14 Şubat 2012 Salı

TAVUK SUYUNA ARPA ŞEHRİYE ÇORBASI

arpa şehriye çorbası


eveeet........sizde benim düşündüğümü mü düşünüyorsunuz.........:)))

ilk arpa şehriye çorbanızı.........daha doğrusu çorba taklidi yapmaya çalışan arpa şehriye pilavı mı desem.......:))))))))))

ilk yemek yapmaya çalıştığım zamanlar elimin altında internetim yoktu.....öyle çok kişininde yoktu zaten.......hafta sonu trt 1 in çocuk sinemalarında küçük iki üç afacanın laptopunda olurdu...:)

evliliğim ilk günleri ....... teyzem bize yemeğe geleceğini söyledi.......4 kişilik bir aile....ikide biz eder 6 kişi.....

tabi o zamanlar az yemek yapayım,çok yemek yapayım derdim yok...işte ne yaparsam......menüyü belirledim kafamda.......bu arada yaşım 18 ...onuda unutmayalım......ona göre yaptığım menüyü kınamayalım ...:)))

neler yapmıştııııımm..zor hatırlıyorum..şehriye çorbası kesinde,diğerleri neydi dur bakalım....

.....şehriye çorbası...(pilav gibi)
.....biber dolması.....(bir kazan+lapa)
.....belki fırında patatesli tavuk ve pilav.....burası çok net değil...demekki bunları güzel yapmışım ki hatırımda kalmamış....

tabiki acemiliğime verip afiyetle yediler......ne kadar yemek armıştı kimbilir.....haa tatlı olarak meşhuur bisküvi tatlısı....zaten yıllarca kurtarıcım oldu...kimse bilmiyor sanıyordum habire ondan yapıyordum....:))

çorbaya dönersek ,nasıl oluyorsa suyun içine atılan şehriyeler yok oluyor......sanki içerde bi delik var oraya saklanıyolar.....ve zaman geçtikçe çoğalarak tekrar çıkıyolar:)))))))))

neyse ki zamanla şehriyeyi azalta azalta artık ne kadar koymam gerektiğini biliyorum....bazen yine bana oyun oynadıkları oluyo ama yinede yediriyor kendini.....

normalde göz kararı yaptığım çorbamı bu sefer ölçerek yaptım.....ve çok yakın ölçülerle yazdım......birde şöyle bi şey duymuştum.....kaşıkla karıştırıp karıştırıp kaşığı çıkarırken ,kaşığa ne kadar şehriye gelirse ,piştiğinde o kadar olurmuş....anlatması zor ....:)

çorbalarımız pilav olmasın sloganı ile işte kış günümüzün sıcak çorbası....(bu lafıda yazmadan olmaz ama dimi..şu soğuklarda sıcacık çorba ifadesi yazılmaz mı:)))))



arpa şehriye çorbasıı


malzemeler...
  • 1 lt.tavuk suyu
  • 1 çay bardağı arpa şehriye
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 1 adet domates
  • 1 adet küçük havuç
  • 1 tutam maydanoz
yapılışı.....
  1. tencereye az zeytinyağı konur...
  2. havuçlar küçük küpler halinde doğranır.....yağda kavrulur.....
  3. domateste doğranarak ilave edilir......
  4. salça eklenir biraz daha kavrulur........tavuk suyu ilave edilir...
  5. kaynadıktan sonra şehriyesi eklenir....
  6. pişmeye yakın maydanozlar küçük küçük doğranıp içine katılır....
not......
  1. ben maydanozu çok yakıştırıyorum ama sevmiyorsanız ilk yağı koyduğunuzda nane ekleyebilirsiniz..nanede çok yakışıyor.....
  2. ince ince sivri biberde çok lezzet veriyor......
  3. tavuk suyu ile yapmayı daha çok seviyorum....ama normal su ilede yaptığım oluyor...
  4. bazen şehriyeleri salça ile kavurmak ,sonradan tencerede kaldığı zaman şişip şeklinin bozulmasına engel oluyor.....
  5. birde ben şehriyeleri çok az diri bırakmayı seviyorum...çok pişmişi makarnada olsun şehriyede olsun sevmiyorum.....çok az ama.....:)

14 yorum:

Baharcicegi dedi ki...

Ben ne zaman arpa sehriyesi yapsam aklima ilk corba deneyimim gelir
Annecigim bir cok hastalandi evde kimse yok aksam oluyor babam abilerim isten gelecek gectim ocagin basina sehriye corbasi pisirecegim annemede soramiyorum kadincagiz öyle hastaki
Soganlari öyle iri dogramissimki corbayi tabaga koydugumda üzerinde iri iri gezinen soganlar vardi ama ev halki acikmis olacaki hepside yedi
Tavuk suyuyla daha bir lezzetli olmustur sicacik icimi isitti bakarken bile

Aybike Ceylan dedi ki...

Ne kadar guzel olmus Disal'cigim, ellerine saglik, tam da Turkiye'nin soguklarina uygun, sicak sicak, mis, miss :).

Sevgi ve selamlar, sevgililer gunun de kutlu olsun :)

Unknown dedi ki...

bende ilk evlendiğimde hep 2 kaselik şehriye çorbası yapmaya çalışırdım ama o hep 2 günlük olurdu
çok koyarmışım şehriyeyi koyu oldu su koy aa salçası az oldu bu kezde sos ekle:)
bir çorbaya 2 saat uğraşırdım senin kadar küçük değildim 21 yaşındaydım bende birde evlenmeden mutfağa hiç girmediğimi düşünürsek eğer:)
5 yıl geçti üstünden şimdi tarif bile veriyorum isteyenlere:)
hepimiz çok seviyoruz aynı tarife ben birde haşladığım tavuk göğsünü parçalıyprum süper oluyo
akşam ne yapsam diye düşünüyordum teşekkürler:)

zeymurancafe dedi ki...

ellerıne sağlık canım cok severız şehrıye corbasını hatta bende dün akşam yaptım çorba nefıs gorunuyor lımonsuz olmaz tabiii

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Hepimizin lapa olmuş şehriye çorbası varmış demek ki. Yalnız olmadığıma sevindim. Böyle böyle öğrendik yemek yapmayı napalım. O kötü tecrübeler olmasa böyle nefis çorbalar ortaya çıkmazdı. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

CANBOGAZDAN dedi ki...

Bizde bunun havucsuzu cok yapilir. Ozellikle sunnet, dugun zamanlari bu corba olmadan olmaz. Ogle yemeginde olsa soyle bol maydanozlu fena olmazdi :) Ellerine saglik canim...

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık canım:)
nefis görünüyor çorban hemde sağlıklıı:) tavuk haşladımmı muhakkak yapıyorum:)

bırtutamkekik dedi ki...

olsuunn olsunn..
yavaş yavaş nerelere kadar mesafe kat ettin önemli olan o..
benim hamarat kardeşim her halükarda alnının akıyla çıkmıştır misafirinin önüne.
şehriyenin her türlü haline bayılıyor kuzucuklar.
akşama olsun mu menüde:)
ellerine sağlık canım.
baki muhabbetlerimle..
:)

Unknown dedi ki...

valla canım çekti ya arkadaşım ellerine sağlık . bakarsın ki bende kızıma akşam yemeği olarak yaparım bellimi olur.

Melike - Habibe dedi ki...

ben bu çorbayı çok severim disalcimm limon sıkıp yicennn ohh misss ellerine sağlık canımmm

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

canım benimde çoktur acemi sofalarım )misafirden sonra bir hafta aynı yemeği yemişizdir oooo)))
derken derken bu hallere geldik :))
çorbaya hayranlıkla bakıyorum nasıl lezzetlidir kimbilir ellerine sağlık
sevgiler:)))

O tabak bitecek dedi ki...

devrem kopardın beni. o nasıl bi çorba anlatımıdır:) hislerime tercüman oldun. geçen gün kayınvaldemde yaptım ben o hatayı. başkasının evinde olunca ölçülerim şaştı. 3 kazan çorba çıktı onlara:))
demekki sen makarnayı da şehriyeyi de aldente kıvamda seviyosun. :) onu da yeni öğrendim:PP

Zelis dedi ki...

Alemsin Dislaim yaa:))
öyle güzel anlatmissinki,aksama yaaprim herlade:))
varya sehriye corbasi gecmisimiz ve kendisi hakkindaki edindigimiz tecrübelerimiz birebir ayni:))koptum okurken,ayni beennn diyerek:))
bende cözümü seyle buldum,nescafe fincanin tabagina bir miktar sehriyeyi koyuyorum,suyuda ona göre ayarliyorum pisene dek:))

Adsız dedi ki...

Canım annem yaa,hastalandğmda hep yapardı ben dinlenirken :))Çok güzel olmuştur eminim elinize sağlıkk.Olsada yesem şimdi öğrenciyim uffff :/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak