13 Aralık 2014 Cumartesi

YOĞURTLU HAVUÇLU PATATES SALATASI

havuçlu yoğurtlu patates salatası
yoğurtlu havuçlu patates salatası


iyi akşamlar arkadaşlar..

bu uzun uzun ara vermelerim bende dahil hepimizi rahatsız ediyor değil mi?


yoğunluktan değişik birşeyler yapamaz oldum,, yapmadığım için bloğa da koyamıyorum maalesef..

yemek için yaşarken , yaşamak için yemeye başladım ..:) tabiki değiill.....hiç yemek için yaşamadım şaka şakaa...    :D

bir ortamda kadın sayısı ikiyi geçiyorsa kesinlikle yeme içme devreye giriyor...bir şekilde  gün havasına dönüveriyor ortam...

bu salata  Arapça kursundaki arkadaşlarım için yapıldı....

kırk dakikalık dersten sonra bir buçuk saat börek, kek, çay keyfi yapan bir grubuz işte :) sınıf ortamına çaycı( çay makinesi)  bile geliyor benim salata ne ki :D  ders ortamı bir anda ev gibi oluyor..sıralar birleşip koca bir masa....kitap defter taşıyan çantalardan bardak tabak çatallar masaya konuveriyor... servis tabaklarında kekler börekler salatalar.....

hoşsohbette cabası....

bu Arapça kursu iyi geldi bana iyi......:)

salatanın iç görünümünü çekemedim ...siz tahmin edersiniz artık...ben gibi patates delilerine gelsin tarif....çoğunuzunda bilip yaptığı bir salata..arşivde bulunsun istedim....

yoğurtlu havuçlu patates salatası
yoğurtlu havuçlu patates salatası

yoğurtlu havuçlu patates salatası

malzemeler.....

  • 4-5 patates
  • 5 adet havuç
  • 1 çay bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
  • biraz zeytinyağı 
  • tuz 

üzeri için....

  • 1 su bardağı yoğurt
  • 3-4 yemek kaşığı mayonez
  • tuz
  • (arzuya göre sarımsak)

 süslemek için....

  • 4-5 kornişon salatalık turşusu
  • 1 çay bardağı mısır
  • az dereotu , bir fiske pul biber

yapılışı......

  1. patatesler soyulur , tuzlu suda haşlanır, ezilir püre haline getirilir.
  2. patatesin içine biraz zeytinyağı ve kaşar rendesi eklenir...karıştırılır...
  3. kalıbın içine eşit şekilde yayılır...
  4. havuçlar rendelenir az zeytinyağda kavrulur...patates üzerine serilir....
  5. en üste yoğurt ve mayonez karıştırılır.biraz tuz ilave edilir...havuçların üzerine dökülür...
  6. süslemek için küp doğranmış kornişon turşu,mısır ve iri doğranmış maydanoz yoğurt üzerine serpiştirilir...
  7. pul biberle süslenerek servis edilir....

7 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

çay saatleri için harika bir salata canım.sunumda çok güzel.ellerine sağlık.sevgiler.

Emel Yılmaz Akan dedi ki...

Canım her çektiğinde yptığım ve müptelası olduğum bir salata bu …
Ellerine sağlık, ne güzel Arapça kursuna gidiyorsun bir de üzerine muhabbet tavan yapıyor daha ne olsun dimi ama elbetteki afiyetler olsun…
Sevgilerimi bıraktım…

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerine saglık canım..sevdiğim bir lezzet

lezzetiharikalarmutfagi dedi ki...

patates deyince bende akan sular durur, ellerinize sağlık çok güzel olmuş

nesrin dedi ki...

Olsa da yesek simdi, ellerine saglik.

Emine dedi ki...

merhaba saliha hnm ellerinize sağlık salata görseliyle göz dolduruyor bu tür salatalardaki havuç beni biraz tedirgin ediyor arkadaşımda yediğim havuç salatasından sonra pek sıcak bakamıyorum tatlımsı tadı belli oluyorya ben pek hoşlanmadım sizce bu salatada havuç yerine başka ne kullanabiliriz öneriniz varmı sevgilerrr

Disalce dedi ki...

merhaba eminecim...çok teşekkür ederim beğenmene sevindim..

havuç yerine kabak kullanabilirsin...yoğurt ve mayonez sosuna sarımsak katarsan çok güzel olacağını tahmin ediyorum..:)

sevgiler

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak