25 Ocak 2008 Cuma

NANELİ KEK

merhaba arkadaşlar.......

zaman geçti gün bitti.....ara tatilde bugün başlıyor.......yine memleket yolları bizi bekliyor.....

uzun yolu hep sevmişimdir.........otobüs olsun araba olsun kafamı cama dayayıp düşünerek gitmek..........ama kötü olan bişey varki yollardaki lambaları ve kaldırım taşlarını saymaktanda bıktım...elimde değil saymadan duramıyorum.......

birde arabanın tekerlekleri eğer yolun ortasındaki çizgilere dek geliyorsa sinirden çatlarım....iki direk arasında onların gölgelerine basmama noktasında kendimi rahat hissederim.....yokuşlu inişli bombeli yollarda içimin bi tuhaf olmasına bayılırım........araç hızlıca o yükseltiden geçer..içimiz bi tuhaf olur..ve maharetmiş gibi seviniriz.........

her neyse yollar uzun olur muhabbetini kısa keseyim.....

normalde çok fazla kek tüketen biri değilim......eğer yaparsamda aklıma ne gelirse eklerim.....hiç bir zaman tariflere sadık kalmadım.......içimdeki bi ses hep şunuda koy bunuda koy diye yer bitirir beni.......

işte aslında özünde naneli kek olan ama içine daha neler neler giren esrarengiz kekim.....
bence denemeyin çünkü bu sefer çok karıştırdım.......
benimkinin tadı güzel oldu....ama muhteşem değildi........kekin içine ne koyarsanız koyun illaki kek işte........

malzemeler.......

  • 3 adet yumurta
  • 1,5 su bardağı şeker
  • yarım su bardağı sıvı yağ
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 içimlik salep(hazır toz)
  • 1 paket kab.tozu
  • 1 paket vanilya
  • 2 tatlı kaşığı nane(kuru nane kullandım)
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • 1 su bardağı kadar un

yapılışı......

  • şeker ve yumurta iyice çırpılır......
  • sıvı yağ ,süt eklenir........
  • kakao da eklenerek karıştırılır......
  • un,salep,vanilya,kab.tozu nane ilavesiyle katı olmayan akıcı hamur elde edilir...
  • yağlanmış unlanmış yuvarlak kalıba dökülür........
  • önceden ısıtılmış 180 dereceli fırında pişirilir........
afiyet olsun.........

47 yorum:

ab-ı hayat dedi ki...

Hayırlı yolculuklar Disalim,umarım güzel bir tatil geçirirsin.


Bence kek gayet güzel görünüyor,ellerine sağlık.


Ben de kek yaparken kendime kızıyorum içine hep farklı şeyler koyduğum için:)))


sevgiler...

Yaren dedi ki...

Nisalcim yazilarini cok severek okudum,güzel sirin seyler yazmisin:)Kekinde cok nefis görünüyor.Böyle cikolatali olunca bir baka güzel görünüyor gözüme.Ellerine saglik canim benim.

Adsız dedi ki...

disalimmmm

önce hayırlıyolculuklar dileyim canmımmm...aman boşver bu seferde gözleri kapa öyle düşünn....hem taşlarıda saymamış olursun canım....naneli kek nefis oymuş canım...bende aqua yapıştım..tadını çok beğenmiştim...
ama alttaki pasatcıklar beni bitirdi...ellerine sağlık hemşerim....

bu arada nasıl soğukmu oralar....deniz tarafından üfülll üfülll eser şimdiii...

öptüm..

özlem

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Disal'im,canım,
Ara tatilde memlekete gittiğini bilmiyordum.
15 gün yokmusun,yoksa?
Bizde buralarda 15 tatilde memlekete gitsek mi? diye düşünüyoruz ama memleketin soğuk havası ve yolların durumu beni çok düşündürüyor.
Üstelik oğlum,okul izni için buraya gelecek,ben onu bırakıp memlekete gitmek istemiyorum.
Memlekete gitmeyi tek sebeple istiyorum,köy karlar altındaymış.Hayatım boyunca yazın gittiğim yerleri bir de kışın görme isteği beni heyecanlandırıyor.
Büyük ihtimalle İstanbul'dayım ama kısmet,ne olacağı belli olmaz.
Annene çok selamlarımızı ilet,hayırlı yolculuklar.
Naneli kekin en çok salep bölümünü sevdim.Bu keki denediğim zaman naneyi değil ama salebi mutlaka ekleyeceğim,ellerine sağlık.

EZGi :)) dedi ki...

DİSALCİM NANE HASTASIYIM BEN.KEKİ ENFESSS OLMUŞ.HEMEN ALDIM TARİFİ.ÇOK HOŞ GÖRNÜYOR
ELLERİNE SAGLIK CANIM
KOSKOCAMAN SEVGİLER

uygarimizlahayat dedi ki...

Hayırlı yolculuklar dilerim, güzel bir tatil geçirin.Okuyunca çok güldüm yazınızı aynı şeyler bende de var, çıktığım merdivenleri, yoldaki kareleri herşeyi sayıyorum..Bazen çok kızıyorum kendime delimiyim neyim diyorum ama yinede önüne geçemiyorum.Bu arada kek çok ilginç, elinize sağlık...

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Disal,
Yeşil kabı olan yoğurtlu-mevsim yeşillikli Ofis 3-5'in içinde soğan yok ama kırmızı pakette olan soğanlı.

Adsız dedi ki...

HAYIRLI YOLCULUKLAR DISALIM
BIZ BURADA SENI BEKLIYOR OLACAZ:))
HARIKA BIR KEK OLMUS ELLERINE SAGLIK AFIYET OLSUN

www.yenitadlar.blogcu.com

Adsız dedi ki...

selam...size hayırlı yolculuklar dilerim.hayırlısı ile gidip gelin..
kekte çok güzel olmuş..elinize saglık.sevgilerimle..

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Yok öyle kekin içine ne koyarsanız illaki kek demek efenim:)
Kek var kekkk var;)

Canım ellerine sağlık,naneyi tatlı içine koymaktan hep çekinirim ama denemekte yarar var:)

Hayırlı yolculuklar ve hayırlı cumalar..

Betül İnce dedi ki...

Disal'ciğim,

Yine annene kavuşacaksın, sanırım, ne güzel keyfini çıkart. Çoğumuzda bulunabilen takıntıları ne güzel anlatmışsın. Ben de bazen plakaları okumaya takılırım. Keki kuru naneyle merak ettim, güzel görünüyor, ellerine sağlık.

Sevgilerimle.

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

canım disalim güle güle git gel hayırlısıyla...
özleyeceğim seni.
kek de nefis görünüyor,ellerine sağlık canım
çook öpüyorum

Adsız dedi ki...

Selam..Nane ve kek bana ilginç geldi..Ama naneli şeker de var diye düşündüm:))Eline sağlık..İyi tatiller..

Kitchen Sweet Kitchen dedi ki...

Ellerine sağlık.Keke nane koymak aklıma gelmezdi hiç.Aşşağıdaki pastalar da çok güzel.

Adsız dedi ki...

Canim

önce girdigimde hayret dedim nanelide kek oluyormus dedim bende keki cok seven biri olarak ilgimi cekti okuyayim dedi ama malesef tavsiye etmiyorsun ama cok hosuma gitti yaraticiligin,ben cesaret edemem,ayrica iyi tatiller canim

saniyesultan dedi ki...

disalcim hayırlı yolculuklar,nereye gidiyorsun?.Kek senin olsun ben simitleri alayım.

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

İyi yolculuklar arkadaşım kavuşmak iyide ayrılık olmasa.Ama allah sağlık versinde gerisi boş.Dönüşünü iple çekeceğim arkadaşım.Kek dediğin gibi biraz karışık olmuş ama emek vermişsin ellerine sağlık canım öpt...

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Disal'im,
gecenlerde "Sihirli Kepce" bacim Feyza da böyle bir nane aromali cikolatali kek yapmisti, böyle giderse bende arkaniza takilacam, seninki de harika görünüyor, ellerine saglik diyorum.

Sana ve ailene güzel bir hafta sonu tatili diliyorum ve öpüyorum.

pastacı cafe dedi ki...

disalcim bunlar cidden nanelimi inananmıyorum yaratıcılığın ne kadar kuvvetli bravo sana ya ellerine sağlık ben tembellikten mi yoğunluktan mı nedir gezemedim epeydir arkadaş blogları geldim de ne görsem aşağıdaki kivili minik pastacıklar çok hoşuma gitti ya, eline sağlık canım :)

Baharcicegi dedi ki...

Disalcim hayirli yolculuklar bende aynen senin gibi kafami cama yaslayip uzayan yollara dalip giderim.Kek icin
Esrarengiz ifaden cok hosuma gitti ,naneyle hic denemedim ama nefis bir aroma kattigina eminim eline saglik.

NiNo dedi ki...

canim guzel bir tatil olur ins ellerine saglik opt

Feyza Fidan dedi ki...

Kıss Disalimmm nereye gidion yahuuu...Aaaaa daha bişi koymuycan mı sayfaya :(((((
Ben anlamam bul buluştur bi şeyler bize ordan tarif yetüştür...
Canım senin kekin daha bir enteresan olmuş valla..Kuru naneli sahlepli...
Ellerine sağlık hayatım.. De hayırlısıyla kazasız belasız get te gel güzelimmm..HAYIRLI YOLCULUKLAR, ÖPÜYORUM SENİİ..

Gönül dedi ki...

canım benim hayırlı yolculuklar sağlıcakla git ve gel.....harika görünüyor kekin ellerine sağlık yevrımmmm...öpüyorum seni..kal sağlıcakla...sevgilerimle

Özlem Avcı-mutfaktayimm dedi ki...

Canım hayırlı yolculuklar güle güle git güle gel. Bu arada naneli kek te ilginç olmuş ellerine sağlık.

HULYA dedi ki...

Hayırlı yolculuklar ve iyi tatiller diliyorum.Ellerine sağlık.Sevgiler

Adsız dedi ki...

huhu disalcim,

naneli kekin güzel görünüyor...

ellerine ve yüregine saglik :))

hic sesin cikmiyor, nerdesin sen :))

sana bir dilim pastamdan getirdim ve bir dilim kek verirmisin bana hihi :))

sevgiyle kal,

Aysel

Adsız dedi ki...

merhaba;
Disalciğim hiç naneli kek yemedim, nasıl bişeydir tahmin edemiyorum ama denemek lazım.ellerine sağlık.
bu arada iyi tatiller diliyorum, hayırlı yolculuklar.güle güle git güle güle gel canım.
asotu.blogcu.com

Adsız dedi ki...

Disalcım yolculuk bu kadar da güzel anlatılmaz ki..:))
En sevdiğim şey seyehat etmek,o da ancak yaza şimdi sadece hayal ediyorum...:)))
Size iyi yolculuklar dileriz...

Adsız dedi ki...

Bence kek harika, mutlaka deneyip tadına bakacagım...:))

Ellerinize sağlık...

İyi yolculuklar dileriz....

Adsız dedi ki...

Disal'ciğim,
Hayırlı yolculuklar canım. Güzel bir tatil geçirmenizi dilerim.
Naneli kek, taze nane ile olursa daha iyi olur gibi geldi bana. Zira, tatlılarda garnitür olarak taze naneyi çok kullanıyorlar. Denemek lazım tabii.
Ellerine sağlık canım. Sevgiler.
guldenelkan.blogcu.com

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canimcim,
minik pizzalarimla ilgili güzel yorumun icin tesekkürler.

Sana ve ailene güzel bir hafta sonu tatili diliyorum ve öpüyorum..

meleginmarifetleri dedi ki...

disal valla harika yazmışsın bayıldım yolculuk nerye canım merak ettim kekde güzel görünüyor ama sende muhteşem değil demişsin anacım ne yapalım şimdi yapakmı biz bu keki hadi öpüldün canım bay

Adsız dedi ki...

canim ne kadar degisik ve bir o kadarda harika tarif, ellerine saglik, mutlu bir hafta sonu geçirmen dilegiyle, optum

Adsız dedi ki...

canim unutmusum yazmaya, sana hayirli yolculuklar, gule gule git, fazla ozletme kendini.

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

kekin ilginç olmuş arkadaşım..peki tadı naneli şekere benziyormu? benziyorsa ok..severim bende:)
ellerine sağlık cnm..salepi nasıl akıl ettin içine koymayı kıs..:)
ellerine aklına sağlık cnm..
demek salihacım yolculuk var güle güle git canım.. gene heybeyi doldur da gel emi:)
öpüyom hayatım sevgilerimle.

Aynur dedi ki...

ayyy inanmiyorummm sanaaa yaaa kek ve naneee dusunemiyorummmmmmm ::)) kalsin ben almiiimmm :)) ama siz begendiyseniz ne guzel eline saglikk...

ayrica o takintilar bendede vardi.merdiven sayma.önüne gelen herseyi sayma.ama simdilerde pek yok:) atlattim galiba ahaha :) iyi yolculuklar size.bu aarada yolculuk nire ? :)

www.aynurdantarifler.blogspot.com

yemek dedi ki...

Disal, nane ve kakoyu bir arada düşünemiyorum ama nasıl bir kek oldu ki? Bloga koduğuna göre kötü olmamıştır. Ama çok ilginç gerçekten.
Aklına sağlık ne diyelim.:)

Adsız dedi ki...

benim pastam senin kekini dövmez yaa, anlasiyorlarki :))

tekrardan ellerine saglik cani,

güzel bir gün diliyorum sana

capankizimutfakta dedi ki...

CANIM TOPRAGIM, SENINDE YOZGATLI OLDUGUNU BILMIYORDUM.COK SEVINDIM, BURALARDA HEMSERILERIMLE TANISMAK COK HARIKA BIR DUYGU. SENI TANIDIGIMA SIMDI BIR KERE DAHA MUTLU OLDUM :)) CANIM BENIM NANELI KEKINDE SIK GOZUKUYOR,HIC BOYLE BIRSEYLE KARSILASMAMISTIM, ELLERINE SAGLIK...

HEMSERIN...

Unknown dedi ki...

selam canım ben geldiiiim kekin de güzel olmuş ellerine sağlık ama kızımla ben mini pastalarına bayıldık birer tane aldık helal et:))
bana da gel kurabiyem var çayla yeriz bugün oğlum Türkiyeden tatile geliyor çok heyecanlıyım sevgiyle kal

Adsız dedi ki...

Cok degisik ve güzel bir kek olmus canim,ellerine saglik.Memleketinde güzel bir tatil gecirmeni dilerim.Hayirli yolculuklar canim.

anneminkizıyim dedi ki...

canim sana iyi yolculuklar, güle güle git güle güle gel, naneli kekde cok degisik görünüyor, ellerine saglik, canim, sevgilerle...

MUTFAKISTAN dedi ki...

hayirli yolculuklar canim saymayi birakmak icin kitap okumayi denesen say say bitmez hatta omur biter yol bitmez hihihih kek guzel gorunuyor degisik eline saglik sevgiler memleketine selamlarr

yaban mersini dedi ki...

hayırlı yolculukler,içinde nane olan bir kek ilk kez duyuyorum,çok ilginç,ama denemeye cesaret edemem herhalde.slmlar.

Adsız dedi ki...

Hayatım kurabiyelrimden canın çektiyse gel yiyelim:))Hayırlı yolculuklar diliyorum.Bende çizgileri çok sayarım,ama miğde bulandırıyor.Naneli kekin çok lezizdir muhakkak çünkü ben naneyi çok severim.Sevgiler

Mutfak Havlusu dedi ki...

aaa naneden kek ilginç!

görüntüsü enfis peki tadında bir farklılık varmıydı?
ellerine sağlık bu ilginç tat için.

Disalce dedi ki...

sevgili mutfak havlum...:)

tadı çok değişik değildi..diğer keklere benziyordu..belkide nane miktarını artırmak lazım...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak