8 Haziran 2015 Pazartesi

KARAMELLİ TRİLİÇE TARİFİ

karameli triliçe
triliçe

merhabalar arkadaşlar ...

uzun zaman oldu değil mi görüşmeyeli..
okullar kapanmak üzere....benim işler hafifledi....okulumun dersleri bitti tatile girdim ..derse girdiğim okulumun işleride tamam...

kendimi çok hafiflemiş hissediyorum...sırtımdan bi dünya yük kalktı sanki....bir boşlukta gibiyim de ...anlamadım kendimi...canım iş mi istiyor nedir....dinlenmek istedikçe işler çıkıyor ,çıkmıyor değil ama bu seferde bende bir halsizlik bir bitkinlik....

hayalini kurduğum hiçbirşeyi yapamıyorum sanki....halbuki dersler ve işler çokken ne kadarda yapmak istediğim boş beleş işler vardı.....şimdi hiçbirini bulamıyorum...

mesela izlemek istediğim filmlere,videolara,belgesellere ne oldu nerdeler....dolap içlerine dalacaktım ,fazlalıkları atıp yeniden düzenleyecektim ..bakıyorum dolaplar gayet normal :)

yürüyüşler yapacaktım, ders olmayan kitaplar okuyacaktım.....sıradan tv programları izleyecektim ..cık canım istemiyor onlarıda...zaten hemen akşam oluyor ve benim uyku yine hazır bekliyor başımda..

galiba yoğunken daha zevkli ve tatlı geliyor diğer şeyler....

triliçede bu planladığım işlerden biriydi işte.....boş zamanım olsunda yapayım diyordum yaptım kurtuldum.....malum internettte meşhur olmuş tarifleri yapmayınca ayıp oluyor biraz:))) denemek şart yoksa kendinizi geri kalmış hissediyorsunuz ( şaka tabiki)

trileçeye hızlıca geçeyim yoksa uzun zaman konuşmayınca çene düşüklüğü yaşıyorum ...
onun için şu üç kelimeyi yazacağım...
o bir şerbetli,
o bir sütlü,
o bir kremalı(karamelli) pasta.......herşey......


karamelli triliçe
triliçe

triliçenin tadından bahsedelim....
genelde internette bir tarif çok dolanıyorsa , herkes bu tada hayransa bende bir merak uyanır...gerçekten güzelmi bu kadar diye.....

yaptığım zaman meselenin abartıdan ibaret olduğunu anlarım ve yinede deneyip tecrübe ettiğim için pişmanlık duymam....

triliçe tadı normal olan bir tatlı sadece.....çok çok süper değil....vay canına demiyorsunuz...benim damağımda bıraktığı tat şu " sütle ıslatılmış ballı bebe bisküvisi" ....evet bu tadı çok andırıyor...

ama iyi yani fena değil.....eminim hayranları vardır bişey demiyorum....deneyebilirsiniz...özellikle ramazana şerbetli tatlı kıvamında yakışacak bir tatlı...sonuçta hem şerbetli gibi hem sütlü tatlı...

evet tekrar deneyebilirim ramazanda....

meraklılara denemelerini tavsiye ediyorum.....ben biraz geniş bir kalıpta yaptığım için kekim ince oldu ama daha dar bişeyde yapıp kalın bir keke sahip olabilirsiniz.:)


triliçe tarifi
triliçe tarifi


kek malzemeleri...
  • 5 adet yumurta 
  • 1 buçuk çay bardağı şeker (küçük çay bardağı)
  • 1 su bardağı un ( bir yemek kaşığı daha ekledim)
  • 1 paket vanilya
  • 2 çay kaşığı kabartma tozu (yarım pakette olur)
 sos malzemeleri....
  • 3 su bardağı süt
  • 1 su bardağı toz şeker( iki parmak eksik)
  • 1 paket krema
karamel sosu....
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 paket krema
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
 yapılışı....
kekin hazırlanması.....
  1. yumurtaların sarısı ve beyazı ayrılır...beyazı bir fiske tuz ile kar haline gelene kadar çırpılır...
  2. şeker ilave edilir az daha çırpılır..
  3. yumurta sarıları birer birer ilave edilerek çırpmaya devam edilir...
  4. kabartma tozu ve vanilya da eklenerek çırpma işlemi bitirilir..
  5.  yağlanıp unlanmış bir kalıba dökülür..(çok büyük bir kalıp olmasın kare veya küçük bir dikdörtgen kalıp)  
  6. 180-200 dereceli fırında kabarıp üzeri kızana kadar pişirilir...soğumaya bırakılır..
  7. kek ters çevrilerek çatalla delikler açılır...
sos malzemesinin yapılışı....
  1. süt ısıtılır...içine krema ve şeker ilave edilir karıştırılır....
  2.  soğuyan kekin her yerine gezdirilir...
karamel yapılışı...
  1. bir tavaya şeker ve tereyağ alınır..hiç karıştırmadan şekerin erimesi beklenir...
  2. şeker eriyince kaşıkla karıştırarak kahve rengi olana kadar pişirilir( çok hızlı rengi dönüyor yakmamaya dikkat edin yoksa acı bir tadı olur..açık kahverenginden az dönünce tamamdır)
  3. krema ilave edilir...önce biraz topaklaşıyor gibi olabilir...karıştırmaya devam edin sos kıvama gelecektir...
  4. sosu çok kaynatırsanız koyulaşır...onun ayarını siz yapacaksınız...bir kaç dakikayı geçmesin..
  5. yapılan karamel sosu ılıyınca kekin heryerine dökülür...
  6. pasta dinlendikten sonra yenmeye hazırdır....malum yoruldu bırakın dinlesin :))

karamel
karamel
NOT....
  1. kalıbınız çok büyük olmasın..kare bir borcam veya kelepçeli kare bir kalıp olabilir..
  2. sos olarak ben karamelli yaptım ama bana çok şekerli geldi...üst sos vişneli frambuazlı falanda olur yani..şekeri dengeler...
  3. zaten yaparken şekerleri hep biraz daha az kullanmaya çalıştım...
  4. sütlü sos tam geliyor ..zaten özelliği de bol sütlü sos olması...
  5. en üste çikolata dilimleri koydum  süsleme amaçlı..
  6. benim kekin yumuşaktı ve sütü döktüğüm anda çekti...bazıları sütü zor çektiğini söylemiş bende sorun olmadı ..ince oladuğu içindir belkide..
  7. karameli pişirirken dikkat edin..şekeri yakmayın acı olur...
  8. ilk pişirdiğinizde karamel daha koyu renkli oluyor ama bir gün sonra rengi açılıyor...

3 yorum:

Sesiz Takipçi dedi ki...

Sevgili disal özlettin kendini :) ziyaret ettiğim siteler var ama herkesin yeri bir ayrı yoksun diye de ziyaretini kesmedim zaten:)
Güzel bir tatlı ile açılış yapmışsın bencede pandispanya kekini sütlü şerbet ile ıslatmışsın gibi bu tatlıyı farklı kılan bence karamel sosu ellerine emeğine sağlık :) Dile getirdiklerin okadar beni anlatıyor ki :(( Sevgiyle hep aramızda kal.....

Disalce dedi ki...

sevgili sessiz takipcimm,bende özlüyorum ne yalan söyleyim...helede bazı takipçiler o kadar özel ki..:))) çok teşekkür ederim bu güzel desteğin için...sevilmek çok guzel gerçekten :))

bu pastanın tek özelliği ıslatılan süt içinde kremada olması..yoksa bi espirisini göremedim ben..ama sevenide çok şimdi benim ağız tadım bu tabi...

sevgiler sevgili sessiz takipcim :)

Unknown dedi ki...

arkadaşım ellerine sağlık , beni özetlemişsin sanki
dersler bitsede şunu,şunu yapsam darken dersler bitti hamdolsun ama kolum kanadım kalkmıyor yorgun gibiyim:)
tatlıya gelince çok hoş görünüyor emininm lezzeti de güzeldir emeğine sağlık.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak