26 Ocak 2011 Çarşamba

KAKAO SOSLU HİNDİSTAN CEVİZLİ KEK-LAMİNGTON KEK

merhaba arkadaşlar....
gazelden fırsat bulupta bişey ekleyemez oldum iyice....

ne zaman ben pc başına geçsem arkamdan gazelde geliyor......kucağıma çıkıyo..sonra tekrar aşağı iniyo..bu zincir sürüp gidiyor...:)))

gece bi yarısı tarif ekliyorum şimdi.....bu güzel tarifi vermeden olmaz........üstüne konuşulacak fazla bi söz yok...nefis ,pratik bi pastacık diyebiliriz.........

canım arkadaşım yeşildomatesimden aldım..oda yine fazlaca sevdiğim sofra özlemimden almış.....gerçekten güzel bir lezzet....hatta hazırda kekiniz varsa ,acelenizde varsa en kolay ve lezzetli tarif diyebilirim......çünkü hazırlandıktan kısa süre sonra yiyebilirsiniz..dinlenmesine gerek bile yok bence:)))))))



malzemeler.....(tarifi aynen kopyalıyorum..çünkü değişiklik yapmadım)

KEKİ için...
  • 4 yumurta
  • 1.5 subardağı şeker..
  • 1 subardağı zeytinyağı
  • 1subardağı süt
  • kabartma tozu
  • vanilya
  • 3 subardağı un..

SOS için
  • 3 subardağı süt
  • 2 yemek kaşığı kakoo
  • yarım subardağı şeker
  • üzeri için hindistan cevizi...
YAPILIŞI:
  • Aynen kek pişiridiğimiz sırayla şekeri ve yumurtayı en az 5 dk mikserle çırpın.
  • Sütü ve yağı katın bir kez daha çırpın.
  • Unu, kabartma tozunu ve vanilyayı eleyerek ekleyin ve bir kez daha karıştırın.
  • Yağladığınız büyük boy borcam tepsiye hamuru dökün ve üzerini düzeltin.
  • Kesinlikle şekilli kalıp kullanmayın.
  • Bu arada sos malzemelerini karıştırıp kaynamaya bırakın.
  • Kaynadıktan sonra altını kısıp arada karıştırarak 5 dk pişmeye bırakın.
  • Başından ayrılmayın, taşabilir. Pişince soğumaya bırakın.
  • Pişen ve soğuyan keki dilimlere kesin, sosun içine batırıp heryerine değmesini sağlayın ve hindistancevizine bulayın.
  • Kekleri olabildiğince küçük kesin 40 dilim kadar çıkıyor..
  • Tepsinin boyutu 27×40 cm Uzun dikdörtken borcam..Afiyetler olsun..

34 yorum:

Unknown dedi ki...

ALLAH KOLAYLILAR VERSİN ARKADAŞIM BENİM KIZIMDA AYNI DURUMDA BENDE EPEYDİR BİŞEY PAYLAŞAMIYORUM AMA ÇOK ÖZLÜYORUM. ELLERİNE SAĞLIK...

mintinin dünyası dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK SEVGİLİ ARKADAŞIM.ÇOK LEZİZ GÖRÜNÜYOR.SEVGİLERİMLE...

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Disalcim ellerine saglik harika bir kek tarifi görüntüye bayildim muhtesem sicacik sevgiler canim.

Unknown dedi ki...

O kucağa çıkıp çıkıp inmeleri iyi bilirim.Arada birde bilgisayara patlatıyor benimki..Baktı yüz göremiyorsa başlıyor yalandan ağlamalara...
Kek harika görünüyor.
Ellerine sağlık Sevgiler.

mutfagabuyrun dedi ki...

bende yapıyorum bu keki.harika oluyor.bencede pasta demek doğru olur.çok lezzetli.ellerine sağlık arkadaşım.sevgiler.

susamcorekotuFeriha dedi ki...

ne kadar şirin olmuşlar:) bir lokmalık gibigözüm gönlüm açıldı:))
selamlar sevgiler

ab-ı hayat dedi ki...

Sanırım bütün bebekli anneler aynı durumda,bizimki artık tuşlara ve ekrana basıp yazmaya çalışıyor:::)))

Kek harika görünüyor,çok sevdiğim bir lezzet.İlk defa bir arkadaşımda tatmıştım ve çok beğenmiştim.Misafirler içinde şık sunumlu bir pasta oluyor.

sevgiler...

Cafe Pepela dedi ki...

Gazel Hanım kıpır kıpırdır anneciğisi:)
Ne tatlı meşgale.Hayır ve umutla büyüsün inşaallah.
Lamingtonu çok seviyorum.Ellerine sağlık.
Muhabbetle

kalpkurabiye dedi ki...

maşallah pek hareketli bir çocuk sanırım:))
bende bu keki aynen kopyalayacağım yarın mutfakta:))
ellerine sağlık canımm:))

hayat dedi ki...

Disalciğim,kek çok nefis görünüyor.Eline emeğine sağlık.
Sevgiler...

Leyla Poyraz dedi ki...

görüntüye bayıldım..ellerine sağlık canım..sevgiler..

HÜLYA dedi ki...

bu lezzet'e kimse hayır diyemez... Bizim evde de çok sevilen bir lezzettir kendileri..

ellerine salık canım çok güzel olmuş...

Nilgün dedi ki...

Gerçekten süper bir şey oluyor, ellerine sağlık..

zeymurancafe dedi ki...

hinditan cevizli keki çok severim yumuşacık bir lezzet.ellerine sağlık disal

sarımutfak-hande dedi ki...

bende yaparım bunu çok güzel olmuş canım
ellerine sağlık

yemekbiraşk dedi ki...

soslu ve yumuşacık daha ne olsun:) eline sağlık
sevgilerimle..

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

çok neşeli bir kek olmuş - merak ettim hatta tatmak istedim. ellerinize sağlık!

Mutfak Havlusu dedi ki...

ne güzel iki lezzeti bir aradaa tadabilmek.ellerinize sağlık.

Tarifkolik/Öznur dedi ki...

Kekler çok taatlı olmuş canım ellerine sağlık sevgiler..

Adsız dedi ki...

http://hobidunyam.womanforum.net tarafından düzenlenen
yemek etkinliklerinin SEVGILIYE OZEL TARIFLER *10* " Etkinliğine
ben http://balpare.blogspot.com/ ev sahibeliği yapacağım
30 Ocak-20 subat tarihleri arasında düzenlenen Sevgiliye Ozel Tarifler
Sevdiceğinize hazırlayacağınız tatlı,pasta,börek,yemek,çorba,salata vb.. her tarif kabulümdür.öyle aman aman illa özenilecek,harikulade şeyler beklemiyorum.hazırlayabileceğiniz ölçüde ne yapabilirseniz yeter. Sevdiceğiniz ne sever onu düşünün.en çok sevdiği çorbayı pişirip üstüne nanesini,pul biberini,yağını şöyle kalp şeklinde koymanız bile hem bir gülümseme sebebi olur,hem de etkinlik için harika bir resim.amann bizimki sevmez öyle şeyler demeyin.erkekler,babalar sevgilerini pek göstermezler.ama böyle küçük bir jest bile yaşı kaç olursa olsun içten içe (hani göstermese,belli etmese bile ) çok hoşuna gidecektir. sütlaç yapın mesela bir de tarçından kalp kondurun tamamdır.( şimdi bütün tarifler sütlaç olurmuş sakın ha:))))ben de yayınlarmışım etkinlik sonunda dermişim ki sevgiliye özel tarifler etkinliğimizin rakipsiz tek tarifi sütlaç oldu:) altına da link verirmişim Ayşe usulü sütlaç için tıklayın,Fatma usulü sütlaç için tıklayın.. sevgi ile yapılmış tüm ,sevdiceğin sevdiği bütün lezzetler olabilir. yanına bir kalp,(e tabi salata yapmışsak kalbi nereye konduracağız diyosunuz dimi:)-o zaman da yanına mini bir kurdele gül bile olsa tamamdır.)
yani ne diyeyim ,nasıl kandırıvereyim sizi katılmanız için:)
NOT:hobidünyam etkinliklerine ev sahibeliği yapmak isteyenler
http://papatya68.blogspot.com/
adresine başvurabilirler..

Melek* dedi ki...

ellerine sağlık ben de keki soslu çok severim sadesini pek sevmem... hayırlı günler

çeşnici Handan dedi ki...

Çok çok güzel olmuş nefis görünüyor ellerine sağlık canım.

Adsız dedi ki...

selam........uzun zaman oldu uğramayalı.......bende yapıyorum bu keki.harika oluyor. .ellerine sağlık arkadaşım.sevgiler

guzfasulyeleri.blogcu.com

HADİYE dedi ki...

Merhaba,

Bir süredir görüyorum bloklarda henüz denemedim. İlgimi çekiyor aslında fırsat olmadı. Ellerinize sağlık.

Sevgiler*

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Ahhh bu yaramazlar... İyi ki varlar, hayat hep onların etrafında dönüyor değil mi... Bu keki biliyorum teyzem yapmıştı, çok güzel oluyor... Ellerine sağlık canım sevgiler...

Unknown dedi ki...

Yemiş kadar oldum valla:) Birden o tadı hissettim ağzımda. Hımm enfess.. Ellerine sağlık

keskinli dedi ki...

disal sultan
enfes görünüyor ellerine saglik kaldiysa bir tanede ben aldim gidiyorum sevgiler...

Cocukla Cocuk dedi ki...

geçenlerde gittiğim bir arkadaşımda yedim bu keki gerçekten enfes tarifini de almayı unutmuştum , burdan aldım...

made in funda dedi ki...

benim ki 7 yaşında halen tepemde geziyor disalciğim..can onlar can.kekin nefis olmuş.ellerine sağık canım....

fatosun mutfagından... dedi ki...

Sevgili!
Ümmü Mektum gibi
Seni görmeden sana sesleniyoruz
Alıp verdiğin nefesi duyar gibi
Sanki açınca gözlerimizi
Seni görecekmişiz gibi
Sana sesleniyoruz.
Senin huzurunda ses yükselmez.
Edeple konuşulur; edeple susulur.
Hele biz ki bu kapının dilencileri,
El açıp beklemekten başka
Bize bir şey düşmezdi ama
Şu araya giren yıllar olmasa
Medine’ne uzak yollar olmasa ...HAYIRLI KANDİLLER GÖNÜL DOSTUM..

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Disalcim Kandilin mubarek dualarin kabul olsun insallah sevgilerimle arkadasim.

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

çok güzel olmuş..ellerinize sağlık...

gülşah dedi ki...

bu tarifi büyük dikdörtgen borcamda yapmıştım hep başka tariflerden,acaba büyük boy kare borcama yapsam küçükmü gelir tepsi?şimdiden teşekkürler

Disalce dedi ki...

gülşahcım evet tepsi küçük gelebilir..çok kabarık olursa kestiğin karelerde kalın olur ve sosu güzel çekmez...eğer kare borcamda yapacaksan malzemeyi azaltabilirsin......kendi yaptığın özel bir kek tarifin varsa onu yapabilirsin..önemli olan burda kekin soslanma anı......bence küçük gelir...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak