11 Ocak 2011 Salı

BONİBONLU KURABİYE

sizde çocuğunuzu mutlu edin bugün:)))

bu cümleyi kurarak başlamak istiyorum söze.....tabiki her anne baba çocuğunu mutlu etmek için herşeyi yapıyor....sadece küçük bir hatırlatma yapayım istedim......

bu kurabiyeleri canım ,bitanecik arkadaşım ,dostum yeşildometesimden gördüm ve hemen denedim....kızım böyle şeylere bayılır..helede arkadaşlarıyla paylaşmayı çok sever...bende çocuklar mutlu olsun dedim ve yapıp okula gönderdim....

sevgili öğretmenimizin mesajı beni çok mutlu etti....çocukların çok beğendiğini hatta bayıldıklarını söyledi.:)))))))))))))şimdi ara sıra böyle süprizler yapmak istiyorum...

ben tadına bakamadım......çocukların sayısına ancak yetiyordu çünkü...onun için tadı ile ilgili yorumda bulunamıycam.....


tarifi aynen notuyla beraber yapıştırıyorum:)

malzemeler...(yaklaşık 25-30 adet çıkıyor)

  • -125gr tereyağ(ben 250 gr.yumuşamış margarin kullandım)
  • -125gr margarin
  • -1 yumurta
  • -bir paket kakoo
  • -bir subardağı şeker
  • -aldığı kadar un
  • -bir çay kaşığı tarçın..
  • üzeri için bonibon..(2,5 paket kullandım)

yapılışı..

  • malzmelerimizi hamur kabımıza sırasıyla ilave diyoruz..yoğuruyoruz...şekil verip üzerine bonibonları izerine hafifçe bastırıyoruz..(geniş ağızlı bardakla kestim)
  • 180 c fırında 10 veya 15 dk pişiriyoruz..(fırında fazla tutarsanız yanıyor ve tadı acımsı oluyor) fırından çıkınca yumuşak oluyor ama durunca sertleşiyor...

  • not...
  • isteğiize göre süzleyebilirsiniz.. erkekler için mavi kızlar için pembe tül kullanabilirsiniz..
  • normal tarifte pudra şekeri var..ama ben toz şeker tercih ettim..
  • yoğurduğum hamuru bekletmek zorunda kaldım onun için hamurum biraz sertleşti...bu yüzden görüntü biraz kötü oldu.....
  • şimdiden kolay gelsin...

30 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

:))
elelrine sağlık canım
tatlı yavrunu öpüyorum.

mutfagabuyrun dedi ki...

çok şeker kurabiyeler arkadaşım.ellerine sağlık.sevgiler.

Tarifkolik/Öznur dedi ki...

Merhaba canım sanırım tanışmadık daha ellerine sağlık bende denemek istiyorum bonibonlu kurabiyeleri. Başarınız daim olsunn..

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Ellerine sağlık salihacım
Çocuklar renkli herşeyi pek seviyorlar.
bende kendime yapardım eskiden şimdi Erkamla yapıyoruz arada ama çocuk kurabiyeye yapıştırmak yerine mideye indirmeyi tercih ediyor:)

YAPTAT dedi ki...

yemek blogspot,

Yemek bloglarının tanıtımı ile kendini görevli saymış bir blog. Üstlendiği misyon gereği, yemek blogların tanıtımını yapmaktadır.

Elbette bu işi bilerek yaptığını düşünmektedir. Çünkü, kendisi de bir yemek blog yazarı ve yıllardır sevdiği bu hobisi ile yaşamaktadır.

Değer verdiğim bloğunuza,
bloğumda bir sayfa ayırdım ve kendimce tanıtımını yapmaya çalıştım. Yazdıklarımla eksik ve fazlalığımı hoşgörünüze sunar, blog yazarlığınızda başarılarınızın devamını dilerim.

Hansa dedi ki...

şahanesin arkadaşım ellerine sağlık...malzemeler evde tastamam var bugün yapıp yarın yollıyım bende okula...sevgiler canım :)

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

eminim çoook mutlu olmuşlardır :)
ellerine sağlık canım benim
çok güzel görünüyorlar
çok öptümmm

Gönülünce dedi ki...

Kurabiyeler nefis olmuş çok da şık sunulmuşlar...Çocuklar ve büyükler bayılır bunlara harikasın canım...Ellerine sağlık...

Sevgiler..

Serap dedi ki...

Ellerinize sağlık, ne güzel bir fikir. Çocuklar eminim mest olmuşlardır. Hem kurabiye, hem bonibonlu, hem de çok şıklar....

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Disalcim ellerine saglik çok lezizler,sekercik olmuslar,sicacik sevgilerimle.

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Çok şekerler çoookkk...

Saliha dedi ki...

aaa balığı kacırmıs yaaa...bu kurabıyelerden bende yapıcam nefisler adaşşşş:))

kalpkurabiye dedi ki...

canımm nasıl da sevinmişlerdir kimbilir:)
çok cici olmuşlar ellerine emeklerine sağlık:)
bende de bugün bonibonlu bir kurabiye vardı ama bu kadar şirin değiller:)

yesildomates dedi ki...

canım beğenmene çook sevindim..daha doğrusu çocukların mutluluğuna dahada çook sevindim..

arkadaşım çok güzel olmuşlar..emeğine sağlık..çoook öptüm....

mintinin dünyası dedi ki...

çok güzel görünüyor arkadaşım.
ellerine sağlık.
süslemene ise bayıldım:)
SEVGİLER,İYİ AKŞAMLAR

nesrin dedi ki...

cok tatliolmuslar. Benim cocuklarim da sever muhakkak. Sevgiler...

Baharcicegi dedi ki...

minikler bayilir valla benimkiler yavruslar bayagi büyük bu kurbisler icin onlar artik baska seylerle mutlu olmak istiyorlar ablasi
ellerine saglik canim

mandalincikmazi dedi ki...

Disalcim,
sen soğansız yemek yapıyordun demi
bu durum yanılmıyorsam hamileliğinden dolayı değil de soğan yemeyişindendi ...
Bi arkadaş var şu an hamile ve soğan kokusuna dayanamıyor :) ve salça onu senin bloguna yönlendirdim....
http://otuzunda24saat.blogspot.com/
belki tanıyorsundur..
Bu sıralar senin tariflerine ihtiyacı var...
Sevgiler........

Disalce dedi ki...

evet yıldızcım ben hiç soğan kullanmıyorum....öyle güzel tariflerim yok ama inşallah işine yarar arkadaşın....:)

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Disalcim çocukları mutlu etmek, onların gözlerindeki sevinci görmek gibisi var mı:)..Ellerine sağlık. Miniklere afiyetler olsun:).
Sevgiler...
aslı

zeymurancafe.blogcu.com dedi ki...

kurabiyeler çok şeker.emınım tadıda oyledır.inşallah benım bebegım buydugunde de ona sık sık bu kurabıyelerden yaparım.ellerine sağlık canım

gül dedi ki...

çok güzel olmuş kurabiyeler ellerinize sağlık...

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

çok renkli çok lezzetli olmuş :) ellerinize sağlık..

Nilgün dedi ki...

Bu sevimli kurabiyeleri çocuklara yedirmek kolay olsa gerek. Ellerinize sağlık..

birsence dedi ki...

pek güzel görünüyor eline sağlık canım...

dokuzuncubulut dedi ki...

Çok sevimli olmuşlar. Uzun uzun uğraşmadan süsleme yapmak için harika fikir.
Ellerineze sağlık olsun.

made in funda dedi ki...

canım ellerine sağlık...bebişlerine kocaman öpücükler...

ab-ı hayat dedi ki...

Ben de yapıp kızımın sınıfına gönderiyordum ana sınıfında ve çok beğeniliyordu.Bir de kelebek kurabiyelere ve sosisli lolipoplara da bayılıyorlar çocuklar,belki denemek istersin.

Tüle bağlama fikri çok hoş olmuş,aklımda bulunsun::)))


sevgiler...

Disalce dedi ki...

abı hayatım iyiki hatırlattın denerim onlarıda....akşama gelen güzel sözler insana yetiyor:))

çınarkurabiye dedi ki...

disalcimmm uzun zamandır yorum yapamasamda hep takip ediyorum ellerine sağlık çok güzel görünüyor kurabiyeler en kısa sürede deniycemm :)

sevgiler
kalbegidenyol-gözde

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak