1 Şubat 2013 Cuma

ÖZEL GÜNLER İÇİN KAHVALTI TARİFLERİ

kalpli sosis,kalpli peynir,özel gün tarifleri
özel gün tarifleri

yazımıza klasik bir cümleyle başlayalım....

erkeğin kalbine giden yol midesinden geçermiş.....ne dersiniz doğru mudur bu tespit?

benim eşim yemeye içmeye fazla önem vermediği için bu cümle bize uymuyor mesela.....bizim kalbimize giden yol yağsız yemeklerden geçiyor.....eşim yağ kokusunu sevmiyor o yüzden kızartmalar bizim eve fazla yapılmıyor.....

kısaca yaptığım yemekler bizim evde çok alkış alan yemekler değil:) tabi ufaklıklar bayılıyor böyle alengirli şeylere o başka......

eşimin kalbine yemekle gidemesem de çocukların kalbine bu yolla gidebiliyorum :)

mısırlı kanape

 belki yemeyi,görselliği seven eşiniz dostunuz varsa , ve güzel bir kahvaltıya özel dokunuşlar atmak istiyorsanız bu tarifleri sevdiklerinize yapabilirsiniz.....ama özel günlerden bi kaç gün önce yapın hanımlar..eşinizde sizin ne hediye istediğinizi görsün  :))) peynirden yapılmış yüzükler size pırlanta olarak dönebilir:)))))

şaka bi yana benim gibi takı ile aranız yoksa da boşverin gitsin  :)  romantik anlardan hoşlanmıyorsanız kahvaltının görselliğini bırakın ve tadına bakın...tadıda görünüşü kadar güzel çünkü....


özel gün tarifleri

 HAMBURGER EKMEĞİNDE YUMURTA VE KALP PEYNİR,SOSİS

malzemeler....

  • hamburger ekmeği
  • yumurta
  • muratbey peynir çeşitleri
  • kalp şeklinde kesilmiş sosisler
  • tereyağ
  • dereotu
  • kalp peynir ve sosis için ;
  • murta bey parmak peynir
  • küçük boy sosis
  • kürdan

yapılışı.......

  1. hamburger ekmeği ikiye bölünür....tam ortasından bir kalıpla kesilir...(bardak veya çiçek kalıp)
  2. tavaya konulur..içine tereyağdan küçük bir parça atılır..muratbey peynirlerinden çeşitli peynirler küçük küçük  doğranır...üzerine  yumurta kırılır...
  3. en üste kalp kesilmiş küçük sosisler konulur...
  4. kapağı kapatılarak yumurtanın pişmesini istediğiniz kadar pişirilir...
  5. kalp peynir için murtabey parmak peynir verep şekilde kesilir....çevrilip kalp şekline geldiğinde kürdan ile sabitlenir....aynı yöntem sosis için yapılır....
.............................

MISIRLI KANAPE

malzemeler...

yapılışı...

  1. murtabey sürmeli peyniri çiçek şeklinde ya da yuvarlak kesilmiş tost ekmeği üzerine sürülür...
  2. üstüne mısır taneleri dizilir....
  3. parmak peynirinden yuvarlaklar kesilir ve içleride yuvarlak şekilde oyulur..yüzük şekli verilir...
  4. kanape üzerine yerleştirerek sunum yapabilirsiniz.....

not.............


  1. hamburger ekmeğinden kalan çiçek şeklindeki kalıp ekmekleri kanapede değerlendirebilirsiniz..
  2. peynir ve sosisin kalp şeklini alma yöntemini çekmeyi unutmuşum en kısa zamanda ekleyeceğim....
  3. aşağıdaki şekilde kesilir..çevirerek kalp şekli verilir...

20 yorum:

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım Saliham,
Benim eşimin kalbine giden yol midesinden geçiyor ama ne yazık ki çok süslü ve yenilikçi tariflere açık değil.
Klasik tencere yemekleri, et yemekleri ve hamur işleri en sevdiği çeşitler.
Bazen bu tarz şeyler hazırlıyorum, "yine abidik-gubidik şeyler yapmışsın" diyor : )
Bu arada;
Çok özenli ve emek isteyen ürünler hazırlamışsın, hepsini çok beğendim, ellerine sağlık.

nanemaydonoz sofrasıGÜL dedi ki...

beyler için görsellikten ziyade şöyle et ve hamur işleri daha çok ilgi çekiyor zannederim en azından benim eşim için öyle,,,,
ama böyle süslü kahvaltı masalarına ben ve tüm kadınlar bayılıyoruz,elllerin dert görmesin canım çok hoş olmuşlar

Nurşen Aksoy dedi ki...

Ellerinize sağlık,hepsi çok şık olmuş..Özel günler için çok güzel sunumlar..

FİLİZ'CE dedi ki...

tarifleriniz muhteşemm..size imreniyorum.

muhabbetsofrasi dedi ki...

Allah mutluluğunuzu daim etsin...
amin...

görsel harika
eminim eşinde bayılıyodur bu sunumlara :)

Disalce dedi ki...

filizcim güzel sözlerin için çok teşekkür ederim.eminim sizde daha güzel cevherler vardır...:)

Peygamberim İzinden dedi ki...

Sunum harika çok hoşuma gitti biz hanımlar yeniliklere açığız ama benim eşimde klasik sunumlardan daha memnun oluyor..
Ellerinize emeğinize sağlık..

ihlamurcum dedi ki...

Hepsi çok şık olmuş, resim kalitesi de mükemmel. Bunları bir tek uygulamak kalıyor,elinize sağlık.

Özgür Tatlar dedi ki...

ne guzel goruntuler.istahim acildi sabah sabah.ellerine saglik.

made in funda dedi ki...

kesinlikle haklısın..tariflerin birbirinden güzel.elerine sağlık...

serapin mutfaginda pisenler dedi ki...

Ben o tek taşı alayım cnm. Harika görünüyor hepsi, ee tabii bunları uydurmakta hüner işi. Eline sağlık cnm. ;)

ReklamTurko dedi ki...

Merhaba Yemek Bloğunuzu ilgiyle takip ediyoruz. Ve bu nedenle sizlere destek olmak için google, yahoo, bing, yandex ve diğer arama motorlarında üst sıralarda çıkmanızı sağlayacak Ücretsiz Reklam veriyoruz, sitenize bağlantılar vererek tanıtımını yapalım hemde reklam bannerinizde bizden... reklamturko.blogspot.com Türkiyenin Reklam Platformu..

Adsız dedi ki...

Tarif ve sunum çok güzel ellerinize sağlık

neslice tarifler dedi ki...

Bayıldım ben bunlara... İnsan yemeğe kıyamaz o kalpleri. Eşin de eminim bu yüzden yemeye kıyamıyordur (: Ellerine sağlık canım.

Unknown dedi ki...

Çok yaratıcısınız. Özellikle kalp şeklindeki sosis ve peynirlere ve ok ucu ve arkasındaki mini peynirlere bayıldım. Oyuncaklı işleri sevdiğiniz belli. Ben de uzun zamandır blogcuyu ama bir süredir internetten uzktım. bloğunuzu yeni gördüm. Ben de bloğuma beklerim. Sevgiler. Sofra Şenliği www.sofrasenligi.blogspot.com

hanife dedi ki...

Salihacım sessiz takipçilerdenim uzun zamandır post yazmıyorsun sorun yoktur İnşaAllah

Melike - Habibe dedi ki...

salihaaaa nerelerdesin 15 tatil bittii okullar başladı hadii sende hareket yok iyisiniz dimi merakta bırakma blogcanları bacımmmm :)

zeymurancafe dedi ki...

süpersın canım ellerıne sağık

Adsız dedi ki...

Salihacım sitene bayıldım.Dediğim gibi buna çok ihtiyacım vardı.Hatta perşembe günü misafirlerime senin tariflerinden deneyeceğim.sevgiler...

Disalce dedi ki...

fatmacım ziyaretin beni çok memnun etti.:) teşekkür ederim güzel içten yorumun için :) bugün görüşmek üzere :)))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak