10 Kasım 2011 Perşembe

BAYRAM İKRAMLARI-MİNİ KÖSTEBEK PASTA VE MİNİ PASTA

mini pasta

merhaba arkadaşlar.....

biliyorum bayrama sizlere faydam olmadı..hiç bir bayramda olmuyor zaten:))))her sene karar veriyorum bu sefer tariflerimi önceden paylaşayımda belki birilerinin işine yarar diye ama nedense bende çok geç yapıyorum hazırlığımı...

bu sene yaptığım hazırlık bana kaldı zaten.....çok kişi gelmedi...bende gidemedim.......bayram bayram gibi değildi kısaca....et doğrama faslı dışında bişey anlamadım bayramdan....

hepinizin geçmiş Kurban Bayramınızı kutluyorum......kurbanlarınızıda Allah kabul etsin inş......her sene yardım kuruluşlarına verdiğimiz kurbanı bu sefer bire bir yaşamak istedik....o duyguyu yaşamayalı baya olmuştu......şu an etle uğraşmaktan ağrıyan kolumla beraber çok güzel hissettiğimi söyleyebilirim:))))))

hazırlıklarım bu kadar değildi tabiki..zamanla ekleyeceğimi düşünerek sadece tatlı kısmını paylaşayım...

-hazır su böreği yufkasından yapılmış su böreği,
-cevizli baklava
-mini pasta çeşitleri
-pilav-kavurma

bu menüyü yeterli buldum ve yettide ..daha fazlasını yapmak istemedim...bu sene sarma sarmakta istemedi canım.....




mini pastalara geçecek olursak ,
bloğumda buna benzer bi kaç tarif var..sürekli yaparım zaten.ama bu sefer hazır pastabanla yaptım uğraşmak istemedim......ve çay bardağı ile kestim ki daha küçük olsunlar.....tam porsiyonluk olmuşlardı.......işte tarifleri...


minik köstebek pasta

malzemeler....
  • 1 adet pastaban(iki katlı)
  • 1 poşet krem şanti
  • yarım paket labne peyniri
  • kiraz şekerlemesi(süslemek için)
  • bir paket bitter veya kibrit kutusu kadar kuvertur çikolata
  • bir tatlı kaşığı sıvı yağ
  • 1 yemek kaşığı süt

yapılışı.....

  1. öncelikle krem şanti bir bardaktan iki parmak az sütle çırpılır.....içine labne karıştırılır....dolaba kaldırılır....
  2. pastaban ikiye ayrılır...her parçadan çay bardağı ile yuvarlaklar kesilir....
  3. kesilen yuvarlaklar yarısı köstebek yapılmak üzere ayrılır..
  4. diğer yuvarlaklarda ortadan ikiye kesilir......
  5. birinci kata krem şanti sürülür...
  6. ikinci kat üzerine konur..yine krem şanti sürülür..bir tane kiraz şekerlemesi batırılır..
  7. köstebek içinde,ortadan kesilmemiş bir yuvarlak alınır.üzerine dolu dolu bir tatlı kaşığı şanti sürülür..kiraz şekerlemesi konur....yuvarlak keserken artan parçalar ufalanır..ve köstebeğin her tarafına bulaştırılır.....
  8. en son çikolata benmari eritilir..içine süt ve yağ eklenir....pastaların üzerine gezdirilir...

cevizli baklavayı geçen bayram annem yapmıştı ve şerbetlemeden bana vermişti..bende dondurucuda saklıyordum......bu bayram çıkarıp mikrodalgada biraz ısıttım yeni pişmiş gibi oldu ve sıcak şerbeti döktüm......çok güzeldi......bende en kısa zamanda baklava açmayı deneyeceğim....

cevizli baklava


not....
  1. *hazır kek kullanırken sütle ıslatmam gerekiyordu ama bi kaç bekleyeceği için pastayı ıslatmadan kullandım....nemliydi kuru değildi..ama siz hemen yiyecekseniz ıslatarak yapabilirsiniz....
  2. *krem şantiye labne ekledim labnem az tuzluydu ama şantide çok belli olmadı..katmayabilirsiniz..aslında çilekli labne çok yakışıyor....
  3. *başka kremalarda kullanabilirsiniz..ben dayanıklı olsun diye sade şanti ile yaptım..
  4. *üzerinin sosunda çikolatayı buzdolabı poşetine koyup diğer sütü yağıda içine atıp poşeti kaynar suda beklettim.eriyince biraz çalkaladım ve kürdanla delerek rastgele pastaya sosu döktüm..
  5. üzerini streç filmle kapatarak buzdolabının altında 4 gün beklettim bişey olmadı......

daha önceki mini pastalarım......ve bu mini pastalar....ve de köstebekler....

8 yorum:

bırtutamkekik dedi ki...

ahhh ahh...:))
benn nasıl unuttum ki sana gelmeyi tatlımm:))
hele ki bu ikramlardan sonra,neler kaçırdığıma pek bi hayıflandım canısı:))
ellerin dert görmesin gülüm...
sağlıkla ağız tadı ile nice güzel bayramlara inşallah...
gönül dolusu kekik kokulu sevgilerimle...
:)))

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

merhabalar canım seninde geçmiş bayramın kutlu olun Allah kabuletsin kuranını
pastaların muhteşem olmuş çok pratik hazır tabanla ellerine sağık
öpüyorm canım sevgiler:)

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

sizinde geçmiş bayramınız mübarek olsun allah kurbanlarımızı kabul etsin tekrarına erdirsin inşallah..

pastalarınız çok güzel görünüyor küçük olmaları ikramı kolaylaştırıyor ellerinize sağlık...

yemekbiraşk dedi ki...

hımmm nefis olmuş bu pastacıklar eline sağlık sevgiler

Unknown dedi ki...

Cok sirin olmuslar !! Ellerine saglik canim kim bilsin ne lezzetlidir

Baharcicegi dedi ki...

Canim gecmis bayramin mubarek olsun Allah kabul etsin kurbaninizi.
Cok severek yaptigim bir pasta hem porsyonluk görüntüsüyle hem lezzetiyle nefis bir pasta olmus ellerine saglik

Ahu Türkyaşar dedi ki...

Merhabalar. Tüm tarifler müthiş. Ellerinize sağlık :)

Serap Uzun. Karakazandan dedi ki...

Allah kabul etsin kurbanlarınızı ahirette karşınıza çıkarsın.
Ben olsam ilk kavurma tarifi yayinlardim ama ilerki günlerde bekliyorum cnm.Kucuk pastaciklar nefis olmuş hep denemek isteyipte yapmadığım tariftir.Eline sağlık cnm...
Üzüm kompostasina gelince güzel görünüyor ama soğukta olunca hiç canım çekmiyor be arkadasım,yazın Ramazan'da cok iyi gider bak. :-))))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak