27 Aralık 2014 Cumartesi

MİKRODALGADA MISIR PATLATMAK

mısır patlatmak
mikrodalgada mısır patlatması

bunu denemeye neden karar verdim ?

çikolatalı mısır için tuzsuz mısır lazımdı..ve benim aldığım mısır tavada öylece bekliyor bir türlü patlama moduna geçemiyordu...ben onları pat pat sesleri eşliğinde izleyeceğim derken yanık kokularına şahit olmaya başladım.

bende mikrodalgada mısır patlatıldığını biliyordum ve hemen denemeye karar verdim...

tavada bi türlü havaya giremeyen mısırlar mikrodalgada patlamaya başladılar....

tek kötü kısmı gittikçe şişen fırın poşetinin patlamasıydı....zaten ben patlayacağını anlamıştım :)) da yinede şansımı denedim...

aslında poşet bi kaç yerinden deliniyor...bende deldim ama daha fazla delmek gerekiyor demekki...

onun dışında çok güzel oldu diyebilirim...

mikrodalgada mısır patlatma
mikrodalgada mısır patlatma




malzemeler....

  • 1 çay bardağı mısır
  • çok az zeytinyağ
  • (arzuya göre tuz)
  • fırın poşet

 yapılışı.....

  1. mısır poşete konur..üzerine yağ gezdirilir...tuzu atılır ve karıştırılır..
  2. poşetin ağzı bağlanır....iğne ile beş on yerinden delinir..
  3. mikrodalgada en yüksek ayarda mısırlar tamamen patlayana kadar bekletilir...yaklaşık 3 dakika kadar....
  4. benim poşetim çok şişip patladı....daha fazla delik açmak yararlı olabilir..yada mikrodalga kaplarında yapabilirsiniz...

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Biz mikro dalga kabıyla yaptık bu işlemi her yeri mısırın patlatken yaptığı ezikliklerle doldu :))

yemekbiraşk dedi ki...

kalın kağıt torba denersenız sonuca ulaşırsınız sevgiler

Bir Dilim Düş dedi ki...

Ben d deneyeceğimmm...

Sevgiler
Evren

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak