8 Haziran 2015 Pazartesi

MERCİMEKLİ MUSKA BÖREK

mercimekli banyo börek
mercimekli muska börek

boll proteinli bir böreğe ne dersiniz...

ben çok sevdim tadını....defalarca yapabilirim.....nefis bir lezzet.....

çocuklar mızmızlık yapıyor yine....onlara yedirmek için uğraşmayın kendinize yapın bence....

benim dersler bitince bende bir mutfak sevdası başladı ...aklıma eseni yapıyorum...aslında denenecek çok tarif vardı ama ben unuttum :)))

bu börek öyle çok amaçlı ki...mesela ,hem maden sulu çıtır çıtır...hem mercimekli sağlıklı,hemde muska şeklinde (şifalı dermişim ) :))

ama gerçekten çıtırlığı doğru....sönmeyen bir börek..ben genelde yoğurtlu sütlü yumurtalı soslar yaparım börekler çok yumuşak olur ama böyle porsiyonluk böreklerin biraz diri durması iyi oluyor...


mercimekli banyo börek
mercimekli muska börek
korktuğum gibi yağlı değillerdi.....hatta benim yufkalar kalındı ..ona rağmen lezzetli oldu..incecik taze yufka ile düşünemiyorum....aşağıda  ayrıntılı şekilde tarif fotoları var...daha çok ayrıntı çekmiştim ama buraya yüklemek zaman alıyor...deneyenlere kolaylıklar diliyorum ve ben kaçar arkadaşlar...:)


mercimekli banyolu börek
mercimekli muska börek

malzemeler....
  • 6 adet yufka
  • 1 şişe maden suyu ( oda sıcaklığında)
  • 150 gr eritilmiş tereyağ
  • üzeri için bir yumurta sarısı ve susam
iç malzemeleri...
  • 1 su bardağı yeşil mercimek
  • pul biber,karabiber,kimyon 
  • isteğe göre soğan( ben yemediğim için kullanmadım)
  • bir tutam maydanoz
 yapılışı....
  1. yufkalar masaya serilir...tam ortadan ikiye kesilir..
  2. iki yarım yufkalar üst üste konur ve üç dört parmak genişliğinde şeritler kesilir..
  3. mercimekli harc için ,mercimek üzerini geçecek kadar su ile haşlanır süzülür...
  4. bir tavaya yağ konur,mercimekler eklenir( soğan ekleyecek olanlar mercimekten önce soğanı kavurmalılar) maydanoz doğranarak ilave edilir..baharatlarda konularak iç hazırlanır....
  5. içine sürmek için tereyağ eritilir ,oda sıcaklığındaki maden suyu ile karıştırılır..
  6. her bir şerite bu yağlı karışım sürülür....
  7. şeritin bir ucuna  mercimekli harçtan bir yemek kaşığı kadar konulur..(veya bir tatlı kaşığı )
  8. fotoğraftaki gibi üçgen yapa yapa sarılır.....
  9. tüm şeritler bitince sarılmış börekler artan yağlı maden suyu karışımına bir defa batırılır ve yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizilir..
  10. üzerine yumurta sarısı sürülür susam serpilir...
  11. 200 dereceli önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadr pişirilir....
not.....
  1. börekleri istediğiniz iç malzeme ile sarabilirsiniz....
  2. maden sulu tereyağ karışımı börekleri çıtır çıtır yapıyor nefisti...
  3. sardığınız börekleri dondurucuya atabilirsiniz ne zaman isterseniz çıkarıp yağlı bir su hazırlayıp bandırıp pişirebilirsiniz...
  4. zaten bu altı yufkalı börek çok çıkıyor iki üç tepsi olur ...bir kısmını dondurucuda saklayabilirsiniz...

3 yorum:

tosbagalar dedi ki...

Bu böreğin haşhaşlısına bayılıyorum. Ellerine sağlık

Nurşen Aksoy dedi ki...

Ramazan tariflerimin arasına eklendi..ellerinize sağlık..

Ardanın Mutfağı dedi ki...

Merhaba bizler Ardanın Mutfağı ekibi olarak tariflerinizi çok beğendik. Sizde sitemize gelerek tariflerimize hem yorum yapabilirsiniz hemde inceleyebilirsiniz.

Hazır Yufkadan Börek Tarifleri - http://www.ardanin-mutfagi.com/2016/01/hazir-yufkadan-borek-tarifleri.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak