3 Haziran 2012 Pazar

ROYAL İÇİNG KREMALI ZENCEFİLLİ KURABİYELER

zncefilli,pekmezli kurabiye

aslında peş peşe kurabiye tarifi vermişliğim yoktur ama bu tarifi hemen yazmak istedim....

bazen doğru zamanda ,doğru malzemeler bir araya gelince ortaya harika lezzetler çıkabiliyor....

ben şu an bu kurabiyeyi çok övüyor olabilirim......ama bir yandanda şunu düşünüyorum...gerçekten lezzetlimi yoksa ben onu doğru zamanda ,doğru malzemelerle yaptığım için mi güzel geliyor bana....

belkide açken yedim ve tadı damağımda kaldı....

aslında ilk pişirdiğimde ,tamam açtım,öyle yedim ama bu kurabiyeyi sevmemdeki en büyük etken ısırırken içinin hafiften yumuşak olmasıydı......ben biraz hazır bisküvilere benzettim tadını...

kızımın doğum günü için yaptım......ilk göz ağrımız Asya'mız 11 yaşında artık.......dördüncü sınıfını bitiren , büyük bir çocuk benim için.....bir hafta kaldı karne almasına.....şimdiden karnesinin nasıl olacağını biliyoruz....maşallah bu konuda bizi hiç yanıltmadı inşallah hep de öyle devam eder.....

masamızın genel halini çekmeyi unutmuşum......çok kalabalıktık dermişim..:)) biz kendi dört kişilik ailemiz ve asyanın siteden arkadaşları vardı....arkadaşlar derken ,bir anda her birinin tuzla buz olduğu,herkesin memlekete gideceğinin tuttuğu bir güne denk geldi partimiz....iki kız kardeşin gelebildiği minik bir grup olduk....

masamızda neler vardı neler....çocukların seveceği tarifler üzerinde durmaya çalıştım....onların fotoğraflarınıda daha sonra yayınlarım.....istek üzerine kurabiyelerden girelim konuya dedim....

zencefilli kurabiye

ne zamandır denemek istediğim bir kurabiyeydi ve üzerindeki içing kreması.......bu süsleme çok hoşuma gidiyor......internetten araştırırken -ooohhooo ne varki bende güzel yaparım ,diye havalandığım krema beni rezil etti :)))

bu işte de şeker hamurunda olduğu gibi yarı çuvalladım diyebilirim..her şeyin malzemeye baktığı bir iş oldu buda.....ince uçlu sıkma torbalarınız yoksa hiç bulaşmayın bunlara......ben rezil oldum siz kurtarın kendinizi..

artık poşetlerden ne sıkabildiysem onunla yaptım bişeyler..hayallerimi gerçekleştiremdim ama rengarenk bişeyler çıktı ortaya...

lafı bu kadar uzatmak hoşuma gitmiyor kusura bakmayın siz direk tarifi okuyun..ben bugün çenesi düşükleri oynayacağım anlaşılan...

ne zaman fotoğraf çok olsa, benimde çene çalışıyor....halbuki az yazmalı,okuru sıkmamalı ama nedendir bilemedim ,yazdıkça yazasım geliyor.....hemen alttaki fotonun altına geçiyorum ki konu dağılsın bende susayım:)))

doğum günü zencefilli kurabiye

masamızdan bi kare ...tatlı ağırlıklı bir masa olmuş......yaptığım bir salatada hiç dokunulmadı diyebilirim.....

zencefilli ,pekmezli kurabiye yapılışı
zencefilli kurabiye
malzemeler.....
  • 200 gr. yumuşak margarin
  • 1 adet yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 çay bardağı pekmez(pekmez olarak keçiboynuzu pekmezi kullandım)
  • 1 tatlı kaşığı üzüm sirkesi
  • 1 tatlı kaşığı zencefil
  • 1 tatlı kaşığı tarçın1 paket kabartma tozu
  • 2 buçuk su bardağı un( ben daha fazla ekledim..aldığı kadar diyebiliriz)
yapılışı......
  1. oda sıcaklığında yumuşamış margarin ve şeker karıştırılır....
  2. un hariç ,pekmez ve diğer malzemelerde karıştırılarak biraz yoğrulur..
  3. yavaş yavaş un ilave edilerek şekil verilecek kıvama getirilir.....
  4. unlanmış tezgahta yarım cm. kalınlığında açılır..
  5. istenen kalıplarla şekiller kesilir....
  6. yağlı kağıt serili tepsiye dizilir.....
  7. 180 dereceli fırında pişirilir.....
  8. pişen kurabiyeler soğuduktan sonra royal içing kreması ile süslenir...
ROYAL İÇİNG KREMASI İÇİN TIKLAYIN..

9 yorum:

Canan Demirbağ dedi ki...

Çok şeker olmuş ellerinize sağlık:))

TuruncuTatlar dedi ki...

canım benim hiç üzülme bence süper olmuşlar ellerine sağlık belkibende bir gün şu kremayla maça çıkarım ama sonuç seninki kadar olabilir mi :))bilmem

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
Öcelikle Asya'nın doğum gününü kutlarım, sağlıklı ve mutlu daha nice yıllara...
Kurabiyelerde nefis görünüyor, ellerine sağlık.
Bu arada;
Blogunda ki güncelleme sorunu düzelmiş, artık yeni yazı yayınladığın zaman haberimiz oluyor.

made in funda dedi ki...

bence rezil mezil falan olmamışsın.gayette güzel olmuşlar.ben şahsen gözlerimi alamadım canım.ellerine sağlık...

meleginmarifetleri dedi ki...

Salihacım kurabiyelerin renklendirmeleri gayet güzel olmuş ellerine sağlık..

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Canım öncelikle Asya'ya nice sağlıklı, mutlu, uzun ömürler diliyorum..Kurabiyeler bence çok güzel görünüyor, ben çok sevdim:). İçinin yumuşak kıvamı da fotoğrafa yansımış, nefis görünüyor. Ellerine sağlık:).
Sevgiler...
aslı

birincisin dedi ki...

Ellerine sağlık,oldukça güzel görünüyorlar,sevgiler:))

ilhan dedi ki...

Şeklini niye beğenmediniz anlamadım, çok şirin olmuşlar.Yazmaktan çekinmeyin. Rahatlamanın en güzel yolu içindekileri paylaşabilmek. Elinize sağlık.

HaticeMutfakta dedi ki...

Hepsi muhteşem olmuş ellerinize sağlık..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak