18 Aralık 2014 Perşembe

GANAJ DOLGULU KAKAOLU MUFFİN (TOPKEK)

çikolatalı topkek
ganal dolgulu muffin

iyi akşamlar hayırlı cumalar.....

nedense yerli malı haftası biz velilerin başına patlıyor....bir şekilde dönüyor dolaşıyor ve yerli malıyla alakası olmayan bir tarif yaparken buluyorum kendimi....

yerli malının veli olan kısmım hoşuma gitmiyor ama öğretmen olan kısmım çok seviyor..hazıra konmak güzel bir duygu :)

küçük kızımın okulundan gelen mesajda kakaolu kek yapmam isteniyordu...tabiki sıradan bir kakaolu kek yapamazdım....ben böyleyim , içine illa bişeyler eklerim....işin içinde çocuklar olunca değişik olsun , çocukların ilgisini çeksin isterim.....aynı zamanda tadıda güzel olsun isterim...

hal böyle olunca ortaya böyle üstü süslü içi çikolata krema dolgulu bir muffin çıktı...
ben bi tane yiyebildim :) güzeldi şahsen :))


ganajlı topkek
ganaj dolgulu muffin



içinde çikolatası , keki pamuk gibi güzel bir lezzetti....yaptığım kek harcından büyük muffin kalıplarının 12 tanesi, küçük kaplardanda 10-12  tanesi doldu.....sonuçta elimde irili ufaklı 24 tane muffin vardı.....şimdi tarife geçelim ve ben ders çalışmaya kaçayım...

muffinleri beğendiler miii beğenmediler mi bilemiyorum....bugün yememişler ,yarına saklamışlar....yarına kadar bayatlamasa bari....hazır pamuk gibiyken yeselerdi iyiydi....inşallah formu bozulmaz .....neyse tarif verecektik dimi...:)




ganaj dolgulu kakaolu muffin
ganaj dolgulu muffin



kek malzemeleri.....

  • 4 yumurta ( + 2 adet yumurta sarım vardı onuda ekstra ekledim)
  • 1 dolu su bardağı toz şeker (200 ml lik bardakla)
  • 1 su bardağı zeytinyağ (200 ml lik bardak...bir parmak eksik bırakılarak)
  • 1 su bardağı süt
  • 1 buçuk paket kabartma tozu
  • 2 paket vanilya
  • 50 gr kakao ( 2 paket 25 gr lık)
  • 1 yemek kaşığı hindistan cevizi
  • un ( kek  akıcı ama çok cıvık  kıvamda olmayacak)
  • üzeri için renkli şekerler

ganaj malzemeleri....

  • 1 paket 200 ml lik sıvı krema
  • 2 paket 80 gr lık bitter çikolata

 kekin yapılışı......

  1. yumurtanın sarısı ve beyazı ayrılır....beyazı ayrı bir kapta kar haline gelene kadar çırpılır...
  2. başka bir kapta yumurta sarıları şeker ile birlikte iyice çırpılır...
  3. yağ ve süt ilave edilir...çırpmaya devam edilir...
  4. kabartma tozu,vanilya,hindistan cevizi  kakao eklenir..biraz çırpılır un ilave edilir..onunlada çırpıldıktan sonra yumurtanın beyazı eklenir...
  5. kaşıkla , yumurtanın beyazını söndürmeden altan üste doğru yavaş yavaş karıştırılır..harç tamamen karışınca muffin kalıplarının yarısına kadar doldurulur...
  6. üzerlerine renkli şekerler atılır....
  7. 170-180 derece arası kekler kabarıp kürdan temiz çıkana kadar pişirilir...

ganaj yapılışı...

  1. krema kaynama noktasına gelene dek ısıtılır...kaynatmayın ısıtın...
  2. çikolatalar içine kırılır...karıştırarak eritilir...(ocağın altı bu durumda kapalı )
  3. krema  sıkma şişesine doldurulur....
  4. pişen ve ılıyan keklerin içine krema bol bol sıkılır....kek kremayı çekince üzerinde boşluk oluşacaktır yine o delikler doldurulur....
  5. ve kekler soğuduktan sonra afiyetle yenir....

not....

  1. benim evde iki tane yumurta sarım vardı keke ekledim..belkide yumurtası çok olduğu için kekim pamuk gibi oldu...arzuya göre katmayabilirsiniz....
  2. kekin içine minnacık tuz attım ,şeker tadını ön plana çıkarsın diye..
  3. bu keki cevizli falanda yapabilirsiniz..
  4. kekin kıvamını şöylede anlatabilirim...kağıtlara doldurduktan sonra ,üzerlerine attığım şekerler tamamen batmadı ama kekin üzerindede zor durdu....ne çok akıcıydı hamur nede çok koyu...
  5. içine ganajı sıkınca kek ılık olduğundan ilk etapta çikolatayı çekiyor hemen..biraz daha doldurmanız gerekiyor...ama yaptığımız krema zaten bol bol yetecektir buna..
  6. ganajımın kekin içinde biraz donmasını istedim ama mutfağım sıcaktı ve içi hala yumuşaktı...dolapta falan bekletirseniz iç krema biraz daha yoğun olacaktır..daha güzel olacağını düşünüyorum...
  7. ben okula gönderdiğim için üzerini çok süsleyip krema falan sıkamadım..ev için üzerinede krema sıkılabilir...kremşanti sıkılabilir...
  8. afiyet olsun şimdiden...


4 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

Ellerine sağlık canımm,süper görünüyor...

Özgen dedi ki...

Harika olmuşlar ellerine sağlık hangi çocuk bayılmaz bunlara

Sanattryemek dedi ki...

cok guzel olmus ellerinize saglik :)

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak