26 Aralık 2014 Cuma

ÇİKOLATALI MISIR PATLATMASI

doğum günü alternatifi
çikolatalı mısır patlağı


ne zamandır fırsat kolluyordum bu tarifi yapmak için....

Emine hocamın doğum günü davetini aldığım anda gözümde ampuller ,kafamda yıldızlar yandı...:)

bir çocuğu etkileyecek herşey vardı içinde..mısır ,çikolata ve renkli şekerler:) haince biliyorum ..belki de daha sağlıklı bir alternatif düşünmeliydim.....ama sağlıklı olanı cazip hale getirmek zor iş zor.....:)


benim mısırla aram fazla iyi değildir....severek yemem..evde mısır patlatmam....ama bu tarif için özel olarak tuzsuz patlattım.....hemmmdeee mikro dalgada ..ilk denemem..onuda ayrıca ekleyeceğim...

tavada patlamak bilmeyen mısırları mikrodalgada patlatmak süperdi..eğer fırın poşetim  şişip şişip patlamasaydı.....neyse onun ayrıntılarını da mısır patlatma konusunda anlatayım:))

konuya dönersek, sunumu beğendiler...saksının içine bir portakal yerleştirdim...ve çubukları ona sapladım.....böylece hareket etmeden sabit kalabildiler..içine kurumuş mandalina yaprakları yerleştirdim.....doğal olan herşey ne kadar da güzel oluyor....


doğum günü için çikolatalı mısır
çikolatalı mısır

beyaz ,bitter çikolatalarla da yapabilirsiniz..ve hatta renkli bonibonlarla daha rengarenk hale getirebilirsiniz.....:))


fotoğraf çekimlerim akşam saatlerine denk geldiği için  çok iyi fotoğraflar çekemedim...artık gün ışığına denk gelen bir zaman yenilerim :)


çikolatalı mısır
çikolatalı mısır patlatması

malzemeler......

  • büyük bir kase tuzsuz mısır patlatması
  • 2 paket sütlü çikolata
  • renkli şekerler (şart değil)
  • yarım paker bitter (40 gr)
  • muffin kağıtları ve tahta şişler

yapılışı...

  1. sütlü çikolatalar benmari usulü eritilir....
  2. patlamış mısırların üzerine dökülür...
  3. mısırların heryeri çikolata olacak şekilde karıştırılır...
  4. muffin kağıtlarının içine birer kaşık çikolatalı mısırlardan konur...
  5. tüm mısırlı harç bitince tam ortalarına şişler batırılır....kenarlarına renkli şekerler serpilir..
  6. bu aşamada çubuklar rahat durmayacaktır...sağa sola düşmek isteyebilirler....çikolatalar biraz donmaya başlayınca onlarda daha sabit duracaktır..bu aşamda soğuk bir yere koymanızı tavsiye ederim...
  7. çubuklar sabitleştikten sonra , sunum aşamasında sorun yaşamamak için yarım paket bitteri eritip çubuğun mısıra battığı noktalara sıkabilirsiniz...daha sağlam çubuklarınız olacaktır....
  8. sunacağınız bir kap içine benim gibi bir portakal koyabilirsiniz..ve mısırları portakala batırabilirsiniz..üzerini ya yapraklarla ya da grafon kağıtlarından yapacağınız süslerle kapatabilirsiniz....

1 yorum:

Özgen dedi ki...

Çok güzel bir fikirmiş elinize sağlık sevgiler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak