27 Nisan 2009 Pazartesi

ÇİLEKLİ DONDURMA

cileklidondurma




merhaba arkadaşlar....

bu güzel tarifi yemekelislerinin devraldığı p.d.ç.s.e..41 e gönderiyorum....kolaylıklar diliyorum kendisine...

nasıl bizim, anne ve babamızla aramızda zaman farkı varsa ,çocuklarımızında bizimle aralarında zaman farkı var......bakın konuyu nereye getireceğim....

ben küçükken dondurma benim için ulaşılmazdı.....zaten öyle heryerde satılmazdı da.....okul şenliklerinde küçük arabasıyla satış yapan dondurmacılar olurdu.....zaten onlarda bir kepçe kadar koyardı.....kıymetliydi yani.....birde meybuz vardı.....parası az olan ondan alırdı..kolalı olana bayılırdım....kim sevmezdiki kolayı:)pikniklerin süper ikilisi...gazoz ve piknik bisküvi:)

bu durumda annelerimiz bizim şanslı olduğumuzu söylerlerdi......

sonraları parklar arttı.....haliyle dondurmacılarda......artık arabayla değil bizzat dükkandan satış yapmaya başladılar.....bizim ordada Yunus Emre Parkı vardı.....babam akşam işten gelince bizi götürmesi için yalvarırdık...bazen götürürdü bazen yorgunum der götürmezdi.....

derdimiz ne salıncak ne de kaydırak.....tabiki dondurma......

bizde kardeşimle yatağa girince hayal kurardık......"şimdi arabaya bindik....araba parka doğru gidiyor.(biz burda yatağın içinde arabada gibi sallanıyoruz)....şmdi indik parka girdik...şimdi salıncağa biniyoruz(burdada sallanıyoruz).......daha sonra dondurmacıya gidiyoruz(yürüme kıpırtıları)aldık yiyoruz......(eh dondurma yeme taklidi)......artık yorulduk..eve arabaya binip eve geliyoruz.....(ve biz yine sallanıyoruz).......

bu hayal bizi mutlu ederdi..gitmişiz gibi huzurla uykuya dalardık.....

sonraları markalı çubuklu dondurmalarda çıktı tabi....gittikçe tadı bozuldu gittikçe adiler çıktı...ve şimdi çocukluğumdaki tat yok maalesef......işte çocuğum bolluk içinde ama oda bolluğun verdiği nankörlüğü yaşıyor dönem dönem......

yinede dondurma dondurmadır....ya evde yapın yada kaliteden vazgeçmeyin....

bu tarifi canım arkadaşım misssimden aldım......gerçekten nefisti.....çilekleriniz bitmeden deneyin derim......tarif için çok teşekkür ediyorum....

haa birde bu tarifi dondurmayı çoook seven canımın içi yeşildomatesime göndereyim....tadına baksın bakalım.....


tarifi aynen aktarıyorum...çünkü hiçbir değişiklik yapmadım.....
Malzemeler:
  • 700 gr. çilek
    1 su bardağı krema
    1 su bardağı yoğurt
    1 su bardağı pudra şekeri
yapılışı........
  • 1- 6-7 Adet çilek ayırıyoruz geri kalan çilekleri robotla püre haline getiriyoruz..Pudra şekerini ekleyip şeker eriyene kadar karıştırıyoruz. ben ikinci yapışımda normal şeker kullandım.
    2- krema ve yoğurdu bir kapta iki katına gelinceye kadar mikserle çırpıyoruz. Çilek püresi ve şeker karışımını kremalı karışımın içine döküyoruz. Karıştırıyoruz. rengi pembe bir hal almalı, homojen şekilde dağılmalı. Ayırdığımız çilekleri küp küp doğrayıp karışıma ekliyoruz.
    3- Buzluğa dayanıklı bir kaba koyup buzluğa kaldırıyoruz. 1 saat sonra çıkarıp yeniden mikserle çırpıyoruz. yeniden buzluğa koyuyoruz. Ben biraz daha yumşak kıvamlı dondurma seviyorum. Siz nasıl kıvamda seviyorsanız o kadar dondurun. Afiyet olsun.

65 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Dondurmayı kim sevmez:) Heme muzlu,çikolatalı,fıstıklı ve kestaneli olursa:) Tabi küçükken bu kadar çok çeşit yoktu. Şimdi sektörde aldı başını gitti:)
Dondurma konusunda kaliteden asla atviz vererem. Ya hiç yemem yada belli iik yerden yerim:)
O çubuklu dondurmalara ben dondurma demiyorum,tatlı onlar tatlı:) Krema gibi..


Bu dondurmaysa enfes görünüyor,pembiş pembiş:) Ellerine sağlık canım..

zerrin - misss dedi ki...

Canım Disalim, beğenmenize çok sevindim. Ben de şimdi uçağa biniyorum (buradan uçağa binmişim gibi yapıyorum) Fiyuffff İstanbul'a gidiyorum Tranwaya biniyorum (buradada hafif salanarak gidiyorum gibi yapıyorum) Sonra otobüs (tıngır mıngır) SOnra sizdeyim. Oturup sohbet ediyoruz (gibi yapıyorum) Sonra sen baana börek, çörek bir de dondurma ikram ediyorsun (bende yiyor gibi yapıyorum) Oyy ben yoruldum.. :))

Bayıldım kardeşinizle yaptığınız hayali girişime :)))

Öperim yanaklarından.

Sıcacık sevgiler.
Hee bu sırada ben de yumşak severim.. :)

HE Mutfak dedi ki...

Görüntüye bayıldım. Dondurmayı yeğenim için çilek alır almaz denemeye koyuluyorum. Bizlerde mutfak ve sofra peçetelerimizi sergilediğimiz bir bloğa sahibiz. Sizide bekliyoruz.

http://hemutfak.blogspot.com

pembetatlar.blogspot.com dedi ki...

Canım arkadaşım havalar ısıdıkça bloglar renkleniyor....:)
Ellerine sağlık....
Dondurma nefis gözüküyor özelliklede çilekli olması dahada güzell:)

yesildomates dedi ki...

canım benim bende diyordumki birkaçgündür.
disalim olsada şöyle bir karamelli dondurma alsakta yesek..
disal bir iki kaşık alsa bende kutuyu bitirsem:))offf çok özledim bu günleri..dondurma olsundanasıl olursa olsun..
çileklisinede hayır demem..miss gbi olmuştur..
ellerine sağlık kardeşim..
öpüyorum..

Unknown dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK NEFİS GÖRÜNÜYOR ÇİLEĞİN ZAMANI GEÇMEDEN DENEMEK LAZIM GENELDE DONDURMALAR BOL YUMURTA SARISIYLA YAPILIR AMA VANİLYA KAYMAK VE KAKAOLU İÇİN GEÇERLİ MEYVELİLER DEĞİL TARİF PRATİK TEŞEKKÜRLER ZERRİN VE DİSAL...
SİZLERE AFİYET OLSUN..

neslihan erzincan özgür dedi ki...

bayılırım dondurmayaaaaa:-)))ellerine sağlık canım.çok çok güzel görünüyor dondurman,rengi harika olmuş.afiyet olsun.sevgilerimle...

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

Muhteşem görünüyor uzanıp alasım geldi:) ellerine sağlık canım...iyi haftalar sevgiler

Sevde dedi ki...

Evet arkadaşım ya kalitelisini yiceksin yada evde yapacaksın...
Bende daha dondurma mevsmini açmadım inş senin dondurman ile açmayı düşünüyorum...
Bu arada acayip lezzetli görünüyor dondurman bayıdlım .:)
Öpüyorum

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Tatlım ne de güzel anlatmışsın, beni de çocukluğuna, çocukluğuma götürdün.. Dondurma ise yapımı itibariyle çok basit ve görünüm olarak çok profesyonel. Mutlaka yapmak ve tatmak isterim. Öpüyorum seni kocaman.

muko dedi ki...

hayaliniz çok güzelmiş bayıldım bayıldım,şimdi ki çocuklar bolluk içindeler ama hayyalleri bile yok ,çünkü istedkileri anında önlerinde...
dondurmra harika görünüyor eline sağlık canım.
çilekler bitmeden deniyecem ilk fırsatta...
bende külahta açık dondurmanın tadının üstüne yok derim hee birde karamelli olursa oofff süperrrrrrr

öpüyorumm kobacamnnnnnnnnnn

Unknown dedi ki...

Canımmm ellerine sağlık harika olmuş,sevmeyen yoktur zaten.Hele be
nim küçük oğlum Burak eline geçen parayı yazın dondurmaya yatırır.İLk
fırsatta deniycem,mutlu haftalar sevgiler...

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

ne güzel anlatmışsın tatlı disalimmmm...minicik bir dondurma hayatımıza nasıl da mutluluk katıyormuş değil mi:)
ben de öyle çıldırırdım dondurma için.hala öyleyim gerçi:)))
ellerine kollarına sağlık canım
nefis olmuş,
pembe pembe gönlüm sendeeee:)))
öpüyorummmm

lezzetyolculugu dedi ki...

Gerçten harika bir tarif.Hele beni gibi dondurmasız yaşayamayanlar için.Ellerinize sağlık.TAbii Zerrin'e de teşekkürler.

made in funda dedi ki...

ŞİMDİKİ ÇOCUKLAR ÇOK ŞANSLI CANIM ÇOOK.BİZ ÇOĞU ZAMAN İLAÇ KUTUSUNDA DONDURULMUŞ ŞEKERLİ SÜT VEYA ŞEKERLİ LİMON DONDURMASI YAPARDIK DOLAPTA.NE DE HARİKA GELİRDİ BİZE O...ŞİMDİKİLER ÇEŞİT ÇEŞİT...
SENİN DONDURMANA DA BAYILDIM.RESİM SÜPER ÇIKMIŞ...ELLERİNE SAĞLIK...

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Galiba dondurma az iken daha talıydı az olduğu için tadı damağımızda kalırdı...Şimdilerde her yerde var istediğin zaman bulabilyorsun...Seçmesi zor oluyor ama ben karamelisine bayılıyorummmmm...Şu anda çilekliside olsa hayır diyemem nefisss görünüyor ellerine sağlık canım...((Kızımla birlikte yazını okuduk şimdi kalktı dolaptan dondurma çıkardı yiyor öznedirdin onu...))
Sevgieler...

zehra dedi ki...

gercekten super gorunuyor dondurma benım en favorı tatlımdır bayılırırm kendısıne
senınkı super gorunuyor resımlere yapısmama mm kaldı :)

arzumcum.blogspot.com dedi ki...

muhteşem bir görünüm.bu tarifi bende almıştım.ama daha denemek kısmet olmadı.şimdi tekrar görünce acele etmeliyim dedim.çok güzellll.ellerine sağlık.


http://arzumcum.blogcu.com/

yemekelisleri dedi ki...

tesekkür ederim gene beklerim

hanimeli21 dedi ki...

Yaz gelirken guzel bir tarif oldu sagol canim her meyveyle denenir gibime geliyor.
Ama cok guzel olmuslar.
Dondurmam gaymaaak sesini duydum da geldim.

Pelin dedi ki...

Disalciğim,
Çok güzel bir tarif. İçinde yumurta da yok. Sen de çok güzel yapmışsın. Son fotoğrafa da bayıldım. Ellerine sağlık
Zerrin'e de sevgiler
Öpüyorum

hunerlieller dedi ki...

yazın antalya sıcagına biraz olsun serinlik katan dondurma..ev yapımı dondurma süper olmuş.yazın çok fazla tükketigim için artık evde yapabilmek çok güzel..tarif için teşekkürler.sevgilerle

ASLI dedi ki...

Yupiiii! çilekli dondurma bana da bırakın :) elinize sağlık çok güzel gözüküyor.

Adsız dedi ki...

Disal, hikayenle herkesi cocukluguna götürdün...
Benim cocuklugumda dondurma coktu ama yiyecek adam yoktu!:)) Zatürre filen gecirmis bir cocuk olarak annm dondurma olayina parlak bakmaz alsam bile temkinle yedirtirdi. Yani hala doya doya dondurma yemeye korkarim.:)

Ev de yapmak icin dondurma makinalari hem ucuz hem kolaylik.
Böyle de nefis olmus belli.
Ellerine saglik canim.

Tijen dedi ki...

Çocukluk ve dondurma deyince aklıma Erdek'teki karadut dondurmaları geldi Disal'ciğim. Nasıl özeldi bizim için.

Rakunt ideas dedi ki...

Of of havalar ısınsın artık dondurma yemek istiyorum:))

Nefis görünüyor ellerine sağlık.

ehlikeyf dedi ki...

böreğe bayıldım bikere ama dondurmanın cazibesinede fena kapıldım:)ellerine sağlık anlatımında çok hoş...

reyyan dedi ki...

tarifleriniz mükemmel görünüyor ayrıca güzel yorumlarınız için tşk ediyorum
sevgiler
reyyan

SOFRAM dedi ki...

Disal'ciğim gerçekten de o çocukluğumuzdaki dondurmaların tadı başkaydı...
Çocukluk hayallerinizi de ne hoş anlatmışsın, bayıldım...
Dondurmanda çok güzel görünüyor, ellerine sağlık güzelim, Zerrin'e de çok teşekkürler tarif için...
Sevgilerimle öpüyorum canım...

mutfaktelaşı dedi ki...

şu sıra gözüm iki şeyde, biri çilek, diğeri dondurma.yani bu tarif tam bana göre.ellerine sağlık harika olmuş.

Hatice dedi ki...

ellerine sağlık canım nefis görünüyor, rengi de dokusu da çok güzel olmuş.
hep rastlıyorum yoğurtla dondurma yapımına ama bir türlü cesaret edemedim:(
nasıl yoğurt kullandın, yani süzme mi yoksa normal yoğurdun katı kısmı vs??

sevgiler...

Disalce dedi ki...

merhaba haticecim..

normal hazır yoğurt kullandım...(bim-dost yoğurt)
teşekkürler canım yorumun için...

Yıldız dedi ki...

Disalcim ellerine sağlık canım görüntü harika evde yapılmışı gibi varmı ya demi :))
yazıların çok güzel sanırım o yıllarda herkes için dondurma zor ulaşılan bir şeydi bi o kadarda cazipdi hemen hasta olurduk bir de bu kadar her köşe başında yoktu tabi ha birde çeşit tabi ama yinede her şeye rağmen şimdikinden çok daha lezzetliydi :)

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

tek dondurmamdır çilek ve karadut !!!!
bayıldım canım.

ipek dedi ki...

Yaz kış yesem bıkmam dondurmadan.Bunlar harika görünüyorlar.
Kekova da yediğim ev dondurmasına benziyorlar. Tadları inanılmazdı.

Saliha dedi ki...

adaşım enfes enfes yaaa:):):)

hdidem95 dedi ki...

diaslcim nefis bir tarif olmuş tamda çilek zamanı ellerine sağlık sevgiler

Unknown dedi ki...

Arbella TV kazandırıyor

Mutfakta ilk yardım kanalı Arbella TV, mutfakta ‘gizli kalmış yetenekleri’ ödüllendiriyor… Arbella Makarna’nın kurduğu internet televizyonu Arbella TV, açtığı makarna tarifi yarışmasıyla, her ay farklı illerden gelen, yöresel izler de taşıyan tarifleri geniş kitlelerle paylaşma şansı sunuyor. Güzel ve özgün tariflerin sahipleri de çeşitli armağanlar kazanıyor.

Yarışmaya katılmak için yapılması gereken tek şey; Arbella Makarna’yla en pratik, ekonomik, hızlı ve lezzetli yemek tarifini hazırlamak ve fotoğrafını da çektikten sonra Arbella TV’ye göndermek.

Bunun için önce siteye ücretsiz olarak üye olunuyor ve yarışmaya katılma hakkı elde ediliyor. Arbella TV’nin genç ve cana yakın aşçısı Cenk de, gönderilen tarifleri değerlendiriyor, yorumlarıyla sitede paylaşıyor. Gelen tariflerden 12’si çeşitli hediyelerle ödüllendiriliyor.

Yarışma Nisan, Mayıs ve Haziran ayları boyunca sürecek, her ayın birincisi de onu izleyen ayın ilk haftasında açıklanacak.

Yarışmaya ilişkin daha ayrıntılı bilgi için www.arbella.tv adresini ziyaret edebilirsiniz.

www.arbella.tv
www.evdeyimaciktim.com
Medya İletişimi ve Ayrıntılı Bilgi İçin
Aycan Işık
Pointistanbul Halkla İlişkiler
(212) 240 33 73 aycan@pointistanbul.com

saniyesultan dedi ki...

ellerin dert görmesin canım. ne de güzel gözüküyor...

didem taninmis dedi ki...

disal çok güzel gözüküyor ellerine sağlık. Sevgiler
Didem

Adsız dedi ki...

çok harika görünüyor ,ellerine sağlık,benim favorim limonlu dondurma :)

gülay mutfakta dedi ki...

hımmm çok güzel görünüyor
tadıda eminim çok harikadır.
ellerine sağlık.yazıların da çok güzel.zevkle okuyorum.
birde size bi sorum olacak bana yardımcı olursanız çok sevinirim.
ben yeni blog açtım.ilk yorumda sizden geldi:) blogların sağ yanlarında katagorilerine göre arşivleme yapıyorlar bunu nasıl yapabilirim.takip ettiğim blogları isimlerin görünmesini de istiyorum..
şimdiden çok teşekkür

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Ellerine sağlık Disal'cim, fotoğraflarına bayıldım.. Ayrıca hikaye de çok hoş :)

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Disal'ciğim bu ne güzellik renginin güzelliği yetiyor iştah kabartmaya ellerine sağlık canım dondurmaya hiç dayanamam sevgiler

Mutfak Havlusu dedi ki...

ooo dondurmalara geçilmiş bu ne hız maşAllah!
:)

ozlemhan dedi ki...

Harika bir görüntü ellerine sağlık kesinlikle denicem sağol canım

Baharcicegi dedi ki...

Eskiden az oldugundan hersey cok lezzetliydi simdi canimiz ne isterse elimizin altinda cok oldugundan ne tadi var nede kiymeti.
kendi yaptigin gibisi varmi icin alarak yersin ellerine saglik canim
hayirli bereketli cumalar

yildiz dedi ki...

Disal´cigim,burda cilekler henüz cikmamisken,sen bitmesinden bahsediyorsun....

Olmayan birsey ya da az olan her zaman icin kiymetlidir.Cocuklarimiz bazi konularda hem cok sansli hem de sansiz oluyorlar maalesef.
Güzel bir hafta sonu gecirmen dilegiyle,cumaniz mübarek olsun...

sevilay dedi ki...

selam canım
çilekli dondurman nefis görünüyor
hem güzel hem de çok kolay
ellerine sağlık
guzfasulyeleri.blogcu.com

Sevinç dedi ki...

Ellerine sağlık canım nefis görünüyor tamda çilek zamanıyken denemek gerek...
Hayırlı cumalar diliyorum sağlıcakla kal..!

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba
tşk için geldim. yayınladığım tariflerin bazılarınızı sizin sitenizden alıp bi çok kez yaptım
hiç bir zaman beni yanıltmadı süper sonuç tarifleri o kadar detaylı anlatıyorsunuz ki.. blogumda yayınlarken kaynak olarak sizi göstermek istiyorum ama nasıl yapacağımı bilmiyorum.
sevgiler..

Cocukla Cocuk dedi ki...

çilekli dondurma, ustelik ev yapımı harikasın disal:)dondurmada kalite ve lezzet dogru orantılı, bu tarifi yazıyorum ve ilk fırsatta deniyorum..ellerine sağlık

akasyakokusu dedi ki...

sALİHA'CIM NE GÜZELDİ BENDE SAYENDE MAZİME DÖNDÜM..
BİLİRMİSİN NANELİ YADA NEYLİYDİ BİLEMEDİM PEMBE ÇUBUKLAR OLURDU..
DEDİĞİN GİBİ DONDURMADA TEK KAŞIK KONURDU AMA ÇOKTA LEZİZDİ..şİMDİ RENKLENDİ EKLENDİ NELER YİYORUZ BİLMİYORUZ..EMÜLGATÖR KONUYORMUŞ EVDE YAPILANA ÖYLE DUYDUM AMA BENDE HİÇ EVDE YAPMADIM..KREMA OLUNCA DENEMEK GEREK ELİNE SAĞLIK GÜZELİM..

Adsız dedi ki...

ÇOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYOR RENGİNEDE BAYILDIM ELLERİNE SAĞLIK CANIM...

TAZE NANE dedi ki...

Ne kadar güzel anlatmışsın canım benim.
Dondurmayı görünce içim açıldı.
Çok hoşuma gitti.
Hiç hayır demem. Ah ah canım istiyor şimdi.
Sevgiler.

anneminkizıyim dedi ki...

Canim cok güzel yazmissin. Bizimde bir resit dondurmacimiz vardi kapinin yanindan el arabasi ile gecerken bir kac bagiriridi, bilirdiki biz cikip muhakak alacagi bir külah dondurma. Birde bizde baklava ve sobiyetin yaninda muhakak dondurma ikram edilirdi. Annem de taze sütle ayrica cok dondurma yapardi hemde sahlepli. Aksam dondurma var diye usanmadan her saaat basi karistirirdik. Ayyy o günlere dönderdin beni. Senin cilekli dondurmada harika olmus, ellerin dert görmesin canim, sevgiler.....

Yaren dedi ki...

Canim tarifi not aldim mutlaka yapmak isterim. Bende cok büyük bir dondurma hayraniyim. Sadece yazin degil bazen kisinda yerim hehehe.Ama kalorinide fazla oluyor malesef:(Ellerine sagkik canim harika görünüyor.Bunu sanirsam muzla cikolata ilede denenebilir. Kardesinizle hayalinizde cok güzelmis:))) Aslinda o hayali büyükkende yapmak lazim,mesela tatile gitmek gibi:)Güzel bir hafta sonu diliyorum ,sevgiyle kal canim.

capankizimutfakta dedi ki...

MMMMM CANIM COK NEFIS GORUNUYOR ELLERINE SAGLIK. AMA SUAN BIZIM BURDA CILEGIN FIYATI TAVANDA :))) UZUCLADIGI ZAMAN DENICEM MUTLAKA...

Hatice dedi ki...

canım çok teşekkür ederim cevabın için, eşime bahsettiğimde yoğurtla dondurma olur mu diye tepki verdi, bakalım deneyince beğenecek mi:)
sevgiler...

Adsız dedi ki...

canım harika olmuş ellerine sağlık iyi haftalar..www.missgibi.blogcu.com

hilal dedi ki...

canım ellerine sağlık, harika görünüyor, tarifi ne kadar güzel anlatmışsın sanki çok kolaymış gibi görünüyor, deneyip görcez:) umarım beceririm

bu arada çok şeker anlatmışsın, dondurma hikayelerini:)


sevgiler

Elif A. dedi ki...

Ellerinize sağlık. Yalnız düzenli olarak takip ettiğim için biliyorum ki bu tarif Zerrin Hanıma değil, Burçin Hanıma aittir ve Yemekname dergisinde de yayınlanmıştır. Başkalarının tariflerini yayınlarken biraz daha özenli olup gerçek sahibinden bahsetmek gerekir.

Elif A.

Disalce dedi ki...

sevgili elif a.

tabiki tarifin asıl sahiplerinin isimlerinin yazılması gerekir...bunu dikkate alacağım...

fakat blog dünyasında birçok tarif dolanıp durur...bu tarif için söylemiyorum ama çoğu tarifin asıl sahiplerine ulaşmaya çalışırsak zincirleme bir bağlantı vermek zorunda kalırız....

birbirimizin bloglarını tanıtma açısından bu şekildede olabileceği düşüncesindeyim....

zerrin burçinden almış,ben zerrinden bi başkasıda benden alsın...sonuç olarak bana giren zerrine tıklar,ona giren burçine..derken asıl sahibe ulaşırlar....

önemli olan ben yaptım dememek...

yinede eleştirin için teşekkürler...

e.esma.albayrak dedi ki...

selamlar;
öncelikle ellerinize sağlık çileğe hayran biri olarak elbette dondurmasınada bayılıyorum
bloğunuz çok renkli paylaşımlar için teşekkür etmeyi borç biliyorum sevgiler...

rumma dedi ki...

Görüntü harika ama biraz soğudumu havalar ne..:) geç kaldım sanırım..

ellerinize sağlık sevgiler

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak