20 Aralık 2014 Cumartesi

HİNDİSTAN CEVİZİ KURABİYESİ (KOKOS KURABİYE)

hindistan cevizi kurabiyesi
kokos kurabiye
o bir kurtarıcı...
o bir misafirsavar.....
o bir tadına doyum olmayan....
o bir ...o bir...yapan olsa da yesekkk olan....


belki biraz abarttım...ama gerçekten basit bir kaç malzeme ile nefis bir tad elde ediyorsunuz...defalarca yaptım, defalarca bloğa koydum ama nedense yine yine yine koymak istiyorum :)

yapımı kolay,tadı nefis..benim gibi çok kızartmayın yeter.....onun sebebide şu..çok yumuşak olduklarını farkettiğimde birazda fırın kapalıyken pişsin dememden kaynaklandı...o fırının kapanma zamanını ayarlamam lazım galiba....:)  ben çok kızarmış diyorum ama yiyenler için farketmedi bu halini çok sevdiler.....



hindistan cevizi kurabiyesi
kokos kurabiye


malzemeler....(yaklaşık 15-16 adet çıkıyor)

  • 100 gr hindistan cevizi 
  • 2 yumurtanın beyazı
  • 1 çay bardağı tozşeker
  • arzuya göre 1 paket vanilya
  • üzeri için 40 gr. bitter veya sütlü çikolata

yapılışı....

  1. yumurta beyazı bir kaba alınır...içine şeker ilave edilir...çok az çırpılır..(kar haline GELMEYECEK)
  2.  içine hindistan cevizi ilave edilir...(bu aşamada hepsini birden dökmeyin kıvamını ayarlamak lazım)
  3. karışım birbirinden ayrılmayacak şekilde , birbirini tutan bir hamur olacak...çok cıvık gibiyse hindistan cevizi ilave edebilirsiniz...(yumurtanın beyazının çok veya az olmasına göre değişir)
  4. el ile birer tutam hamurdan alarak çok fazla düzeltme yapmadan ,yağlı kağıt serili tepsiye dizilir....
  5. 170-180 derecesi arasında üzerleri kızarana kadar pişirilir...ben çok kızartmışım bi tık az olsun..
  6. üzerleri eritilmiş çikolata ile süslenir...
  7. içi nemli dışı hafif çıtır bir kokos kurabiyemiz oldu afiyet olsun :)

2 yorum:

hotbiber dedi ki...

denedm bugün güzel oldu. öğle yemeğine yetiştirebildim ona çok sevinirim yaa.

neslice tarifler dedi ki...

Senin tariflerine bayılıyorum biliyorsun. Hiç yanıltmadılar beni. Kokoş kurabiye de denenecekler arasına girdi canım. Ellerine sağlık..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak