28 Ekim 2009 Çarşamba

FINDIK GÜZELİ





bugün günlerden güzel bir gün.....öğleden sonra uzun bir tatile giriyoruz yaşasın....kızım öğrenci,eşimde öğretmen olunca bu güzel tatilden nasılda yararlandığımı düşünün artık....

sabah kahvaltısı,servisi gözlemek ve rapunsel saçlı kızımın saçlarıyla uğraşmak yok daha doğrusu sabahın erken saatinde yok:)

geçenlerde bir korku filmi seyrettim....hem korkarım hem seyrederim işte....sonrada kızarım kendime neden baktım ki diye.....bu da onlardan biriydi.....hamile olduğum için hormanlar farklımı çlışıyor yoksa gerçekten korkunçmuydu ayırt edemedim...filmin başından sonuna kadar kalbim gümbür gümbür attı.....sabaha kadar gardroba bakarak uyumaya çalıştım...

neden gardrop ?filmi izlerseniz anlarsınız..ve duşakabinin kapaklarıda bi kaç gün açık durdu...:)oda filmden bi kare izleyin:)

filmin adı pek yakında ......tıklayın ve konusuna bi göz atın..bence konusunda hiçde korkunç bişey yok.izlerkenki sahneler ürkütücü....belkide diyeceksiniz amaaan bu mu ben bunu izledim hiçde korkmadım.....ama ben çook korktum:)neyse bi bakın bi gece geçirin ondan sonra konuşuruz:)

şimdi gelelim bu güzel tatlıya...aslında ramazanda deneyip yayınlasam daha güzel olurdu..şerbetliler o vakit daha revaşta ...ama seneye hazırlık olsun bizimki....

bu güzel tarifide papatyacımdan almıştım....yiyenler çok beğendiler.....fındığın tadı belli oluyor...hoş bir tat bırakıyor ağızda.....teşekkürler canım tarif için.....bide ters tık kopya işini açık bıraksan ne olur sanki..bütün tarifi yazdırcaksın bana....kopyala yapıştır derdim ne güzel....şimdi parmaklara kuvvet aynısını yaz bakalım disal:)

ben üzerine kremşanti yapmadım..menümde başka kremalı pastalar vardı.....hepsi kremalı olmasın diye bunu tatlı görüntüsünde bıraktım....üzerine kremşanti yapmak isterseniz tarifte var zaten:)

malzemeler.....
  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı galeta unu
  • 1 su bardağı hindistan cevizi
  • 1 su bardağı ince kıyılmış fındık
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
şerbet için....
  • 1,5 su bardağı su
  • 1 su bardağı şeker
  • 1-2 damla limon suyu
üzeri için...
  • 1 poşet kremşanti
  • 1 su bardağı süt
yapılışı.....
  1. öncelikle şerbet için şeker ve su kaynatılır....limon damlası eklenerek soğumaya bırakılır..
  2. keki için şeker ve yumurta yaklaşık beş dakika çırpılır.....diğer malzemelerde tek tek ilave edilir....
  3. yağlanmış yuvarlak veya kare borcama harç dökülerek 180-200 dereceli fırında üzeri kızarana kadar pişirilir....
  4. frından çıkardıktan bi kaç dakika sonra soğuk şerbet üzerine gezdirilir....
  5. daha sonra isteğe göre ister heryerine sürmek sureti ile ister şekilli sıkarak,çırpılmış şanti ile servis edilir.....
afiyet olsun...:)

54 yorum:

hunerlieller dedi ki...

canım kek harika görünüyor.ellerine saglık.bende bu birkaç günlük tatil haberine pek sevindim.oglum için erken kalkmayacagım:)korku flimlerini bende çok severim ama şimdiye kadar etkisinde kaldıgım olmadı.bu flimi mutlaka izlemelim.sonucu haber veririm sana:)kendine iyi bak arkadaşım.görüşmek üzere...

Hansa dedi ki...

eline sağlık çok güzel bir dilim duruyor karşımda :)
aynı şey aklımdan gçti ve hafta başı eşime dedimki keşke öğretmen olsaydın ( daha doğrusu öğretmenliğini yapsaydın zira zaten öğretmen) ne güzel 5 gün tatil yapardık diye...
size iyi tatiller çok gezip bebişi çok yorma...:):)
sevgilerimle...

BESTE TADINDA-EBRU. dedi ki...

DİSALCİĞİM,ÇOK SEVİNDİM BEBİŞİN HAYIRLI OLSUN CANIM.NE KADARLIK ACABA.BU ARADA KIZIN KAÇ YAŞINDA.BENDE 2 NUMARA İÇİN DÜŞÜNÜR DURURUM.BESTE 6 YAŞINDA SENAYE OKULA BAŞLAYACAK.ACABA ÇOK MU GEÇ KALDIM.AMAN HAYIRLISI.
CANIMCIM TATLI NEFİS BEN BUNU KOMPLE ALDIM GÖTÜRDÜM HABERİN OLSUN.ARAMA YANİ TATLI NEREYE GİTMİŞ DİYE:))ELLERİNE SAĞLIK....

müjde dedi ki...

Ellerine sağlık Disalciğim.Harika olmuş.İlk fırsatta deneyeceğim.Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Ayyyyyyy harika görünüyor canım ellerine sağlık öptüm...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

bırakmam banane:) istediğin tarifi söyle, ben mail atarım sana:)


ellerine sağlık canımın içi, bu tatlıyı ne zaman görsem çok canım çekiyor:)


filmi de merak ettim, bakayım..

Krema Tadında dedi ki...

nefis görünüyor sunumuda çok güzel olmuş ellerinize sağlık

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Offf bu ne guzellik boyle!!!!!!!!! Harika bir goruntu. Ellerine saglik!!

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

:) Filmin fragmanini seyrettimde... aaay hic bana gore degil, korkudan ben altima yaparim:)) Hic sevmem korku filmlerini, gunlerce uykum kacar, evin icinde dolasamaz olurum. Bence sende seyretme bu hamile halinle:) Cocuk korkar sonra bu pek iyi olmaz:))

ab-ı hayat dedi ki...

Nefis görünüyor canım,ellerine sağlık....Hafta sonu gelen misafirlerim için aşağıdaki böreği de denedim ve çok beğendim.


sevgiler...

Adsız dedi ki...

Disal'im senin hamileliğini öğrendim ya seni düşünür dururum artık:))Kimin hamileliğini duysam öyle olur çünkü.Yakın olsam gelir başına dikilirdim"Yaptığın çok yanlış o korktuğun anların bebeğe nasıl yansıyacağını düşünmüyormusun derdim..":))araştırırsan bana hak verirsin.Korku filmlerini hiç seyretmem çünkü beynimi,ruhumu kirlettiğini düşünürüm.
Sen en iyisi bu şahane lezzetleri hem yap hem ye bebeğimiz turp gibi olsun.Ellerine sağlık canım benim,muhabbetle kal....

Disalce dedi ki...

mügecim ne şanslısın valla..hem seyret hem etkisinde kalma..ben birde halka filmini asla unutamam...günlerce ışığı yakarak uyuduğumu bilirim:)

sevgili hansacım valla bu öğretmenlik o kadar güzel bir meslekmiş ki ne zaman ne tatili olsa ailecek evdeyiz:)darısı başına olsunmu...:)olsun olsun..ne güzel keyif yaparsın ara bir....

sevgili ebrucum...canım benim iki numaram 3,5 aylık..kızımda 8 yaşında...ben çok geç kaldım diye düşünüyorum...ama şöylede bişey duydum..okul açıldığında çocuk beni gönderip evdeki küçüğü seviyorlar diye bozuluyormuş..birde birinci sınıf dersleri zor geçer hem bebek hemde kızın dersleri seni yorabilir..sende ikinci sınıfa kadar erteleyebilirsin..öpüyorum seni...

müjdecim beğeneceğini düşünüyorum...şimdiden afiyet olsun..:)

deryacım beğenmene sevindim..teşekkürler...öptüm seni...

papatyacım okey anlaştık...istediğim tarifi gönderirsin...sonrada of pof yok ama:)teşekkürler canım..öpüyorum...

sevgili bhar...beğenmene sevindim..teşekkürler..sevgiler..

sevgili düşbahçesi...valla boş bulundum izledim işte..keşke bakmasaydım dedim ama film bitmişti ben bunu söylediğimde...:)teşekkürler öpüyorum seni..

canım abıhayat...deneyip beğenmene sevindim.inşallah seninki daha kıvamında olmuştur..benimki biraz yağsızdıda...öptüm canım arkadaşım...

canım cahidecim...beni düşünmen beni çok sevindirdi...aaah ah bende farkındayım bu konularda dayanıksız bir insanım...ama o ilk sahneden sonrassını seyretmeden duramıyor insan...haklısın..çocuk nasıl gerilmiştir:)öpüyorum canım..teşekkürler yorumun için...

MUTFAKISTAN dedi ki...

CANIM COK GULDUM BENIM DAMADIM O FILMI IZLEDIGINDEN BERI DUSAKABIN HIC KAPANMIYORMUS....
BENCE SEYRETME ARTIK BOYLE FILMLERI
KEK SUPER OLMUS ELINE SAGLIK
SEVGILER

TuruncuTatlar dedi ki...

gel beni ye diyor ellerine sağlık sevgiler...

yesildomates dedi ki...

valla ben de şimdi bu tatlının tarifini almak için blogu açtım ve senin güzel resminle karşılaştım..
çok sık yaptığım ve beğendiğim lezzetllerin arasında oldu artık..
ellerine sağlık arkadaşım..
sen bu filimlerden vazgeçemiyeceksin herhalde..karnındaki yavruyu bari korkutma.:))
öpüyorum..
biliyon yarına misafirim var..mutfağa koşoyom...:))
öpüyoruuuuuuummm

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

OHHH KEKLER HAZIR
SEVDİKLERİN YANINDA,
TELAŞDA YOK..
OZAMN YAŞASIN TATİL..
KEYFİN ÇOK OLSUN DİSALCİĞİM..
ELLERİNE SAĞLIK.

Adsız dedi ki...

merhabalar
Fındık güzeli çok güzel ve leziz görünüyor sunumuda harika. Ellerinize sağlık ayrıca tatil döneminizde inşallah çok iyi geçer.
tunacetin

Narince dedi ki...

Biz bu hafta hep tatil yaptık desem kıskanmazsın umarım. Zira domuz gribi korkusu çok fena. Adım atmaya korkuyoruz dışarı.
Fındık güzeli çok çekici, ellerine sağlık.

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Disalim ellerine sağlık tatlı çok güzel görünüyor.

Ayrıca minik mucize bekliyormuşsun.Rabbim hayırlısıyla tamamına erdirsin
epeyde hamile var sanırım bu alemde:)

mutlu tatiller

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK .YAŞASIN TATİL DİYORUM BİR ÖĞRETMEN OLARAK.AY ÖYLE İHTİYAÇ OLUYOR Kİ BAZEN.ŞU SALGIN DÖNEMİNDE ÖZELLİKLE.
SEVGİLER

made in funda dedi ki...

hamileyken insan her duyguyu hissdebiliyor kolayca..ama sonra kendine gülüyosun..ama o filmi ben de merak ettim..pastan süper..ellerine sağlık..

Canan dedi ki...

Disal Sultan elleriniz dert görmeye. Tatlınız pek möhkem görünüyor.

Bebişime iyi bak ne o korku filmi falan çocuğu korkutma öyle abiduk gubidik şeylerle:) Teyzesi kızıyor ona göre haaa:)

İkinizi de öptüm pardon güzel kızımı da öptüm.
Muck muck muck
Canan

angel dedi ki...

canim ben korku filmi hastasiyim.ozel olarak giderim korku sinemalarina:))
kekinde harika hamarat becerikli arkadasim beni:)))

Aysultan... dedi ki...

Bence yaptığım ve yediğim en harika tatlılardan biri:) ellerine sağlık canım...

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canikom,
valla cesaretine hayran kalmamak elde degil, sen bu halinle nasil dayanabildin o filme??

Ben hamileyken o tür seylerden cok korkardim, gerci simdi pek fazla korkmuyorum ama senin icinde bir kereye mahsus affedelim gitsin dimi ama???

Gardrop ve dusakabinlerin acik tutulmasi bölümüne cok güldüm gercekten, ise yariyor mu bari??

Saka yaptim ama findikli tatlin herseylere degmis, bu haliyle de cok nefis görünüyor, ellerine saglik diyorum.

Selamlar ve kocaman öptüm

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Sevgili Disal yendiden anne oluyormuşsun tebrikler canım ALLAH hayırlısı ile kucağına almayı nasip etsin benimde 5 inci erkek torunum 20 ağustosta dünyaya geldi RABBİM sizlerde göstersin.
Çok sıkıntılı günler yaşadık bebeğin sağlık sorunları dolayısıyle sizleri ziyaret edemedim bu yüzden şimdi çok şükür herşey düzeldi .
Ellerine sağlık bu tarifinde herzamankiler gibi çok güzel görünüyor SEVGİLER HAYIRLI TATİLLER

Pembe Tatlar dedi ki...

Kesinlikle korku filmleri asla bana göre değil...
Ben bu tatlıyı alıp gideyim sen seyret filmlerini:>)

Betül KAVAL dedi ki...

NEFİS GÖZÜKÜYOR ELLERİNE SAĞLIK CANIM..

SEVGİLER

Saliha dedi ki...

adaşım ellerine sağlık..bebiş ve sen nasılsın?bende hamıleyken korku fımı seyrederdım:)benım oglumu gorusen sımdı kadar dıkkatlı ve korkarkı dusucem bısı olcak dıye:):) aman ızleme bı daha ben oglumunkını buna yoruyorum,bebekken merdıvenlerden ınısını gorseydın bana hakverırdın:)

sevgılerımle canım.

gülay mutfakta dedi ki...

canım ellerine sağlık.. böyle sunumla da nefis görünüyor... iyi tatiller..

sevgiler..

Adsız dedi ki...

selam
canım ellerine sağlık çok güzel bir tatlı kesinlikle denemeliyim
hayırlı cumalar,sevgiler

sofrakeyfi.blogcu.com

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
Hem resim, hemde tatlı nefis görünüyor,ellerine ve emeğine sağlık.
Tatil bizde ters tepiyor : )
Kızım bilgisayarı ele geçirdiği için tatil süresince ben oturamıyorum.
Ama evde olması zıpır zıpır ordan oraya koşup, şaklabanlıklar, taklitler yapmasını da özlemiyor değilim.
Bir kaç gün bilgisayar başına geçmesemde olur.
Filme gelirsek;
Ben asla korku filmi seyretmem.
Özellikle büyü-ruh-cin gibi konuları içerenleri eve sokmam.
Sonraki günleri stres içinde geçireceksem, o filmi hiç seyretmeyeyim daha iyi.
Ama gerilim filmleri başka, iyi bir gerilim filmini seve seve seyrederim.

makbule dedi ki...

bende hiç bakamam korku filmlerine fazla korkağım sanırım kendi kendini korkutmak saçma geliyor bana...tatlında harika görünüyor...
ellerine sağlık

Baharcicegi dedi ki...

önceden bende hem korkar hem bakardim,dedigin filme bakmadim ama artik korku filmleri beni cekmiyor herhalde kormuyorum artik
canimcim tatilin keyfini cikar aliecek,findik güzelinden bir dilim aldim ellerine saglik

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Disalcim ellerine saglik pek guzel tarif hele o dilim bitirdi beni not edilecekler arasina alindi:))opuyorum canim seni iyi pazarlar...

Adsız dedi ki...

Harika bir tatli olmus, ellerine saglik canim. Sevgilerimi gönderiyorum.

mutfaktakizaman dedi ki...

ellerine saglik canim nefis gorunuyor...

korku filmleri asla bana gore degil cok korkarim...heleki hamilelikte aman Allahim yok yok kalsin:D

HUYSUZBALIK dedi ki...

Disalcim dikkat et hamile hamile korkutma kendini :) Tatlı nefis görünüyor ellerine sağlık. Sevgiler...

arzumcum.blogspot.com dedi ki...

güzelde güzel haniii.çok güzel ve iştah kabartan bir görü
nüm.ellerine sağlık canım.

yildiz dedi ki...

Eskiden hamile kadinlari korkutmak iyi degil derlerdi,zamane hamileleri ile de bizi "korkutun"
der gibi....Sonuclarina katlanacaksin mecburen.
Bir findikli tarifte ben de var canim,ay keske birbirimizin findikli tariflerin tadina bakabilseydikte;"a yok,senin yaptigin daha güzel olmus"muhabeti
ne de güzel olurdu.
Sevgiyle ve dostca kal.

Işıl dedi ki...

BU FINDIK GÜZELİ NEFİS GÖRÜNÜYOR

iremlemekanlar dedi ki...

Selam Disal hanım :) sizin yazdıklarınızı okurken büyük haz duyuyorum anlatış şekliniz okadar içten bir okadarda keyifli keşke bende bloğuma bu kadar güzel şeylerden bahsede bilsem tatlı 100 puan haftanın tatlısı seçtim ellerinize sağlık sevgilerlee

karadenizsofrasi-Balıkesir dedi ki...

selam,
fındık güzeli cezbediyor insanı,hemen bende yapayım istedim ama malum kilolar,
tatilin umarım güzel geçmiştir,sağlıklı ve güzel günler diliyorum

karadenizsofrasi-Balıkesir dedi ki...

selam,
fındık güzeli cezbediyor insanı,hemen bende yapayım istedim ama malum kilolar,
tatilin umarım güzel geçmiştir,sağlıklı ve güzel günler diliyorum

SOFRAM dedi ki...

Disalciğim tatlın pek güzel görünüyor, şerbetli talılar da en sevdiklerimden ama yememeye çalışıyorum.Ellerine sağlık canım.
Aman canım seyretme böyle filmleri, sonra bebeğini de etkileyeceksin,dikkat et kendine, sevgilerimle öptüm güzelim:))

harikamutfak dedi ki...

selam canım...bu keki hafta sonu arkadaşımda yedim.tarifinide aldım.aynen senin ölçülerin...gerçekten çok lezzetli oluyor.ellerine sağlık...

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık çok leziz görünüyor...Selamlar....

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Disal'cigim,
Nefis olmus nefis.

Sevgilerimi gonderiyorum ve de guzel bir hafta sonu diliyorum.

kalpkurabiye dedi ki...

çok güzell ellerinize sağlık bir güzel ancak bu kadar güzel olur sevgiler..

Özlem dedi ki...

ellerine sağlık, bu güzele can dayanmaz valla :)

MUTFAKCİNİ dedi ki...

Güzeller güzeli :) Muhteşem görünüyor.Tarifi hemen yazıyorum bi kenara.Süsleme de müthiş olmuş.Ellerine sağlık canım.

Unknown dedi ki...

disalcim arkadaşım bence bu fındık güzeli değil senin güzelin ne dersin?

Disalce dedi ki...

canım dönmezçağlarım....bence hatta o senin güzelliğin...güzel ve tatlı yorumun için teşekkürler..

Sesiz Takipçin dedi ki...

Bu tatlı favorim oldu harika ve riski olmayan muhteşem lezzet,nezaman misafire ne tatlı yapayım diye düşünsem ilk aklıma gelen tatlıdır...Tüm malzemelerim elimin altında bulunuyor...
Ellerinize emeğinize sağlık....Sevgilerimle....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak