13 Aralık 2007 Perşembe

KÜMBET PASTA


bir taşla iki kuş vurmak böyle birşey zannedersem.

yukarda görmüş olduğunuz keki hem misafir için hemde etkinlik için yaptım.etkinlik için geçmi kaldım bilmiyorum.

ilk defa katılıyorum.inşallah geçmemiştir.


süsleyip püsleyemedim.tadı çok güzel oluyor.şimdiden afiyet olsun....


KEK MALZEMESİ

  • 4 adet yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı un
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • 2 yemek kaşığı tereyağ
  • 1 paket kab.tozu

DOLGU MALZEMESİ

  • 4 su bardağı süt
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı buğday nişastası
  • 2 paket vanilya
  • 2 yemek kaşığı hindistan cevizi
  • 100 gr margarin

YAPILIŞI

  • kek için yumurta ve şeker iyice çırpılır.tereyağ eklenir.un,kakao ve kab.tozuda eklenerek yağlanmış yuvarlak bir tepsiye dökülür.200 derecede yaklaşık yarım saat pişirilir(siz zamanını bilirsiniz)
  • kek pişer pişmez ortadan ikiye kesilir.yarısını poşet ile döşenmiş derin büyük bir kaseye yerleştirilir.(sıcakken yapılmalı yoksa kek kırılır.)

  • dolgusu için süt,şeker,nişasta koyulaşıp kaynayana kadar karıştırılır.kaynayınca margarin ilave edilir.oda eriyince vanilya ve hindistan cevizi ilave edilir.
  • dolgu kreması kekli kasenin içine boşaltılır.
  • kekin diğer yarısıyla kasenin üstü örtülür.kapak gibi
  • biraz soğuduktan sonra buzdolabına alınır.4-5 saat alt tarafında bekletilir.
  • sonrasını biliyorsunuz.afiyet olsuuuun...

2 yorum:

Adsız dedi ki...

selam canım "kek pişer pişmez ortadan ikiye kesilir.yarısını poşet ile döşenmiş derin büyük bir kaseye yerleştirilir.(sıcakken yapılmalı yoksa kek kırılır.)" bu ifadeden ben bir şeyu anlamıyorum canım ya.Bazı sitlerde daha gördüm de yani nasıl oluyor derin bir kaseye kekin yarısını nasıl oturtuyorsun? bi daha yaparsan resimler misin bi zahmet:) sevgiler safiye

Disalce dedi ki...

safiyecim bana iyi hatırlattın....ilk fırsatta yapıp resimleyeceğim..bende özlemiştim zaten......

teşekkürler canım.......

aslında kasenin içine bastırıyosun....yani kase şekli alıyor.......içinede kremasını dolduruyosun........

öptüm canım.....
adresinide yazarsan sana daha rahat ulaşırım safiyecim......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak