirlisini nasib etsin insallah,saglikli olsun insallah...bizler hastanede neler goruyoruz,eli ayagi düzgün olsun insallah...en önemlisi o degil mi...
Rus salatasini çok çok severim bazen kendim için bile yaptigim olur hani:)) sunumu da sahane olmus optm seni...

pelince dedi ki...

Canım öncelikle rus salatasından bir kaşık aldım bile :) ellerine sağlık... hamilelik güzel gidiyor anladığım kadarıyla,cinsiyeti de belli olmuş sanırım.. allah eli ayağı düzgün sağlıkla doğmasını nasip etsin inşallah.. erkekler genelde 2,5 aylıkken bile kendini belli ediyor :))
saat uygulamasını eşimde yapar ,ayy ben de deli olurum :))uykucular sizi:))

öpüyorum canım...

Halenze dedi ki...

Bu sene kız senesi midir nedir. hadi hayırlı olur inşallah. senin erteleme yöntemini ben hep yapıyordum çok iyi bi yöntem. öptüm seni bu arada rus salatana bakmıyorum Allahım göremiyorum göremiyorum:P yalan tabi bal gibi görüyorum ama briaz daha bakarsam kalkıp yapıcam:)

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim, rus salatasi harika olmus, asagidaki findikli güzelde felaket güzele benziyor, hiim agzimin sulari akacak,
ellerine saglik,

sevgiler....

ehlikeyf dedi ki...

merhaba sevgili disal,ben o kız heyecanını üç kere yaşadım doktor göstermiyor bi dahaki aya inşallah dediğinde ben teşhisi koyuyordum zaten tamam buda kız diyordum:))kız çocukları evin neşesini bir kat daha arttıryor,gerçi cinsiyetin hiç önemi yok sağlıklı olması daha mühim.yataktan kalkışına geline aynen eşimin taktiği oda öğretmen(şuan idareci)öğrencilik yıllarından alışkanlığıymış ben ilk alarmda kalkıyorum olan bana oluyor yani:)salatan ve yorum bırakamadığım diğer tariflerin için ellerine sağlık diyorum.galetalı tatlını ben bi irmiksizlik anında olurmuki endişesiyle kullanmış yayınlarkende patenti bana ait ben buldum esprisi yapmıştım,böyle bir tatlının olacağını tahmin ediyordum varmış,lafı çok uzattım sevgilerimi bırakıp kaçıyorum:)

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
cok sevindim gercekten, minik melegin hosgelsin, saglikli gelsin ve anne-babasini ve ablasini mutluluga bogsun. Bizler öyle güzel günler geciriyoruz bebegimizle, birde su hastaliklar olmazsa cok güzel olacak:))

Her evlat ayri bir güzellik ve mutluluk getiriyor kendisiyle birlikte, güzel Allahim herkesin gönlüne göre veriyor, bu sözüme inan bak, kiz-erkek hic farketmez, yeter ki saglikli olsun, ama senin gönlünden gecenleride cok iyi anliyorum, haliyle bir kizin varken insan dogal olarak digerinden istiyor! Bu konuda bende öyle düsünüyorum yalan yok.

Selamlar ve kocaman öptüm

NOT:
Sonradan aklima geldi, ben dogum yaptigimda bir baska anne adayina da son ana kadar hep kiz bebek demisler ama sonunda ne olmus?? Erkek gelince sok olmuslar, cünkü herseyi pembis pembis hazirlanmis bebegin, bunun sorumlusu olarakta bebegin kordonu pipisini öyle bir saklamis ki, pes yani diyorum!

hunerlieller dedi ki...

inan her sabah bende bu şekilde kalkarım saati erkene alsamda kalmak eziyet:(inş.en kısa zamanda bebişi saglıklı bir şekilde kucagına alırsın.rus salatası harika görünüyor .bende mayonez sevmem o yüzden yoğurt tercih ederim.ellerine saglık canımcım.kendine iyi bak .görüşmek üzere.

Unknown dedi ki...

Disalcigim hayirli olsun canim ne guzel bir bebegin gelecegi heyecan ,mutluluk. Allah Saglikli sihatli kucagina almak nasip etsin canim.

Russalatasi nefis gorunuyor ellerine saglik canim kucak dolusu sevgilerimi birakim.

hayat dedi ki...

Disalciğim, Allah bebeğinizi sağlıklı sıhhatli ve gönlünüze göre versin.
Rus salatası da nefis görünüyor.Eline sağlık.
Sevgiler...

keskinli dedi ki...

canim basilikumun diger adi feslegen salatalara enfes yakisiyor sevgiler hayirli cumalar topragam

Betül KAVAL dedi ki...

mmm nefis ellerine sağlık canım.

bende çok severim faka haileyken ayvalık tostu yerken içindeki salatadan felaket ymurt kokusu gelmiti günden beri ağzıma sümedim. sanki o koku her seferinde geliyormuş gibi oluyo :)

sevgiler

casminella dedi ki...

Yoğurt sayesinde şimdiye kadar bildiğimiz rus salatalarından daha hafif olduğunu tahmin ediyorum, ellerinize sağlık...
Çocuğunuzun cinsiyeti inanın hiç önemli değil, her iki durumda da çok seveceksiniz, sağlıklı doğar, hayırlı bir evlat olur inşallah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak