8 Haziran 2011 Çarşamba

RAFAELLO-HİNDİSTAN CEVİZLİ TOPLAR


iyi geceler :)

yoksa iyi sabahlar mı demeliydim.....saat 12 yi geçince ne denir gerçekten.....

filmlerde konuşurlarken şöyle bir konuşma geçiyor "saat sabahın 2 si corç:))....."gece 10 da buluşalım" mesela.....

bana sanki 12 ye kadar akşammış da , sabaha kadar geceymiş , sabah güneş doğunca sabahmış gibi geliyor....hatta uyumadan sabahlarsam sabah hiç olmadı sanıyorum.illa uyuyup uyanınca sabah oluyor:))))

her neyse ha gece ha sabah.......şu an bi uyku bastırdı bana..demek ki gece oluyor:)))))))))bi an önce tarifimi verip kaçayım:)))

bloğumu ilk açtığım günleri karıştırdım bugün....bulanık fotoğraflar pek hoşuma gitmedi ama nostalji yaptım iyi geldi..blogcudan bazı tarifleri almadığımı gördüm....demekki o zaman lüzum görmemişim..ama şimdi okuyunca çok hoşuma gitti....hatıra kaldı kısaca...onlarıda bloğuma ekleyeceğim ki çocuklarım ilerde okuyup onlar içinde güzel bir anı olsun.....

o günlerin basit ve klasik tariflerinden çıkıp bugünlerin asortik tariflerine zıplayalım hemen.....bu nefismi nefis tatlının tarifini sofra özlemimden almıştım...çoook uzun zamandır yapmak istediğim bir tatlıydı....kısmet bugüneymiş....ben bunu yapıp yiyeli çok oldu....sizlerede tavsiye ederim....

tarif için çok çok teşekkür ederim canım arkadaşım......

malzemeler...aynen kopyalayıp yapıştırıyorum tarifi...
  • 1paket çiğ krema
  • yarım bardak süt tozu(ben kahve kreması kulandım)(bende)
  • 2-3 bardak hindistan cevizi
  • yarım su bardağı toz şeker(nasıl tatlı seviyorsanız o kadar katın)
  • istediğiniz kadar damla çikolata veya fındık, fıstık ,ceviz, mısır gevreği.(ben kullanmadım)
yapılışı.....
  1. Bütün malzemeyi yoğurup, elinizle fındıktan büyük yuvarlaklar yapıyorsunuz..
  2. İçine isterseniz, fındık, çikolata ,damla çikolata koyabilirsiniz.
  3. dışınıda hindistan cevizine bulayıp dinlendirmeye bırakıyoruz....
not....
  1. ben dışını hindistan cevizine bulamayı unutmuşum..siz denerseniz unutmayın sakın...benimki gibi kel tavuk gibi görünmesin .)))
  2. malzemeleri karıştırdıktan sonra hemen şekil vermeye çalışmayın..bazen biraz sıvı olabiliyor...sıvı derken çok katı olmayabilir....dolabın alt kısmına koyup biraz dinlendirin daha kolay şekil verirsiniz.....
  3. ben üzerine çikolata eritip döktüm....çikolata donunca kalıp gibi çıktı....güzeldi ama...sadece üzerine değil heryerine bulansa daha güzel olur...

7 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Ellerine sağlık.. :)

yemekbiraşk dedi ki...

eline sağlık canım kokossuzda güzel gözüküyor:)
sevgilerimle..

Unknown dedi ki...

gayet enfes görünüyor canım ellerine sağlık löp löp biter onlar belkide bitmiştir bile:)))

birsence dedi ki...

kel tauk bile olsa yeterki olsun yiyeylim:)))

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

çok cici bir tarif...tadına dayanamadığım için sık yapmıyorum....çukulata sos ilede güzel görünmüş ...ellerinize sağlıkkk

sakine dedi ki...

Uzun zamandır denemek istiyordum bu tarifi.Ellerinize sağlik.Misafirlerim için yapacağım bakalım beğenilecek mi?Sevgiler..

sakine dedi ki...

Az önce yaptım ve harika oldular.Ben tozşeker yerine pudra şekeri kullandım .Miktarını da biraz artırdım şekerin.Antep fısığına buladı ve yarınki misafirler için Çocukların göremeyaceği bir yere saklandı:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak