23 Kasım 2014 Pazar

PARMESAN PEYNİRLİ ÇUBUK KRAKER

peynirli kraker
peynirli çubuk kraker


parmesan peynirli kraker hamurumun yarısından kare,yarısından da bu çubuk krakerleri yaptım....

gerçeğine yakın bir görüntüsü ve tadı oldu diyebilirim....bir kaç ince dokunuşla güzel bir kraker yapabilirsiniz...

ev yapımı parmesan peynirli çubuk kraker
peynirli çubuk kraker


çubukları direk yağlı kağıt üzerinde açtığım hamuru keserek yaptım..kağıdı tepsiye dikkatlice koydum ve o şekilde pişirdim..tek hatam çubukları birbirinden ayırmamak oldu....şerit kesince mutlaka şeritleri birbirinden ayırın..

piştikten sonra bıçak yardımı ile krakerleri birbirinden ayırdım kolay oldu ama her yerinin eşit kızarması için ayrı olarak pişmesi şart....


ev yapımı çubuk kraker
parmesan peynirli çubuk  kraker

bu tarifi peynirsiz şekilde sade kraker olarakta yapabilirsiniz......tarif normalde sadeydi zaten..ben peynir ilave ettim :)))

asıl tarif için tıklayın.....


ev yapımı peynirli çubuk kraker
parmesan peynirli çubuk kraker


malzemeler......

  • 2 su bardağı un ( ben üçe yakın kullandım)
  • yarım paket kabartma tozu
  • 50 gr. tereyağ
  • 1 su bardağı buzlu su
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 yumurta 
  • 1 çay bardağı parmesan peyniri
  • deniz tuzu
  • 1 yemek kaşığı susam
  • 1 tatlı kaşığı pul biber,kekik 

yapılışı.......


  • oda ısında ki yağ ve yumurta karıştırılır.....
  • buzlu su eklenir.....
  • peynir ve baharatlar ilave edilir...
  • un ve kabartma tozu ilavesi ile  kulak memesi yumuşaklığından daha sert bir hamur elde edilir....
  • hamurdan iki büyük beze alınır...un yardımıyla bir beze açılır ...direk yağlı kağıt üserine alınır..diğer işlemler pişireceğiniz kağıt üzerinde uygulanır...
  •  tırtıklı hamur keseceği ile uzun şeritler kesilir...şeritleri tekrar istediğiniz uzunlukta kesebilirsiniz..
  • yağlı kağıt  tepsiye dikkatlice konulur....şeritler burada birbirinden biraz ayrılır..üzerine önce fırça yardımı ile zeytinyağ sürülür..sonra deniz tuzu serpilir....
  • önceden ısıtılmış 200 dereceli fırında pişirilir.......çabuk pişiyor yanmamasına dikkat edin..!

not.....

  1. içinde peynir olduğu için bir gün sonraya biraz yumuşuyor..ama o halde bile lezzetli..
  2. çabuk pişiyor dikkat yanmasın..
  3. ben hamurun yarısını kare,yarısınıda çubuk yaptım..istediğiniz şekilde yapabilirsiniz..
  4. içine istediğiniz baharatları ekleyebilirsiniz...
  5. parmesanı daha fazla koyabilirniz...
  6. dışına da tuz serpildiği için içine çok tuz atmanıza gerek yok...
  7. afiyet olsun..


5 yorum:

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Iki gündür hayalimdeki tarifi yapmissin ellerine kollarina saglik,resimlerle cok iyi olmus postun,cok ilginc tariflerin var ve ben hep seni tavsiye ediyorum:)) sevgilerle.

Unknown dedi ki...

İlk defa gördüm bu tarifi benim de aklıma evde kraker nasıl yapılır diye geliyordu.Sizde görünce çok sevindim.Ellerinize sağlık.pembezambak.wordpress.com

Bir Dilim Düş dedi ki...

Mutlaka deneneceklervarsdına girdi, ellerine sağlık... Süppeerrr süpppeeerrr...

Sevgiler
Evren

zeymurancafe dedi ki...

çok güzel görünüyor canım aşamaları da çok ayrıntılı aydınlatıcı olmuş ellerine sağlık sevgiler

Adsız dedi ki...

19 aylik oglum icin cubuk kraker tarifi ararken buldum, cok lezzetli oldu, ben de yaklasik 3 batdak un kullandim, parmesani da bir su bardagi kullandim, bu güzel tarif icin cok tesekkürler

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak