24 Ocak 2013 Perşembe

KABAK TATLISI

şerbetli tatlı kabak tatlısı
KABAK TATLISI

merhaba arkadaşlar....

bu aralar blogdan uzak kaldım....genelde blogcuların klasik cümlesidir bu......:))

hep uzunca bi zaman bloğumuza uğrayamamktan yakınırız......neden acaba.......işimiz çoksa, zamanımız yoksa, facebookta konuşanlar kimler acaba  :)))))) evet bende ordaydım  :))) herkes orda...:))) onun için buraya uğrayamıyoruz:))

şaka canım elbette işimizde çok gücümüzde....:)

kabak zamanı bitmeden hala denemeyen varsa pişirsin diye eklemek istedim......eskiden hiç sevmezdim kabağı.....çevremdekilerin nasıl sevdiğine de hayret ederdim....

ama şimdi çok seviyorum...zaten yiyeceklere karşı sevgi anlayışım tamamen değişti.....

blog dünyasından anladığım kadarıyla geneli kabak tatlısını çok seviyor....ve herkesin kendine göre bir tarifi var.....üzerinde çok oynanan bir tarif değil zaten...

kimi fazladan tahin ekliyor...kimi pişirmeden kireçliyor...kimide benim gibi en basit olana kaçıyor..şekerliyor:)

işte normal bir kabak tatlısı ...

kabak tatlısı.

malzemeler.....

  • 1 kg. soyulup doğranmış kabak
  • 2 su bardağı toz şeker(az şekerli isteyen az,çok şekerli seven artırabilir)

yapılışı.......

  1. kabaklar soyulur,yıkanır tencereye dizilir..
  2. üzerine şeker dökülür.....bir kaç saat beklenir...
  3. sulandıktan sonra kısık ateşte pişirilir..
  4. üzerine çatal ya da bıçak batırdığınızda kolay çıkıyorsa pişmiştir.... 

9 yorum:

nanemaydonoz sofrasıGÜL dedi ki...

fırında yapıldığında daha çok seviyorum ama o fırına yapışan şekerleri temizlemek bi hayli zor olunca bende kolaya kaçanlardan oluyorum çoğu zaman,eline sağlık

Disalce dedi ki...

fırında hiç denemedim...inşallah birgün de onu denerim....daha güzel oluyorsa denemekte fayda var:) yağlı kağıt serebilirim ..

zeymurancafe dedi ki...

annem hep fırında pişirir ve ben de bu şekılde severım ellerıne sağlık canım nefıs gorunuyor tahını tercıh etmıyorum

bir dilim bir tutam dedi ki...

Ne güzel yazmişsın..evet son günlerde blogçular hep zamansızlıktan şikayet ediyor.Bir çok arkadaşım ara verdim bundan sonra daha sık yazacağım diyor ama arkası gelmiyor.Herşeyin bir ömrü varmış Bloglarında maalesef bitmek üzere..biraz canlandırsak ne güzel olurdu..
Tatlıya gelince eline sağlık.Bende bu tarz pişiriyororum.Bir kere fırında denedim ve tepsimi çöpe atmak zorunda kaldım.

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

face konusunda haklısınız...:))...kabak konusunda da haklınız...:)))...bende sekerleyip pişirenlerdenim....lokum gibi görünüyorlar ellerinize sağlık

serapin mutfaginda pisenler dedi ki...

Aslında bu kabak değil lokum:)
Benimde en çok sevdiğim tencerede pişmiş halidir ama gecen gün fırında pişirdim. Benim tercihim sade olanı üzerine birsey istemem.:)
Bak gördün mü yine istedi canım.:)
Ellerine saglık cnm, ağzımızın tadı değişiyor gün geçtikçe. ;)

Nursevin SÖNMEZ dedi ki...

ellerinize sağlık. Nefis nefis.. aldım birtanesini..

ülkü dedi ki...

Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık.

Gönülünce dedi ki...

Ben kabağı sevenlerdenim seninde severek yemeye başlamana sevindim...Nefis tatlın için ellerine sağlık canım...
Sevgiler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak